Ieri am oprit masina si cand m-am urcat la volan am dat sa pornesc si sa o bag in viteza.In acel moment pedala de ambreaj s-a dus pana jos scotand un sunet ca si cum s-ar fi rupt ceva.Am mai incercat o data si de de aceasta data s-a auzit si mai tare.Sa fie placa,rulmentul sau e doar sufa de la ambreaj?
spera sa fie cablu rupt..
... cind a fost ultima oara cind ai scimbat placa prsiune , disc sau rulment ...
in ce sens sa dus pina jos .. nu mai revine ... iar daca revine cum e ...
si deschide capota si baga ochii pe acolo ... poate vezi ceva suspect
HappyBoy
16 Mar 2006, 18:53
QUOTE(drel @ 16 Mar 2006, 18:25)
... cind a fost ultima oara cind ai scimbat placa prsiune , disc sau rulment ...
in ce sens sa dus pina jos .. nu mai revine ... iar daca revine cum e ...
si deschide capota si baga ochii pe acolo ... poate vezi ceva suspect
Cred ca e placa sau rulmentul....mi s a rupt si mie cablul de ambreaj,dar nu a facut nici un zgomot,iar pedala era moale...
si la tine a fost placa sau rulmentul?Normal intra in viteze dar cu motorul oprit iar cand pornesc nu mai intra
diaconuliviu
17 Mar 2006, 07:23
E de Probleme tehnice. Se muta.
in cel mai fericit caz -- mai trebuie strins cablu de ambreaj ( am patit si yo )
cel mai nasol caz -- placa de presiune -- ca sa schimbi placa ,discul si rulmentul la nova se da motorul jos de pe masina ... iar la berlina se da cutia jos .. si prin masurarea stiintifica a spatelui meu e mai usoara cutia de viteze
baga si tu un nea mecanic acolo sa se uite .. zii sa iti stringa putin cablu de ambreaj ..
Mersi.Daca e de strans ambreajul asta pot si eu ca doar nu sunt ciung.Il strang maine si sper sa mearga.Dar totusi daca eu strang cablul si el de fapt mai are cateva spire,adica daca e destramat.Oricum vad maine si va spun
Va multumesc pentru idei.Inca ceva,cat costa in service? Asa in general,o medie.Ca acasa nu il fac.La berlina ma bagam da la astea e prea aiurea.
HappyBoy
17 Mar 2006, 22:46
QUOTE(geti @ 17 Mar 2006, 20:26)
Mersi.Daca e de strans ambreajul asta pot si eu ca doar nu sunt ciung.Il strang maine si sper sa mearga.Dar totusi daca eu strang cablul si el de fapt mai are cateva spire,adica daca e destramat.Oricum vad maine si va spun
Va multumesc pentru idei.Inca ceva,cat costa in service? Asa in general,o medie.Ca acasa nu il fac.La berlina ma bagam da la astea e prea aiurea.
Daca te pricepi sa stii ca e mai usor de schimbat decat la berlina(parerea mea).Cred ca e treaba de maxim 10 min....Mai bine il scoti pe cel vechi,iar daca e destramt schimba l nu-l mai strange....cred ca in service te-ar usura de vreo 20-30 ron...chiar si mai mult daca iti baga si reglajul...asa ca spor la treaba si sa te coste cat mai putin
QUOTE(HappyBoy @ 17 Mar 2006, 21:46)
Daca te pricepi sa stii ca e mai usor de schimbat decat la berlina(parerea mea).Cred ca e treaba de maxim 10 min....Mai bine il scoti pe cel vechi,iar daca e destramt schimba l nu-l mai strange....cred ca in service te-ar usura de vreo 20-30 ron...chiar si mai mult daca iti baga si reglajul...asa ca spor la treaba si sa te coste cat mai putin
in primul rind
de schimbat ce?? discul?? in 10 min ...
20 - 30 ron .... poate benzina pt ala care va trebui sa il tracteaza ...
yo zic ca am patit si yo asa ceva la berlina cind am luato de la fratele meu ... numai ca la mine intra dar mai fortat .... iar la semafor am nimerit linga echipajul de politie ... cind am plecat de la semafor credeau ca am clacson ca al lor.... totul sa rezolvat .. am strins cablu ... in 15 min + 10 ca am cautat contra piulita
am mai vazut la nova ca se mai punea si un distantier pe cablu ca la solenta sau logan
HappyBoy
18 Mar 2006, 09:25
QUOTE(drel @ 18 Mar 2006, 00:58)
in primul rind
de schimbat ce?? discul?? in 10 min ...
20 - 30 ron .... poate benzina pt ala care va trebui sa il tracteaza ...
yo zic ca am patit si yo asa ceva la berlina cind am luato de la fratele meu ... numai ca la mine intra dar mai fortat .... iar la semafor am nimerit linga echipajul de politie ... cind am plecat de la semafor credeau ca am clacson ca al lor.... totul sa rezolvat .. am strins cablu ... in 15 min + 10 ca am cautat contra piulita
am mai vazut la nova ca se mai punea si un distantier pe cablu ca la solenta sau logan
Citeste mai bine....si despre ce era vorba mai sus...era vorba si de cablul de ambreaj daca nu crezi ca e vorba de 10min pt a schimba un cablu de ambreaj,ne intalnim si iti arat.Sa stii ca nu e sistemul la fel ca la berlina,ai pozitie mult mai buna de a lucra...Tu ai pus in calcul si timpul in care ai cautat,putem pune asa in calcul si timpul in care cauti vreo piulita cazuta pe jos...si multe altele...Distantier???Poate la SuperNova,eu m-am referit la nova.Daca citeai mai bine...se putea destrama discul de ambreaj????Daca da sa-mi arati si mie unul...
Multumesc baieti si nu va mai certati
.Am incercat sa strang ambreajul si tot nu merge.Asa ca va intreb cat costa de schimbat ambreajul in Service cu tot cu dat jos motorul,toata manopera.
HappyBoy
18 Mar 2006, 12:18
QUOTE(geti @ 18 Mar 2006, 11:14)
Multumesc baieti si nu va mai certati
.Am incercat sa strang ambreajul si tot nu merge.Asa ca va intreb cat costa de schimbat ambreajul in Service cu tot cu dat jos motorul,toata manopera.
Mai cred ca o sa te cam usureze de vreo 4-5 mil,(cu piese cu tot),depinde si de service si de ce gasesc inauntru....
Deci sa inteleg ca manopera se duce pe la 2 mil?
cameleon_boy
18 Mar 2006, 12:46
Salut acelasi lucru mi s-a intamplat si mie pe o nova gti 99 si ambreaiajul m-a dus la vreo 8 milioane dar l-am schimbat la serviciul bosh din bucuresti care repara numai masini nemtesti si i-am pus ambreiaj de golf care se potriveste si e alta masina ma rog am schimbat mai multe in timp si pompa de apa era sa schimb si calculatorul bosch deoarece numai pornea nici moarta si pe tester arata ca si cum calculatroul era defect dar am avut noroc era mufa oxidata bafta
Mersi.Da asa e si a mea tot ,GTI an fab 99.
QUOTE(geti @ 18 Mar 2006, 23:01)
Mersi.Da asa e si a mea tot ,GTI an fab 99.
Nova GTi din 98. Exact la fel am patit-o si eu. La berlina 1300 am avut aceasta problema.
Pedala moale=cablu rupt (Baftosule!!) Ai scapat usor. Daca nu mai intra in viteza cu motorul pornit iar pedala de ambreiaj cere cam aceeasi forta de apasare e nasol: arcul placii de presiune 99,9% crapat! Trebuie remorcata la mecanic, urmeaza demontarea ambreiajului, etc
QUOTE(HappyBoy @ 18 Mar 2006, 08:25)
Citeste mai bine....si despre ce era vorba mai sus...era vorba si de cablul de ambreaj daca nu crezi ca e vorba de 10min pt a schimba un cablu de ambreaj,ne intalnim si iti arat.Sa stii ca nu e sistemul la fel ca la berlina,ai pozitie mult mai buna de a lucra...Tu ai pus in calcul si timpul in care ai cautat,putem pune asa in calcul si timpul in care cauti vreo piulita cazuta pe jos...si multe altele...Distantier???Poate la SuperNova,eu m-am referit la nova.Daca citeai mai bine...se putea destrama discul de ambreaj????Daca da sa-mi arati si mie unul...
ok .. da cablu de ambeaj se spote schimba in 10 min ..
Distantier ??? -- da .. deschide capota la un logan si ai sa vezi ... la DSN e hidraulic si nu exista distantier .. am lucrat la dacia service 2 ani .. si am vazut o multime de timpenii ,chiar si discuri de ambreaj destramate care aveau doar 3 saptamini de cind au fost montate ....
poate nu am inteles bine .. dar daca te-a deranjat ca te-am contrazis .. imi cer scuze...
mihai137
18 Mar 2006, 23:59
cel mai sigur e furca de la rulment rupta.de aceeas-a auzit acel zgomot.pur si simplu a cedat
e doal la nova.panaacum am schimbat la 2 masini.la mine inca nu e cazul dar...nu se stie niciodata.si inca ceva.sigur ai si urechile de la rulment rupte
manopera?la negru te duce 1mil.daca te intereseaza,cauta-ma la 0727319085
Furca s-a dus! La nove chestia asta se intampla la multe. Si eu am patit la fel, dar rulmentul nu era rupt. Oricum furca daca vrei sa o iei noua te costa cam 80 de lei. Dar o poti suda si va fi ca noua. Cu manopera vezi tu. Bafta!
mihai137
20 Mar 2006, 20:32
furca la 80?
asta daca vrei sa iei una al fel de proasta din tabla
exista la 200 una turnata si mult maui rezistenta
la cutie nu umblii mereu asa ca eu zic ca merita
cristidb
20 Mar 2006, 20:41
Eu am dat cu cativa ani in urma (3-4) 500.000 lei vechi pe o furca turnata, dupa ce s-a rupt cea originala din tabla. Nu recomand nici sudarea si nici inlocuirea cu alta din tabla. Solutia e schimbarea furcii cu una turnata.
QUOTE(mihai137 @ 21 Mar 2006, 06:32)
furca la 80?
asta daca vrei sa iei una al fel de proasta din tabla
exista la 200 una turnata si mult maui rezistenta
la cutie nu umblii mereu asa ca eu zic ca merita
Azi mi-a ridicat "nenea mecanicu'" motoru-n macara: aceeasi fascinanta furca rupta!! Mi-a sudat-o dar a ramas sa o monteze abia maine. Ii dau un telefon sa mai astepte nitel sa-i iau si io furca d-aia solida ( ca asta-i un c***t!)
Salut!
E ceva ciudat, am impresia ca mai sunt si altr pagini la topicu asta, pe care eu nu le vad!!
In fine, "resuscitez" discutia deoarece am o problema de ambreiaj (!) Scurt istoric: prin martie-aprilie 2006, mi-a crapat si mie furca de debreiere; "specialistul" mi-a spus initial sa las sa demonteze, apoi m-a trimis dupa placa de presiune, inainte de a o desface... L-am pus sa inlocuiasca si placa (ca doar o cumparasem!) odata cu discul si rulmentul. Furca a reparat-o el. Dupa cam o luna, s-a rupt furca iar. Am facut o economie de 150RON si mi-am demontat singur motorul, am inlocuit furca cu una turnata si am constatat ca noul rulment de presiune are deja o ureche rupta, dar ma grabeam sa returnez macaraua si l-am remontat asa (problema era din furca...) prin noiembrie, iar probleme cu bagatul in viteza, etc. Mi-am construit propria macara (!!!) si am constatat ca minunata placa de presiune "de origine" cu holograma, etc. s-a retezat pe jumatate din circumferinta in zona unde calca rulmentul de presiune.... Am remontat placa veche (ca cea "noua" e fier vechi!) si rulmentul vechi, ca avea amandoua urechile...
De vreo 2 zile nu mai debreiaza decat cu cablul intins la o pozitie ca nu mai exista jocul ala pana impinge rulmentul in placa, si mai si miroase a incins (cauciuc??) Oricum trebuie sa ajung iar la macara, dar ce parere aveti, sa cumpar placa de presiune, sau sa las sa vad ce gasesc la demontare (nu patineaza, am tras de ea sa vad, de fapt nici discul "vechi" nu patina, chiar daca santurile erau aproape complet sterse). Rog sa-mi raspunda (desigur daca au timp si bunavointa) doar cei care au cunostinte reale, nu-mi trebuie "sfaturi" de genul "du-te la service" sau "du-te la mecanic".
Multumesc pentru atentia si rabdarea de a citi "romanul" meu si multumesc anticipat pentru raspunsuri si promptitudinea lor!!
Cele bune sa se-adune!
cristidb
4 Apr 2007, 11:09
Daca discul are uzura incat nu se mai vad santurile pe el trebuie schimbat pentru ca nu mai are viata lunga. La fel daca arcurile au joc.
Rulmentul se refoloseste daca nu face zgomot si nu are joc. Se poate demonta si unge.
Placa de presiune se uzeaza in zona unde intra in contact cu rulmentul daca ambreiajul nu este reglat corect. Rulmentul nu trebuie sa fie in contact cu placa atunci cand ambreiajul e ridicat. Distanta dintre rulment si placa trebuie sa fie de 2-3 mm. Te poti uita pe gaura din carcasa sa verifici asta. Mai exista si posibilitatea ca placa sa fi fost proasta, sau SRL in cutie cu holograma.
Examineaza atent placa inainte de a o monta daca o refolosesti, sa nu fie crapat undeva arcul diafragma.
Nu stiu cum ti-ai construit tu macara, dar se gaseste in Vitan macara care tine 1T. Eu am cumprat acum cativa ani cu 1 milion.
Iti recomand sa dai jos doar motorul, fara cutie. Se poate daca scoti fulia, si ar fi bine sa scoti si alternatorul ca te incurca.
iulian.bisty
4 Apr 2007, 18:30
daca tot vb de ambreaj va intreb daca la voi este tere pedala
mie mi se pare tere de tot
C a t a l i n
4 Apr 2007, 19:02
Ne întrebi de pedala de ambreiaj de Nova sau SuperNova?
Aia de Nova e cam tare
Cea de SN e mult mai ușoară, sistemul fiind hidraulic.
cristidb
4 Apr 2007, 19:15
Si la nova e moale pedala cand placa de presiune si cablul sunt noi. In timp placa de presiune se intareste.
C a t a l i n
4 Apr 2007, 19:18
Putin offtopic:
Cablul de ambreiaj de Nova e identic cu cel de Berlină? Sau e special?
L.E.: Merci. Poate fac precum cu filtrul...
cristidb
4 Apr 2007, 19:20
Nu e identic, dar nici special nu e
iulian.bisty
4 Apr 2007, 21:01
despre nova vb are ambreajul f tare cel putin asa e la mine
la dsn nici nu simt cand calc pedela da ambreaj mi se pare normal ca are ambrj hidraulic
totusi mi se pare mai tare ca la berlina
cand ma dau jos din dsn si ma urc in nova sau berlina simt amreajul tare si parca nici nu franeaza
mihai0070
5 Apr 2007, 07:00
Eu am Nova si ambreajul este semi moale si nu necesita forta multa pentru apasare ...si dealtfel si apasarea si ridicarea se face cursiv adica fara hopuri sau frana pe toata cursa pedalei ... am vazut cum merge ambreajul la SLZ si intre nova si SLZ nu este diferenta mare ... la SLZ merge si mai usor
cristidb
5 Apr 2007, 07:28
Daca ambreiajul agata e de la cablu. Eu de fiecare data cand am schimbat placa de presiune am simtit ca s-a inmuiat pedala. Din cauza incalzirilor repetate placa se intareste. Eu nu am sesizat diferenta intre o nova cu ambreiaj nou si o supernova.
iulian.bisty
5 Apr 2007, 20:24
s-ar putea sa ai dreptate ca placa sa se intareasca in timp ca nu am umblat niciodata la ea (50 000 km).
totusi ma cauta rulmentul de presiune si sa vad cand o sa-mi dau motorul jos ce o sa depistez
stie cineva cat este senzorul Tmotor si daca se gaseste
nicu02GWU
6 Apr 2007, 10:20
din descrierile tale asa am patit si eu dar la mine e de la cablu
!!!!!!!
iulian.bisty
7 Apr 2007, 07:42
cablul l-am schimbat acum 4 luni si asa a facut de cand l-am pus
mihai0070
28 May 2007, 14:07
Revin in acest topic cu o intrebare ... cablul de ambreaj de nova este la fel cu cel de berlina ... sau difera ... care este diferenta intre cablul de nova si cel de berlina ???
cristidb
28 May 2007, 14:30
Cablu de ambreiaj de nova nu este identic cu cel de berlina.
mihai0070
28 May 2007, 14:36
Si care este diferenta ... la lungime la prindere ... la reglaj ?
cristidb
28 May 2007, 14:45
Difera sigur prinderea de furca si reglajul. E posibil sa difere si lungimea si prinderea de pedala. Oricum, nu se potriveste cablul de berlina pe nova.
mihai0070
28 May 2007, 14:49
Ba iti spun eu ca se potriveste ca am pus eu pe masina cablu de ambreaj de berlina clasic pe Nova ... si merge dar cu surubul de regalj desfacut la maxim (contra piulita a prins pe ultimul sant al filetului defapt primul de unde incepe injurubatul ...) ca sa mearga sa intre in viteza calumea ... deastra intrebam ... dece sta asa ... o sa ma duc sa iau un cablu de nova si unul de berlina in magazin si sa le studiez ...
ideea este ca poti sa il pui dar este nasol la reglaj la maxim si pedala este foarte moale
apollo
28 May 2007, 21:06
mihai, cablul de nova are in cap ca un fel de nit si de el se prinde furca aceea de la cutie.
cablul de dacia clasica are in cap un filet si cu piulita o prinzi de furca si ii faci reglajul.
mihai0070
29 May 2007, 07:27
cablul de ambreaj de pe masina este de NOVA ... am vazut cum arata cel de berlina ... in ambele capete si difera ...
si atunci explicatia ar fi ? dece cu cablu nou ambreajul sta intins la maxim (apollo stie exact cum este ... ca a vazut )... ce poate sa fie stricat pe acolo ....
Ps ... Scuze pentru afirmatiile de mai sus ... eu am gresit ... nu am fost atent la ce cablu am ...
apollo
31 May 2007, 20:59
cel mai bine ar fi sa refaci acea contra care tine cablul si e montata pe cutie.tabla aia care o ai rupta.
du-te la un service si verifica tot mai bine.
Eu azi am descoperit la break ca ulei in cutie nu era(era pe scut), franam cu pistoanele,ca placutele erau prin câmp si multe altele.
maine la 8 e in service.
mihai0070
1 Jun 2007, 08:00
la breck ... ai belelele astea ... discurile in ce stare sunt ? si cutia a inceput sa faca zgomote specifice ?
imi pare rau ca nu am ajuns sa ne vedem (la aeroport) dar am fost la un service si la problema ambreajului mi-a fost transmis de catre mecanic :
ambreaj bun (discul de vede prin fereastra aia de vizionare) rulment putin uzat mai merge un an (fluiera putin de tot) si placa de presiune foarte moale (buna ca nu se va sparge fiind moale) dar cu problema la debraiere ... mai merge sa o tin si pe asta cam un an ... si problema cu cablul ... cica este mai lung nu este STAS ... a sa a mai pus o bucsa in capat la prindere ... si acum este ok ... m-a rechiemat la el la anu pentru schimb ambreaj ... pana atunci sa ii dau bataie asa ca o las asa nu o mai desfac ca o desfac degeaba ...
Am schimbat si eu cablul de ambreiaj,ieri.Cu 2 zile inainte a inceput sa intre greu in viteze,.l-am mai intins un pic si ziua urmatoare a facut poc.Am gasit cablu la 26ron,in primul magazin in care am intrat...surpriza..nici nu ma asteptam sa gasesc pt ca magazinele de pe aici se limiteaza doar la piesele de CLT,iar de ceva vreme am observat ca au inceput sa apara mai multe piese de NOVA,SN si SOLENZA...cred ca urmeaza o maaareee lichidare de stocuri pe la uzina
Am uitat:cu cablul nou reglajul este la intindere minima...m-am cam chinuit un pic cu el,am scos opritorul de plastic pe care se sprijina pedala ca sa-l pot monta(bineinteles ca dupa aia l-am pus la loc).
mihai0070
3 Jun 2007, 19:58
Inclin sa cred ca noile cabluri facute de SRL-uri pe care le gasim peste tot ... la preturi intre 13 ron si 25 ron (BUCURESTI) sun mai nici un stas ... VERIFICAT:
Cablul meu - surubul de reglaj are o lungime de 4.9 cm cablu in vitam la 26 ron ... surubul de reglaj era de 3.9cm si un cablu de uzina la nu am intrebat pretul surub de reglaj de 6.9 cm ... asa ca ...
CT 67 CDD
3 Sep 2007, 19:06
imi pare rau sa iti zic dar e discul de ambreiaj !!! s-a spart in cutie !!! asa am patit io nu mai intra in viteze cu motorul pornit....daca era oprit intra !!! un disc este 80 de RON dar manopera e 150-200 ron !
cristidb
4 Sep 2007, 09:25
QUOTE(CT 67 CDD @ 3 Sep 2007, 19:06)
imi pare rau sa iti zic dar e discul de ambreiaj !!! s-a spart in cutie !!! asa am patit io nu mai intra in viteze cu motorul pornit....daca era oprit intra !!! un disc este 80 de RON dar manopera e 150-200 ron !
Mestere, discul de ambreiaj nu e in cutie.
Executron
4 Sep 2007, 10:34
Si eu am avut probleme similare.
In primul rand verifica furca sa nu fie rupta/indoita pentru ca, din cate stiu, la Nova au bagat o furca varza din tabla care are prostul obicei sa cedeze. La SuperNova au intarit-o putin si nu mai are probleme.
Anyway si eu mi-am schimbat cablul de ambreiaj cu unul de Nova care a costat 300 mii si acum merge absolut brici cutia. Inainte sa moara ambreiajul devenise extrem de tare, greu de apasat pana la fund. Ma rog, brici comparat cu perioada anterioara... Tot trebuie 2 maini sa bagi in marsarier, dar macar nu caraie, sau agata in nici o viteza daca schimbi incet si frumos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.