Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Contactor verificare functionare GMV
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ghc
Am primit in sfarsit prin posta mult laudata carte "Automobile Dacia" dupa ce Ed. Tehnica ma informa cu regret ca nu mai este disponibila pe stoc si nu-mi poate onora cererea.



Si acum subiectul: probabil multi cunoasteti un comutator de pe bord (la mine e verde cu semn de lumini de ceata !?), singurul instalat vertical, in partea stanga a manetelor de "climatizare" (am pus intentionat intre ghilimele).



Tot in carte am gasit un subcapitol despre verificarea termocontactului GMV din care am inteles doar ca e o chestie la care se aprinde un bec cand "temperatura lichidului ajunge la temperatura de cuplare".



Stie cineva mai multe?
nelu
Termocontactul pentru GMV (grup moto-ventilator) se afla pe radiator si este folosit doar la daciile cu ventilator electric. Acest termocontact alimenteaza bobina unui releu, care la randul lui alimenteaza motorul ventilatorului.

Becul din bord (max. 3W!) care indica temperatura ridicata a motorului se alimenteaza prin alt termocontact, care este fixat pe motor (partea dispre baterie) si care "da la masa" aproximativ la 115 gr.C.
ghc
Aha, cel putin m-am lamurit asupra denumirii. Dar totusi ce este cu butonul respectiv? In pozitia apasat nu se intampla nimic. Oare s-ar aprinde daca ar intra in functiune ventilatorul?
paulp
Horatiu, nu stiu ce buton ai tu in bord, dar fii fericit ca n-ai termocontact GMV. Eu sint deja la al doilea care si-a dat duhul. Noroc ca mi-am pus un elv suplimentar care e pe buton manual :wink:
ghc
QUOTE


nu stiu ce buton ai tu in bord


Asta-i problema, ca nici eu nu stiu laugh.gif

O sa verific totusi daca e conectat la ceva
nelu
La mine (bord CN) un astfel de buton este montat deasupra-stanga manetelor de climatizare (langa butonul de avarie).

Nu am proiectoare de ceata si presupun ca poate fi folosit la comanda acestora. Nu am verificat daca restul instalatiei pentru proiectoare este montata.
Ov
la berlina ta, butonul ala este de dezaburire. Mai exista p'acolo o mufa pt un buton, dar nu m-am prins pt ce este, oricum aveam un + pe ea cand aprindeam luminile ca sa ilumineze eventualul buton. Daca nu ai proiectoare, nu ai nici instalatie. Eu mi-am pus proiectoare si dupa ce am cautat o zi instalatia, am gasit-o, LA MAGAZIN smile.gif.
ghc
QUOTE


la berlina ta, butonul ala este de dezaburire



Ov, daca vorbeai de a mea nu e asa. Ca sa fiu mai precis: deasupra celor 3 manete de climatizare sunt 3 butoane asezate orizontal, de la stanga la dreapta: stopuri (spate) ceata, dezaburire luneta, ventilator. Toate 3 sunt functionale. In stanga manetelor, in pozitie verticala e butonul asta, cum am mai spus, verde si cu acelasi semn ca la stopurile de ceata.
Ov
vorbeam de bordul lui nelu, scuze :oops:

el are berlina ca a mea (probabil)
ghc
In profil zice Break CLI, dar posibil ca bordul si instalatia sa fie la fel
nelu
Break CLI, mai 2003.

Butonul de dezaburire este langa cel de la stropitoare spate, sub locul unde ar fi trebuit sa fie temporizatorul stergatoarelor.
Ov
vai, ce le-au zapacit, a mea e din 2000, si n-are nici o legatura cu ce zici tu acolo (da chiar, i-au scos si temporizatorul ?!?!?!?, la a mea a scapat, mai exact au scapat aproape toate, in afara de presiunea la ulei, desi au pus sonda idiotii, si aia cred ca e mai scumpa ca ceasul)
nelu
La mine mai exista doar doua "limbometre" : vitezometrul si indicatorul de benzina.

In rest am doar becuri, care atunci cand se aprind (presiune ulei, temp. motor, alternator) trebuie sa trag masina pe dreapta. Nu are turometru si nici termporizator pt stergatoare. Bordul este turcesc (Takosan).

Senzorul de presiune ulei pentru varianta cu bec de avertizare este diferit de cel pentru indicator de presiune. Primul are doar un contact actionat de o memebrana, cel de al doilea are in interior contactul realizat cu o lamela din bimetal si respectiv membrana. Pe bimetal este infasurata o rezistenta care este inseriata cu rezistenta din indicatorul de presiune (indicatorul este realizat tot cu bimetal). Functie de presiunea uleiului, contactul din senzor se face pe o durata mai mare sau mica-respectiv si frecventa.

Ca sa ai o indicatie corecta presupun ca trebuiesc achizitionate pereche indicatorul si senzorul de presiune.
ghc
Nashpa pritenii nostri de la Colibasi! Asa inteleg ei sa faca o masina ieftina? De curiozitate, cat te-a costat?
nelu
4150 euro (convertiti in lei la cursul zilei).
asarban
AM in fata blocului o Dacie berlina din feb 2003, gri metalizat care a facut parte dintr-un lot mai cu mot: nu are litrometru! Are doar butonul galben de rezerva!

Motivul? nu e montat "limbometrul"

I-am zis omului sa se duca la service sa il monteze dar, avandu.se in vedere ca de la cumparare (0 km) pana acum (apoape 1 an) masina aia a facut 98 km...cred ca nu ar avea motiv. In ritmul asta..dupa 5 ani va vinde masina spunand mandru ca nu a ajuns niciodata pe "rosu" cu benzina!
northwood
98 de kilometri? Pai de ce a mai cumparat-o, daca tot merge cu RATB-ul?
asarban
Dracu stie!

Oricum, chiar merge cu RATB-ul, asa ca nici io nu pricep de ce o las asa zaca sa rugineasca!

Omul e celebru dupa ce a vandut o Skoda 120L dupa 8 ani cu 1200 km la bord, o Dacia 1310 albastra (model 86) de 7 ani cu 2000 km la bord si un Nissan Sunny cu cca 90 000 km la bord! Dar o cumparase de 4 ani cu 85000 la bord!

Cel care a cumparat Dacia din 86 de la el si acuma il pomeneste ca doar a trebuit sa-i gaseasca o caroserie in rest totul era nou!
bogdan_o
Zi tu asarbane ca totul era nou. Dar cred ca s-au lipit tamburii aia. Plus cutia de viteze a intepenit daca nu a folosit-o. Stai sa vezi ce l-o pomeni ala cand o sa faca cateva mii de km cu masina aia si o sa inceapa sa se strice toate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.