Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglat avans
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
decrvl
Salut!
As avea o rugaminte.Va rog sa-mi spune-ti ce este mai bine.
Am fost la cineva si am reglat avansul cu stroboscopul.Are putere dar teava de esapament ramine putin afumata.Am pus si semn.
Dupa am reglat avansul cu metoda scinteie.Am pus semnul de pe volanta in dreptul semnului de pe carcasa si am pus fisa care intra in delco la masa si am invirtit de acesta pina a dat scinteie.Am costatat ca pozitia avansului este undeva spre plus(insens invers acelor de ceas)fata de cea cu sroboscopul.Am observat urmatoarele:parca a scazut un pic puterea in schimb motorul merge mai rotund iar teava de esapament a devenit rosiatica ca la cele cu catalizator.
Rugamintea mea este:unde sa pozitionez avansul la semnul de la strobo sau de la scinteie.Oricum nu ma deranjeaza ca demareaza mai slabut la pozitia cu scinteie.
Zaheiu
Daca a scazut puterea inseamna ca ai dat avansu prea mare. Nu ai catalizator, asa ca teava trebuie sa fie gri, spre negru la mers in oras. Eficienta (putere, consum) e maxima cand ai avansul exact cat trebuie.
Fa probe la turatie mare in a III-a sau a IV-a. Daca motorul face urat (se simt ca niste lovituri si in schimbator) atunci avansul e prea mare.

In concluzie, cred ca e mai bine cum a fost reglata cu strobo
danny_b
QUOTE(decrvl @ 19 Mar 2006, 12:47)
Salut!
As avea o rugaminte.Va rog sa-mi spune-ti ce este mai bine.
Am fost la cineva si am reglat avansul cu stroboscopul.Are putere dar teava de esapament ramine putin afumata.Am pus si semn.
Dupa am reglat avansul cu metoda scinteie.Am pus semnul de pe volanta in dreptul semnului de pe carcasa si am pus fisa care intra in delco la masa si am invirtit de acesta pina a dat scinteie.Am costatat ca pozitia avansului este undeva spre plus(insens invers acelor de ceas)fata de cea cu sroboscopul.Am observat urmatoarele:parca a scazut un pic puterea in schimb motorul merge mai rotund iar teava de esapament a devenit rosiatica ca la cele cu catalizator.
Rugamintea mea este:unde sa pozitionez avansul la semnul de la strobo sau de la scinteie.Oricum nu ma deranjeaza ca demareaza mai slabut la pozitia cu scinteie.
*



Metoda reglarii avansului cu scinteie s-a folosit cu succes in toate service-urile pina la aparitia stroboscopului.Foarte mult influenteaza calitatea carburantului.Asa ca amindoua sunt bune,iar avansul il reglezi dupa cum cere motorul, in functie de benzina ce o folosesti.Asta daca folosesti acelasi carburant de aceeasi calitate tot timpul.De obicei, daca alimentezi de la o alta pompa,se schimba si calitatea.Eu folosesc in sezonul rece aditiv de benzina, care ajuta mult, prin faptul ca dizolva apa si curata tot circuitul de alimentare, pe linga ca creste CO a benzinei.Mai vorbim.
argon
Reglarea cu metoda semnului de pe volanta e metoda statica de reglaj a avansului initial, cea cu stroboscopul e metoda dinamica.
Niciodata nu am inteles diferenta intre ele, cert e ca difera pozitia delcoului ca sa zic asa.
Din experienta spun ca avansul reglat cu prima metoda e mai bun, merge si o toleranta de plus/minus 2 grade.
Am reglat o singura data cu metoda strobo, si nu am fost multumit deloc, cum am ajuns acasa l-am reglat la 0 cu lampa de control...asa imi merge mie cel mai bine.
einstein1984
La avansul static nu lucreaza avansul vacuumatic (nu ai vacuum, nu ai modificare) si nici cel centrifugal. Avansul reglat fara stroboscop e unul de baza, valabil in ralanti fara sarcina. Cand motorul urca in ture, intervine cel centrifugal. Cand motorul e in sarcina , lucreaza si cel vacuumatic.
Diaconuliviu cred ca poate explica mai bine decat mine.
argon
QUOTE(einstein1984 @ 19 Mar 2006, 17:26)
La avansul static nu lucreaza avansul vacuumatic (nu ai vacuum, nu ai modificare) si nici cel centrifugal. Avansul reglat fara stroboscop e unul de baza, valabil in ralanti fara sarcina. Cand motorul urca in ture, intervine cel centrifugal. Cand motorul e in sarcina , lucreaza si cel vacuumatic.
  Diaconuliviu cred ca poate explica mai bine decat mine.
*




da da...sunt sigur ca Liviu explica mai bine tine..de fapt nu am inteles nimic din ce ai explicat tu...

Zile domnu Liviu.. biggrin.gif
Zaheiu
Ba a explicat foarte bine.
Ideea e ca nici un fel de reglare nu are valoare fara o "proba de drum".
amc
QUOTE(einstein1984 @ 19 Mar 2006, 17:26)
Cand motorul e in sarcina , lucreaza si cel vacuumatic.

yo nu cred ca stie prea bine!
huh.gif
incubus
einstein a explicat genial de bine ! cu metoda statica, reglezi doar avansul initial, ceea ce in majoritatea cazurilor e suficient, dar departe de perfectiune. daca avansul centrifugal este cat de cat reglat din insasi constructia mecanismului (arcurile sunt-sau ar trebui sa fie- tarate), avansul vacuumatic are acea saiba zimtata al carui reglaj precis poate fi facut numai cu stroboscopul. merge si prin incercari, dar e destul de chinuitor...
Zaheiu
Intr-adevar, la avansul vacumatic e invers.
Mai mult de 3-4 ajustari nu sunt necesare, pe autostrada o rezolvi in 10 min.
diaconuliviu
Daca miscind stinga dreapta pipa este joc( in mecanism si nu in boltul delco sau delco-pinion), arcurile nu-s calibrate bine.
Daca reglezi avansul la relanti, chiar cu vacuumul scos, delcoul da un mic avans pe care esti tentat sa-l reduci, pentru a potrivi semnele.
De aici sau si de la arcuri slabe, apare decalaj intre avans static prin metoda scinteie si avans initial la relanti metoda strobo. DIn pozitiile pe care le spui pentru cele doua situatii esti sigur in situatia "arcuri decalibrate"
Tu cu strobo ai verificat doar avansul la relanti? sau intreaga curba?
Daca nu verifici toata curba, nu ai de ce folosi stroboscopul, vezi cazul tau cind mai mult te incurca.
Si asa cum am mai spus, capsula vacuumatica ar trebui decuplata in timpul verificarii stroboscopice.

Mai da-mi detalii la ce am postat.
decrvl
Cel care mi-a stabilit avansul cu strobo a scos furtunul de la capsula vaccum.
Si daca e dezechilibrat din arcuri ce fac pina la urma,las avansul static acolo unde l-am depistat cu scinteia?
Sau il pun acolo unde era cu strobo?
diaconuliviu

Daca spui ca trage si merge mai bine in punctul "cu scinteia", lasa acolo. Problema e ca va trebui reglat sau inlocuit axul, care ar trebui sa fie reglat din fabrica(daca o mai fi)
sau, mergi la ala, daca are stroboscop cu "timing" si cere-i sa-ti regleze curba/arcurile.
decrvl
Eu am zis ca am observat o oarecare scadere dar ffff mica la demaraj.In schimb motorul parca merge mai rotund iar ce m-a surprins a fost faptul ca teava de esapament s-a curatat.Daca zici sa-l las asa,ok si multumesc pentru sfat.
Inca ceva daca ii dau un demaraj mai puternic am oservat ca nu mai da in nas(inainte facea asa timp cca 1 sec).
diaconuliviu
Am spus, sau asa am vrut a se intelege, ca intre cele doua pozitii aia e cea mai buna, dar ti-am scris si de retararea arcurilor sau inlocuirea axului.

In pozitia noua, in care se infige, nu ai detonatii mici in toba?
einstein1984
La tutoriale nu exista si unul de reglat avansul la Berlina? Daca nu ar fi cazul!
bucsa
Sa-l faci tu ca te "pricepi"
decrvl
Tocmai ca acum nu mai am mici detonatii in toba,merge rotund.Inainte avea mici detonatii(ceva gen trabant dar fffff subtire nu ca la masina germana).
einstein1984
Bucsa, eu pentru sistemul cu ruptor-distribuitor nu am decat dispret. Daca pot sa nu ma ating de un astfel de sistem e bine. Nu sunt pasionat de vechituri. Oricum procedura se gaseste in orice manual de reparatii auto, pentru orice marca. Trebuie doar sa cauti.
decrvl
Mai adaug ceva.Am mai observat ca in mers se aude cei drept foarte slab un tacanit ca de culbutori nereglati care inainte nu se auzea.
bucsa
Sa nu fie cumva... paranoia!
diaconuliviu
QUOTE(einstein1984 @ 23 Mar 2006, 19:22)
Bucsa, eu pentru sistemul cu ruptor-distribuitor nu am decat dispret. Daca  pot sa nu ma ating de un astfel de sistem e bine. Nu sunt pasionat de vechituri. Oricum procedura se gaseste in orice manual de reparatii auto, pentru orice marca. Trebuie doar sa cauti.
*


Atunci pentru ce ceri tutorial?

bucsa, lasa omul in pace.

decrvl: e tacanit de culbutori sau "bataie de avans" aka "zbor" sau "plutire de platini"?

In ce conditii apare zgomotul?
einstein1984
Eu cer tutorial pentru aia care au asa ceva si deschid fiecare cate un topic pe tema asta.
decrvl
Diaconuliviu apare zgomotul atunci cind incepe sa creasca viteza(sau ma rog turatia).In ce priveste pe bucsa ce da aia primeste si vorba aia "dumnezeu nu da cu paru' ".Multumesc pentru intelegere.
Referitor la raspunsul care l-am dat apare atunci cind demarez si normal creste si turatia nestiind daca e de la culbutori sau din alta parte.
diaconuliviu
QUOTE(decrvl @ 24 Mar 2006, 20:17)
Diaconuliviu apare zgomotul atunci cind incepe sa creasca viteza(sau ma rog turatia).[...]
*


Tocmai, ca intreb, e la turatii mari? si sa zicem, la accelerare brusca in treapta a 4-a dar pe la 40-50 km/h? Adica atunci cind motorul cam "intra in sarcina grea"? Ia pe cineva cu tine sa asculte daca e zbor de platine. Ala tine de avans mare/benzina proasta. Sau, ia da tu delcoul inapoi, sa scazi avansul putin. Daca tace, e de la avans.
decrvl
Se aude cam atunci cind ajung la 2500-3000 pe la 40-50 km/h cind tocmai ii dau a 4-a.Chestia e ca n-am auzit pina acum de zbor de platini si ce zgomot se produce atunci.Daca il dau inapoi(avansul)ajung unde era fixat cu strobo.Am facut acest lucru de dimineata si tot ticaie(dar mai slab-se aude mai incet) si mai ales a inceput sa dea in nas la accelerare brusca si incepe motorul sa tremure la relanti.
Daca ar fi de la avans crezi ca ar fi prea mare si ce s-ar putea intimpla?S-ar arde supapele de admisie sau cele de evacuare?
Benzina pina acum am bagat de la mol cu care a mers fff bine dar de la o vreme a inceput motorul sa tremure.Am schimbat-o cu cea de la luk si merge mult mai bine (cea de 98).Iar dupa ce am stabilit avansul cu scinteia merge si mai bine numai ca acel tacanit este mai pronuntat.
decrvl
A si inca ceva.Am citit parerile voastre despre acel economizor elice si nu m-am dumirit:e bun sau nu?(am dat cautare la piese clt si am cautat economizor benzina)
decrvl
QUOTE(decrvl @ 25 Mar 2006, 12:17)
Se aude cam atunci cind ajung la 2500-3000 pe la 40-50 km/h cind tocmai ii dau a 4-a.Chestia e ca n-am auzit pina acum de zbor de platini si ce zgomot se produce atunci.Daca il dau inapoi(avansul)ajung unde era fixat cu strobo.Am facut acest lucru de dimineata si tot ticaie(dar mai slab-se aude mai incet) si mai ales a inceput sa dea in nas la accelerare brusca si incepe motorul sa tremure la relanti.
Daca ar fi de la avans crezi ca ar fi prea mare si ce s-ar putea intimpla?S-ar arde supapele de admisie sau cele de evacuare?
Benzina pina acum am bagat de la mol cu care a mers fff bine dar de la o vreme a inceput motorul sa tremure.Am schimbat-o cu cea de la luk si merge mult mai bine (cea de 98).Iar dupa ce am stabilit avansul cu scinteia merge si mai bine numai ca acel tacanit este mai pronuntat.
*


decrvl
Diaconuliviu sper ca nu m-ai lasat cu ochii in ceata?
Zaheiu
Datul in nas la acceleratie brusca e semn de avans mic. Vezi daca ajunge la peste 3500 rpm si daca incepe sa se auda un duduit puternic la motor. Ala nu mai e zbor de platini, ci explozii in cilindrii mai devreme de pmi. Pistonul inca urca si explozia il impinge in jos, o chestie foarte distructiva pt motor. In momentul ala parca nu vrea sa se mai tureze. Cauza e avansul prea mare.
Verifica stroboscopic curbele de avans (centrifugal si vacumatic) pt ca apar semne si de avans mic si de avans mare. Cred ca trebuie umblat in delcou.
decrvl
Zaheiu nu se intimpla acele zgomote puternice.Creste turatia si peste 3500.Zgomotul,care il aud (e adevarat mai clar in pozitia stabilita cu metoda scinteii fata de cea cu stroboscopul)are asemanare aproximativa cu cel scos de masina de cusut numai ca se aude incet (ticait) si nu se amplifica odata cu cresterea turatiei.
Zaheiu
E ce zicea Liviu (bataie de avans clasica). Se rezolva cu benzina cu CO mai mare sau dat putin avansul mai mic (2-3 grd). Acum cativa ani mergeam numai cu super de petrom (98). Cand au inceput sa o scoata trebuia sa bag de 95 si aparea imediat zgomotul asta.
decrvl
Eu bag benzina de la luk de cea de 98 fara pb.Atunci de care sa bag si de unde?
Zaheiu
Incearca un top premium 99 de la petrom. Eu asta foloseam inainte de gaz si se cunostea.
argon
Benzina Eco Premium de 95 de la Mol cum se recomanda avansul? eu il am la 0 grade.
decrvl
Totusi va rog sa-mi spune-ti ce inseamna zbor de platini?Ce se poate intimpla la motor?
diaconuliviu
nu te las in soare, doar ca in weekend intru rar sau deloc.
acea plutire de platini sau zbor de platini e un fenomen produs la turatii mari si avans mare datorita neurmaririi platinii mobile a conturului camei, Practic platina pluteste deschisa intre doua came, ea ratind scinteia in acele momente. Asta si datorita acelor detonatii produse de avans mare in care viteza momentana a pieselor creste, impulsul la fel, deci si platina va fi "aruncata" de pe cama mai rapid, cursa ei fiind mai mare, incit nu va avea timp sa revina pe cama. Deci, nu se va inchide. Fenomenul e mai complex, am incercat sa-ti explic "babeste" un "rezumat" al sau.
Daca spui ca la tine cu acel avans mai mare motorul merge mai bine, e posibil ca acele curbe sa fie bune pina la o turatie si proaste la alta plaja de turatii. Deci, va trebui sa refaci curbele cu un stroboscop cu "timing", cum ti se spunea.

Efecte asupra motorului: miscarile violente ale pieselor in miscare precum si detonatiile pot crea uzuri majore in motor, pitting pe capul pistonului, poate si topiri de piston. Uneori si mai rau. Ce e urit, ca nu se produc imediat ci in timp, aparent motorul parind neafectat.
Zaheiu
Zborul de platini nu poate fi produs si de un arc prea slab al platinii mobile? Stiu ca exista niste valori normale ale apasarii produse de acesta (350-500 grame forta).
decrvl
Concluzia ca pina ajung la baiatul ala cu strobo mai bine pun delcoul inapoi la semnul care-l am la reglajul cu strobo desi sa fiu sincer nu-mi place deloc cum merge acum cind stiu cum merge la reglajul cu scinteia!Decit sa se strice mai bine zic pas!(desi si la acel semn se aude tacanitul dar mai sters)
Mai spune-mi si de acel economizor elice:e bun sau nu pentru ca din discutia ta cu terti nu am inteles daca merita pus sau nu.

Si inca ceva platina o am de vreo 2 ani pentru ca am aprindere electronica si nu se strica decit pintenul.Sa se fi stricat arcul lamela de la platina mobila?

Ti-am unit mesajele. Al'dat' foloseste Edit, nu posta consecutiv.
argon
Astazi am facut un drum inafara..si fiind duminica, drumul gol, am cam depasit viteza legala...
Am observat urmatoarea chestie..nu mai trece nici cum de 125-130 km/h, pana acolo merge usor..acceleratia e OK, nu e lenesa, dar nu trece de viteza mentionata...banuiala mea e ca din cauza avansului..dar care? avansul static e pus dupa metoda semnului exact la 0 grade, cel vacumatic functioneaza, cel centrifugal habar nu am cum se manifesta cand e dereglat...ce poate sa fie?!? huh.gif

Mentionez ca am incercat si in treapta 4 si in 5..in 4 se plafoneaza la 4900-5000 rpm, cam 125-130 km/h, in a cincea se plafoneaza tot la 125-130, dar turele sunt mai putine..cam 3500..
decrvl
Dar daca as incerca sa mut rotita dintata intr-o parte sau alta as putea obtine vreun rezultat pozitiv?
diaconuliviu
Argon: incearca delco 2-3 grade avans static marit.Adica regleaza la semnul dinspre aripa dreapta. Daca tot nu, poate ai nivel CNC mic, ceva jicloare infundate... poate si filtru aer infundat partial...

Decrvyl: Rotita e pentru avans vacuumatic, care e functional pina pe la 2000 rpm.
Dupa cum/ce scrii -no offence - musai mergi la baiatul ala. Daca stie sa regleze, stie si sa-ti repare delcoul, axul tau are arcurile dereglate dar banuiesc si joc mare. El iti poate spune cum e bine:sa cumperi ax nou sau repari pe asta.

Cind ai zbor de platine, ridica putin piciorul de pe pedala, de regula "tace". Si sa stii ca si accelerarea brusca provoaca batai de avans/acel tiriit uneori . Iar motorul, chiar de calci tu la fund acceleratia, tot in timp raspunde, nu instantaneu, mai ales in treptele 4-5.
decrvl
Ma gindeam la rotita pentru ca am vazut ca tensioneaza oarecum arcul acela care apasa pe dinti deci tine platina mai apasata.Cred ca acum m-am facut inteles la ce m-am gindit?Nu inseamna ca am gindit si bine!
Multumesc dar nu mi-ai raspuns despre acel economizor elice.E bun sau nu?
argon
De ce te citezi singur? blink.gif
decrvl
Ca sa fiu primul in lista pentru ca altfel raman fara raspunsuri.Daca nu fac bin sa-mi spui!
argon
QUOTE(decrvl @ 27 Mar 2006, 09:08)
Ca sa fiu primul in lista pentru ca altfel raman fara raspunsuri.Daca nu fac bin sa-mi spui!
*




O sa-ti spuna un moderator daca nu le convine stai linistit....mi s-o parut ciudat sa te citezi..atata tot
decrvl
Se poate inchide pentru ca vad ca numai prezint interes dupa ce am spus o prostie!
diaconuliviu
@decrvl
1. Daca te mai citezi pentru a ramine in top, vei primi o vacanta-aka ban.

2. Acea roata cu arc, mareste sau micsoreaza avansul vacuumatic.
Poti incerca sa vezi in ce pozitie este si sa rotesti spre dreapta un dinte, apoi proba, apoi iar un dinte si tot asa.
Dar, ti-am tot zis, e foarte posibil sa ai avansul centrifug dereglat sau uzuri mari prin zona contragreutatilor..
decrvl
Cred ca am descoperit de unde tacane.Mai urmaresc dar posibil sa fie de la benzina.Am schimbat sursa si nu mai tacane(ffff slab).Urmaresc si daca intereseaza revin daca nu rog moderatorii sau cine se ocupa cu asa ceva sa inchida acest subiect cu multumirile de rigoare.Oricum raspunsul la acel optimizator sau economizor elica nu l-am primit.
De aici incolo o sa ma rezum l-a a citi subiectele pentru ca vad ca se intra foarte greu in "club" si mai bine renunt.
Reactia poate fi si de genul:ia sa-ti dau un ban! post-336-1110552475.gif
Multumesc inca odata lui diaconuliviu.
diaconuliviu
@decrvl
1. de benzina ti s-a spus, totul era sa incerci.
2. Pentru economizor este scris pe "Premiera absoluta". La mine merge dar cu "elica" modificata". Intreaba pe Mihai1677, ca DodoBird nu mai e pe forum.
Off:3. Intrarea in club, de care zici este libera si la fel pentru toti.Vezi PM.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.