Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cadru motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3
catin_maus
De cateva zile am descoperit ca masina mea "nepretuita" are cadrul motor rupt! sad.gif mai rau e ca acum cateva sapt radeam de cineva in service ca il are rupt, acum a cazut si pe capul meu. As vrea sa stiu si eu daca a mai patit cineva cu bijuteria lui ce am patit si eu. Masina mea are cam 120 000km si o am de noua. Cadrul este rupt sub caseta de directie in partea stanga in dreptul axului de la volan.

Multumesc!
si daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati!
nephis
e, vezi ca daca iti gaseai putin timp nu sa razi de om ci doar sa te uiti si sa intrebi in problema asta poate ca acum aveai ceva informatii mai multe despre chestia asta.

catin_maus
eu nu am vrut sa aflu dc s-a rupt sau cine stie ce alte povesti as mai putea sa aud de la voi, vroiam doar sa stiu daca a mai patit si altcineva asa ceva, si te asigur ca nu sunt strain de mecanica.... mad.gif
catin_maus
vad ca doar mistocarii au raspuns! MULTUMESC! Ma asteptam la mai mult de la acest forul dar.....
klaus
Scuza-ma ca intreb, dar ce ai fi vrut sa-ti raspunda oamenii?
Sa amintesc intrebarea:
QUOTE(catin_maus @ 23 Mar 2006, 23:01)
...As vrea sa stiu si eu daca a mai patit cineva cu bijuteria lui ce am patit si eu...

Din cate vad eu pe aici, raspunsurile au fost... on topic. Adica nu au fost. Deci se pare ca nu a mai patit nimeni pe aici ce ai patit tu.
Era mai bine sa aiba acest topic vreo 3-4 pagini, si toate raspunsurile sa fie"la mine NU s-a intamplat"? Pai parca intrebarea e alta...
Zic si eu...
catin_maus
Ok mersi! Oricum m-am lamurit de forum. Mai bine se numea "MISTOCARII CLUB" am ajuns la concluzia asta dupa ce am citit mai multe pe aici. poate nu ai inteles ce am vrut sa zic exact dar imi cer scuze oricum.
Smooth Criminal
Salutare!
Daca iti mai foloseste la ceva , pot sa-ti zic ca te costa cam 4.5 - 5 mil. Eu l-am schimbat in ianuarie ca se strambase de la un accident...Si vezi ca mai mult ca sigur , daca este rupt, unghiurile directiei sunt varza (a se citi anvelope uzate inegal, trage stg./dr. etc...)
Bafta!
spiridon
CADRU MOTOR o sa-l intilnesti in magazine sub denumirea de JUG. Si motorul nu este fixat pe el, doar o bieleta antitorsiune se leaga de la motor pe acest jug undeva dedesubt la mijloc.
Pareea mea este ca nu mai trebuie sa mergi cu masina nici macar 10 metri in situatia asta !
Pentru schimbarea jugului nu trebuie dat jos sau suspendat motorul !
moshulik
Apropo de bieleta anti-torsiune.
Asta arata ca un ochi dreptunghiular de metal cu cauciuc in el si ca un profil patrat rasucit la capatul dinspre motor, nu ?
Ei, la mine parca a disparut cauciucul din ochiul dreptunghiular. Inseamna ca s-a tocit de tot si trebuie schimbata ? Cu bieleta asta a avut cineva probleme ?
klaus
Problema cu bieleta antiruliu este oarecum comuna, cel putin la DSN-uri (care au deja o varsta si un nr. de km, mai ales daca sunt facuti in oras cu porniri si opriri multe). Daca s-a tocit bucsa, se schimba bieleta cu totul (nu e nici scumpa - din cate stiu eu -, si nici nu se schimba greu)
Altis
Acum cateva zile, in urma unei acrobatii nedorite, m-am proptit in trotuar cu roata din stanga fata...Urmarea, masina functioneaza, roata era mai in spate cu 2-3 cm, toceste cauciucul in draci..etc.
Acum, lovitura a fost exact in dreptul proiectorului, si spargerea acestuia este singurul efect de suprafata.Dar, sub masina, urmarile sunt mai drastice, in sensul ca scutul si alte balarii pe acolo sunt indoite bine.
Mecanicul la care am apelat, mi-a spus ca am cadrul motor stramb.
Aici insa, imi pare ca vorbesc despre alta piesa? De asta specific ca lovitura a survenit in dreptul proiectorului...si ca metalul din spatele lui este deformat.
Intrebarea mea este: acela este cadrul motor?Nu este lonjeronul?
Imi este teama sa nu cumpar cine stie ce minunatie de piesa....
cristidb
Da, e cadrul motor. E prins in suruburi de caroserie.
Altis
Da, asa este...
Multumesc smile.gif
Ma costa aproximativ 1000 lei reparatia incluzand un burduf planetara, un rulment, bucse bascule si bara stabilizatoare.
Maskatu
Astazi in timp ce eram la mecanic sa schimb din piese, am observat ca langa bascula rotii dreapta, la prinderea din partea stanga, cadrul motor a ruginit si s-a fisurat. Banuiesc ca nu se pune problema de reparat ... asadar altul nou sau eventual unul sh dar de pe dsn din 2003... Aveti idee ce preturi mai sunt?
cristio_79
Eu zic ca se poate repara. Numai ca trebuie sa gasesti meseriasul care sa o faca cum trebuie. Nu merge tras doar un cordon de sudura.
Maskatu
Mi-e teama de bieleta de directie si de bucsile de la bascula. Sunt chiar in zona fisurii si nu as vrea sa se topeasca cand umbla cu autogenul acolo. De dat jos si pus la loc doar pentru reparat parca iar este aiurea.

O sa vad ce fac... dry.gif
cristio_79
Ce mare lucru sa demontezi bascula?
Nu stiu daca e recomandat cu autogen, mai degraba ceva electric sau poate merge argon sau CO2.
Eu am sudat cu asa ceva ansamblul stergatoarelor, dar n-am intrebat exact cu ce a sudat, aveau si una si alta.
Se polizeaza usor pe fisura, se incarca cu sudura canalul format, se polizeaza suprafata cordonului si dupa aceea se pune peste o platbanda care se sudeaza de jur imprejur. Daca are loc, o poate pune sub forma de U.
Maskatu
Basculele, bieleta antiruliu, si multe suruburi.
nokiaccr
ma baieti eu am avut problema cu jugul crapat si la-m dat jos nu e f mult de munca pentu ca motorul ramane pe masina si jugul cade cu caseta de directie si am un sudor extra priceput si la sudat in argon nu dati banii pe prostii se poate suda si la mine are circa 30000 km nu are nici o problema va stau banii rau in buzunar ..... acolo crapa ele
Maskatu
Azi m-am uitat pe sub masina si am facut si cateva poze. Partea asta de tabla face parte tot din jug? Ca nu imi dau seama... si pare destul de ruginit... sad.gif

Am fost in targ si nu am gasit cadru motor. Nu se mai fabrica de 2 ani, si nu mai este pe stoc cam pe nicaeri.
dumi81
Dap, e tot cadru motor
Nu stiu daca se potriveste de la solenza, probabil numai de la cele fara servodirectie. Dar oricum de ce te plangeai de demontat bascule si altele pe acolo ca sa-l sudezi? daca il inlocuiesti tot trebuie sa-l dezechipezi pe cel vechi. In principiu este prins in 4 suruburi 2 de 12 (19 la cheie) si 2 de 10 (17),si suportul de la bieleta anirasucire + cele cateva brate mici de fier (carora nu le-am aflat rostul, sau ma rog pentru rigidizare)care sunt prinse intre cadru si semilonjeroane (cred), unu sigur e prins in capatul unui surub de la bascula. A sa nu uit trebuie sa rezolvi si cu caseta de directie care e prinsa pe cadru adica fie desfaci caseta si o lasi "pe pozitie"fie desfaci bieletele de diretie plus ax volan si o dai jos cu tot cu cadru. Dupa ce il ai dat jos decizi ce ai de facut: il repari sau mai cauti altu eventual la dezmembrari daca zici ca nou nu mai e.

Succes!
ionijhonnie
pt. Maskatu'

Din cate se vede in poze inca nu ai probleme; este tabla de inchidere semilonjeron putin indoita de la vreun bolovan, a sarit putin grundul acela gri si a aparut rugina.

Daca nu ai probleme cu directia, troncanit pe fata, uzura inegala a anvelopelor, atunci nu este cazul sa demontezi acel cadru.

Recomand sa rastorni masina pe o parte si sa verifici mai bine situatia. Cu aceasta oacazie dai rugina jos cu peria de sarma, dat cu deruginol, dupa min. 24 ore dat cu grund si antifon. Ar fi ideal daca ai posibilitatea sa-i dai cu grund si prin interior semilonjeron cu ajutorul unui pistol. Dupa uscare cu acelasi pistol sa pulverizezi ulei amestecat cu vaselina sau ceara in intrerior.
Relu_GTT
si la mine se decojise grundul ala si am curatat cat am putut de bine si apoi l-am vopsit cu pensula
sorin1983
Eu vad ca e patruns.... ceea ce e mai rau decat ce ziceti voi
Maskatu
Bucsile si pivotii trebuie sa ii schimb neaparat pentru ca imi expira itp-ul. Cadru de motor nu aveau deloc in targ, nici de solenza, nici de logan, asa ca nu stiu daca se gaseste pe undeva. Singura solutie ar fi un cadru sh, eventual de pe o super nova din 2003, sau reparat cadrul acesta.
Bogyciu
Daca te duci la ITP cu cadrul asta ai toate sansele sa te intorci asa cum te duci. Din cate am auzit si cel de Clio Symbol ar fi identic cu cel de SN/SLZ
SERGIULICA04FUX
cel de slz difera de cela de sn lin spate spre caseta de directie, de sn este identic cu cel de nova stiu din sursa sigura deoarece am cautat pt o solenza lovita in fata cadru motor si nu am gasit second numai de sn, spunandu-mi tipul de la care vroiam sa-l cumpar ca nu potriveste pe slz, iar eu i-am spus ca nu are cum sa nu potriveasca, l-am luat l-am dus la service l-am dat jos pe cel de pe slz si am vrut sa-l pun pe cel sn si in spate nu s-au potrivit gaurile.
klaus
Daca e doar problema de gauri, se dau altele.
Maskatu
Nici nu stiu ce sa fac. Ar trebui sa dau jos cadrul si sa il duc undeva la un tinichigiu, sau sa fac rost de altul sh. Daca ma duc la dezmembrari o sa imi ceara sigur 300-400 pentru ca aia stiu ca nu se mai fabrica + drumuri + manopera, cred ca ajung pe la 600-700 lejer.

Probabil ca o sa o las pe anul viitor. M-am saturat de rugina asta.
SERGIULICA04FUX
in cj era anul trecut 200 ron unu second

23 Aug 2010, 09:33:
klaus nu ai inteles, nu pupau bratele pe gaurile din spate din sasiul masinii
caphonne
Mask daca o mai lasi asa pana la anul ai putea sa o imbalsamezi un pic pe acolo cu niste vaselina.
ionijhonnie
Pt. Maskatu

Nu am fost suficient de atent la poza de la postul 14; intr-adevar trebuie intervenit la acel cadru.

In prima faza ai putea sa-l sudezi la un tinichigiu.

Dupa aceea ai ragaz sa-ti cauti unul mai bun. Desi, si cele de la dezmembrari nu cred sa fie in stare f. buna. Ideal ar fi sa gasesti unul nou...
Maskatu
Daca dezmembreaza cineva vreo super nova, chiar nova, care are un cadru bun sau stie pe cineva, sau stie un magazin unde pot gasi cadru nou, il rog sa imi trimita un privat cu detalii.

Multumesc.
ionijhonnie
cauta si tu "Dezmembrari"pe Google...

si vei gasi numere de telefon

aici in Bucuresti sau in imprejurimi sunt o multime.
cu putin noroc poti gasi de Solenza.
Dar nu te grabi, daca te simt baietii grabit... salta pretu' una-doua

In prima faza sudeaza-l; nu este absolut nici o problema in acea zona; un sudor bun stie cum sa protejeze zonele care ar putea fi afectate.
Maskatu
De solenza, a zis un coleg mai sus ca nu se potriveste la gauri. De grabit nu ma grabesc si oricum nu dau pe un cadru sh cat nu ar face, sa zic maxim 200 ron daca arata impecabil.

Despre parti "sensibile" ce ar putea fi afectate in timpul sudurii, putem vorbi despre bieletele de directie, in special burdufele acestora. De asta mi-ar fi cel mai teama. In fine, ramane de vazut. Traiasca tabla dacia. Fordul scorpio pe care inca il mai am are aproape 200.000 km si este din 87 si nu are nici 10% din rugina pe care o are super nova. wacko.gif
caphonne
Mask nu ia foc nimic.Am lucrat cateva luni intr-un service si il mai ajutam pe tinichigiu pe post de pompier .Se ia o sticla cu apa si se uda din abundenta zona de langa partea unde se face sudura ,cand ia foc se stinge cu apa.Am vazut suduri efectuate chiar si in zona conductelor de frana ,benzina .La ce ai tu acolo mai ales ca este o suprafata destul de plana se poate ''decupa'' partea ruginita dupa care se vine cu o bucata de tabla si se sudeaza peste.
Maskatu
Mda, asa am zis si eu ultima oara cand a trebuit sa imi scoata bolturile ruginite din balamale. Am zis ca in juma de ora nu are ce face si a durat jumatate de zi. unsure.gif
djasu82
Ce ma enerveaza la acest forum ca nu are o sectiune cu toate centrle din bucuresti care se ocupa cu dezmembrari dacia si nu numai stai asa sa cauti ca prost pe google.
Eu stiu cele de pe chiul dambovitei de pe mihai bravu popesti leordeni peste linia de cale ferata parca mai erau prin militari dar sunt bagate pe nistre drumuri stufoase la care te poti pierde.
Maskatu poate te ocupi si tu de un tipic de genul si pus sus intre cele care nu coboara in jos asa le sare la fiecare in ochi locatia etc.
ionijhonnie
nu prea stiu daca intr-adevar ar fi foarte eficient...
tipii astia cu dezmembrarile apar si dispar ca ciupercile...
dar ideea nu este rea!

pana la urma ai avea o sursa de informare cat de cat la zi.

as propune sa se faca un tabel in care moderatorii sa faca actualizarile pe baza informatiilor aduse de fiecare; tabelul sa fie atasat la postul nr. 1 al topicului

Maskatu
Cadru solenza 300 ron, la dezmembrari, dar cum nu se potriveste... cercetarile continua, plus de asta mi se pare mult! Pe motor cerea 400... huh.gif care o fi logica preturilor astea, nu stiu.
klaus
QUOTE(djasu82 @ 24 Aug 2010, 12:28)
Ce ma enerveaza la acest forum ca nu are o sectiune cu toate centrle din bucuresti care se ocupa cu dezmembrari dacia si nu numai stai asa sa cauti ca prost pe google.
*


Pai cine te opreste sa faci matale un astfel de topic?
Bogyciu
http://www.daciaclub.ro/Cadru-motor-Dacia-...za-t179628.html

Baiatul de aici are Solenza si a zis ca a luat de SRN, cam ciudat totusi sa nu se potriveasca de la una la alta.
Maskatu
Eu nu mai inteleg nimic.... unu zice ca se potrivestel altul ca nu se potriveste.

Daca s-a potrivit de super nova pe solenza, logic ar fi sa se potriveasca si de solenza pe dsn....
Relu_GTT
scria pe acolo ca nou ar fi 750 ron deci un pret enorm de mare pt un cadru
SERGIULICA04FUX
eu va spun ca am dus unu de sn pt o solenza din 2004 si nu a potrivit in spate si nu aveau nicum sa prinda caseta de dir asista de acel cadru, apoi nu stiu ce sa intamplat mai departe ca masina era a unui prieten, nu am mai intrebat daca a facut-o sau nu da cert este ca mecanicii din dacia service au spus ca nu potriveste, si acelasi lucru a spus si baiatu de unde l-am cumparat. acum eu nu bag mana in foc ca asa e dar si mecanicii si vanzatorul a zis ca nu potvieste. acesta intamplare a fost anul trecut prin iunie

25 Aug 2010, 14:25:
a era sa uit pretul pe cadru de sn second era 200ron, masky de vrei il sun pe om sa-l intreb daca are cadru si ti-l trimit prin curier, cred ca nu ii mai mult de 50 ron transportul.
Maskatu
Cadrul ala are peste 10-15 kg, si nu cred ca trimiterea lui prin curier ar fi o idee prea sclipitoare tinand cont de cum sunt manevrate coletele de catre curieri. Ar ajunge la destinatie destul de indoit/lovit, oricat de bine l-ai ambala.
george_scala_2004
ei nu e chiar asa...sint firme de curierat care desfac coletul in fata clientului destinatar. daca acesta constata ca obiectul este in stare buna ii inmineaza actele, iau banii si pleaca...

de altfel e si interesul lor ca sa incaseze banii...altfel suporta din fonduri proprii si valoarea coletului si a cheltuielilor de expeditie...si nu cred ca ii convine cuiva acest lucru...

ai putea incerca metoda asta...in ultima instanta...
Maskatu
Inca nu am rascolit toate centrele din bucuresti, sa fi ramas fara optiuni, astfel incat sa apelez la provincie.La 200-300 ron, ar trebui sa arate bine, fara rugina, preferabil deloc, sau doar rugina superficiala, ca asa nu fac nici o smecherie daca pun altul ruginit, care nu este fisurat dar nici mult nu mai are.
SERGIULICA04FUX
da dca zici ca e fisurat numai, dal jos pe altau sudeaza-l, vopseste-l si pune-l la loc ca o sa mearga mult si bine asa si nu o sa i nicio treba cu el

25 Aug 2010, 14:55:
eu nu m-as complica sa caut ltul
george_scala_2004
uite cum arata unul se sn si unul de slz.

slz [attachmentid=1627651246]
sn [attachmentid=1627651247]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.