Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calorifer DSN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
Stefan_B
Nu e un tutorial - nu am facut poze, dar poate o sa devina candva; E mai mult un briefing smile.gif

Pe scurt, a mea SN de 30.000 Km avea caloriferul spart, ca multe altele. Pentru ca nu aveam chef sa ma apuc de schimbat obectul in mod periodic, l-am inlocuit cu unul de... BMW

Caloriferul este de pe un BMW 3xx, seria "ursuletz". Semne distinctive: are o electrovalva neagra, seamana cu cel de SN - este insa mai lung cu cca 4 cm si mai ingust cu cca 2 decat cel original. Este fabricat de BEHR. Pretul a fost de 80Ron.

Pe scurt, operatiile de demontare/remontare sunt aceleasi ca la inlocuirea cu piesa originala, doar ca trebuie scos corpul aerotermei si facuta o gaura in peretele opus celui pe unde intra tevile. Asta pentru a acomoda lungimea mai mare a noului obiect. Pentru a obtura spatiul liber ramas pe lateral (e mai ingust cu 2 cm), am folosit burete de 1cm grosime din Bricostore. Cred ca s-a potrivit neasteptat de bine - e greu de observat ca nu e piesa originala... daca nu luam in calcul lipsa mirosului.

Avantajul (pe langa faptul ca daca n-a curs in 10 ani, nu cred ca incepe acum) este ca se poate inchide apa calda de la motor in timpul verii, cu comanda electrica. Interesant ca nemtii faceau chestia asta de muuuult, pe cand noi....

Tevile s-au potrivit la fix. Aviz amatorilor. Nu cereti poze, ca nu mai desfac o tona de plastice ca sa le fac. Cine o utiliza informatia poate sa puna poze linistit si sa-si ia drepturile de autor daca vrea.

Cele bune,
Stefan.

P.S. Ah, si inca ceva - spre uimirea mea, bordul de Logan chiar se potriveste la SN. Mi-am pus, si merge inclusiv calc de bord. Nici la asta nu desfac plasticele, da' pot pune poze cu obiectul finit, daca intereseaza. Urmatoarea miscare e sau sa pun ABS, sau vand masina wink.gif

P.P.S Urasc Loganul... sau mai bine zis, tupeul multor soferi de Logan. Mi se par la fel de agresivi cum erau cei cu Cielo, pe vremea cand Cielo era considerat "mashina". Desigur, nu inseamna ca orice sofer de Logan conduce agresiv, nu vreau sa jignesc. Doar sa ma descarc wink.gif
LaurD
QUOTE(Stefan @ 24 Mar 2006, 16:39)
Avantajul este ca se poate inchide apa calda de la motor in timpul verii, cu comanda electrica.
*


sper sa nu uiti ca ai nevoie de by-pass pt a inchide circuitul de racire
Stefan_B
QUOTE(LaurD @ 24 Mar 2006, 21:22)
sper sa nu uiti ca ai nevoie de by-pass pt a inchide circuitul de racire


Are o supapa de by-pass in blocul motor, langa carcasa termostatului.

JFYI.
Stefan.
nephis
@stefan nu ne lasa in ceata si neaparat poze, frate!
ne-ai facut curiosi.................
vali_munt
Pina la urma trebuie sau nu by-pass?

Intreb asta pentru ca in urma cu 2 saptamini am facut urmatorul experiment: am intrerupt circuitul de racire dintre motor si calorifer (cu ajutorul unei chei franceze), am pornit motorul, lichidul de racire a inceput sa se incalzeasca (caloriferul raminind rece - dadusem drumul la aeroterma) ... pina cind s-a deschis termostatul si a dat drumul si in radiator.

Daca era sa nu circule apa prin motor ce s-ar fi intimplat?

Daca exista o supapa speciala de by-pass atunci ar fi perfect ... ma apuc miine de treaba smile.gif
Stefan_B
Nu trebuie - 2 motive:

1. apa are cond termica mare, asa ca se propaga repede caldura in motor.

2. exista o supapa de by-pass care se deschide la cca 1 atm. altfel spus, la relanti e inchisa, se dechide pe la cateva mii de ture (2-3000?).

Dupa cum ai vazut singur la testul cu cheia ta, termostatul se deschide OK - altfel spus, merge conform planului.

Inca o data, chestia cu supapa electromagnetica sa practica la masini moderne... nu e nici o inventie, doar un retrofit. atat. la sn nu se aplica din motive de cost/complexitate.

Chipu
De unde ai luat caloriferul respectiv?
Stefan_B
Caloriferul e de la dezmembrari.

Update - dupa mai mult de o luna de folosire, se simte o diferenta mare in ce priveste confortul termic. Cand incalzirea e inchisa, se simt cateva 2-3 grade in masina, la drum lung.
SYL
Ai termometru in masina sau cum ai masurat cele 2-3 grade ? unsure.gif
klaus
Cu degetul inm.uiat in saliva. 04.gif
Stefan_B
Da, am un mic termometru. I-am gasit o intrebuintare la 2 ani dupa ce l-am primit wink.gif

Metoda cu degetul o aplic numai la determinari complexe - cand mi se cere o estimare de timp/bani smile.gif

Acuma-mi vine sa rad cand vad ce-am scris mai sus - 2-3 grade nu e mare diferenta, dar se simte. OK, eram optimist...
SYL
Vara cand e ti-e cald fiecare grad conteaza.....Banuiesc ca cele 2-3 grade diferenta erau in habitaclu, nu la temepratura aerului la gurile de ventilatie. unsure.gif
dadu221
merge si calorifer de pe audi 80 sau 100 alea mai vechi pana in 90 . mi-a spus cineva care are asa ceva pe o nova. singura problmea e ca is mai scurte tevile alea doua dar nu cu mult si se rezolva cu furtun.
Turletei
Am schimbat caloriferul de BMW, am modificat aeroterma...dar caldura 0 ceva cred ca am gresit...nu imi dau seama...care sa fie problema !!! din moment ce StefanB are caldura din plin.Am atasat si 2 poze !! VA ROG !! AJUTOR !!!
C a t a l i n
Caloriferul se încălzește? Circulă apa prin el?
Stefan_B
E foarte simplu:

1. Daca e pus pe dos (intrarea inversata cu iesirea), valva se inchide asa ca nu se mai incalzeste. Verifica daca e fierbinte caloriferul, si ambele tevi sunt fierbinti

La mine furtunele sunt montate inversat fata de pozitia originala cu caloriferul masinii (ca sa fie pe sensul caloriferului de BMW), dar merge perfect cu furtunele originale.

2. Vezi daca voletul de comanda a aerului e intr-adevar pe cald. Daca ai inversat cablurile, se poate sa fie pe rece, asa ca se explica de ce n-ai cald.

Pacat de chitul ala... nu cred ca mai scoti caloriferul vreodata de acolo. Altfel, arata OK. Eu folosesc si electrovalva, iar vara e perfect (nu mai intra caldura de loc).
C a t a l i n
Ar mai fi posibilă o montare greșită a celor 2 voleți pentru aer cald/rece din interior...

Despre electrovalvă, nu cred că e prea bine să închizi acel circuit, vara se răcește mai greu motorul...
Turletei
Eu zic ca circula apa prin el...cat de chit...pot sa scot caloriferul cand vreau pt ca nu are legatura cu ce am facut eu acolo....electrovalva la mine e stricata adika arsa cred...ca nu imi merge...ce sa mai zic...am mai pus mana pe el si uneori e cald alteori e rece..problema e ca atunci cand e fierbinte caloriferul adika ambele tevi sunt calde...tot nu baga caldura...iar butonul de caldura e pus bine sad.gif
C a t a l i n
Caloriferul se încălzește la fel de repede ca și apa din motor, deci în 5 minute de mers la ralanti ar trebui sa bage caldură...
Sigur ai pus bine cele 2 panouri de direcționare a aerului din interiorul aerotermei?
dariusz
cind a inceput sa imi curga caloriferul am pus niste praf (care se gaseste la piese auto) in circuitul de racire si de 4 ani nu mai am probleme
dadu221
mare ti-i gradina doamne! cei cu noul calorifec mai pot apasa acceleratia?
Stefan_B
Da, nu are nici o treaba acceleratia, la mine cel putin - e adevarat ca la mine nu iese atat pe partea aia ci numai pana la nivelul surubului de prindere al ornamentului. Se monteaza toate capacele la locul lor si nu apare nici o diferenta fata de cel original.

Cat despre problema lui Turletei, dupa cum o descrie, e sigur datorata valvei care se inchide singura. Sau pune tevile asa cum trebuie (nu inversate ca acum) sau da afara cele 4 nituri de la capacul electrovalvei, scoate cuiul si monteaza valva si monteaza capacul la loc cu suruburi... inca o data, e pacat sa nu folosesti valva, dar daca nu vrea clientul...
Turletei
o sa va tin la curent cu modificarile ce le mai fac..cat de pedala de acceleratie..nu are nici o treaba !!!
lemon
Imi cer scuze pt faptul ca nu postez chiar in locul potrivit, dar sunt nou pe forum sper sa ma acomodez mai repede. Am avut caloriferul de incalzire spart... si ca de obicei mi-a inundat toata partea din dreapta fata. L-am schimbat de vreo 2 luni dar inca mai e uda mocheta, s-a imbibat cu antigel si nu se mai usuca nicicum. Are cineva vreo idee ... ?
iuly89ct
daca inca mai e uda tare mocheta(daca ti se umezeste mana cand o atingi)ia un burete(de vase) si imbiba'l unde este antigel,dupa care il storci.repeta operatiunea pana cand nu mai absoarbe buretele lichid.Acum ca ai terminat cu partea asta,ai 2 variante:fie iei un feon si o usuci acolo unde mai e uda,fie cand mergi cu masina scoti presul din fata dreapta si indrepti aerul cald la picioare.prima varianta,cea cu feonul,e mai rapida.
Vascozitatea aia de antigel nu prea ai cum sa o scoti din mocheta,e mai greu(poate doar sa scoti mocheta afara si sa o speli,dar e mare bataie de cap si nici asa nu iese 100%).O sa'ti mai miroasa un timp in masina a antigel,dar dup'aia in timp iese.Cam atat.Eu asa am procedat si a dat roade.
lemon
Din tot ce mi-ai recomandat le-am cam facut pe toate in afara de uscat cu feonul pt ca ... nu-mi ajunge cablul de la etaju 4 smile.gif) Am luat buretele si am tot stors... cat am putut cu el si presul din dreapta l-am scos cateva zile dar degeaba ... e antigel si nu se evapora sad.gif De mirosit pot sa zic ca a cam disparut mirosul, dar mai e umed covorul. Ma gandeam ca au astia pe la spalatorie ceva aspiratoare ... cu care scot apa imbibata sau eu stiu ... ca daca trebuie sa scot toata mocheta si sa o spal e mare bataie de cap. Mersi oricum pt sfaturi iuly
fx_
Antigelul e solubil in apa. Profita de ocazie si imbiba mocheta cu si mai multa apa, eventual cu detergent, pe care o poti aduna/evapora dupa cum gasesti la indemana.

Sa nu uit de ce am ajuns aici. Pun si eu o situatie in discutie.

Supernova in care mai urc ocazional face disparut cam 1l lichid de racire in cateva ore de mers civilizat in oras. Mocheta n-o uda in interior niciunde vizibil, mirosul ala de patrunjel l-am simtit intr-o vreme, dar toamna si iarna asta n-au mai aparut deloc, pe radiator n-am vazut pete, dar nu m-am uitat foarte atent. In schimb, la accelerare se aude bolborosit in bord, undeva spre dreapta, sa zicem intre consola centrala si torpedou. Parbrizul n-am remarcat sa fie aburit in mod anormal, dar oricum masina asta este folosita doar ocazional (cam 1000 km in 2007) si n-are aer conditionat sau filtru polen ca masina mea de zi cu zi asa ca e posibil sa am o toleranta crescuta in cazul ei.

Ce am remarcat totusi, supapa care regleaza presiunea in racire, cea din capacul vasului de expansiune e aproximativ blocata, sau se blocheaza periodic.

Masina daca tin minte bine e de prin 2003, nu s-a facut nimic la ea in afara de revizii si de aproape doi ani este folosita foarte rar, in rest vegeteaza. Din ce am citit pe aici banuiesc ori caloriferul incalzire interior, ori radiatorul, dar nu stiu care e exact si n-as vrea sa desfac la ea fara sa fie nevoie. Zic desfac pentru ca prefer sa fac lucrurile constiincios cu mana mea si nu la norma de catre un mecanic.

Probabil am sa profit de ocazie (maine vreau sa pun un cd player in ea si boxe fata) si sa mai bag nasul prin bord, eventual cu oglinda + lanterna sa vad daca sunt ceva pete ascunse de antigel sau daca plange prin vreun colt ascuns.

Intrebarea mea este: voi, cei care aveti mai multa experienta hands-on cu modelul asta ce considerati c-ar trebui sa desfac intai si intai? Sau ce banuiti sa fie, mai probabil?
SYL
Referitor la acel "bolborosit" de sub bor in dreapta, si la mine se aude cateodata, dar doar la inceput la pornire, cand e motorul rece, dar repet se aude doar putin, dispare dupa cateva turari ale motorului. Ceea ce se aude e antigelul care circula prin calorifer, dar nu insemna neaparat ca e spart (eu nu am pb cu caloriferul sau radiatorul)...Oricum si la Nova, care nu are pb de genul spart calorifer, radiator etc (datorita faptului ca lucreaza la temperaturi si mai ales presiuni mai mici) se auzea acel zgomot...

Ca sfat, pt inceput incerca sa mergi cu capacul de la vasul de expansiune putin desfacut, adica sa nu fie strans deloc, si vezi daca mai pierde antigel...
fx_
I did, pierde prin balbotaj probabil; gasesc in jurul vasului de expansiune fleasca. Deci nu pot determina asa. Oricum, si daca ar fi supapa aia blocata complet, lichidul nu il pierde pe acolo, tot o imbinare il scapa, iar eu n-o gasesc inca.

AMR 2h. Ma apuc de lucru.
SYL
Dar eletroventilatorul porneste cand temperatura lichidului de racire ajunge la temperatura corespunzatoare ? Ca ma gandeasc ca poate se incinge prea mult si "fierbe apa" in vasul de expansiune... MAi incerca ceva, cu motorul cald, ridici capota si pui pe cineva sa tureze puternic motorul si vezi daca pierde pe undeva...Eu asa am patit, pierdeam pe la termostat, dar la turatii mari, peste 4500-5000 rpm.
fx_
Heh, exact asta s-a dovedit a fi cauza. Pierde puternic pe la garnitura la furtunul cu termostatul. Atat de tare improsca incat uda traversa de jos din spatele radiatorului si capota pe deasupra, asta undeva la 4000 rpm. Incepand de pe la 2500 rpm pierdea in suvoi continuu pe la garnitura respectiva.
Schimb dupa sarbatori garnitura asta (sunt pe stoc in magazin sau sunt mai rare?) si momentan las in pace supapa de la capacul vasului de expansiune.
SYL
Eu am rezolvat pb in felul urmator: Am cumparat un termostat nou (ca e bine sa il schimbi la un anumit nr de km, oricum nu e f scump), am fost in service, a demontat, schimbat termostatul, si la garnitura respectiva a pus mastic din ala rosu, rezistent la temperatura. In urma operatiunii s-a pierdut ceva antigel, cam 1l, poate ceva mai mult, pe care evindet l-am completat. Eventual ai putea sa schimbi tot antigelul daca nu ai facut-o in ultimii 2 ani.
fx_
Trebuie sa pun mana pe un service plan pentru masina asta. A stat neatinsa mai multa vreme, nu stiu cand i s-au schimbat ultima data filtrele, iar ultimul schimb de ulei i l-am facut eu in primavara trecuta.
Probabil o sa caut o garnitura noua si etansare suplimentara cu ceva smacuri din setul de Bisoane gasket din garaj si poate cu ocazia asta purjez complet si racirea si pun un antigel proaspat.
danimar
In legatura cu mocheta din dreapta, si a mea era imbibata cu antigel, dar cand am scos caloriferul pt. a-l repara, am rezolvat si mocheta: am taiat-o in doua....pe sub consola centrala, pe traseul cel mai scurt si pe langa scaune, tot pe traseul cel mai scurt, astfel incat nu se vede. Asa ca am scos-o afara in doua bucati( dreapta si stanga) si le-am spalat cu detergent. De atunci imi miroase a flori in masina smile.gif
Si uite ce am facut si cu caloriferul...rezultat-->reparatie si modificare cu 0 lei:
http://www.daciaclub.ro/modificare-calorif...ml#entry2386863
dragoescu
Salut,

Revin si eu cu o problema.

Weekend-ul trecut am plecat la drum si dupa 100km (Bucuresti-Pitesti) am tras pe dreapta. Am observat ca iese abur de sub capota.
Cand m-am uitat sub capota am vazut ca nu mai am lichid de racire in vas si in spatele vasului (pe peretele dintre compartiment motor si habitaclu) era plin de antigel (ca si cum ceva explodase - dar nu am descoperit nici o gaura in furtune etc)... este posibil ca de la ger sa inghete luchidul de racire si sa aiba un dop pe undeva ?

In tot acest timp cat am mes cu masina de la bucuresti la pitest acul de temperatura a stat la jumatate (de indicat indica ok).

Vazand ca nu mai am lichid am pus pana aproape de maxim (adica unde indica pe vas) antigel + apa. Apoi am continuat drumul (cam 250KM).
Asta se intampla sambata. Peste noapte totul ~ ok duminica diminata am mai completat cu putin antigel si m-am intors in Bucuresti (350km).

Am verificat duminica seara dupa ce am oprit motorul si nivelul lichidului era cam la maxim (putin peste - stiu la cald nu e concludenta verficarea).

Azi dimineata (joi) am verificat iar si vasul e gol (nu am mai mers cu masina de duminica pana azi).

Daca cineva a mai patit asa ceva poate sa imi dea si mie cateva indicii:

-unde anume este garnitura la furtunul cu termostatul (exista un furtun care are la un moment dat o ramificatie in 3) deasupra ramificatiei este un capacel cu 3 suruburi si am vazut ca e ud pe acolo

-cam pe unde sa ma uit sa vad pe unde pierde?

-cu masina pe liber si turata la 3-4000 rpm se poate observa daca stropeste pe undeva?


Multumesc
serviccom
Acolo este termostatul, schimba garnitura si poate chiar si termostatul. Trage aer si face presiune in vas mare si din cauza aia ti la scuipat pe tot prin supapa busonului de la vasul de expansiune.
dragoescu
operatiunea se face cu usurinta sau trebuie sa merg la un service. nu de alta dar am citit pe aici sunt diverse tipuri de termostate. unele vin cu garnitura altele nu. unii zic ca e mai bine sa folosesc mastic rezistent la temperaturi ridicate.

ms de info !
serviccom
Se gaseste garnitura si separat, sau cu termostat de origine la pachet, nu sunt de acord cu siliconul (gasket) acolo, cand o garnitura noua ii suprima locul.
dragoescu
multmesc de info

am verificat in seara asta si intr-adevar stropeste pe acolo apa mai rau ca dintr-un samurai cand il taie aia prin filme.

Intrebare: ca sa schimb garnitura trebuie doar desfacute cele 3-4 suruburi de la capacel si atat? trebuie sa fiu atent le ceva pe acolo sau sa am nu stiu ce chiei speciale?

tin sa mentionez ca termostatul pare sa mearga ok (adik nu am avut probleme cu temp la motor chiar si weekendrul trecut cand am ramas fara lichid in vas). Imi recomanzi sa schimb si termostatul? garnitura cu pricina se va monta intre capacelul de plastic si corpul motorului sau este vorba de altceva in interiorul capacului?

rezumatul la intrebearile mele este ma descurc cu chei tubulare / patent etc... scule uzuale sau imi trebuie nu stiu ce cheie etc?

inca odata ms de info
serviccom
Nu trebuie nici o cheie speciala, iar garnitura se pune la carcasa termostatuilui, nu unde se prinde el pe chiulasa. Termostatul nu e nevoie sa il schimbi daca e bun.
tr04www
garnitura se pune peste termostat, nu intr-o parte a lui.o sa observi ca garnitura este taiata pe jumatate, tocmai pentru a putea fi pusa peste termostat.
PH-06-BOA
Am vazut in cateva posturi, discutii despre greutatea cu care se poate schimba un calorifer. Cineva pune de BMV, altul desface capacul din cleme si-l strange la loc, dupa ce-l pune pe pozitie. Eu am montat cateva, taindu-le din lungimea tevilor de legatura, pana la nivelul intariturilor, deci cam atat cat poate intra furtunul fara sa fie stingherit de vre-o nervura. Taindu-le, intra pe pozitie fara mare efort, dar pentru a se putea baga furtunele de legatura, se indeparteaza nervurile (intariturile), si se slefuieste locul, pentru a se etansa cu furtunele. In felul asta, colierele se vor strange prin interior, si va fi si mai usor, numai ca va trebui sa se aseze convenabil garniturile de etansare la trecerea prin pod.
Tonypardaf
QUOTE(PH-06-BOA @ 12 Nov 2011, 19:23)
Am vazut in cateva posturi, discutii despre greutatea cu care se poate schimba un calorifer. Cineva pune de BMV, altul desface capacul din cleme si-l strange la loc, dupa ce-l pune pe pozitie. Eu am montat cateva, taindu-le din lungimea tevilor de legatura, pana la nivelul intariturilor, deci cam atat cat poate intra furtunul fara sa fie stingherit de vre-o nervura. Taindu-le, intra pe pozitie fara mare efort, dar pentru a se putea baga furtunele de legatura, se indeparteaza nervurile (intariturile), si se slefuieste locul, pentru a se etansa cu furtunele. In felul asta, colierele se vor strange prin interior, si va fi si mai usor, numai ca va trebui sa se aseze convenabil garniturile de etansare la trecerea prin pod.
*


bravo taticu asa se schimba caloriferul,nu cum zic altii,asa am facut si eu si e foarte simplu peacefingers.gif
ionijhonnie
Metodă realizată de mine în noiembrie 2011 și funcționează fără probleme.

la topicul de mai sus aș adăuga încă o metodă de schimbare calorifer fără bătaie de cap, adică fără să mai demontați aeroterma

Pentru demontare, îndepărtare calorifer vechi și defect: se taie țevile de plastic.

Pentru montare se poziționează caloriferul nou cu țevile spre interior, (rotit cu 180 grade) adică spre locul pasagerului din dreapta; vor trebui realizate fantele în marginea de plastic prin pilire; pentru aceasta vedeți la fața locului este foarte simplu și intuitiv. Fantele sunt necesare pentru fixarea caloriferului cu holtz-șuruburi pe poziție

Pentru cuplarea caloriferului în instalație vor trebui prelungite cele două furtune cu ajutorul a doua ștuțuri și coliere.

Menționez că anterior am încercat și metoda de mai sus dar nu am reușit să etanșez prea bine furtunele și-mi pierdea antigel. Am încercat și repararea caloriferului vechi prin iunie, dar nu a ținut prea mult. Așa că am cumpărat unul nou și l-am montat ca mai sus fără probleme.

Spor la treabă
razvan kjr
salut am o super nova 2002 imi da apa afara din vasul de expansiune fara ca in bord sa imi arate ca ape e ridicata de la ce poate fi si ce as putea sa ii fac
djasu82
si mie mi-a ajuns sa urce apa peste nivelul maxim , nu curge pe la calorifer desi batrunu spunea ca prin 2004 curgea putin intre timp cred ca s-a extompat.
Revenid la cresterea nivelului din vas si se auzea bolborosind apa prin radiatorul din bord chiar daca i-am facut aerisire am decis sa -i schimb termostatul. Am cumparat sambata unul nou original cu garnitura 39 de lei parca l-am pus astazi am completat cu apa distilata si putin antigel g12-rosu si dupa ce a pornit ventilatorul s-a stabilizat apa in vas aproape de maxim.
Am mai cumparat buson de logan 12 lei parca.
Pentru a da jos termostatul iti trebuie o cheie inelara sau tubulara de 10 vezi ca iti va curge apa asa 1L cand desfaci la termostat.
adrian.petrov
LA MULTI ANI 2015 !!!
Pentru "ionijhonnie", ceva poze ai ????
Multumesc anticipat.
Adrian
enache63
ma, de ce ma mintiti, cum ca ati rezolvat problema cu caloriferul si v-ati belit doar 2 degete?.....eu acum m-am apucat de el si abia ce am scos furtunele dinspre motor si mi-am si belit 4 degete!...smile.gif)))).... sper ca pana maine seara sa ma pot "lauda" si eu p-aci!...wink.gif
ORIJINAL21
QUOTE(razvan kjr @ 2 Aug 2012, 00:48)
salut am o super nova 2002 imi da apa afara din vasul de expansiune fara ca in bord sa imi arate ca ape e ridicata de la ce poate fi si ce as putea sa ii fac
*



in acesta cauza mai poate intra si termocupla de pe radiator..
electroventilatorul sau radiator / calorifer infundat....
enache63
gata, am reusit operatiunea!...wink.gif multam tuturor care ne-au dat explicatii despre ce si cum sa facem....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.