Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Far spart
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marius Adrian
Salutare, am si eu o intrebare si anume sapt asta mi s-a spart geamul de la far si as vrea sa intreb de ce materiale am nevoie pentru inlocuirea lui si cum se procedeaza. Geamul l-am cumparat. Multumesc anticipat!
cipri20
trebuie sa dezlipesti geamu spart cu grija si sa lipesti geamu nou cu...silicon cred.nu stiu exact
abram_burel
Ai nevoie de:
- un geam nou
- silicon universal transparent (de preferat si un "pistol" pentru el)
- un cutit
- o carpa
- cave diluant/degresant
- altele smile.gif
Faci asa:
- dezlipesti orice urma de geam si mastic de pe oala farului
- degresezi bine tot conturul si lasi sa se usuce
- pui o dara consistenta de silicon pe tot conturul
- "retusezi" pe unde trebuie, astfel incat sa fie silicon suficient peste tot, dar nici prea mult (mai greu de explicat ce inseamna mult sau putin, ideea e ca daca e prea putin ar putea ramane locuri pe unde sa intre apa, daca e prea mult de pe diafara sau mai rau pe dinauntru)
- pui geamul peste si presezi cu grija de jur imprejur incercand sa vezi in transparenta daca s-a intins siliconul cum trebuie intre geam si oala
- indepartezi excesul de pe dinafara (ala de diauntru ramane acolo sad.gif ) cu carpa
- lasi sa se usuce 24 de ore
Succes!
cipri20
ok, dar vin si eu cu o intrebare: sa presupunem ca vrem sa detasam o sticla de far fara sa o spargem/ciobim. cum facem?
Zaheiu
cu un cutter mai serios dai trei ture: exterior, nervura, interior. la ultimele 2 in acelasi timp tragi de geam.
LaurD
1 ) spargi geamul in cat mai multe bucati ( cu ciocanul) - vezi sa nu zgarii oglinda
2 ) cu o surubelnita indepartezi masticul si marginea geamului ramasa acolo
3 ) pui silicon pe " santul " respectiv , fara sa opturezi canalul de scurgere al apei ( condensului ) , daca are asa ceva
4 ) fixezi geamul

PS : ai nevoie de circa 2 ore pt toata treaba asta
abram_burel
@ cipri20

Depinde si de cat de bine e lipit geamul, dar la Dacii in principiu nu-i prea mare problema.
Iei un cutit (cutter) si "tai" cat se poate masticul original.
Iei o surubelnita solida cu varful cat mai lat sau similar, gasesti un "punct slab", un loc unde sa infigi varful intre geam si oala si pe urma "fortezi" foooooarte usor facand "parghie" intr-un fel oarecare.
Mentinand o presiune rezonabila, dupa un timp incepe sa cedeze. Se simte la mana.
Niciodata nu forta pe muchia sculei de lucru, risti sa crapi geamul!
cipri20
ok, mersi pt raspunsuri smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.