Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stergatoare DACIA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alexm1
Uite o problema care merita zic sa fie dezbatuta nitel. Toti stiti cum ingheata stergatoarele si ca trebuie sa iesi din masina sa dai cu ele nitel de parbriz si alte d-astea, sau daca vii dimineata sa vii cu apa calda ca sa le dezgheti.



Eu caut o idee despre cum as putea sa pun pe Dacie o rezistenta pe parbriz acolo unde stau stergatoarele intocmai ca la alte MASINI nu Dacii.



Are careva vreo idee???
marius-gabriel
se gasesc unele dar sunt urate.

nu stiu cum ai putea..
sod
oare ma va crede cineva daca spun ca mie nu mi-au inghetat niciodata stergatoarele? O fi din cauza ca inainte de a le porni actionez stropitoarea aia de parbriz si lichidul ala care contine destul de mult alcool se imbiba rapid in toata gheata si dupa 30 sec la o tura de stergatoare zboara toata gheata.
marius-gabriel
se poate..ca nici mie nu-mi ingheata asa rau.

totusi cred ca depinde si de cauciucul din care e facuta lama stergatoarelor.

eu am dintr-ale duble dar sunt proaste rau
bogdan_o
Daca dai caldura numai spre parbriz ai sa vezi ca nu iti mai ingheata. Bine, aste presupune ca trebuie sa astepti sa se incalzeasca apa. Sfat valabil daca stergatoarele stau normal (adica la vreo 5 cm de chederul de la baza parbrizului) ca am mai vazut masini la care stergatoarele (in special cel din dreapta) statea aiurea.



O rezistenta nu cred ca ar fi prea greu de facut. Se gaseste de vanzare asa-numita "putza de sticlutza" care este de fapt o solutie pentru reparat dezaburirea spate. Poti sa tragi cu solutia asta niste dungi cam cum este in spate la dezaburire. Lipesti doua contacte, un releu, un buton si ai rezolvat problema. Nu stiu insa cat de estetic arata chestia asta la baza parbrizului. Alte masini fie au nichelina in parbriz fie pe exterior au guri de aerisire care sufla aer cald spre parbriz.
ghc
Eu am probleme numai daca e inghetat parbrizul. Si atunci folosesc un spray de dezghetare, dupa ce pornesc motorul. In functie de cat de multa gheata este, dureaza vreo 2 minute dupa care poti folosi linistit stergatoarele. Era un topic in care si altii recomandau cu caldura laugh.gif folosirea spray-urilor sau a altor solutii (lichide). Spray-ul meu a costat vreo 70K, stergatoarele 80K :shock: si din cate am vazut o sa-l folosesc si la anul.
bursuck
Salutare ! Parca n-as fi avut destule pe cap, ma pune draq sa imprumut berlina lui socru-meu pentru un drum pe niste coclauri unde n-am tupeul sa intru cu Solenza. Toate bune, frumoase insa a inceput sa ninga. Cum abia inaintam, am dat drumul la stergatoare pe temporizare. N-am mers nici 10 km ca s-a auzit ceva ca un scurt circuit si temporizarea a inceput sa mearga aiurea. Adica stergatoarele mergeau 10 cm, se opreau, mai mergeau 10 cm, iar se opreau. Nici vorba sa faca miscarea completa tur-retur. Fara temporizare mergeau OK. Desi am avut 13 ani berlina, niciodata n-am intampinat problema asta. Are careva idee ce s-a bulit ?
SGN_1310
Hai sa va spun ceva.

Pleci iarna la drum. Oki dar mai inainte trebuie sa incalzesti masina nu numai motorul. Chiar shi zece minute te ajuta sa dezaburesti parbrizul shi sa incalzesti aerul din interior astfel incat luneta sa nu se abureasca pe parcurs. Apoi lasi aeroterma sa bage aer numai pe la parbriz la viteza a doua shi sigur nu va ingheta stergatorul pe drum. E simplu .
northwood
Pentru bursuck:



Releul temporizator? E pus chiar pe axul potentiometrului din care comanzi frecventa de stergere a parbrizului. Scoti "butonul", desurubezi piulita de fixare, bagi mana pe sub bord si tragi de chestia paralelipipedica din spatele butonului. Are o mufa cu 4 contacte, cu cheie "anti-prost". Ala e releul de temporizare.
ghc
QUOTE


Apoi lasi aeroterma sa bage aer numai pe la parbriz la viteza a doua shi sigur nu va ingheta stergatorul pe drum


Nu cred ca e nevoie la drum lung. Am citit undeva ca la viteze mai mari de 90 km/h aeroterma debiteaza mai putin aer decat intra pe la grila (la viteza mare!), deci este inutila. Chiar am testat week-end-ul acesta si nu simteam nici o diferenta la pornirea ventilatorului (in afara de zgomot).

PS: Asta e la berlina
SGN_1310
Daca a facut scurt e posibil sa se fi dus motorisca daca a luat apa. S'a mai intamplat shi la altii!
bursuck
Multumesc Northwood. Probabil ca m-ai scutit de o vizita la un electrician.

Ramane de vazut cat costa dracovenia. Sper sa nu dau foc la masina. biggrin.gif biggrin.gif
northwood
Era bine daca testai cu un releu imprumutat, inainte sa dai banii pe el (nu cred ca e mai mult de 200.000). Daca stergatoarele functioneaza normal fara releu, motorul e in regula.
SGN_1310
Sa sti ca e normal sa faca asha datorita curgerii aerului, dar exista shi rezolvare prin schimbarea plasticului de la grila aeroterma. Pui un "captator" de aer shi ai aer cat iti doresti shi la viteze astronomice.
RaduMan
In mers nu mi-au inghetat niciodata stergatoarele. Probabil ca daca stropesti parbrizul cu apa chioara, ai toate sansele sa inghete, la temperaturi foarte scazute in exterior.

Oricum, cu motorul cald si in mers, caldura de la motor iese si inspre parbriz.
Maverik
QUOTE
Pui un \"captator\" de aer shi ai aer cat iti doresti shi la viteze astronomice.

Te referi la chesta aia care se pune la exterior deasupra grilei din fata parbrizului ?
SGN_1310
Da, plasticele alea de prrost gust.
paulp
022.gif De gustibus non discutandum :wink:



SGN, oare intre functionalitate si bun-gust (discutabil) ce ai prefera.

Sau hai sa pun problema altfel.

Pe o masina de 500 de parai merita sa pui gadget-uri de 300 8)





Revenind la topic. Eu folosesc totdeauna lichid de spalat (nediluat) care are punct de inghetare la -25 pina la -35 grd. si stergatoare grafitate asa ca n-am niciodata probleme cu inghetatul si lipitul de parbriz al stergatoarelor. In plus pentru lenea de dimineata cind n-am chef sa dau cu racleta, mi-am cumparat un spray de ala de dezghetat. E foarte eficient si te scuteste de ceva munca.
SGN_1310
Apopo de gaget'uti am auzit ca exista una bucata "dispozitiv"- motor cu 1 cilindru (???) care merge pe motorina din pacate shi care are rolul de a incalzi motoare prin instalatia de racire(adica incalzeste lichidul de racire... ceea ce recomanda unii "batrani"). Chestia e comandata electronic prin telecomanda proprie sa legata la alarma shi se alimenteaza cu motorina din rezervor.
paulp
SGN, interesant, dar poate mai trebuie inca un motoras mai mic care sa-l incalzeasca si pe asta, ca doar e cu motorina icon_twisted.gif si am vazut eu cit de fericiti sint cei cu motoare diesel dimineata pe racoare :wink: .

Dar, totusi, care-i legatura cu stergatoarele icon_mrgreen.gif ?
Bogdan90
Vad ca nu sa mai postat din 2004 dar am si eu o problema cu stergatoarele si daca citeste vreun cunoscator va rog un raspuns! De cand am dat bordul jos pentru a schimba ceasul de kilometraj (dupa am aflat ca nu era nevoie) nu imi mai merge temporizatorul stergatoarelor. Ma refer la cel de langa reglaj faruri. asta o problema. A2-a problema: stergatoarele mele se opresc sus. Am fost la un electrician care umbla mai mult beat si nu mi-a dat un raspuns de ce. Mi-a scos un fir din cele 4 sau 5 de la manetzica de actionare si acum se opresc oriunde le opresc eu. In mers cand vreau sa le opresc trebuie sa astept pana ajung jos si sa trag manetzica in sus. Ma cam distrage de la condus.
ghitza
sa nu ai probleme la mufa e intra in maneta de la stergatoare,asa era la mine si ba mergeau stergatoarele ba nu si acolo a fost buba era larga mufa aia ce intra in maneta
Acuma va intreb eu,se poate face cumva sa pui diuza de la stropgel undeva in stergator cum am vazut la unele masini straine adica nu pe capota sau pe tabla aia dintre parbriz si motor(ex:dacia)
liviu05
Daca ai dat jos consola bord(coaja) se poate sa fi facut ceva si la cablajul care intra in motorasul stergator (pe capacul reductorului se face conexiunea firelor prin cositorire) sau oriunde pe traseul electric ce leaga motorasul cu maneta si temporizatorul.
In cazuri extreme, se poate produce o avarie in interiorul motorasului, mai precis unde se afla reductorul melcat, si unde se afla niste contacte alunecatoare care se pot rupe!
bygy007
in principiu citeste dupa acest post un jos probema este pe cicuitul stergatoarelor , gasesti si schema probleme posibile mufe scoase de la maneta , motor , temporizator (daca ai mufa de la el scoasa stergatoarele se opresc in pozita in care le prinde cind este dusa maneta in 0)
Bogdan90
Corect, le opreste oriunde prinde stergatoarele si dau maneta pe 0. E foarte bun topicul care mi l-ai dat tu si s-a discutat problema, sunt raspunsuri dar nu ma pricep asa bine la electricitate. Imi bag nasul dar cum zicea un electrician "una e sa fii bucatar si alta e sa treci prin bucatarie" biggrin.gif . Acuma nu stiu de unde sa incep. voi lua dupa schemele postate de tine fiecare fir la verificat. Se poate sa imi ramana stergatoarele oriunde le prinde si din cauza releului temporizator, daca e defect? Am citit in topicul celalalt si se zicea ca se verifica punand + la + si - la - si trebuie sa ticaie. Ceva asemanator celui de semnalizare?
bygy007
am vazut ca ai scris si dincolo axeaza-te in primul rind pe temporizator , si maneta cum ai scris acolo
alinworm
problema clasica la dacia: stergatoarele nu isi fac treaba asa cum e normal. Am schimbat bratele cu unele noi de UAMT, lamele stergatoare noi, dar tot nu sunt multumit. Probabil ca bratele alea nu apasa bine pe lamele sau nu stiu ce sa zic..... huh.gif
Andyno
eu am scapat de ceva timp de problema stergatoarelor! acum sterg perfect cu bratele originale. (care au 7 ani )
la bratele de la stergatoare am champion care au tinut cam 2 ani pana cand s a dus lamela.
asa ca am cumparat 2 stergatoare aero (sau cum se numesc..cum am masinile straina.) ceva mai de calitate pe la vro 70 lei setul. am luat aceasi marime de stergatoare cum am pe masina.
le am demontat si am scos lamela de cauciuc si le am montat la vechile stergatoare.
am ramas masca cum sterg ! si s au potrivit perfect...fara nici un fel de modificare.
daca pun furtul pe plavon si dau drumul la stergatoare ramane uscat in spate.

p:s cine vrea pompita de cielo la 20 lei? trebuie putina modificare la bidonas...dar tine mai mult si este foarte silentioasa.

mai incercati klaxar ..sunt made in france si costa 35 lei setul.(sunt si grafitate) are la mine in cartier.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.