Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Condens in capacul de delco
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DeXteR_G
Nu zilnic dar de multe ori mi se face condens in capacul de delco si nu mai porneste nici sa o f.... .
Spre norocul meu nu crapa sa trebuiasca sa il schimb de fiecare data.
Iau o carpa il sterg,cheie,si am plecat in rest nimic
As vrea sa imi spuna cineva cauza acestei probleme!!
catastyle
si mie mi se intampla fenomenu asta....yo am incercat sa`l fixez mai bine capacu de delco pe delco... si eu astept niste raspunsuri..de la cineva carew stie
egif2001
QUOTE(DeXteR_G @ 30 Mar 2006, 10:29)
Nu zilnic dar de multe ori mi se face condens in capacul de delco si nu mai porneste nici sa o f.... .
Spre norocul meu nu crapa sa trebuiasca sa il schimb de fiecare data.
Iau o carpa il sterg,cheie,si am plecat in rest nimic
As vrea sa imi spuna cineva cauza acestei probleme!!
*


Pune si tu o carpa decuseara pe el si poate nu mai face

diaconuliviu
QUOTE(DeXteR_G @ 30 Mar 2006, 10:29)
Nu zilnic dar de multe ori mi se face condens in capacul de delco si nu mai porneste[...]


Vii acasa seara? destul de tirziu? Si tii masina afara?
Aerul acum este destul de umed. Mai sint si balti... In capac, ca dealtfel in tot habitaclul motor este cald si umed, dupa care peste noapte se raceste. Efectul este condensul.
Eu gasesc motorul umed dimineata, nu am garaj.
argon
Capacul trebuie sa aiba o gaurica mica, astea din comert majoritatea nu o au.
Am luat un capac Bosch acu cativa ani, cu gaura, si nu a facut condens niciodata.
La noi se gasesc numa de SRL-uri, transparente/netransparenta, facute DIN PLASTIC simplu. Capacul Delco trebuie nu sa fie de Plastic in nici un caz..asa ca faceti in continuare vanzare tuturos SRL-urilor infecte, dar nu va mirati ca face condens excl.gif

MAterialul din care trebuie sa fie confectionat un capac este ebonita sau textolit. Bosch-ul meu este din textolit, alea clasice negre de Dacie de Electroprecizia sunt de ebonita..ca si dulia de bec.
os
Observatia naiva: capacul ar trebui sa aiba o gaura laterala (circa 1 mm in diametru). Rolul acesteia este tocmai sa impiedice formarea condensului. Aceasta gaura trebuie sa existe si sa nu fie infundata/obturata.

Eu am condus berlina mai bine de 10 ani (nu mai stiu datele exacte) si in acest timp mi s-a intimplat singura data fenomenul descris de tine (in conditii meteo cu totul speciale: schimbarea brusca a vremii de la ger la o ploaie relativ calda; aici brusc inseamna poate o ora).
diaconuliviu
Mai patesc si eu cu gaura cu tot. Deci, mai poate fi altceva care imi/ ne scapa.
argon
QUOTE(diaconuliviu @ 30 Mar 2006, 11:17)
Mai patesc si eu cu gaura cu tot. Deci, mai poate fi altceva care imi/ ne scapa.
*




Ce capac ai? (marca/material)
diaconuliviu
Cafeniu-Metaplast.
argon
QUOTE(diaconuliviu @ 30 Mar 2006, 11:26)
Cafeniu-Metaplast.
*




e clar..plastic, arunca-l firar mama lui de capac, si pune un capac adevarat.
diaconuliviu
Nu am de ce, nu crapa. Doar condenseaza.
Asa, ala negru are negru de fum care in timp s-ar transforma in ceva grafit, care e conducator, etc. Asta e cafeniu si dur, nu plastic, ebonita.
Zaheiu
Eu am capac Duduco si are doua gauri diametral opuse.
AlinREHAU
pe capacul delcoului ar avea cum sa ajunga prin delcou aburi din motor ?
ma refer la mucii pe care ii trage carburatorul din capacul culbutorilor care sunt in mare parte vapori de ulei sau ceva de genu ,nu s-ar putea face un condens pe capac ,pt ca el se raceste mai repede decat restul motorului. Nu stiu daca ar avea loc pe langa axul delcoului .
torvalds
Pai daca nu are gaura , fa tu una, pune mana pe bormasina si dai sa zaca...
In alta ordine de idei, o chestiune care m-a invatzat bunicu-meu este ca atunci cand crapa capacu se da o gaura in locul unde se vede fisura si s-ar putea sa mearga, cica el asa facea pe vremuri...
nnaaee
Am sesizat ca la breakul meu se abureste capacul delco (si chiar si motorul) cand il parchez pe iarba uda sau pe o balta in special primavara si toamna. Am rezolvat-o prin pulverizarea unui spray antiumezeala.
gti98
QUOTE(AlinREHAU @ 1 Apr 2006, 11:57)
pe capacul delcoului ar avea cum sa ajunga prin delcou aburi din motor ?
ma refer la mucii pe care ii trage carburatorul din capacul culbutorilor care sunt in mare parte vapori de ulei sau ceva de genu ,nu s-ar putea face un condens pe capac ,pt ca el se raceste mai repede decat restul motorului.  Nu stiu daca ar avea loc pe langa axul delcoului .
*



In principiu, gaura/gaurile din lateralul capacului distribuitorului de inalta tensiune ( na, c-am zis-o si p-asta!) au rolul de a-l ventila. Si mie mi-a condensat odata, si iata cum: masina lui socru-miu statuse in garaj (umed) vreo 3-4 luni. Era primavara A pornit (toata era la aceeasi temperatura) a mers pana la el acasa (ma rugase pe mine sa i-o aduc ca se grabea si garajul era la vreo 2 Km de la el de-acasa) Motorul s-a incalzit, dar subansamblul ruptor-distribuitor a ramas mai rece. Umezeala din ulei s-a ridicat - cred eu - prin interior, pe langa axul care invarte cama si a condensat in capacul rece. Rezultat: nu mai voia sa porneasca neam. Apeluri disperate, omu' se grabea. Nu stiu cum mi-a venit inspiratia si am ridicat capacul, care era plin de broboane pe interior; sters, pus, mers. Vedeti ca in afara de gaurile din capac, mai exista si o piesa (un fel de capac) intre compartimentul inferior, unde e platina, si capac. Verificati sa existe (merge si fara el) si sa fie cat mai etans.
In fine, dar nu in ultimul rand, atentie sa nu fie umezeala excesiva in ulei (sa nu patrunda apa in ulei ) si sa functioneze ventilatia carterului (reaspirarea vaporilor in carburator ventileaza mai energic decat furtunul ala pe care-l pun unii "sa nu se murdareasca carburatorul" si care atarna pe sub motor (sa nu-i vada politistul)
Si, desigur conteaza si climatul (ploi, balti ) ca daca era seceta, nu prea aveam probleme de-astea.
C.C.
intreb aici, ca tot despre capac e vorba. am patit una interesanta. dupa un drum de 80km, am verificat capacul de delco (nou-cumparat de 3 zile). surpriza: 3 contacte erau oxidate (verzui adica) iar unul era curat. care o fi explicatia?
precizez ca m-am uitat la capac, pt.ca imi puscase platina, pusa si ea de vreo sapt. sa fie bujiile de vina? dupa ce am smirgheluit platinile, a pornit masina, ok. maine cumpar o platina noua. totusi, care e explicatia cu contactele la capac? de ce unul era curat? si-apoi, e normal sa se oxideze contactele alea in citiva km? la mine intotdeauna asa a fost.
precizez ca am apridere electronica de-aia rosie, de Tg.Mures si n-am probleme cu ea.
diaconuliviu
QUOTE(gti98 @ 5 May 2006, 09:04)
[...] Vedeti ca in afara de gaurile din capac, mai exista si o piesa (un fel de capac) intre compartimentul inferior, unde e platina, si capac. Verificati sa existe (merge si fara el) si sa fie cat mai etans.
[...]


Da, ai dreptate.
Numai ca, din nefericire, majoritatea "electricienilor auto cu experienta" recomanda eliminarea ei, tocmai pentru ca ar produce condens. radmasa.gif

@c.c faptul ca acele ploturi apar cu un pic de "arsura" e ceva relativ normal, inalta tensiune si mica descarcare din acel "eclator ad-hoc" provoaca o oarecare oxidare. Faptul ca la tine se inverzesc, arata ca ai oarece umezeala, probabil in locul in care tii masina cel mai mult, pe care oxizii uscati o absorb, avind loc si o reactie care transforma oxizii aia negri in verzui (ceva de chimie, cu valente, formare de sulfati, etc). Daca unul dintre ploturi e curat, dar si fara urma de "arsura", as banui ca acolo ori nu se produce scinteie (fix in cazul acelei fise), ori e mult mai slaba sau, poate axul tau are joc incit in pozitia aia lama "lulelei" atinge sau e foarte aproape de plot, impiedicind acea descarcare, deci si formarea de oxizi.
C.C.
cred ca ai dreptate. asa m-am gandit si eu..
probabil ca are joc, pt.ca de mers, merge in toti cilindrii- deci are scanteie si la cel "curat". totusi, de ce nu fac astia contactele alea mai groase, ca distanta sa fie mai mica? nu s-ar mai produce scanteie acolo si.. nu s-ar mai oxida, nu?
sal
diaconuliviu

Daca ar fi acel "luft" mai mic, la cea mai mica uzura a axului ar aparea bataia radiala, luleaua ar lovi in ploturi, etc. In plus, acea distanta formeaza un eclator, stiu ei de ce.
tozlovanuvlad
Cred ca in partea inferioara a delcoului (pe fundul carcasei metalice) exista una sau doua orificii pentru ventilatie. E posibil sa fie obturate cu mizerie si de asta sa nu se faca "curent" cu gaura din capac.
Ideea asta mi-a venit de curind, nu am apucat sa verific pentru ca a venit frigul si oricum nu prea mai circul cu masina. Pina acum am folosit WD40, aplicat pe interiorul capacului in pelicula fina, dar fara prea mare succes.
Black%Snake
QUOTE(tozlovanuvlad @ 28 Dec 2012, 23:08)
Cred ca in partea inferioara a delcoului (pe fundul carcasei metalice) exista una sau doua orificii pentru ventilatie. E posibil sa fie obturate cu mizerie si de asta sa nu se faca "curent" cu gaura din capac.
Ideea asta mi-a venit de curind, nu am apucat sa verific pentru ca a venit frigul si oricum nu prea mai circul cu masina. Pina acum am folosit WD40, aplicat pe interiorul capacului in pelicula fina, dar fara prea mare succes.
*



ce rost are sa dai un replay la un topic din 2006 ? ma mir cum de l-ai gasit totusi. capacul de delcou are o gaura in el in partea de sus pentru ventilatie asa ca nu se face nici un condens.
tozlovanuvlad
Subiectul e vechi dar problemele mereu actuale. Dupa cum scriu si altii inaintea mea, cu tot cu acea gaura pentru ventilatie, condensul se formeaza. Probat pe "propria piele".
maho
Se formeaza, mai ales in conditii de umezeala mare (ceaža umeda), mai ales toamna, in zone umede, am patit-o si eu; iarna mai greu... eventual se mai poate fisura capacul delco, din cauza gerului.
tozlovanuvlad
Am reusit sa desfund cu o scobitoare orificiul acela de sub delcou de care va spuneam. Cred ca inauntru e un strat gros de ulei imbibat cu praf pentru ca a opus o oarecare rezistenta. Nu a mai facut condens dupa, dar nu consider inca problema rezolvata. Va trebui sa desfac delcoul sa curat bine pe acolo si cu ocazia asta voi face si fotografii. Ma astept sa gasesc multa mizerie avind in vedere ca nimeni nu a mai umblat pe acolo de peste 30 de ani smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.