Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zapada in motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sod
ieri m-am intors dupa o delegatie mult prelungita din cauze meteo smile.gif. Limuzina dacia era parcata in fata firmei unde statuse de miercuri. Ma urc, dau cateva sprituri, dau la cheie si nimic. Doar o invaerteala anemica a demaror-ului. Zic ca e bateria. Mai incerc o data, exact la fel, si ma gandesc ca e timpul sa ridic capota. Surpriza, din motor se mai vedeau doar partea superioara a fiselor de la bujii si o jumate de aprindere electronica smile.gif. Restul era tot sub zapada. Nu imi explic cum naiba s-a putut umple, dar cred ca la viscolul care a fost e foarte posibil sa fi intrat pe dedesubt. Oricum, am luat o maturica si apoi o perie si m-am apucat sa dau zapada. Am curatat cat de cat delco-ul, bobina, aprinderea, intrarea la filtrul de aer, zona carburatorului. La puntea redresoare nu stiam ce sa fac ca era gheata compacta peste ea. Am mai incercat sa dau o cheie, si, culmea, a pornit la sfert. Nu imi venea sa cred motorul era inca efectiv pe jumatate in zapada. Can am ajuns acasa am ridicat capota si mare parte din zapada ramasa se topise, motorul era curat, in afara de partea dreapta unde de la far pana la amortizor e o calota de gheata prin care se zaresc bidon-ul cu lichid de spalat parbriz-ul, puntea de diode, si jumatate din cric:) . Trecand peste laudele care le aduc unei masini capabile sa porneasca si sa mearga in halul asta de inzapezire, as vrea sa va intreb cam cu ce se soldeaza o asemnea aventura. E posibil sa se fi striicat ceva? Ce operatiuni sa mai fac?
Ov
de stricat nu prea are ce sa se strice decat daca intra zapada (apa) in alternator sau pe la discul de ambreiaj (mai greu p'acolo).

De facut, poti doar sa incerci sa parchezi cu "spatele" la viscol
paulp
Sod, aceeasi experienta a trait-o Stasi simbata cind a poposit la intilnire si la ridicarea capotei am crezut ca are motorul capsulat cu zapada.



Cauzele e 2 (cum ar zice cineva icon_twisted.gif ):

1. Viscolul de afara ti-a bagat cu succes o cantitate impresionanta de zapada, mai ales daca ai lasat masina cu botul in vint (de asta eu parchez masina cu fata spre cladire, chiar daca ma chinui putin s-o scot cu spatele icon_twisted.gif ).

2. Din cite am vazut, daca nu ai carton in fata ventilatorului, iar motorul este rece si ninsoarea suficient de puternica, iti mai baga zapada si in mers cu ajutorul ventilatorului.



De stricat cel mai posibil se poate crapa capacul de la delco (de asta se recomanda curatarea si uscarea lui imediat) si mai poate face masa intre fise, intre + si - la bobina (sau aprindere) caz in care incepe sa mearga intrerupt.
sod
de mers merge bine, iar delco-ul l-au curatat cu carpa aia de care stergeam joja. Din cate m-am gandit eu stratul de ulei ar ajuta la eventuale depuneri. Sper ca nu s-a crapat cat am mers, ca masina nu pare sa piarda scanteie. Culmea e ca am parcat-o cu fata la cladire, de aceea am zis ca e posibil sa fi intrat pe dedesubt. Oricum, e clar ca alternatorul era super imbibat de zapada si apoi apa, dar se pare ca inca merge. Mai vad acum ca ma pregatesc sa ies.
driverx
Vezi daca alternatoru mai incarca bateria....sa nu fi puscat diodele din el cand s-au incalzit...



:shock:
sod
a fost primul lucru verificat smile.gif Oricum, a doua zi dupa episodul cu zapada, din motor sub masina atarnau niste turturi de mai mare dragu' smile.gif) o placere pentru privitori
driverx
Da' fulia ai eliberato? laugh.gif



Poze ai facut?



:shock:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.