Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Spalare motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
raptordivx
As ruga pe cine a mai spalat motorul si compartimentul motor la masina proprie sa ne spuna si noua pasii ce trebuie urmati pentru a mai porni masina si dupa ce turnam apa prin motor pe acolo. Daca se poate si ce detergent a folosit .. unul special sau merge si asta normal. Am auzit ca se poate curata si cu suc gen cola.
argon
Scoti fisele, tragi o punga peste delco si bobina, si o prinzi la baza cu o sfoara/elastic, poti acoperii preventiv si alternatorul/releul, desi nu au nimic daca se uda..sau nu ar trebui sa aiba nimic...pe urma indesi o carpa in fereastra de vizitare de pe carcasa ambreajului, cumperi din comert un tub de spray de curatare special pentru motor(80 000 ROL cam asa), aplici peste toate zonele murdare, lasi sa se inmoaie, si bagi furtunul pe motor, cu incredere..sa se duca mizeria, freci putin, dar daca sprayul isi face treaba murdaria se dizolva...clatesti bine pe urma, iei pungile, si carpa de la ambreaj, pui fisele, pornesti motorul..o sa porneasca cum trebuie...si cam asta ar fi...
jaf
Cu 100 000 si ceva ROL il speli la spalatorie icon_mrgreen.gif.. eu l-am spalat de vreo juma de an si a iesit super OK
argon
QUOTE(jaf @ 2 Apr 2006, 20:49)
Cu 100 000 si ceva ROL il speli la spalatorie icon_mrgreen.gif.. eu l-am spalat de vreo juma de an si a iesit super OK
*




Si unde-i satisfactia de a face singur o treaba la masina? eu de exemplu sambata am program de spalat masina..as face-o pe gratis ca am un preten patron de spalatorie, dar atunci unde e satisfactia? biggrin.gif
raptordivx
Exact asta vreau si eu sa spun .. asta vreau sa o fac cu mana mea ..si de aia am intrebat sa stiu exact ce trebuie sa fac.
DeXteR_G
Scoti toate fisele si pui un alt capac de delco si era mai demult acuma nu mai stiu o solutie de degresat ziceau ei "Motorsolv" si era vreo 40 de mii 2 l si dai cu aia si lasi 8-10 min si dai cu presiune.
Si jegul jegului mere cu aia,si nu ai nici probleme la pornire.
Idea cu capacul de delco e sa nu crape si dupa ce ai terminat stergi bujiile cu o carpa uscata dar fara sa le scoti afara si capatul si interiorul bobinei si cheie frate si pleci.
andutzu_84
Nu o sa faci treaba mai buna ca la spalatorie, poti sa te pui si-n cap si sa dai cu mama solutiilor.Am luat si eu un detergent special pt motor si mi-a patat tot ce era din aluminiu.(nici nu a mai iesit) Asta a fost acum 6 ani... asa ca nu te risca.Mai bine dai 7ron decat 10-20 pe tot felu de solutii care nu isi fac treaba.
Oricum voi decideti... daca va place lucru`-manual...
argon
Nu stiu cu ce dracie ai dat tu acum 6 ani, dar eu am spalat motorul de nenumarate ori, cu spary special, luat din Hypermarket...atat numai sa nu fie expirat sau narca dubioasa....nu lasa nici o urma, dizolva murdaria perfect.
logic
Eu spal motorul cam o data la doua luni, dau cu solutie ,las 10 minute si clatesc cu jet de la pompa (am la serviciu). Ideea e ca nu scot nici o fisa, nu schimb capac delco, nimic...si-mi porneste perfect de fiecare data! Cu ce gresesc? blush.gif
raptordivx
Nu stiu daca gresesti cu ceva insa se poate sa intre apa cred pe la delco .. si atunci nu mai porneste decat dupa ce se usuca .. ma gandesc eu .. Daca la tine nu a intrat inseamna ca e bine. Eu de aia am intrebat ca mie frica sa nu o stric si sa nu mai pornesca ...abia am facut-o
diaconuliviu
Daca uzi capacul si prin gaurica aia intra apa si in el, la prima cheie "impusca", crapa.
Vei simti consecinta prin trepidatii si mers neregulat al motorului. Mai bine pune ceva pe delco.
logic
Spunea cineva ca motoarele se spala cu ele in stare de functionare. Ce credeti?
AlinREHAU
poate diesel ... ca altfel ...
george_slz
Nu mai spalati mai motorul, nu are rost, mai bine il stergeti cu apa si ce mai aveti voi pe acolo si atat, altfel ramai cu ea in drum pe drumul dinspre spalatorie, plus ca aia iti iau si bani pt tampenia asta. Nu mai credeti in balivernele alora de la spalatorii cum ca va izoleaza ei partea electrica....pt ca nu o pot face.
argon
QUOTE(logic @ 4 Apr 2006, 23:25)
Spunea cineva ca motoarele se spala cu ele in stare de functionare. Ce credeti?
*




Sa vezi ce fisuri frumoase o sa faci in blocul motor turnand apa rece pe el incins wink.gif
logic
QUOTE(george_slz @ 5 Apr 2006, 07:10)
Nu mai spalati mai motorul, nu are rost, mai bine il stergeti cu apa si ce mai aveti voi pe acolo si atat, altfel ramai cu ea in drum pe drumul dinspre spalatorie, plus ca aia iti iau si bani pt tampenia asta. Nu mai credeti in balivernele alora de la spalatorii cum ca va izoleaza ei partea electrica....pt ca nu o pot face.
*



Tu citesti topicul inainte de a da sfaturi? blink.gif ...sau postezi doar de dragul de a posta?
gti98
Salutare la baietii harnici si spalati!
E foarte bine ca aveti elan sa-i spalati motorul; pe linga faptul ca arata frumos, daca incepe sa borasca ulei se vede imediat si se poate interveni repede.
Ma bag si eu un pic in discutie, cu unele intrebari:
Nu inteleg de ce ar trebui spalat motorul in mers? Doar daca vreti sa vedeti unde trebuie sa turnati apa ca sa se opreasca. Va spun eu, sa nu mai cautati: incercati pe circuitul de inalta tensiune (borna bobina, capac distribuitor, fise, bujii) Dar si acolo, o instalatie noua, ma rog in stare buna, nu ar trebui sa lase apa sa "fure" curentul. Ganditi-va ca mergeti pe ploaie torentiala si treceti prin balti "urbane"; sa nu-mi spuneti ca nu ajunge apa si pe motor si totusi merge mai departe. La temperaturi normale de functionare nu crapa nimic. Blocul crapa atunci cand s-a uscat pe undeva (a pierdut lichidul, printr-o ruptura de furtun, de exemplu sau prin fierbere neobservata) si se toarna apa in el; fiind uscat s-a incins mult peste 100 de grade si contractia inegala il plesneste (credeti-ma, am facut tampenia asta personal!!!)
Recomandarea de a proteja capacul distribuitorului poate nu e fff necesara, dar nu are ce sa-i strice. In manualul Daciei se recomanda acoperirea si a alternatorului, desi acesta e o constructie deschisa (pentru racire) si nu cred ca-l emotioneaza prea mult apa care ar putea patrunde (tensiunile aici sunt scazute) Cred ca socul termic si riscul penetrarii apei in rulmenti sunt mai importante.
Personal nu spal motorul prea des, in primul rand se murdareste de la vizitele saptaminale la tara, ca socru-miu s-a mutat in afara orasului de cand s-a pensionat. In al doilea rand, ar trebui sa-i inlocuiesc mai des unele garnituri pe la care mai pierde un pic de ulei. Eu consider ca pierderea nu e suficient de mare ca sa merite interventia. Si mai am si experienta trista a fostei berline, la care am schimbat nenumarate simeringuri la distributie si la care simeringul palier (ala de dupa volanta), mi-a curs mai abitir dupa schimbare decat inainte!!
4star
Incepator fiind am spalat motorul masinii (la spalatorie) si cei de acolo, au pus ei pungi pe la delco, si in alte parti asa ca no problem am plecat cu masina acasa si am lasat-o parcata.
A doua zi - baterie moarta. Eu incepator .. Noroc cu un vecin care a venit si s-a uitat putin inauntru gasind "defectul". Presiunea apei a scos firul ala care intra sub alternator si asa ca nu a mai incarcat bateria.
Deci daca aveti ceva probleme dupa spalarea motorului sa cautati si firele de la alternator sa fie in regula.
byte
Si eu mi-am spalat motorul la spalatorie acum vre-o 6 luni dar nu am avut nici o surpriza. Totul a fost ok, a pornit la prima cheie. Intradevar am lasat-o cam o ora acolo si banuiesc ca s-a uscat bine radmasa.gif
Eu zic ca daca cei de la spalatorie fac o treaba ok atunci nu are ce sa se intample.
raptordivx
Am spalat motorul singur cu punga pe delco si atat. A pornit la prima cheie, fara probleme si chiar a iesit curat motorul .. mai putin pe unde nu a ajuns calumea solutie. Data urmatoare am sa mai iau un tub sa am din belsug.
ursul-alb
La fel si eu m-am dat de ceasul cenzurat (! haha ) pe aici sa aflu ce trebe facut, si parerile erau f impartite: asa ca l-am spalat de vreo 3 ori in statie, fara nici o acoperire, clatire cu jet de apa, tot tacamul; nu are si nici nu a avut nici o problema; e drept ca se murdareste la loc, dar nici sa stai sa arate ca unul de 30 de ani nu merge...

Corecte constatarile lui gti98; ganditi-va la ce e sub capota cand mergi prin furtuna sau prin balti mari... se vede clar ca scutul ala de jos nu poate proteja mare lucru... iar la logan apa intra pe dedesubt inclusiv prin dreptul rotilor... asa ca nu vad marele motiv de stres la o spalare atenta inclusiv cu jet la o presiune rezonabila.

Edit: c e a s u l m o r t i i este o expresie, mai! biggrin.gif
sharp
Aveti grija si la claxon cand spalati motorul. Mie mi-a intrat apa o data, claxonul a ramas gajait si a trebuit sa-l schimb; nu sunt 100% sigur ca de la apa i s-a tras, dar nu strica sa aveti grija (si sa-i atentionati pe cei de la spalatorie sa umble cu grija si la claxon).
puiu82
Se acopera delcoul[calculatorul],alarma,claxonul si gaura de la ambreaiaj[la dacie,ca la altele....].
Optional se acopera alternatorul,electromotorul si se scot bornele.
Motorul se spala doar oprit si cu apa calda[merge si rece,dar sa nu fie incins].
Motoarele diesel pot fi spalate fara a acoperi nimic.
Se usuca cu aer comprimat sau dupa posibilitati.
Spor la treaba biggrin.gif
EUROPE_
Ca sa nu mai deschid alt topic am o intrebare , si cei care stiu sa imi raspunda...
Vreau sa dau cu grund pe blocul motor, ce operatii trebuie sa fac? Am diluant ( la 5 litri benzina de extractie) spal cu chestia aia blocul motor dupa care, vopsire... E bine ce fac???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.