Pe vremuri, pana in anii 9X ICPE-Bucuresti a produs astfel de folii (pentru autoturisme, la 12V si pt. camioane la 24V).
Stie cineva de unde se pot procura acum? (eventual si pret).
M-ar interesa folia si nu oglinda cu totul, eventual SH, pentru a nu mai avea si probleme de montaj.
Multumesc!
asarban
26 Jan 2004, 15:20
Daca gasesti pune maaaare la STIRI si multi iti vor multumi!
Maverik
26 Jan 2004, 15:21
? :shock: ?
Și cu ce anume se ocupă această folie ? Poate o fi interesanta, dar io nu am știință de așa ceva. Cine știe, să ridice două dețte și, fără alte invitații, să spună !!!! (Era o rugăminte )
asarban
26 Jan 2004, 15:25
Dezabureste oglinda!
Maverik
26 Jan 2004, 15:30
Pe cea interioară ? Interesant !!!
Exterioarele.
Sunt niste folii din material plastic, autoadezive si care au depuse pe ele trasee rezistive (tehnologia straturilor groase-pentru cunoscatori). Ca aspect se aseamana cu cablajele flexibile (ca cele de la bordul romanesc de Dacia, bord care pana la preluarea uzinei de catre Renault se faceau tot la ICPE).
asarban
26 Jan 2004, 16:04
QUOTE
Pe cea interioară ? Interesant !!!
Interioara!
Pai pentru aia e deajuns o carpa!
Subiectul e prea interesant asa ca am sters mesajele in care unii bateau cimpii gratios
.
Nelu, eu am vazut minunile alea pentru luneta, dar daca chestiile astea sint asemanatoare mai bine lipsa :wink: . Totusi oglinzile laterale au un rost destul de mare (pentru cei care chiar le folosesc la condus
) ca se obturezi cu o folie. Sincer si eu as fi interesat de asa ceva (plus o folie care sa protejeze farurile de minunata criblura
)
Paul, exista asemenea folie, atit pentru faruri cit si pentru botul masinii. Este vinduta de FoliaTec
da Paulp cum zici, respectivele folii se matuiesc si nici nu fac prea bine degivrarea.
Eu aveam la peugeot 605 o metoda imbatabila, aerul din canalizatiile din bord avea niste iesiri spre usi, mergea pe aceste canalizatii din usile fata spre cele spate, traversa montantul stalp sapte si aveau iesiri si la luneta.
Ei si din astea de la usile din fata mergeau practic niste tuburi in oglina si incalzirea se facea cu aerul cald bagat de incalzirea masinii.
Le usca de le facea tun.
nu stiu daca acest sistem este posibil de aplicat la Dacia(SN sau SLZ) dar eu ma gandesc cum sa aplic sistemul la megane
Marty, da si tu un link sau macar un scor aproximativ :wink:
MBZ, nu e rea ideea, dar trebuie studiata problema
.
Pina atunci ramin la spray pt dezghetare, ca e mai ieftin
Maverik
26 Jan 2004, 17:34
QUOTE
Subiectul e prea interesant asa ca am sters mesajele in care unii bateau cimpii gratios
.
Dar pe-al meu de ce l-ai tăiat ? :roll:
Chiar eu am fost cel care am sesizat instanța dumneavoastră, Mărite Paul !!!
Paul, pentru informatii : www.foliatec.com ; pentru preturi si informatii: www.tuning.ro (C&J Tuning)
bogdan_o
26 Jan 2004, 22:18
Foliile respective pot sa se matuiasca linistite. Mie mi-a dat prin cap sa le pun pe spatele oglinzii. Mergand pe principiul ca si nichelina care este pusa pe luneta ajuta la dezghetarea ei desi este pusa pe partea opusa ghetii. Daca sunt puse pe spate nici n-o sa vina vreun baiat pus pe treaba care sa le rupa sau mai stiu eu ce. In plus nu trebuie sa fie perfect transparente si nici nu stanjeneste in vreun fel vizibilitatea. Firele pot trece frumos prin burduful ala al oglinzii si nici n-o sa se vada. E si asta o idee.
Mirelush
27 Jan 2004, 01:22
eu nu am gasit folie dasta la Folia Tec!
MBZ care e sistemu de la megane .. ca eu nu stiu ?
Foliile se lipesc pe spatele oglinzilor.
Sper ca maine sa pot scana pagina respectiva din vechiul catalog al ICPE-ului, unde este si o poza cu respectivele folii.
Ce inseamna ICPE si unde este ea localizata ?
QUOTE
eu nu am gasit folie dasta la Folia Tec!
MBZ care e sistemu de la megane .. ca eu nu stiu ?
la megane cum am eu sistemul de incalzire a oglinzilor este " milaDomnului" adica nue, d`aia as vrea sa ingineresc ceva precum sistemul descris mai sus pe care Peugeot 605 il are din fabrica si este imbatabil zic eu.
Este adevarat ca la mine ar fi ceva mai ineficient findca meganu este diesel si cand este frig(si in general) se incalzeste mai greu, oricum temperatura de lucru este 80(daca le atinge cu chiu cu vai); La peugeot temperatura de lucru era 90 si daca dadeai numai la picioare iti scorojea bashketzii in 20 m inute ca la cuptorul cu microunde.
furtunul care ajungea in spatele oglizii era infundat in cap si perforat cam cat o mina de pis pe toata lungimea oflinzi si lucra ca un difuzor.
dezgetarea de ta total astupat de gheata(polei) a oglinzii dura aprox 5 minute, iar dupa inca 5 era uscata iasca.
ICPE = Institutul de Cercetare si Proiectare pt. industria Electrotehnica.
Dupa 1990 s-a divizat in mai multe societati.
Mai multe detalii la www.icpe.ro
Dragii mei
. Subiectul este foarte interesant si util tuturor asa ca o sa fac bine sa-l mut la Tutoriale. :wink:
Raspuns primit de la ICPE: NU se mai fabrica asa ceva, departamentul respectiv a fost desfiintat de f. multa vreme.
:cry:
Amin.
Deci, cine sa apuca de un business
Ca e cerere pe piata da nu egzista ofertantu :wink:
Am reusit scanarea paginii de catalog.
burliu
28 Jan 2004, 09:51
eu personal nu reusesc sa vad ceva
Nu stiu de ce nu pot atasa varianta in JPG, cu toate ca nu are decat 136KB.
Help!
QUOTE
Am reusit scanarea paginii de catalog.
Acu' ce faci, intorci cutitu-n rana?
sstanescu
28 Jan 2004, 10:12
pt a vedea, click cu dreapta, Save As... Si apoi deschis PDF-ul de pe hdd.
Fa-l Gif.
Dar eu l-am citit in PDF.
Oricum n-am inteles cit costa si daca se poate comanda
In prezent nu se mai fabrica asa ceva la ICPE.
In primul post am scris:
"Pe vremuri, pana in anii 9X ICPE-Bucuresti a produs astfel de folii (pentru autoturisme, la 12V si pt. camioane la 24V).
Stie cineva de unde se pot procura acum? (eventual si pret).
M-ar interesa folia si nu oglinda cu totul, eventual SH, pentru a nu mai avea si probleme de montaj."
Am scanat pagina de catalog pt. a fi clar, sau mai clar, ceea ce caut.
Cred ca este, totusi, de ajutor.
burliu
28 Jan 2004, 10:36
acum am reusit sa vad pagina , de cine este produs ?
poate luam legatura cu firma respectiva sa produca si pt amaritele noastre de oglinzi
burliu, citeste de la inceputul topicului, te rog frumos!
burliu
28 Jan 2004, 10:39
scuze am fost chior
GIF este prea mare (397KB).
burliu
28 Jan 2004, 11:52
bogdan_o
29 Jan 2004, 01:37
Am stat si am cugetat si m-am gandit ca poate ar merge sa fie construit traseul acela de dezaburire direct pe spatele oglinzii cu solutia aia "puta de sticluta". Oglida e destul de mica deci nu cred ca trebuie foarte multa, deci nici foarte scump nu o sa fie. Dar va interveni iarasi problema cu lipirea contactelor.
Cred ca lipirea contactelor s-ar putea face cu indiu, care are punctul de topire mai scazut decat aliajul cositor-plumb.
Pt. electronisti este mai usor sa-l procure, pt. cei care mai dispun de tranzistori de putere cu germaniu tip ASZ. Lipiturile din interiorul capsulei (la terminale) sunt facute cu indiu.
Slider
29 Jan 2004, 09:22
Bogdane ma lamuresti si pe mine ce este solutia aceea "puta de sticluta" ? Eu nu am auzit de asa ceva pina acum.....
"Search" ...
Este o solutie de refacut traseele bulite ale retelei de dezghetare luneta.
Hai ca deja m-ati enervat! Intrebari (in functie de raspunsuri va ofer solutii):
- am vazut ca respectivele accesorii vindute de ICPE, constau in niste folii transparente prin care trec citeva trasee. Poate sa-mi spuna cineva ce pastele ma-sii trece prin traseele alea ? Este chiar un traseu chior, facut din cupru sau este o "imbracaminte" protectoare care acopera niste nichelina ?
- daca ma apuc eu sa fac un PCB dintr-un textolit foarte suptire, pe care-l voi aplica mai apoi pe interiorul oglinzii, credeti ca va avea vreun efect?
- daca m-as apuca sa-mi trag niste trasee de nichelina pe suprafata interioara a oglinzii, cu ce le pot lipi de oglinda (astfel incit sa nu le topeasca caldura)?
- in cazul in care-mi bese mintea o solutie, cine se baga sa faca un regulator de tensiune si temporizat pe deasupra ? Alfabit, Beby 1300 - sariti la cap!
Marty - pentru fixare nichelina pe dosul
oglinzii, am cautat la repezeala acel ceva care sa reziste la temperatura; rezultat Bison - Epoxi Metal rezista de la -60 la 100grd, dar sunt sigur ca exista si altceva.
Sper sa am timp in week-end sa lipesc o nichelina pe o oglinda (de rezerva), si sa va zic rezultatul (teste facute in casa ca de montat pe masina pe vremea asta ..... si tras si cablaj
)
GIC, vezi cum o alimentezi ca nichelina are prostul obicei sa devina incandescenta. Trebuie calculata grosimea necesara lungimii, tinind cont ca se alimenteaza la 12 V, pentru a preveni trebusoara asta. Alo, electronistii, fizicienii, doctoranzii, sariti la cap, ce mama ciorilor.
P.S.: GIC, mai intai "deseneaza" cu nichelina un traseu pe spatele oglinzii, masoara lungimea traseului si apoi spune-le "specialistilor" de aici ca sa elucidam problema grosimii. Zic eu ca o temperatura de 40 de grade celsius, ar fi mai mult decit in regula.
Maverik
29 Jan 2004, 10:45
40 de grade este beton.
Daca o sa gasesc, tabelele cu parametrii termoconductivi, atunci o sa dau din maini si o sa fa io calculele, dar ... pana atunci .... n-am informatii !!!
Mama ce chinuiala.
Nu credeti ca-i mai simplu cum zecea cineva pici (Asarban cred) sa-i tragem o tevusca (s-ar putea sa fie cam greu) de la priza de aer pina in spatele oglinzii, sa ducem aer cald acolo ?
Zicea MBZ. Daca tu vrei sa te apuci sa-ti dai gauri in bord si-n fata de usa, be my guest! Eu prefer sa-mi scot 2 fire cu care sa alimentez toata daravela
Fratilor merci de atentionare, dar fiti linistiti! (nu aveati cu sa stiti ca termenul "lipesc o nichelina pe oglinda" cuprinde si dimesionarea si verificarile spuse de voi mai sus) - daca vreau sa dau foc la masina folosesc alt sistem.
Firul de nichelina incerc sa il dimensionez astfel incit sa se incalzeasca cit sa mai pot tine mina pe el (55-60 grd) la 14,5V cit e tensiunea (medie spre maxima) in timp ce merge motorul. Abia dupa ce am firul astfel dimensionat am sa il pun pe dosul oglinzii lipit prin puncte cu o rasina epoxidica (nu stiu ce tip e dar stiu sigur ca rezista pina la 150grd), dupa care urmeza testul - stropit cu apa si pus in congelator, lasat sa inghete bine, scos si legat la sursa de curent (transformator de incarcat baterii auto).
Acum stau si ma gindesc ca ar fi bine sa las nichelina mai lunga sa se incalzeasca mai putin (30-40grd) sa nu crape olinda, sau sa pun incalzirea in doua trepte - complicat (intrerupator cu 3 pozitii + rezistenta aditionala).
Maverik - fi mai practic - fara calcule : Iei o nichelina mai lunga si o alimentezi la capete, vezi cit se incalzeste si daca e prea rece scazi lungimea nichelinei alimentata cu curent, iar verifici temperatura, iar midifici punctul de alimentare cu curent s.a.m.d. pina ajungi la temperatura dorita. Atentie la sursa de curent sa fie suficient de puternica si stabila la sarcini deoarece conteaza citiva volti ca totul sa se duca
SGN_1310
29 Jan 2004, 12:47
Daca intereseaza p cineva. Faza cu nichelina dimensionata merge. Cineva mi'a dat nichelina shi suportul de la un feon. Avantajul acestei nicheline e ca e subtire shi cu diametrul bobinajului mic. Eu am folosit'o la un dispozitiv de incalzire electrica a aerului de la filtru. E prea mult spus folosita, pt ca indata ce am realizat jucaria, mi'am amintit ca odata deschisa clapeta de aer la maxim se poate zari in carburator benzina. Deci am renuntat cu gandul ca fac un bine shi nu incendiez masina.
Dar ce am facut?! Am taiat bucatzele de 6,5 ohmi fiecare shi la opt dintre ele in paralel am ajuns la o rezistenta totala destul de mica astfel incat sa incalzeasca aerul, dar sa nu se inroseasca. Aveam o baterie de masina in balcon....na ca shi eu am dintr'astea
....se impiedica mama ba de de o masca de frana, ba de o grila aerisire aruncate pe acolo...asha cu bateria shi era cam consumata insa de incalzit a incalzit nichelina. Faza naspha e ca daca maresti mult sarcina, ajungi la un consum f mare. Recomand rezistente cat mai scurte shi cat mai putine puse in paralel.
Cu alte cuvinte se poate face "chestia" cu nichelina subtire...in loc de trasee de sticlutza de p...tza.
fion98
29 Jan 2004, 13:40
ai calculat si consumul?
problema este ca iarna creste foarte mult consumul (electric
)
mai fratilor, e p'aci careva priceput in cresterea pestilor in acvarii?.... ca din cate stiu eu exista tot felul de device-uri de incalzit apa din acvarii.... care ar putea fi adaptate pentru oglinda deoarece incalzesc doar putin (ca altfel se face bors de peste) si sunt relativ mici ca dimensiune
Eu am vazut la un Merc dezasamblat o bobinuta in spatele oglinzii. Bobinuta induce niscai curenti direct in argintul oglinzii si il incalzeste usor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.