Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema supraturare in viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Cruiser
Dacia mea n-a avut niciodata pana acum asemenea manifestari. Dupa ce fac cativa kilometri, sa zicem vreo zece, am constatat ca in treapta a treia, sa zicem, daca incep sa accelerez la 40 la ora, se tureaza motorul dar viteza creste foarte putin, asadar motorul pare sa aiba putere dar totusi masina sta pe loc. la fel am mai patit si la aprox 50 la ora in a patra la accelerare. Cel mai evident a fost o data in panta grea unde urcam de obicei cu a treia si a trebuit sa cobor in 2. Motorul se tura dar nimic.
Nu stiu daca e ambreiajul, totusi. Am facut testul cu frana de mana, si cu a 1-a, si cu a 4-a pornire in forta de pe loc, Dacia mea se ineaca, motorul se opreste... deci nu cred sa fie ambreiajul. Tatal meu a condus masina si spune ca nu are nimic. V-as fi recunoscator daca mi-ati putea da niste sugestii.
argon
Sigur e ambreajul dus. Testul care l-ai facut nu e concludent. Daca motorul se tureaza si viteza nu creste e clar.
Cruiser
dar de ce nu face asta tot timpul ci doar accidental? mi se pare ciudat, e cand cum...
Zaheiu
Chestie de forta de frecare, temperatura suprafete. Oricum nu conteaza. E discul uzat, trebuie sa-l schimbi.
diaconuliviu
Intrebare: nu ai cumva cablul prea strins? Ai acel joc de 2-3 mm la pirghie?
SPORTivu
ce disc ai? 170 sau 180? smile.gif cel mai probabil discul de ambreiaj trebuie schimbat. Vezi ca mai este o problema: cand accelerezi brusc, treptele 1-2...cum se comporta masina...ti-a dat senzatia ca trage nitel intr-o parte la accelerare?

1) porneste motorul, baga-o in a 2-a si incearca sa pleci de pe loc (asta ca sa vezi daca e uzat discul)

2)verifica stifturile de la planetare, FOARTE, FOARTE rar se intampla sa se duca canelurile....sa se uzeze ca si cum ar fi luate la strung...smile.gif (putin probabil asa ceva la tine, dar merita uitat)
didosdoru
Se mai poate intampla sa-ti curga ulei pe la semeringul de la priza de la cutia de viteze sau pe la semeringul de la palier.Ajunge astfel ulei pe ambreiaj si din cauza asta patineaza.Oricum ar fi trebuie sa demontezi si sa vezi care este cauza si dupa aia te apuci de cumparat piese.
marius-gabriel
verifica la mana sa ai un pic de joc la cablul de ambreiaj.cam 2 mm.
Cruiser
Azi am scos masina la un mic test. Am condus cam 50 de km, pe Tg. Mures Sighisoara, E60. Am urcat 2 dealuri in serpentine. Nici o problema. Am putut urca in treapta 4, lejer, cu pedala la jumatate, dus-intors. In linie dreapta am avut 130 km/h, trecut pe langa un VW Passat usor, fara tremuraturi, fara nimic. Dupa ce m-am intors in oras, am zis hai sa mai incerc o panta nasoala. Accelerez, cu a 3-a, pana la 65-70 la ora si dau sa schimb - bag a patra in varf de panta si SUPRIZA - iaca din nou simptomu - supraturare, masina sta nitel, se gandeste, VRUUM fara sa mai urce ceasu si abia apoi revine la turatia normala... apoi, si in drum drept, spre casa, daca apasam brusc pedala, indiferent de treapta de viteza, a facut LA FEL. DECI: Deduc asa -
Trebuie sa treaca un timp.... apoi simptomul apare NUMAI daca dau pedala la podea in orice treapta - de la a 2-a la a patra - adica, motorul in momentul respectiv se tureaza scurt asa cu VRUUUUM si apoi doar incepe sa urce kilometrajul. Suna ca la cutiile automate la accelerari bruste. DECI... verific totul, pe rand... smile.gif
argon
Schimba discul, ca acu merge cum ai descris tu, dar in Max 1000 km abia o sa mai pleci de pe loc...
Cruiser
Recunosc ca nu ma pricep deloc. DAR. Am inteles ca exista la ambreiaj - DISC, Placa de presiune si inca nu stiu ce placa... plus cablu.... Sa cumpar tot chitul? Sau numai discul? Si cablul?
Sa nu schimb si cablul de acceleratie?
Multam
argon
pai te duci la un mecanic de incredere, si desface, si in functie de ce e acolo nu trebuie sa schimbi tot ansamblul, ca s-ar putea ca piesele din comert sa fie mai proaste ca si cele de pe masina..deci daca e uzat discul si placa de presiune si rulmentul sunt OK, schimbi numai discul.
egif2001
QUOTE(Cruiser @ 5 Apr 2006, 18:59)
Dacia mea n-a avut niciodata pana acum asemenea manifestari. Dupa ce fac cativa kilometri, sa zicem vreo zece, am constatat ca in treapta a treia, sa zicem, daca incep sa accelerez la 40 la ora, se tureaza motorul dar viteza creste foarte putin, asadar motorul pare sa aiba putere dar totusi masina sta pe loc. la fel am mai patit si la aprox 50 la ora in a patra la accelerare. Cel mai evident a fost o data in panta grea unde urcam de obicei cu a treia si a trebuit sa cobor in 2. Motorul se tura dar nimic.
Nu stiu daca e ambreiajul, totusi. Am facut testul cu frana de mana, si cu a 1-a, si cu a 4-a pornire in forta de pe loc, Dacia mea se ineaca, motorul se opreste... deci nu cred sa fie ambreiajul. Tatal meu a condus masina si spune ca nu are nimic. V-as fi recunoscator daca mi-ati putea da niste sugestii.
*


Am avut si eu o asemenea problema cu vechea mea dacie Sport cand la un moment dat se tura si nu tragea.
De vina era ambreajul f f uzat care rodea din nituri de acum.
Dute la un mecanic ca tre schimbat discu , cu ocazia asta si rulmentul si daca ai "noroc" si placa de presiune.
In stadiul asta o sa -ti consume si mai mult ptr ca tu o turezi ea nu trage te enervezi iar o turezi si se arunca la benzina
O sa te cam coste in functie de ce se gaseste acolo un disc =80lei, placa de pres = 150lei , rulmentul de presiune=25 lei si sa nu uitam manopera mesterului care e variabila .Mentionezi ca sunt preturi aproximative ca nu le mai stiu pe cele de ultima ora
Cruiser
Va multumesc tuturor pentru sugestii. Astazi s-a uitat un mecanic doar la jocul acela de cativa milimetri al cablului de ambreiaj. Mi-a zis ca era fixa piesa aceea care trebuia sa aiba joc, a facut ceva reglaje simple din doua piulite si el spune ca e ok acum. Ma rog, urmeaza sa vad cum se comporta pe drum. Urmeaza un nou consum de benzina ca sa vad cum trage...
Revin cu cestiunea: sa schimb si cablul de ambreiaj? Cablul de acceleratie ar trebui schimbat, oare nu mi-ar merge si mai bine masina?
Ce ar implica schimbarea cutiei cu una in 5? Am planetare lungi, banuiesc, originale ambele... si bune inca.
argon
de ce sa schimbi cablu de acceleratie? agata? se blocheaza?

Cutia in 5 implica planetare scurte neaparat, dar merita...
Cruiser
QUOTE(argon @ 10 Apr 2006, 10:04)
de ce sa schimbi cablu de acceleratie? agata? se blocheaza?

Cutia in 5 implica planetare scurte neaparat, dar merita...
*



Motivul pentru care as pune 5 trepte este ca masina se misca extraordinar, chiar in ciuda varstei ei. Demarajul e excelent, las de obicei in urma masini mult mai pretentioase si valoroase, sta bine pe drum la 110-120 la ora si atunci ma gandesc ca as economisi benzina la un 90 la ora sa zicem, viteza legala. M-ar costa mult operatiunea? Unde as gasi cutie?
Cruiser
Am rezolvat problema. Pana la urma m-am dus la un Service Dacia, mi-au luat jos ce trebuia si am schimbat discul de ambreiaj, pentru ca mi s-a spus ca incepuse sa se uzeze. Dupa schimbare, am constatat ca masina urca mult mai usor, ceea ce dovedeste ca mergeam de multa vreme cu putina uzura la ambreiaj, dar ma obisnuisem (sa tot fie 3-4 ani). Una peste alta, sunt fericit!
Topicul se poate inchide!
amc
pai daca freca de 3-4 ani trebuia sa se duca de mult discul!
Vezi ca ai placa moale, trebuia s-o schimbi si pe aia
vyper
QUOTE(amc @ 13 Apr 2006, 14:52)
pai daca freca de 3-4 ani trebuia sa se duca de mult discul!
Vezi ca ai placa moale, trebuia s-o schimbi si pe aia
*


nu prea cred sa stii ca trebuia sa se duca de mult...al meu face asa cam de 2 ani si inca m-am lasat greu pe el...mai faceam cand era rece prindea bine...acu tot asa face si intentzionez sa il schimb acu de paste ca incepe sa manance multa benzina ca ma enervez si o turez mult!!!
Merlucius
QUOTE(Cruiser @ 13 Apr 2006, 00:44)
Am rezolvat problema. Pana la urma m-am dus la un Service Dacia, mi-au luat jos ce trebuia si am schimbat discul de ambreiaj, pentru ca mi s-a spus ca incepuse sa se uzeze. Dupa schimbare, am constatat ca masina urca mult mai usor, ceea ce dovedeste ca mergeam de multa vreme cu putina uzura la ambreiaj, dar ma obisnuisem (sa tot fie 3-4 ani). Una peste alta, sunt fericit!
Topicul se poate inchide!
*



Poti sa spui cat te-a costat intreaga operatiune?
Zaheiu
Stiu ca e putin offtopic, dar ieri am aflat o smecherie despre schimbatul cablului de ambreiaj la Nova. La capatul dinspre pedalier mantaua cablului, facuta dintr-un fel de ebonita, trebuie fixata intr-o gaura circulara in caroserie. Dupa ce mi-am stors creierii vreo 30' cum sa o bag acolo, pentru ca pozitia e nasoala si nu ai cum sa aplici forta, mi-a zis un mecanic sa o las in dreptul gaurii si sa montez cablul la ambele capete ca va intra singura cand fac pedala. Asa a fost!
amc
QUOTE(vyper @ 13 Apr 2006, 20:40)
nu prea cred sa stii ca trebuia sa se duca de mult...al meu face asa cam de 2 ani si inca m-am lasat greu pe el...mai faceam cand era rece prindea bine...acu tot asa face si intentzionez sa il schimb acu de paste ca incepe sa manance multa benzina ca ma enervez si o turez mult!!!
*


Pai si la tine tot de la placa este! radmasa.gif
Cruiser
a dracu problema tot n-a disparut. sau poate am devenit io paranoic blink.gif chiar nu stiu. in orice caz, mi se pare anormal ca daca accelerez cu pedala de podea sa se tureze motorul si abia peste o secunda doua sa accelereze masina. cat de curand tre sa incerc manevra pe alta masina, poate, vorba celebra, asa face ele toate si problema e cu soferul... sleep.gif DAMN!
amc
QUOTE(amc @ 13 Apr 2006, 14:52)
pai daca freca de 3-4 ani trebuia sa se duca de mult discul!
Vezi ca ai placa moale, trebuia s-o schimbi si pe aia
*


Ce nu ai inteles din postul meu?? dry.gif
Cruiser
QUOTE(amc @ 14 Apr 2006, 12:27)
Ce nu ai inteles din postul meu?? dry.gif
*



Am schimbat si placa. Acum se pare ca masina si-a revenit la normal. E drept ca n-am mai luat in piept pante serioase. Oricum, maine fac 100 de km si sunt curios ce se va intampla.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.