Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum reglez un carburator ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
y000ptm
Nu ma pricep deloc la mecanica..dar imi place sa-mi bag nasu biggrin.gif .. si vreau sa-mi reglez carburatorul de la masina. Am o dacie din '94 si consuma cam mult .. prea mult chiar.
Cineva mi-a zis ca poate sa cunsume mult din cauza jiglerelor ca sunt de 1.4 , bun, am pus de 1.3 am schimbat termostatu [ cica daca nu e destul de cald motorul consuma mai multa benzina ] si filtru de aer [ asta nu a fost schimbat de cand a luat tata masina ] acum .. mai e avansul.. care il reglez in fuctie de ce benzina bag [ mai bag si de aia cumparata la negru ]. Am vrut sa iau un carburator nou..dar e vre-o 2 milioane..si am zis .. mai bine lasa.. si totusi as vrea sa mi-l reglez singur fara sa ma duc la vre-un service .. ar putea cineva sa ma ajute ?
Oare e mai bine sa pun tot jiglere de 1.4 ? mai ales ca am facut cutia de curand..si mi-am pus pinion de nova pe a 5-a..si nu prea trage.. mai mult de 130 @ 3200 rpm nu ia decat in vale .. si inainte mergea cam cu ~140 @ 4100-4200 rpm.
In legatura cu suruburile de la benzina/aer .. cum trebuie reglate? nivelul il am bun.

a..si inca ceva..la spalare .. ce gaurele mai trebuie desfundate? am inteles ca mai sunt mici gaurele prin el si trebuie desfundate cu aer sub presiune

Astept sfaturi.
Multumesc anticipat. up.gif
madcos
iti sugerez sa te duci la unul care stie care este treaba pe acolo,si sa stai langa el ca sa prinzi si tu ceva(sau la carbotest-vreo 400.000)
argon
La carburatorul de Dacie 1400 pune jiglere de 1400, nu te incurca cu jiglere subdimensionate, ca o sa-ti consume la fel, dar masina o sa fie mai lenesa.

La carburator nu prea ai ce regla inafara de nivelul in CNC, si cantitatea de emulsie la relanti..in rest nu ai ec face la el, nu da banii aiurea la carbotest, ca te sufla aia de praf, e bun pentru carb dublu, la cel simplu cum spuneam nu ai ce regla.

Deci, pune jiglere pentru 1400, nivelul in CNC sa fie la inceputul planului inclinat din CNC(~7 mm), surubul de aer il reglezi la relanti, cu motorul cald in asa fel incat sa aiba turatia cea mai mare(motorul), pe urma ajustezi turatia de relanti la 900 rpm...cam asta este...
amc
Mai precis surubul de amestec ala de jos il fixezi la turatie maxima iar din surubul clapetei de acc. stabilesti(scazi) la 800rpm
y000ptm
alte sfaturi ? sau doar atatea se pot face ?
Poseidon
este perfect cum a zis argon,cu o singura rectiicare,reglajul se face cu capacul in pozitie verticala ptr a putea urmari contactul cu supapa de inchidere si a distantei de 7 mm intre plutitor si capac dar si a deschiderii maxime de 13mm
bano
un sfat:Invata sa scrii romaneste.
Poseidon
acolo lipseste un "f" si asta datorata grabei!se pare ca ai probleme, iti place doar sa atragi atentia sau esti un soi de mare literat?! radmasa.gif daca erai mai atent ai fi obs greseli mai grave pe forum,asa ca ia o pauza si relaxeaza-te!Sunt un adept al gramaticii corecte dar spre diferenta de unii sunt om si ...in cosecinta mai bine ai semnala greseli mai importante "care este" pe acest forum nu de alta dar ai avea mai mult timp liber ptr tine !poate, de ce nu? sa mai citesti cate o carte sau o revista. 090.gif
marianrec
Nenea Poseidon.... ai dreptate, dar cred ca nu era vorba de tine. Am impresia ca moderatorul a editat un mesaj scris in alta limba de "bano" smile.gif)
diaconuliviu
Da, corect, un mesaj fara cap-coada.
@Poseidon:Se pare ca cel ce atrage atentia esti chiar tu.
Poseidon
am facut-o din greseala,nu am inteles ce era cu mesajul acela,scuze!
y000ptm
In legatura cu jiglerele, cele fabricate la Brasov sunt 26 RON, iar cele afbricate la buzau sunt 7.5 RON, m-am holbat putin la ele, m-am uitat si la vanzatoare si am intrebat-o: " Diferenta de pret cred ca e din cauza transportului nu ? " la care ea imi explica: " Cei de la Brasov fac dintoadeauna carburatoare spre deosebire de cele de la Buzau, unde este o mica fabricuta. "

Acum va intreb eu: Unde este diferenta ?
Este vre-o deosebire intre materialele din care sunt facute jiglerele ? Au o calitate mai buna ?

Astept pareri si sfaturi.
Kinetix
Salut, y000ptm!
Te felicit pentru dorinta ta de a-ti "baga nasul" in reglaje! smile.gif
Nimeni nu se naste invatat...
Nu stiu ce sa-ti spun despre jicloare, dar sa vezi ce am patit eu: am cumparat un cui poantou "de Brasov"(!)"ca e mai bun" si am observat ca am luat "plasa" de 7.5 roni, parca. Analizand cuiul am observat ca era facut dintr-o bara patrata de bronz dar una din muchii era strunjita din aceeasi "prindere" cu varful (cine stie strungarie intelege). Asta inseamna ca varful nu mai era centrul cercului circumscris colturilor patratului, adica nu mai corespundea cu axul de simetrie al barei (corpului cuiului).
Rezultatul: bagat in suportul lui (sediul, "scaunul") nu etansa. Daca l-as fi pus in carburator, imi crestea consumul...
Bun. A doua oara (dupa mai multa vreme) am cerut un cui de Arad. Spre surprinderea mea, desi mult mai ieftin (vreo 4.5 roni), acesta era realizat impecabil si etansa perfect. De asemenea, arcul care tine bila din capul lui era suficient de tare (lucru foarte important, cred eu). De curiozitate am mai cerut unul de Brasov si...ce sa vezi? Prezenta aceeasi defectiune amintita anterior. Deci era vorba de un intreg lot!
Concluzia mea: nu intotdeauna trebuie sa ne bazam pe "firma" cand alegem o piesa, ci trebuie sa verficam, pe cat posibil.
Cred ca e valabil si pt jicloare. Nu conteaza unde sunt facute, ci cine a lucrat pe strung la lotul ala. Pot sa plece din fabrica deja decalibrate. wacko.gif
Sfatul meu (nu e infailibil): cumpara un set oarecare (poti sa-l iei pe cel mai ieftin) dar inainte de a le monta verifica-le astfel:
- baga prin gaura varful unei scobitori din alea ascutite de esenta mai tare si roteste-o de cateva ori pana ia forma gaurii, apoi scoate-o cu grija si masoar-o cu un subler, fara a apasa tare pe ea;
- compara valoarea citita pe subler cu valoarea poansonata pe jiclor;
- daca nu corespunde, mergi frumusel cu setul la magazin si roaga-l pe nenea vanzatoru sa-ti dea altul.
Eu am avut surpriza sa cumpar jiclor principal cu gaura decalibrata (partial obturata de o aschie).
Mult succes!
y000ptm
da, sa stii ca nu e o idee rea sa verific orificiile, chiar azi o as incerc wink.gif

Alte sfaturi/pareri ?
einstein1984
Mda, masoara cu micrometru sau cu subler de sutimi.
Kinetix
Da, einstein, ar fi fain sa aiba un subler cu gradatii fine.
y000ptm, ai grija mare la nivelul in CNC. Verifica bine. Daca ai plutitor de plastic e buna metoda lui argon sau cea cu 7-7.5mm fata de garnitura capacului (tinut in pozitie verticala). DAR daca ai plutitor de alama, care e mai greu, reglajele difera. Eu am din asta si am reglat distanta aia la 9.5mm(!) si merge bine. Inainte de asta era la 7mm si consuma mult motorul (mergea cu surplus de benzina).
De asemenea, dupa ce faci reglajul, verifica miscarea plutitorului pe axul sau. Trebuie sa se miste usor. Apoi retuseaza din nou ralantiul la cald.
Succes!
y000ptm
Plutitorul e din alama, e bine reglat nevelul, am schimbat jiglerele si dupa ce am spalat carburatorul cu un diluant [am auzit ca e mai bun decat dicarbosolv] am fost cu el la o vulcanizare sa-i desfund toate orificiile cu aer, culmea..dupa ce am pus jiglerele, am constatat ca a mai ramas unu, cam la fel de mare ca cel aer, numai ca nu avea nimic in varf, m-am uitat, dar nu stiam unde vine, aveti un raspuns pt asta ? Culmea m-am uitat prin jiglerele care le-am dat jos .. si nu aveam nimic asemanator.

Dar nu stiu ce sa fac cu jigleru de ameste aer/carburant nu are nici o reactie daca invart de el, normal ar fi trebuit sa se opreasca motorul daca il strang prea tare sau il scot, de unde.. l-am strans la maxim, dupa care l-am scos..si motorul functiona la fel sad.gif ce sa-i fac ?
kindeeru56
vezi ca sar putea sa se fi rupt varfu jiglerului sa fie blocat acolo in duza respectiva am patit asa ceva
$$ilvviu
Pai o fi rezolvat-o intr-un an jumate'
CriSTI68
QUOTE(argon @ 6 Apr 2006, 18:49)
La carburatorul de Dacie 1400 pune jiglere de 1400, nu te incurca cu jiglere subdimensionate, ca o sa-ti consume la fel, dar masina o sa fie mai lenesa.

La carburator nu prea ai ce regla inafara de nivelul in CNC, si cantitatea de emulsie la relanti..in rest nu ai ec face la el, nu da banii aiurea la carbotest, ca te sufla aia de praf, e bun pentru carb dublu, la cel simplu cum spuneam nu ai ce regla.

Deci, pune jiglere pentru 1400, nivelul in CNC sa fie la inceputul planului inclinat din CNC(~7 mm), surubul de aer il reglezi la relanti, cu motorul cald in asa fel incat sa aiba turatia cea mai mare(motorul), pe urma ajustezi turatia de relanti la 900 rpm...cam asta este...
*



argon nu mai sunt jigloarele cum erau odata.. eu am schimbat vreo 3 seturi pana am nimerit unele bune
vallyyy
din cate stiu eu de la mecanic cand scoti jiglerul de amestec aer/carburant motorul se opreste...concluzia care mi-a dat-o mie mecanicul la faza asta a fost : Carburator infundat
djasu82
Pai e si normal sa se opreasca fiindca nu se mai omogenizeaza amestecul daca tu scoti surubul de amestec , nu ca ar fi infundat carburatorul. Acest surub se regleaza in felul urmator se strage pana cand incepe motorul sa functioneze neregulat si se dasface usor in asa fel sa sa fie un maxim de turatie e sesizabila cand motorul toarce frumos. Asadar e un (- + -) exista un minus cand se strage surubul de amestec si da sa moara motorul (amestec sarac) , exista un maxim (cand motorul se tureaza si amestecul e perfect) si un minus (cand benzina e in exces -amestec prost ).
HDG
QUOTE($$ilvviu @ 13 Dec 2007, 20:38)
Pai o fi rezolvat-o intr-un an jumate'
*



Da, am rezolvat-o smile.gif am vandut-o ca si asa consuma ca un tanc. Mi-am luat masina noua, Renault Megane II.2.
iuly82
ce tare ai fost kindeeru56.... radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.