Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce fel de benzina ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
daciaclub-alexa
Ce fel de benzina sa pun la masina asta. E pe injectie parca.O dacie din 2004.De la pompa verde, albastra sau rosie? Am vazut ca este cu plumb, fara plumb, super, super plus, plus cu plus.....Eu puneam de la Mol , de la pompa cu maner albastru, dar asta pe injectie face mofturi la pornire.
disaster
Benzina fara plumb, adica pompa verde.Oricare vrei tu,euro-plus,euro-premium sau cum le spune, dar sa fie fara plumb.De la pompa rosie/albastra se pune benzina premium (cu plumb , sau ceva aditivi nu stiu exact cum mai e acum) dar e benzina pt masinile cu carburator, fara injectie.
argon
Nu pune eco premium ca-ti f*ti masina, in rest de oricare fara plumb.
andutzu_84
"Pe vremuri" exista mitul cum ca daca bagi benzina fara plumb "iti arde supapele" Eu de patru ani de zile numai fara plumb bag si nu am avut nici o problema, am mers 50.000km fara nici o problema la supape....
Avand in vedera ca are aceiasi cifra octanica, nu prea as vedea cum sa ti se intample asta...
Mi se pare ca trage masina mult mai bine cu benzina fara Pb. si parca consuma si mai putin (de asta nu sunt sigur)
roland
Andutzu, ce spui tu nu-l intereseaza pe initiatorul topicului. Tu vorbesti despre Dacii pe carburatie si daca e bine sau nu sa le dai fara plumb.

Initiatorul topicului vrea sa stie ce benzina sa bage in Dacia lui pe INJECTIE!
Se pune benzina fara plumb, in principiu de 95, dar poate fi si de 98, 99, ... (nu are prea mult rost insa). Numai benzina fara plumb. Benzina cu plumb o sa atace catalizatorul si acesta va trebui inlocuit (vreo 10 milioane lei vechi). Povesti ca merge si fara catalizator sunt pentru aia care vor sa ne faca sa inghitim noxe si pentru cei care nu merg la ITP.

Deci, repet, baga doar benzina fara plumb (manerul verde).
argon
Nu numai ca ataca catalizatorul, care e 14 milioane nu 10, dar infunda injectoarele, plumb oricum nu se mai foloseaste la benzine demult, dar inlocuitorul plumbului din Ecopremium le infunda.
Ov
nu e nici 14 nici 10 ci vre-o 7
nu-l ataca ci-l "otraveste" adica plumbul face nu stiu ce reactie cu metalele "nobile" din catalizator si acesta nu mai face reactiile normale cu noxele. In nici un caz nu se "infunda".
pe langa catalizator, cica se mai trosneste si sonda lambda.

"injectoarele", defapt unul singur ca d'aia-i zice monopunct nu se infunda cu plumb ca doar benzina cu plumb nu-i aditivata cu alice smile.gif

si ideea ca masinile pe injectie trebuie alimentate cu benzina fara plumb nu e corect expusa. Corect ar fi: masinile dotate cu CATALIZATOR trebuie alimentate cu benzina FPB.

Am exemple de masini pe carburator care au catalizator (renault 25 -> exista varianta pe carburator care are catalizator, exista intr-adevar si injectie pe 25 dar am vazut/mers cu 25 cu carb si catalizator) cum am exemple de masini pe injectie fara catalizator (primele cielo-uri si espero-uri care mergeau cu benzina fix normala aka cu plumb)

oricum s-a zis destul pe aici, initiatoarea e rugata sa foloseasca pompa (in general) verde, sau sa intrebe pe careva de pe acolo care e benzina FARA plumb.

in cazul in care a bagat cu plumb, o sa vada la ITP ca n-o sa-i mai iasa noxele in parametrii (Euro 2 la berlina pe injectie) si o sa faca topic nou sa intrebe ce poate sa faca in acest caz.

noapte buna. sleep.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.