Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune pneuri Logan 1.4
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
tomycta
Am vazut pe usa de la logan, e afisata presiunea care trebuie sa o aiba loganu.
Pe fata 1.9 si pe spate 2.1 (in oras, NU pe autostrada )
Intrebare: cand am fost la vulcanizare, omu zicea ca cica presiunea trebuie sa fie egala la toate 4 rotile,( de ex 2.0 la toate 4 rotile). Care sunt avantajele si dezavantajele intre cele 2 ipoteze?
Multumesc anticipat de raspuns smile.gif
DFA
Deși e foarte logic de ce presiunile în anvelope trebuie să fie diferite și mai mare pe puntea spate, explicația e foarte simplă, pe puntea spate poți avea o greutate mai mare (3 persoane + bagaje și alte angarale) și toată această greutate mărește sarcina pe puntea spate atât static cât și dinamic (din cauza inerției). Ca atare, pentru a prelua sarcinile mai mari de pe puntea spate, presiunea anvelopelor pe spate trebuie să fie mai mare decât pe față.
madhorsefuzzy
Presupun ca ai modelul Preferance sau Ambiance pentru ca la mine la Laureate 1.4 am pe usa 2.0 pe fata si 2.2 pe spate atat pentru autostrada cat si pentru oras. Presupun ca din cauza grutatii suplimentarea a instalatiei de aer conditionat. La diesel e ivers 2.2 pe fata si 2.0 pe spate, deh motor greu.

Presiunea recomandata de producator tine cont de greutatile pe cele doua punti ale masinii si e calculata astfel incat sa ai aderenta si franare cat mai eficienta cu masina plina (5 peroane + portbagaj plin). Tin minte asta dintr-un test parca de la francezi in care stabilitatea maxima s-a obtinut cu masina plina.

Acum daca mergi in oras mai mult singur in masina presiunea mare pe spate devine un dezavantaj si probabil ca in acest caz e recomandata practica de 2.0 la toate 4 rotile in cazul tau. Consum mai scazut din cauza maririi presiunii pe fata de la 1.9 la 2.0 si stabilitate mai mare pe spate de la 2.1 la 2.0. Ideal pentru taximetristi ca sa glumesc un pic. laugh.gif

Producatorul iti recomanda resiunea pentru masina plina. O presiune prea mica in acest caz are efecte mai mari decat o presiune mai mare pentru o masina goala. Multi merg fara probleme cu presiunea cu care vin din fabrica la dealer 2.6-2.8.
tomycta
DFA raspunsul tau este logic. Ma refeream la consum/stabilitate etc wink.gif
madhorsefuzzy m-a lamurit cat de cat tongue.gif
madhorsefuzzy
Ce sa-i faci nu pot fi la fel de cuprinzator precum o carte. biggrin.gif
74r12
QUOTE
la mine la Laureate 1.4 am pe usa 2.0 pe fata si 2.2 pe spate atat pentru autostrada cat si pentru oras.

QUOTE
La diesel e ivers 2.2 pe fata si 2.0 pe spate, deh motor greu.


Si la diesel e 2.0 pe fata si 2.2 pe spate.
Vezi in manual, si pe usa soferului.
Presiunile sunt in functie de tipul de anvelopa (vezi manualul)- astea de 2.0/fata si 2.2/spate sunt pentru 185/65 R15.

Respectati ce scrie manualul, nu va mai luati dupa tot felul de "sfaturi".

Mie dealerul mi-a spus ca daca nu se respecta presiunule recomandate din manualul masinii, se poate pierde garantia....
excl.gif
DFA
QUOTE(tomycta @ 13 Apr 2006, 19:32)
Ma refeream la consum/stabilitate etc
*


Mai e pe aici pe forum un topic care se ocupa de ce vrei tu, ideea este că presiunea în pneuri trebuie să fie un compromis.
- o presiune mai mică mărește un pic frecarea anvelopei, care la rândul ei mărește un pic consumul și confortul dar micșorează stabilitatea mașinii
- o presiune mai mare face invers...
Îți recomand să verifici regulat și să păstrezi presiunea conform valorilor date de producătorul mașinii.
madhorsefuzzy
QUOTE(74r12 @ 14 Apr 2006, 07:43)
Si la diesel e 2.0 pe fata si 2.2 pe spate.
Vezi in manual, si pe usa soferului.

Eu acolo vazusem. Inseamna ca m-am uitat prost. Imi cer scuze pentru dezinformarea neintentionata rolleyes.gif
QUOTE(74r12 @ 14 Apr 2006, 07:43)
Mie dealerul mi-a spus ca daca nu se respecta presiunule recomandate din manualul masinii, se poate pierde garantia....

Si cu ce presiune in pneuri ti-a livrat masina dealer-ul? Ca mie vroia sa mi-o dea cu 2.8 la toate 4. biggrin.gif

74r12
Cand am ridicat masina de la dealer, efectiv nu mi-a trecut prin cap sa verific presiunile.....(prea mare excitementul biggrin.gif ).
Am circulat cam 3 saptamani fara sa verific presiunile, ca sa constat apoi ca aveam pe fata 2,4, iar pe spate 1,8 wacko.gif
A urmat o intreaga "odisee" legata de aducerea la valorile prescrise de fabrica..... la 3 benzinarii diferite + un atelier de vulcanizare, manometrele de la compresoare imi indicau tot atatea valori diferite (basca a trebuit sa fac rost de tabele de conversie PSI - Bar......) blink.gif asa ca mi-am luat un manometru nou si un compresoras "de buzunar" (300.000 din Metro) - dotat si el cu manometru si zic eu ca acum am rezolvat si problema asta....

Ca o observatie, asa cum zicea si DFA, cand aveam pe fata 2,4 bari, tragea mai bine si avea o stabilitate mult mai buna pe drum.
avathan
QUOTE(madhorsefuzzy @ 13 Apr 2006, 11:22)
Presupun ca ai modelul Preferance sau Ambiance pentru ca la mine la Laureate 1.4 am pe usa 2.0 pe fata si 2.2 pe spate atat pentru autostrada cat si pentru oras. Presupun ca din cauza grutatii suplimentarea a instalatiei de aer conditionat. La diesel e ivers 2.2 pe fata si 2.0 pe spate, deh motor greu.
*


eu tot Laureate 1.4 am si scrie 1.9 si 2.0
biggrin.gif

stargsm_ro
Laureate 1.6 si scrie 1.9 si 2.
Eu am luato cu presine mare mare (nu stiu cat), dar m-am dus la garantie pe motif de vibratii/zgomote si se pare ca presiunea mare era problema.
Nici prin cap nu mia trecut sa o verific cand am luato si nici macar dupa sad.gif.
Oricum zgomotele au cam disparut!
klaus
La logan presiunile in pneuri, mentionate de producator sunt:
- La motoarele pe benzina (fata/spate):
* roti de 14: 2 / 2
* roti de 15, inclusiv aliaj: 1,9 / 2,1

- La diesel (fata/spate):
* roti de 14: 2 / 2
* roti de 15: 2 / 2,2

La cald presiunea creste cu 0,2 - 0,3 bari
madhorsefuzzy
Am reverificat ce scrie pe usa de la masina si ce scrie in manualul masinii (editia iulie 2005) sectiunea 0.04 :
Presiunea la pneurile 185/65 R15 este de 2.0 fata si 2.2 spate si in oras si pe autostrada.
Asta scrie pe masina si asta scrie si in manual la toate variantele de motorizare : 1.4mpi, 1.6mpi si 1.5 dci.

Eu am modelul laureate 1.4 cumparat in septembrie 2005 si in poze se vad presiunile si motorizarea.

Pentru verificare m-am uitat la un laureate nou de o zi si este la fel ca la mine. M-am uitat si la un taximetrist cu masina mai veche si are cum aveti si voi 1.9 fata si 2.1 spate.

Deci se pare ca de la aparitia diesel-ului au modificat presiunea pe toate modelele.

Ce am vazut eu cu 2.2 fata si 2.0 spate era la un clio symbol dci. Imi cer scuze pentru inducerea in eroare. smile.gif
jonvi
Deci concret, la noul Logan 1.2 16v din 2014 care e presiunea corecta la anvelope de vara fata/spate ? Eu stiam ca 2 / 2.2
M-am uitat pe portiera si acolo e exact invers 2.2 / 2 si pe autostrada la fel.
Nu stiu daca are vreo importanta marca dar ale mele sunt Goodyear Duragrip 185/65 R15
surube
La 1.5dci : vara ,roti fata 2.0 si spate 1.9 (daca se merge cu masina la drum mai lung presiunea creste pe fata la 2.4 ,iar zona rosie ,cu pericol de explozie e de la 2.5 in sus ) iarna : pe fata 2.2 si pe spate 2.0(asfaltul e rece ,nu creste presiunea in pneuri) !Oricum ,vara se verifica permanent presiunea ,existand pericol de explozie! Sa nu aveti niciodata incredere in vulcanizare,majoritatea au manometrele de masurat presiunea decalibrate! Fiecare masina trebuie sa aibe manometru de masurat presiunea in pneuri ! ohmy.gif mad.gif
stolniceanulucian

Cat timp am avut Loganul (7 ani) l-am tinut tot timpul cu 2.2 bar pe fata si 2.2 bar pe spate si a fost ok, nici prea sec prin gropi, nici prea barca in viraje.
Este drept ca faceam multe drumuri in extraurban.

In general presiunea prea mica este mai daunatoare pentru anvelope decat cea un pic mai mare decat recomandarea.

Multe manometre sunt decalibrate.
Dintre cele "publice" mie cele de la OMV de la compresoarele portabile mi s-au parut cele mai precise. Aceeasi valoare indicata in mai multe locuri.
Cred ca sunt ok si compresoarele cu afisaj electronic de la Rompetrolurile mai noi.



tribunul
QUOTE(surube @ 27 Apr 2018, 13:34)
Fiecare masina trebuie sa aibe manometru de masurat presiunea in pneuri !  ohmy.gif    mad.gif
*


Galetusa cu nisip, tarnacop si casca de protectie.

Faceti din tantar armasar, fac de 2 ori pe an presiunea la roti, cand le schimb, vara cu iarna si invers, de atatia ani de zile si nu am patit nimic, daca faci pana nu mai conteaza ca ai facut presiunea ieri.
Vrei confort le lasi mai moi, vrei economie la umfli mai mult, vrei control mai bunicel iarna le lasi mai moi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.