Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cik83
Salutare! Am descoperit de curand ca am carburator 32 IRM 2AM, adica de 1400, dar eu am motor de 1300. L-am intrebat pe tatal meu si mi-a spus ca este cel original, masina a fost pentru export. A cumparat-o de noua. Este posibil sa fi fost o imbunatatire legata de motor si de consum?
Cu timpul sa mai schimbat jicloare de pe el si nu am tinut cont sa pun ca cele originale, am pus de 1300 si as vrea sa stiu daca sa cumpar de 1400 sau de 1300. Cum afecteaza consumul daca pun de 1400?
Dar mai am o problema. Jiclorul de relanti daca il strang pana la capat nu tine relantiul si de aceea trebuie sa-l desfiletez o tura ca sa tina cat de cat relantiul. Ce ar putea avea? Sa-l bag in decarburol? Ce ma sfatuiti?
Astept sfaturile voastre. Cu respect! smile.gif
argon
Cine ti-a zis la relanti trebuie sa fie strans pana la capat? ala se roteste pana motorul are turatia cea mai mare, si se lasa asa.

Daca ai motor de 1300, pune jiglere de 1300, cu cele de 1400 o sa ai un consum o idee marit, nu mult.
sobolan
jiclorul de ralanti (ala de deasupra pompei de sprit) tre sa fie strins la maxim iar daca motorul nu merge decat cu jiclorul de ralanti putin desfacut :se verifica daca jiclorul este infundat , daca da se sufla cu gura nu se curata cu sarma si se strange la loc iar daca tot nu merge curata carburatorul cu solutie decarbusolv.Se demonteaza si se pune intr-un vas cu solutie si se lasa 20h apoi se sufla cu aer se monteaza la loc si se face reglajul amestec de la jiclor aer.Succes !
argon
aa..scuze...era vorba de jiglor de relanti, m-am gandit la surubul de amestec.

In cazul asta schimba jiglorul, ca sunt 2 tipuri, mai lungi si mai scurte, si probabil il ai pe cel nepotrivit...
cik83
Am sa incerc cu jicloare de 1300. L-am suflat pe cel de relanti si tot asa face. Am sa incerc sa iau decarbusolv.
Intre aceste carburatoare nu este diferenta decat de jicloare?
Multumesc! smile.gif
Muttley
Difuzorul celui de 1400 e mai mare.
jeckel76
Salutare, nu mai deschid un topic nou ca doar tot despre carburatoare vreau sa intreb:

Am auzit ca sunt ateliere auto care iti curata si regleaza apoi la banc carburatorul. Este adevarat? Prin Craiova stiti vreun astfel de atelier?
Poseidon
Frectie la picior de lemn!asa o sa-ti faca la carburator!ce iti fac ei poti face si tu,conditia e sa ai aer comprimat si sa sufli bine carburatorul;faci reglajul CNC si gata!la carburatoarele de dacie nu prea ai ce regla!este relativ simplu,daca te pricepi nitelus smile.gif
cik83
Care din jicloare este difuzorul? Sau unde se afla acesta? sad.gif
anndi
ala care e in mijlocul carbului daca te uiti pe sus prin el. iese afara dupa ce scoti capacu de la carb.
sobolan
curata carbu cu decarbusolv ,sufla bine cu aer , reglajele ti le faci tu nu-ti trbuie reglaj pe banc daca ai carb cu o camera ! s-a mai discutat despre reglaj carb pe forum parca ...
cik83
Am inteles. O sa-l tin in decarbusolv, dar nu m-am lamurit de care jicloare sa bag. De 1300 sau de 1400. Daca pun jicloare de 1400 si pun un economizor(daca asa-i spune). Ma gandesc ca daca o sa bag de 1300 nu va merge cum trebuie.
Intrebare:

Are vreo influenta ce tip de capac am la carburator? Daca da, cum imi dau seama? Multumesc!
sobolan
poti sa pui jicloare de 1300 pe carb de 1400 dar nu stu cum se va compota dupa aia ma refer la demaraj(mai puturoasa) .oricum ai sa ai comsumul aprox la fel(un pic mai mic)daca tot pui jicloare ia-ti de alea originale carfil bv.(ambalate intr-o punga mica transparenta).nu te-as sfatui sa pui economizor di cauza ca dupa ce l-ai pus in loc de dacie ai sa ai trabant.
diaconuliviu
QUOTE(anndi @ 16 Apr 2006, 15:51)
ala care e in mijlocul carbului daca te uiti pe sus prin el. iese afara dupa ce scoti capacu de la carb.
*


Acela e "centratorul" sau, mai "babeste" "difuzorul mic", are diamerul minim de 3,5 mm. Rol: mareste viteza/depresiunea aerului la sarcini partiale (mici si medii), pina la intrarea celui principal.
Difuzorul - a carui marime e scrisa pe corp - este cel in care intra acel centrator.
dyogenes
Dragii mei, eu nu sunt foarte bun la mecanica, acu invat cate ceva.... Si eu aveam carb de 1.4, la un moment dat, din cauza murdariei, nu mai tinea ralanti-ul nicicum. Nu am avut curaj sa-l fac bucatele, asa ca m-am dus la dezmembrari si mi-am luat un carb de 1300 (32IRMA) cu 150 000 lei vechi. L-am verificat acolo sa nu aiba filetele de la pompa sprit stricate, sa nu aiba joc mare la axul clapetei de acceleratie si la clapeta de soc. Am luat un set nou de jicloare (facute la Buzau, ca de Carfil nu am gasit), o clapeta de acceleratie + axul ei, garnituri de teflon pt axul clapetei, garnitura de carton dintre corp si capac, cui poantou, sita de intrare a benzinei. Am spalat carbu asta cu Decarbusolv (atentie mare la curatirea celor 3 gaurele de progresiune de la partea inferioara a carbului, se "injecteaza" decarbusolv cu o seringa + ac de Insulina in ele pana sunt complet curatate!), i-am schimbat clapeta, axul clapetei, garniturile de teflon de la axul clapetei, jicloarele toate (nu am facut combinatii 1400-1300, ca nu iese bine), garnitura de carton dintre corp si capac, cuiul poantou, sita de intrare. Am observat o chestie interesanta: jiclorul cu bila din camera de nivel constant (cred ca se numeste jiclor principal) are in corpul sau o gaurica pentru "scaparea" surplusului de la pompa sprit. In setul vechi de jicloare al carbului de 1300 nu exista acel orificiu economizor.
In sfarsit... am reglat nivelul la 7mm intre marginea superioara a plutitorului si capac (cu tot cu garnitura) si la 13mm deschidere maxima a plutitorului.
Cand nivelul e reglat corect, cu o seringa se pot scoate exact 25ml de benzina din camera de nivel constant.
Am pornit motorul (cu soc tras) si tinandu-l din acceleratie, am inceputsa reglez grosier ralanti-ul. Dupa ce motorul s-a incalzit, am lasat ralanti-ul mic din surubul de ralanti, si am inceput sa strang surubul de amestec. La un moment dat s-a gatuit, a inceput sa mearga prost (amestec sarac) L-am lasat sa mearga 1 min cu amestec sarac, apoi am inceput sa desfac incet surubul de amestec. La un moment data inceput sa creasca turatia, fata de aceasta pozitie am mai desfacut 1 tura. Daca desfac mai mult, turatia nu scade considerabil, motorul nu se ineaca, nu incepe sa mearga prost, scade doar putin turatia. Probabil ca motorul fiind de 1.4, oricat de bogat ar fi amestecul din carb de 1.3, nu se ineaca. Asa ca nu are rost sa cautati "zona optima", strangeti surubul pana merge prost, dati inapoi pana merge OK + inca 1 tura.
Am incercat si un alt tip de reglaj, cu carbu desfacut am reglat surubul de ralanti astfel incat clapeta de acc sa "calce" fix peste gaurica de progresie inferiaora. Ulterior am reglat ralanti-ul doar din surubul de amestec, problema e ca ralanti-ul era prea sus (1000 rpm). Asa ca a trebuit sa inchid si mai mult clapeta (desfacut din surubul de ralanti).


Nu am calculat exact consumul cu noul carb reglat ca mai sus, dar cert e ca A SCAZUT MULT. La putere, eu nu simt absolut nici o diferenta. Nu stiu, poate carbu de 1.4 era tare murdar, infundat, nu stiu. Dar am ramas definitiv cu asta de 1300, imi place mult cum merge si consuma putin.


Azi am montat elica + UIS, am putut sa scad turatia de ralanti la 500 rpm fara ca motorul sa trepideze. Mai trebuie sa fac (in seara asta) turbonatorul. Deocamdata masina trage foarte bine cu elica (cu 4 pale, modificata dupa Diaconuliviu) + UIS. O sa fac de Paste un drum la TM, o sa dau date ref la consum.

Concluzie: Nu merita umblat cu combinatii de jicloare, trebuie luat un carb de 1300 din dezmembrari, reabilitat, reglat si montat. Cel de 1400 ramane de rezerva.
cik83
Salut! Vreau sa stiu ce consum o sa am daca pun jicloare de 1300 pe carbul meu de 1400 si ce consum o sa am daca pun jicloare de 1400.
Tin sa aduc aminte ca am motor de 1289 cmc.
Rog sfaturi. Nu vreau sa dau 25 RON pe un set de jicloare de Carfil si sa nu mearga ca nu am luat tipul de care trebuie. sad.gif
Multumesc!

ps: Stie careva de ce in 1986 cand a luat tata masina avea pus carburator de 1400.
cik83
Hristos a Inviat!

Am pus jicloare de 1400. Sta bine la consum si la drum, sta la relanti, problema cu relantiul era de la jiclor, era un pic mai lung.
Dar alta e problema. Pana se incalzeste motorul, trebuie sa merg cu socul un pic tras, daca accelerez cand e rece, parca se ineaca, da sa se opreasca. Ce ar putea avea?
Multumesc!
cik83
De ce, cand cresc turatia din surubul de la carburator(cel ce actioneaza parghia cablului) da sa moara motorul. Adica creste putin, la 2,3 ture dupa care da sa moara. De aer nici nu mai zic, daca il strang pana la capat parca tremura un pic motorul, iar daca il slabesc, nu se simte mare lucru. La relanti merge neregulat.
Pls. HELP. excl.gif
ianos 10
Am urmatoarea problema la carburatorul de la Dacia 1300 a mea: la relanti picura benzina(jos la baza, in carburator dupa care motorul moare, probabil se inneaca. Daca sprituiesc, la scurt timp , se scurge benzina si pe la garnitura capacului carburatorului. Mentionez ca am verificat si reglat nivelul asa cum scrie la carte 7mm maxim si 15 minim fata de capac, am schimbat cui pontoul cu unul nou, la fel si plutitorul. Nu prea mai stiu ce varianta sa aleg. Nu prea as vrea sa cumpar carburator nou.... Poate ma ajutati cu cateva sfaturi.... Surplusul de benzina oare nu ajunge in ulei? Ma tem sa nu ia foc, doamne fereste!
Multumesc!
Poseidon
verifica garnitura de la capacul carburatorului!
EUROPE_
QUOTE(ianos 10 @ 29 Apr 2006, 11:53)
7mm maxim si 15 minim fata de capaci
*


In primul rand nivelul este 7 mm si 13 mm, pompa de repriza este defecta, este fisurata, sau membrana rupta... schimba pompa de repriza nu costa mult. Sigur e de la ea. Sau ar mai putea fi presiune prea inalta a pompei de benzina.
ianos 10
Garnitura e noua. Benzina picura pe clapeta de acceleratie dar da si pe afara pe la garnitura dintre capac si corpul carburatorului. Benzina curge pe sub concentrator cred, picur dupa picur din ce in ce mai puternic dupa care motorul se opreste. Dupa oprirea motorului mai urmeaza o repriza de picuraturi parca mai dese si cu o cantitate de benzina mai mare. Nu am verificat deloc concentratorul. Ce probleme ar putea pune acesta? Cred ca voi mai cumpara inca un cui pontou sa vad cum se comporta, altfel nu stiu ce sa-i mai fac.
ianos 10
QUOTE(EUROPE_ @ 29 Apr 2006, 21:24)
In primul rand nivelul este 7 mm si 13 mm, pompa de repriza este defecta,  este fisurata, sau membrana rupta... schimba pompa de repriza nu costa mult. Sigur e de la ea. Sau ar mai putea fi presiune prea inalta a pompei de benzina.
*


Pompa de repriza banuiesc ca e tot una cu pompa de acceleratie. Voi incerca si varianta asta. Cum verific daca presiunea pompei de benzina e prea mare?
EUROPE_
QUOTE(ianos 10 @ 29 Apr 2006, 21:36)
Pompa de repriza banuiesc ca e tot una cu pompa de acceleratie. Voi incerca si varianta asta. Cum verific daca presiunea pompei de benzina e prea mare?
*


Presiune prea inalta a pompei de benzina, poate fi si cuiul poantou, care nu inchide perfect. Mai poate fi plutitor spart, sau fisurat. In mod normal pompa de benzina are o presiune de 1,2 - 1,5 bari. Pompa de acceleratie = pomap de repriza!
ianos 10
Am verificat si cuiul poantou si conducta de retur si nu sunt probleme in privinta asta. Nu am cum sa-mi dau seama de presiunea pompei de benzina. Nu am aparate de masura adecvate. Alte metode nu exista? Eu zic ca functioneaza de vreo 3 ani si stiu ca atunci cand se defecteaza, dimpotriva, nu baga benzina. Curge incontinuare pe sub concentrator din ce in ce mai tare si ineaca motorul. Voi schimba si concentratorul sa vad ce rezulta si din asta.
diaconuliviu
Daca iti curge pe la concentrator precis nivel in CNC prea mare si cui poanto neetans.
Cuiul se testeaza cel mai simplu asa: demontezi capacul de pe carburator, scoti furtunul si "sugi" prin acel stut. Depresiunea creata ar trebui sa se mentina.

Scoate si plutitorul si clatina-l, nu ai cumva benzina in el? Membrana de la pompa "de sprit" nu e crapata? Axul obturator/garniturile din teflon nu sint uzate? Nu curge benzina pe "tavita" si pe la axul acela?
ianos 10
Am verificat exact cum zici cuiul poanto si e bine iar nivelul in CNC e bun. Nu am umblat deloc la pompa de sprit. De fapt nu am desfacut niciodata acea piesa, eu personal. Voi incerca si asta. Nu am vazut sa curga benzina pe la pompa de sprit. Voi verifica. Multam frumos de sfaturi!
kindeeru56
Salut am si eu o problema cu carburatoru aparuta in seara asta intre 900rpm si 1200rpm da sa moara(da in nas: cred ca se ineaca ) si dupaia isi revine parca nu sar fi intamplat nica; trage ,intra in ture accelereaza imediat dupa ce treece de hopu de 1200rpm cu alte cuvinte trebue sa fi scamator sa pleci cu ea de la stop. Astept parerile voastre ce e de facut?? (DACIA 1289CC). Si refritor la adusu de jiglere din state mar interesa si pe mine.problema ar putea din cauza ca nu am jigleru de amestec la relanti.este unu improvizat.carburatoru nu este cel de uzina si este un zenith 32 if 2

apropo carburatoru este montat de o luna pe masina exact cu acelasi jigler dar nu a facut nicio data figuri.Mers in fiecare zi in jur de 60km. Ce parere aveti?????
apollo
verifica membrana la pompa de sprit.de acolo e problema.

tie iti vine benzina doar pentru ralanti, dar cand e vorba de turatie, nu te ajuta pompa de sprit, mai exact membrana e de vina.
tgg2k
QUOTE(apollo @ 13 Dec 2007, 10:16)
verifica membrana la pompa de sprit.de acolo e problema.

tie iti vine benzina doar pentru ralanti, dar cand e vorba de turatie, nu te ajuta pompa de sprit, mai exact membrana e de vina.
*



daca bine am inteles, la kindeeru56 e fix invers... la relanti nu-i vine benzina destula, iar la turatie mai mare de 1200 merge ok...

in cazul asta, eu propun suflarea jiclerului de relanti, eventual mergi la cineva care se pricepe sa-ti si regleze carburatorul. alta presupunere ar fi de la avansul vacuumatic sau mai bine zis: de la furtunasul ala transparent de la carb la delcou.
apollo
QUOTE(kindeeru56 @ 12 Dec 2007, 23:35)
Salut am si eu o problema cu carburatoru aparuta in seara asta intre 900rpm si 1200rpm da sa moara(da in nas: cred ca se ineaca ) si dupaia isi revine
*




deci cand o tureaza da sa ii moara.

acum fiind alt tip de carburator, nu prea mai stiu.dar principiul presupun ca e acelasi.
kindeeru56
principiu de functionare si reglaj este aceelasi,smecheria apare cand vreu sa accelerez sa plec de pe loc are o zitate da sa mora motoru daca dau sprituri aproape ca morede tot daca il iau cu binisoru acclereaza dupaia nu mai sunt probleme.singura chestie care este pe vacum este soku membrana am verificato nu e sparta pompa de reprize este ok cum ating acc scuipa benzina si in acelasi da sa moara.Daca va uitati pe poza desfasurata osa vedeti ca ponpa de reprize este compusa din pozitia 10 care la capatu axului are un oring si din pozitia 21 acolo este membrana.Care este de fapt pompa de sprit ???
$$ilvviu
Ce carburator ai? Ca nu imi dau seama.
kindeeru56
zenith32if2


13 Dec 2007, 22:48:
modelu asta
freeman30
Cam aceiasi problema o am si eu, la un ford fiesta mk1.Am probleme cu carburatorul,am incercat repararea lui dar am renuntat vazand ca se potriveste cel de dacie perfect, cel al masinii fiind un webber monocorp foarte asemanator cu cel de dacie. Numai ca acela e conceput pt motor de 1300cc si eu am doar 957cc. La teste (in parcare) cam scoate fum semn ca i-ar veni multa benzina, si sta turat cu surubul de la relanti desfacut. M-am uitat in manualul masini si am vazut ca jiglerul principal al carburatorului original (pt 957cc ) este de 112 pe cand cel de dacia e de 135.Am introdus o sarmulita pt ai face reductia necesara, (de la 135 la aprox 112) si acum scoate mai putin fum ,chiar insesizabil dar e cam turat totusi chiar cu surubul de relanti desfacut.Avansul e reglat bine ,am o aprindere tranzistorizata care imi permite reglarea avansului. La accelerare da in nas dupa care isi revine.Daca trag socul o idee merge perfect accelerata.Am tot schimbat jiglere, garnituri, curatat carburator dar tot nu functioneaza cum trebuie.Merge bine numai cu socul tras.
kindeeru56
nu am jigleru de amestec la relanti.este unu improvizat.poate sa fie asta


13 Dec 2007, 23:03:
nu este cel de origine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.