Am intarat in posesia unui set de conducte de aer cald pentru pasagerii din spate
.
Poate sa-mi spuna si mie cine a montat asa ceva, care ar fi pasi de urmat.
Multumesc anticipat.
liviu_canja
14 Apr 2006, 21:44
Cauta pe aici caci vei gasi un topic despre asta. Sau ia legatura cu Dsign. De unde ai luat conductele?
RobinHood
14 Apr 2006, 22:14
de unde le-ai facut rost? se pot comanda la dealeri?
bassfreak
14 Apr 2006, 22:38
parca exista un tutorial facut de klaus despre cum se monteaza..
collinro2
15 Apr 2006, 06:17
Sigur exista tutorial pe forum. Conductele se comanda la dealer, impreuna cu imbracaminte conducte, vedeti codurile la "accesorii diverse" din sectiunea de piese logan. Costa vreo 14 euro bucata de conducta.
Conductele le-am comandat la service-ul din Pantelimon. Au venit in doau zile.
Nu am gasit nimic despre montarea conductelor, sau poate nu stiu eu sa caut.
Pe conducte si imbracaminte de conducte am platit 122 RON.
Sper sa le si montez
Unde este tutorialul de montat conducte ca eu nu dau de el.
Aceste pozele le vazusem si eu. Multumesc.
Daca se poate cateva lamuriri:
-conductele intra in consola unde au locasuri speciale(conducta are un guler in partea superioara)?
-trebuie demontata toata consola(partea din fata) cum apare in poze?
Ma gandesc ca daca trebuie sa dau toate mocheta jos, cu aceasta acazie sa pun si aluband pe podea.
frontEND
16 Apr 2006, 22:32
am vazut in imagini ca partea de sub scaun nu e estetica deloc( chiar daca este ascunsa vederii)
ma intreb daca intra acolo un pix sau o moneda ...cum s-o auzii:D
oare nu exista un grilaj ceva ?
si clar in fatza, fara masca aceea, care impreuneaza consola centrala cu suportul schimbatorului, nu se poate sta
medevac106
17 Apr 2006, 20:42
am facut comanda la ipso; au promis ca in max. 10 zile am piesele...
acum, pentru montaj trebuie desfacuta consola centrala? (adica plasticul cu scrumiera si schimbator de viteze?); iar mocheta trebuie decupata ca sa permita intrarea conductelor sub ea?
sub scaun e simplu ... trebuie nimerita taietura... dar surubul de fixare are si el o gaura in caroserie? sau e tot pe baza de braduti (agrafe)
QUOTE
@medevac106: urmeaza montajul: trebuie scoasa toata mocheta (klaus am vazut in poze ca asa a facut). am gasit gaurile de sub bord in care trebuie sa intre da nu inteleg cum se fixeaza. sub scaun se fixeaza prin surub, dar exista o pilita sudata acolo?
1. mocheta... eu m-am incapatanat sa nu o scot la inceput....pana la urma a trebuit sa o fac..ma scos si scaunele si mocheta... e mai usor asa de montat conductele...
2. gaurile de sub bord ai grija ca sunt obturate de o membrana tehnologica de plastic care trebuie indepartata... e cea mai gra faza a montajului deoarece trebuie sa intri de jos in sus pe acele capete de conducte (mufe) si sa tai cu un cutter sau bisturiu sau cutit subtire... conductele pe care le montezi se mufeaza pur si simplu peste buzele conductei existente (exact cum vei vedea ca se fixeaza cele doua jumatati ale fiecarei conducte)... se fixat nu se fixeaza in nimic... vor sta in pozitia normala fara a fi nevoie de alta fixare... singura fixare va fi sub scaun...
3. sub scaun nu exista piulita montata.... eu am folosit un "bradut" ... se gasesc de cumparat pe la magazinele auto... cere dimensiunea mai mare... nu e nevoie de mai mult deoarece conductele vor fi fixate si de catre mocheta...
bafta
AL
avathan
20 Apr 2006, 16:46
QUOTE(medevac106 @ 17 Apr 2006, 21:42)
am facut comanda la ipso; au promis ca in max. 10 zile am piesele...
te rog frumos specifica preturile si dealer-ul unde le-ai comandat
multumesc frumos
medevac106
20 Apr 2006, 18:32
@Al: multumesc frumos... dupa pasti, in prima zi cu soare o sa ma apuc de treaba. sper sa mearga usor.
nu am inteles partea cu "gaurile de sub bord ai grija ca sunt obturate de o membrana tehnologica de plastic care trebuie indepartata." dar maine o sa-mi bag capul sub bord sa vad mai bine despre ce-i vorba...
@avathan: de la ipso baneasa cu precomanda (avans 50 ron), cand vin pisele (2 conducte si masca) mai am de dat 66 ron.
Si vezi ca iesirile din aeroterma, in afara de faptul ca-s obturate, au si o "buza" care trebuie rupta, ca sa intre conductele pe ele.
Amedeus
20 Apr 2006, 20:45
Dupa cum am vazut in pozele lui klaus, treaba e cam complicata, plus sa taietura in mocheta nu arata prea grozav nici daca o faci mai precis. Ma intreb daca merita si banii si munca ? Debitul de aer al orificiilor din bord nu se atenueaza? Merita sa pierzi garantia (daca o mai ai)?
medevac106
20 Apr 2006, 23:29
@
Amedeus: taietura arata dupa tremuratul mai mult sau mai precis al mainii
. plus ca e sub scaune, deci unde nu ajunge ochiul soacrei ...
cat despre garantie ... la ce sa pierd garantia, la mocheta?
si cred ca merita pt. ca atat pe aer cald cat si pe rece se va face o distributie mai buna in volum (crezi ca degeaba s-au gandit astia de la renault ca in rusia ar cam fi necesar asa ceva?)
@
klaus: a greu de "debuzat" si tu cam cu ce ai facut-o?
george_slz
21 Apr 2006, 03:40
Oare astia de la dacia au fost intregi la minte sa le spuna rusilor sa nu se avante in localitatile din zona Cercului Polar cu masina asta....cu tot cu scaunele alea si aeratoarele alea pt pasagerii oropsiti din spate, oricum tot faci frigul in masina si in Bucuresti, dar la Moscova...sau prin Siberia pe acolo?!
valiaviator
21 Apr 2006, 05:28
Mi-am cumparat Loganul in martie 2006, deci nu am circulat in conditii de ger napraznic. Vreau sa-i intreb pe posesorii mai vechi daca, chiar este necesara montarea acestor conducte suplimentare.
pt medevac106: cu patentul, pur si simplu. Dar e bine sa fie desfacut grupul de comanda aer conditionat si impins un pic in sus, ca sa ai loc sa bagi mana prin fata, ca e mai greu pe dedesubt.
pt valiaviator: daca circuli mult cu pasageri spate, conductele sunt binevenite iarna. Chiar au efect (zona spate picioare este mai greu incalzita de aeratoarele bordului...)
george_slz, presupun ca vorbesti din experienta, nu?
Eu am circulat cu al meu la -15 grade și pe locurile din față nu faci frigul garantat. Pe locurile din spate la picioare e mai rece și nu e prea plăcut, mai ales pentru persoanele care au circulație deficitară. Din această privință conductele sunt bine venite și pot face diferența dintre o călătorie confortabilă și un chin.
VeNoM386
21 Apr 2006, 12:41
Hai sa fim seriosi, iarna asta au fost in Bucuresti -20 grade si nu am facut frigul absolut deloc. Chiar pot sa spun ca Logan-ul este o masina care se incalzeste foarte bine.
alexis
21 Apr 2006, 16:24
Trebuie sa marturisesc: Klaus are intotdeauna dreptate! Se simte experienta din spusele lui. Nevasta-mea s-a plans constant iarna asta ca-i inghetau picioarele in spate; in fata era ok.
In sfarsit am reusit sa aflu si eu raspunsuri la intrebarile mele.
Oare acestea nu puteau fi postate si la intrebarile mele???
Asta iarna o revista auto (nu mai stiu care) a facut un test comparativ al instalatiei de incalzire la vreo 10-15 modele comerciale de clasa mica-medie, iar Loganul a luat locul II dupa Renault Clio, devansand cu mult Skoda Fabia si Chiar Golf V. Nu mai spun ca unor masini cu pretentii le-a trebuit o durata dubla pentru a atinge aceeasi temperatura in habitaclu.
Oricum, confirm cele afirmate de DFA
QUOTE(mielu @ 21 Apr 2006, 21:29)
In sfarsit am reusit sa aflu si eu raspunsuri la intrebarile mele.
Oare acestea nu puteau fi postate si la intrebarile mele???
Vai, domnul mielu, ne cerem scuze si va rugam sa ne iertati ca nu am sarit repede repejor cu raspunsuri.
Eu de ex. am crezut ca niste imagini spun mai mult decat 1000 de cuvinte.
Si eu am DESCOPERIT cum se monteaza, nu a fost nimeni sa-mi spuna sau sa-mi arate cum se face. Insa e adevarat, eu nu m-am plans ca o baba, ci m-am apucat de treaba, si cu logica deductie si inteligenta, si ceva indemanare, le-am montat fara sa stiu NIMIC inainte.
Si asta se intampla candva cand lumea pe aici nici nu stia ca exista asa ceva pe logan...
Dar daca doreati un raspuns rapid si la obiect, de ce nu ati mers in service?
Sau de ce nu ati pus o intrebare pe la Vocea Clientului Dacia?
Ca ei poate sunt platiti sa faca asta, noi pe aici facem ce putem...
Si mie mi-ar fi fost extrem de utile inainte de a ma apuca de treaba niste poze ca alea de le-am pus eu pe forum.
AS FI APRECIAT EFORTUL altuia care si-ar pierdut timpul sa faca si poze, nu a tinut numai pentru el...
Plus ca la majoritatea intrebarilor dvs. se raspunsese pe aici, dar pe topice disparate
liviu_canja
22 Apr 2006, 07:47
De-aia nu imi mai place forumul asta... tot felul de asteptangii...
Credeam ca acest forum este pentru a ajuta, nicidecum pentru a certa si dojedi.
Lumea ajuta pe cei ce POT. Cine nu poate, eu zic sa mearga in service...
Cand m-am apucat eu de treaba nu stiam ca pot. Insa doream si eu sa pot.
Doar ca eu am si actionat, n-am stat sa mi se dea mura-n gura.
Si as fi avut bunul simt sa multumesc cuiva care mi-ar fi dat niste indicii, nu sa ma rastesc ca vai, cum de si-a permis sa nu-mi spuna de-a fir-a-par totul cum se face, daca se poate sa mi le si monteze si sa-mi dea si bani pentru ca i-am facut aceasta onoare.
In special daca ar fi facut-o filantrop.
Macar chestia aia cu bunul simt as fi avut-o...
Cel putin eu.
Altii, fiecare dupa firea sa...
Aceste pozele le vazusem si eu. Multumesc
Iti mai multumesc inca o data pentru poze.
Totusi nu inteleg de ce crezi ca ma vait ca o baba, ma rastesc(la cine), am cerut cuiva sa-mi monteze aceste conducte.
Daca vrei sa continuam aceasta polemica te rog sa o faci pe PM.
IRONICK
25 Apr 2006, 08:00
Hai bai nene ca de cand te plangi puneai conductele de zece ori. Au trecut 11 zile si tot nu ai pus conductele alea.
Intr-adevar, plin de dragalasenie primul tau raspuns.
QUOTE(mielu @ 21 Apr 2006, 21:29)
In sfarsit am reusit sa aflu si eu raspunsuri la intrebarile mele.
Oare acestea nu puteau fi postate si la intrebarile mele???
alexis
25 Apr 2006, 19:32
Ieri am montat si eu conductele si masca. Le-am comandat la AMG - cred ca inaintea lui mielu; cei de acolo spuneau ca dupa ce le-am comandat eu au mai aparut vreo 3 comenzi.
Tin sa multumesc lui Al si lui Klaus pentru hint-urile oferite.
Intr-adevar membrana tehnologica - semnalata de Al mai sus - este foarte greu de desprins; eu am reusit cu ajutorul unui bisturiu cu lama lunga si cu un ..... aparat de pirogravat.
Cei ce doresc sa-si monteze conductele trebuie sa tina seama si de observatia lui Klaus referitoare la necesitatea demontarii si a ridicarii grupului de comanda al climatizarii pentru a se asigura accesul frontal catre zona de lucru.
Scaunele le-am demontat cu ajutorul unui torx de 40 - nu 35 cum s-a mai scris pe forum.
Eu am decupat mocheta cu un cutter dupa ce am montat-o la loc; in acest mod am putut decupa fix in zona prizei de aer.
Una peste alta operatiunea a durat aproximativ 6 ore, cea mai consumatoare de timp si efort fiind indepartarea totala a membranei ce obtureaza gaurile de evacuare.
IRONICK
25 Apr 2006, 19:35
QUOTE(alexis @ 25 Apr 2006, 19:32)
Scaunele le-am demontat cu ajutorul unui torx de 40 - nu 35 cum s-a mai scris pe forum.
Eu mi-am cumparat capete torx de 40 dupa ce am observat ca 40 este "marimea" care se potriveste. Probabil au trecut pe 40.
QUOTE(alexis @ 25 Apr 2006, 19:32)
[...] operatiunea a durat aproximativ 6 ore
Presupun ca in timpul asta ai mai facut si altceva (mancat, plimbat, ...) , ca 6 ore mi se pare totusi mult.
tgmpupy
25 Apr 2006, 19:42
de ce trebuie sa dati scaunele jos,taiati mocheta la mijloc,acolo unde intra sub bord la climatizare.
tonicelli
25 Apr 2006, 19:50
QUOTE(klaus @ 24 Apr 2006, 21:55)
Lumea ajuta pe cei ce POT. Cine nu poate, eu zic sa mearga in service...
Si exista in service optiunea asta de montare a conductelor?
IRONICK
25 Apr 2006, 19:58
Oare banii vostri nu sunt buni ?
alexis
25 Apr 2006, 21:01
QUOTE(IRONICK @ 25 Apr 2006, 20:35)
Presupun ca in timpul asta ai mai facut si altceva (mancat, plimbat, ...) , ca 6 ore mi se pare totusi mult.
Cele 6 ore acopera demontatul/montatul scaunelor si mochetei, montat tubulatura, insonorizat tunelul central cu cauciuc poliizoprenic de 4 mm, decupat mocheta si o pauza de masa.
Apropo modelele mai vechi (2004) aveau doar mocheta + polistiren expandat pe podeaua locurilor din fata? La mine (Sep 2005) am constatat ca in afara de cele mentionate anterior mai era pasla de 4 mm lipita pe dosul mochetei in dreptul tunelului central si a locurilor din spate si aceeasi pasla montata sub polistirenul expandat al locurilor fata.
IRONICK
25 Apr 2006, 21:10
Sa simtit ceva dupa ce ai pus cauciuc poliizoprenic ?
alexis
25 Apr 2006, 21:14
QUOTE(IRONICK @ 25 Apr 2006, 22:10)
Sa simtit ceva dupa ce ai pus cauciuc poliizoprenic ?
Eu zic ca da; percep o atenuare a zgomotului lucru ce mi-a fost evident la pornirea AC. Inainte de insonorizare zgomotul pornirii compresorului era "dramatic"; acum e slab perceptibil.
IRONICK
25 Apr 2006, 21:17
De unde l-ai cumparat ? Pretul ? O poza se poate ?
mergeti la topicul pt insonorizare va rog...
Manuel
30 Apr 2006, 22:08
De vreo saptamana, am si eu conducte, datorita lui Dsign, caruia tin sa-i multumesc inca odata ca si-a rupt din timpul lui liber in duminica Pastelui ca sa-mi rezolve mie problema. Parerea mea de profan, din ce am vazut la mester
e ca cea mai dificila parte e demontarea/montarea comenzii climatizarii, iar cea mai solicitanta din punct de vedere fizic, e destuparea dopurilor de sub bord, datorita pozitiei de lucru incomode. Toata operatiunea a durat in jur de 3 ore (daca n-ar fi fost cateva reprize de ploaie, ar fi terminat mai repede). Imi pare rau ca am uitat in camera aparatul de fotografiat ca sa pun niste poze din timpul procesului tehnologic
.
marksman
2 May 2006, 18:53
Azi am montat si eu conductele. Durata operatiunii: 8 ore (inclusiv pauza de masa). Cel mai istovitor moment: indepartarea membranei din "prizele" pentru conducte. Scaunele se demonteaza folosind torx de 40.
Poze:
[attachmentid=24569] [attachmentid=24570]
IRONICK
3 May 2006, 12:04
A avut ceva rabdare . .
Nu, ca le-a taiat pe mijloc si a bagat marginle pe conducte. Mie nu mi se pare ca mocheta ar fi decupata, ci taiata cu o singura taietura.
Oricum, interesanta solutia, si eficienta si frumoasa
bassfreak
3 May 2006, 15:50
frumos, frumos, dar parca ar lipsi ceva din capatul conductelor, parca tot nu arata a ceva proiectat calumea, i-ar mai trebui ceva in capatul tevilor, o buza ceva macar sa vina peste mocheta. design2cost sau .. lipseste ceva si noi nu stim?!...
IRONICK
3 May 2006, 16:00
Nu lipseste nimic. Cine are timp de pierdut ar putea sa adapteze ceva sau sa prelungeasca tevile . . . cu iesire prin piciorul cotierei . . sau la teava care trece pe deasupra topedoului sa ajunga aer in torpedo pentru racire . . .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.