Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imi arunca busonul de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Zaheiu
E pentru a doua oara (prima in februarie) cand imi arunca busonul de ulei din capacul culbutorilor. De fiecare data ralantiul era cam mic. Masina e pe gaz.

Ce cauze ar putea fi?
andutzu_84
1. busonul e prea slab
2. e infundat orificiul sau furtunul care iese din capacul culbutorilor.
Cred ca prima varianta e mai plauzibila deoarece daca era infundat ti-ar fi aruncat joja afara sau uleiul pe langa joja.
argon
ia un cui si un ciocanel, si incet asa bati marginile de tabla ala capacului culbutorilor, unde intra in contact cu capacul de plastic, in asa fel incat busonul sa intre mai greu.
Asta daca esti sigur ca motorul e OK, are comresie, si supapele lucreaza corect.
Zaheiu
Pai asta e problema. Motorul are aproape 100k. Am fost la mecanic sa-mi regleze culbutorii, a zis ca nu e nevoie, ca se aude frumos. Ma gandesc sa nu am prea mult ulei. Cand l-am schimbat motorul nu prea era cald si nu am asteptat prea mult sa se scurga. Am pus 3l (schimbat si filtrul). Pe joja e 1-2 mm peste zona mica (deasupra celei mari cu limitele normale). Ralantiul era cam 700 (l-am reglat sapt trecuta cu motorul f. cald). POsibil sa mai traga si cate un rateu cand e rece.
Oricum, am pus niste banda izolatoare pe buson, acum intra chiar greu. Am dat si ralantiul mai mare, chit ca sta la 900-1000 cu motorul f. cald (adica atunci cand porneste motoventilatorul).
Daca mai face va spun.

Si spuneti-mi si mie cum recunosc daca a intrat apa in ulei. Faza cu nivelul in vas nu prea tine pentru ca am multe zone umede din cauza de furtune coapte, coliere aiurea, etc.
einstein1984
Treaba cu busonul aruncat am vazut-o si la un papuc pe injectie cu 20 000 de km. Dac nu are filet, ce sa-i faci?
argon
QUOTE(einstein1984 @ 15 Apr 2006, 20:23)
Treaba cu busonul aruncat am vazut-o si la un papuc pe injectie cu 20 000 de km. Dac nu are filet, ce sa-i faci?
*




Ce am zis eu in postul anterior.
einstein1984
Nu mai bine puneau din fabrica un filet? Decat sa facem ca romanu' si sa modificam noi piesele?
roland
QUOTE(Zaheiu @ 15 Apr 2006, 17:55)
. Pe joja e 1-2 mm peste zona mica (deasupra celei mari cu limitele normale).
*



Zona mare e zona de limite inferioara si superioara a cantitatii de ulei. Daca e 1-2mm deasupra zonei mari inseamna ca ai o gramada de ulei peste limita. Capacitatea motorului e de 3.25 l (la 1310) si daca nu ai asteptat sa se scurga uleiul si motorul era rece (+ ca ai pus 3 l) inseamna ca ai prea mult ulei. De aia iti arunca busonul. Mai scoate din ulei, daca se poate, desfacand putin surubul de scurgere. N-am incercat niciodata, nu stiu daca tine.
argon
QUOTE(einstein1984 @ 16 Apr 2006, 10:54)
Nu mai bine puneau din fabrica un filet? Decat sa facem ca romanu' si sa modificam noi piesele?
*




Nu e chiar filet, sunt 2 urechi care intra in decupajele aferente din capacul culbutorilor, si se rasuceste. Asa se faceau mai demult.
Zaheiu
Am scos cam 200 ml de ulei prin gaura de la joja cu un perfuzor si o seringa. A mai scazut nivelul. Uleiul arata bine, aproape ca ala din bidon, putin mai inchis, dar transparent, nu era albicios sau cacao cu lapte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.