Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: si uite asa m-a lasat bateria
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zamolxes
acum 3 zile nu a mai vrut sa porneasca masina (din cauza bateriei). Am dus-o in casa si a doua zi a pornit cum trebuia. Ieri nu am mers deloc cu ea, iar azi de dimineata iar era moarta.



Prima banuiala a fost ca mi-a ramas dezaburirea pe spate pornita. Numai ca aia am desfacut-o din papuc (de pe luneta). Am incercat sa gasesc ceva care sa mi-o consume dar cand am inchis masina verificasem tot, si absolut toate erau inchise. Banuiesc ca ar putea fi pe undeva un scurt (alta varianta nu imi mai vine in cap). Voi aveti vre-o idee? Oricum, ce as putea sa ii fac? (Momentan caut un redresor, ca nu am).



Mersi anticipat.
MoneyTalks
Cel mai bine sa cumperi alta baterie.



Eu am patit asa la Oltcit. Dimineata a pornit la sfert de cheie, doua ore mai tirziu... ciuciu. Nici macar semnalizarea nu mai mergea. A trebuit sa cumpar alta baterie.
Rew
Ia un ampermetru si masoara curentul consumat cind e oprit motoru, ca sa nu dai vina pe baterie degeaba. Poate mai trebuie cautat vreun consumator ilegal. Mie mi-a trebuit o iarna intreaga de incarcat bateria odata la 2 zile pina sa gasesc vinovatu: casetofonul meu consuma al dracu de mult in stand-by. Era sa cumpar baterie noua, dar am rezolvat problema si mai fac o iarna cu ea.
zamolxes
bateria e luata in noiembrie. banuiala e ca totusi o haleste ceva, altfel nu ar trebui sa se intample asa ceva. sincer sa fiu, am schimbat in spate la portbagaj (hayon sau cum s-o numi:) o chestie de contacte si din momentul ala a inceput sa imi faca figura. partea haioasa e ca pana sa il schimb nu facea absolut deloc. firele le-am pus exact cum erau inainte, faza e ca acum imi merge si stergatorul pe spate, si ambele lumini de la numar....deci totusi e o chestie buna. poate o fi de acolo (sa fie lampa de ceata? totusi e stinsa...). tare ciudat.



off-topic: azi am aflat ca se da amenda pentru numar murdar. chiar si-a luat un sofer cu care a fost tata la tzara. chiar exista in regulament asa ceva? ca eu nu mai tin minte :oops:
bogdan_o
Da, exista asa ceva in regulament. Mai poti lua amenda si pentru noroi pe stopuri si daca luneta e murdara rau. Motivul este ca daca ai noroi pe numar nu poate fi identificata masina iar daca ai noroi pe celelalte iti reduce vizibilitatea, pericol de accident, bla, bla. Acum depinde si de noroiul de pe lucrurile mai sus mentionate. Ca la halul in care arata strazile acum ar trebui sa te dai jos din kilometru in kilometru pt a sterge numarul ceea ce e o porcarie. Dar nici cum am mai vazut asini cu noroi de doua degete pe toata partea din spate de trebuia sa ghicesti cand punea frana iar de citit numarul nici pomeneala.
adumitrachy
Iti dau un mic sfat... :!: CUMPARA-TI O BATERIE NOUA . Eu iarna trecuta nu aveam bateria buna la mashina. O luam in fiecare seara in camera (precizez ca stau la etajul 8 shi de multe ori nu mergea liftul sad.gif ) .

Te sfatui sa te chinui iarna asta cu bateria pe care o ai shi in cand o sa ai bani, cumpara-ti cea mai tare baterie . Eu asa am facut shi sunt super multumit.







P.S. Pentru cei care te vor sfatui sa iti cumperi o baterie romaneasca



Bateria pe care am avut-o eu iarna trecuta , exact la 1 an (adk imediat dupa ce a iesit din garantie) , mi-a cedat. I-am refacut densitatea degeaba, am completat-o degeaba shi inca multe alte chestii tot degeaba . 017.gif
zamolxes
deci bateria e luata din noiembrie si a mers fara nici o problema pana acum cateva zile. am schimbat in spate la hayon niste contacte care se bulisera, care imi faceau legatura catre becurile de la numar, catre becul din port-bagaj si catre stopul de ceata. din momentul ala nu am mai avut baterie. eu suspectez ca ramane aprins becul din portbagaj. oricum, pentru moment bateria este la incarcat...ca trebuie sa ajung totusi la scarbici....
MoneyTalks
QUOTE
eu suspectez ca ramane aprins becul din portbagaj.


Vad ca ai nova. E simplu sa vezi daca becul din portbagaj ramine aprins. Dai jos minunea aia care iti acopera portbagajul (nu stiu cum se cheama, dar e legata de hayon icon_twisted.gif) si procedezi ca si cum ai incuia masina cind pleci de linga ea. Daca faci operatia seara, trebuie sa vezi daca ramine vreun bec aprins. La sfirsit iti pui minunea aia biggrin.gif la loc.
adumitrachy
Dupa ce o incarci intai incearca asa cum ti-a zis MoneyTalks . Daca problema persista in continuare , pe + firul de la baterie ai un papuc. Scoate-l in fiecare seara shi poate nu o sa ti sse mai descarce bateria. :?:
OCEBE
eu am patit-o mai ceva ca Rew: baterie noua, nivel+densitate OK. daca nu pornem masina fo 3 zile in a 4-a riscam sa o imping. si asta de la un ceas electronic care cica consuma putin dar cand am facut o socoteala cat de mult e putinul asta ma miram ca dupa 3 zile imi mai ramanea cat de cat curent in baterie. Si eu banui ca este un consumator parazit care-ti descarca bateria. Apropo, alternatorul mai baga curent?
zamolxes
alternatorul o incarca, pentru ca daca reusesc sa o pornesc dupa vreo juma de ora de mers e totul ok. verificarea asta am facut-o mergand la facultate....dimineata cu chiu cu vai a pornit, iar la facultate dupa examen (vreo 2-3 ore) a pornit din prima fara nici un stres. (asta a fost saptamana trecuta).



azi, dupa ce a stat la incarcat a pornit imediat, la jumate de cheie (chiar prima oara cand o vad ca face asa, probabil ca era rusinata ca imi facuse probleme). din pacate nu am cum sa o verific acum, pentru ca sunt la scarbici si nu pot sa ma duc jos sa o iau la frecat, dar cand ajung acasa o iau la puricat.



oricum, mersi de sugestii.
costi
Si eu zic sa verifici consumul in stationare sau daca nu te descurci da o fuga la un electrician. Bateria este noua si nu cred ca-i defecta. Ar fi pacat sa arunci un milion degeaba. Pina te lamuresti scoate-i si tu borna noaptea. Si inca ceva: revin-o si spune-ne ce-ai gasit, ca de probleme sintem satui. Mai importante sint remediile.
B31AYZ
QUOTE(Rew @ 30 Jan 2004, 21:25)
Ia un ampermetru si masoara curentul consumat cind e oprit motoru, ca sa nu dai vina pe baterie degeaba. Poate mai trebuie cautat vreun consumator ilegal. Mie mi-a trebuit o iarna intreaga de incarcat bateria odata la 2 zile pina sa gasesc vinovatu: casetofonul meu consuma al dracu de mult in stand-by. Era sa cumpar baterie noua, dar am rezolvat problema si mai fac o iarna cu ea.
*


Salut ,

M-a lasat bateria dintr-o data .Nu de tot . Nu invartea electromotorul .Clantanea doar cand era dat pe automat . Am reusit sa o pornesc dar nu se mai incarca suficient .Am voltmetru si observ usor asta .Am dat si redresorul la maxim . Turata incarca 14.2 - 14.4 . La relanti 13.5- 13.7.Inainte reglasem la 14.2 relanti si 14.4 turata .

B31AYZ
QUOTE(Rew @ 30 Jan 2004, 21:25)
Ia un ampermetru si masoara curentul consumat cind e oprit motoru, ca sa nu dai vina pe baterie degeaba. Poate mai trebuie cautat vreun consumator ilegal. Mie mi-a trebuit o iarna intreaga de incarcat bateria odata la 2 zile pina sa gasesc vinovatu: casetofonul meu consuma al dracu de mult in stand-by. Era sa cumpar baterie noua, dar am rezolvat problema si mai fac o iarna cu ea.
*


Salut ,

M-a lasat bateria dintr-o data .Nu de tot . Nu invartea electromotorul .Clantanea doar cand era dat pe automat . Am reusit sa o pornesc dar nu se mai incarca suficient .Am voltmetru si observ usor asta .Am dat si redresorul la maxim . Turata incarca 14.2 - 14.4 . La relanti 13.5- 13.7.Inainte reglasem la 14.2 relanti si 14.4 turata .
Cum se masoara cu ampermetru ? Se leaga in serie ? Desfac borna pozitiva si-l intercalez ?

Multumesc .


iulianv
DA, ampermetrul se leaga in serie in circuit.
Sir_Alex
Vad ca au devenit si astea cu bateriile probleme la moda. Aceeasi problema o am si eu in prezent. Nu sari sa schimbi bateria. Eu am schimbat-o pe cea veche de control si intr-o saptamana s-a dus si cea noua. Punand alta baterie, masina pleaca la prima cheie. Alternatorul incarca. Banuiala mea este ca in cazul meu de exemplu ceva imi fura curent. S-ar putea si la tine sa fie tot asta. Mi-e greu sa cred totusi ca un simplu bec din portbagaj fura atata curent. Daca stii cum masoara bornele si electromotorul. Stiu un atelier de electrica bun daca te intereseaza.

Intrebare: voi aveti idee daca e adevarat ca daca face scanteie cand pui bornele are un scurt pe undeva?
diaconuliviu
QUOTE(Sir_Alex @ 20 Jun 2005, 07:11)
[...]

Intrebare: voi aveti idee daca e adevarat ca  daca face scanteie cand pui bornele are un scurt pe undeva?
*


Da, este evident. Chiar si mizeria de pe baterie sau de pe bornele electromotorului, etc. daca e conductoare "fura" curent.
Dar, in primul rind verifica PUNTEA DE DIODE- e una din sursele de scurt.
Sir_Alex
A, fii atent una tare...se atingeau dou fire extrem de usor si pornea electroventilatorul....verifica si tu contactele si papuceii.
Al Cap0nE
Bateria, inainte de a muri da semne de oboseala, nu pica asa dintr-o data. Verifica si electromotorul, sa nu fie de acolo problema.
gcristi
QUOTE(Sir_Alex @ 20 Jun 2005, 08:11)
Intrebare: voi aveti idee daca e adevarat ca  daca face scanteie cand pui bornele are un scurt pe undeva?
*


Este fals ! nu trebuie sa ai scurt pentru a face scanteie , este de ajuns sa ai un consumator oarecare de exemplu un bec , daca ai scurt ar face o mare scanteie si ai simti cum ti se lipeste borna de la fir de cea de la baetrie ca si cum ar avea magnet ala este scurt !
B31AYZ
QUOTE(Al Cap0nE @ 22 Jun 2005, 00:48)
Bateria, inainte de a muri da semne de oboseala, nu pica asa dintr-o data. Verifica si electromotorul, sa nu fie de acolo problema.
*



Salut ,

Care sunt semnele de obosala ?
dizzy
QUOTE(zamolxes @ 2 Feb 2004, 01:24)
deci bateria e luata din noiembrie si a mers fara nici o problema pana acum cateva zile. am schimbat in spate la hayon niste contacte care se bulisera, care imi faceau legatura catre becurile de la numar, catre becul din port-bagaj si catre stopul de ceata. din momentul ala nu am mai avut baterie. eu suspectez ca ramane aprins becul din portbagaj. oricum, pentru moment bateria este la incarcat...ca trebuie sa ajung totusi la scarbici....
*




Vezi ca de aici poate sa fie.
Pe piesa fixa de pe masina este intotdeauna un +12V
Verifica in felul urmator:
Motorul oprit, nimic electric pornit, nici becuri, nici cas, nimic
Multimetru intre borna + si cablul cu borna al masinii, pus pe miliamperi sau amperi, daca ai.
Consumul trebuie sa fie sub 100mA. Ideal ar fi sa fie sub 20mA. Daca este peste te duci la cutia cu sigurante si incepi sa scoti sigurante. Daca nu e nici o modificare evidenta la aparat o pui la loc. Asa gasesti vinovatul sau seria de vinovati. Prin excludere gasesti vinovatul si il rpari. Eu pariez pe bricheta, ceas, stergator fata sau spate daca ai, chestii de genul asta.

Unde esti student? Vinerea viitoare sunt in Poli si pot sa te ajut!


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.