Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu bordul CN
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
daciaclub-Stef
Am o Dacie din 98 cu CN si cam face figuri bordul.In mare sunt doua probleme stresante:

1.Parghia de dirijare a aerului(banuiesc ca de la aeroterma)nu mai functioneaza.Aerul este dirijat numai spre parbriz(pentru dezaburire)in toate pozitiile parghiei.

2.Martorul din bord de "alte pericole"(un semn de exclamare)s-a aprins si asa a ramas.Am discutat si cu altii care mi-au spus ca este de la frane.Exista o sonda in pompa de frana insa daca scot papucul de acolo becul nu se stinge.Mai este o alta sonda cuplata la martorul asta?

Mersi mult...
paulp
Stef

1. Problema e cred de la cablu de actionare care probabil ca a sarit. Daca nu te bagi la desfacut, suna un prieten sau un mecanic.

2. Verifica daca nu ai cumva martori de uzura la placute, daca zici ca ai scos firul de la sonda. A si pe incercate, scoate si unul din firele de la rezervorul pompei.

Alta sonda nu mai e.





Si 3

Treci la Probleme tehnice CLT ca acolo e locu icon_twisted.gif
Rew
1. vezi ultimele postari de la: http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=24...2469&highlight=

2. eu am taiat firele de senzori din etriere si am curatat papucul care face legatura in pompa de frina si s-a rezolvat problema dupa 2 ani de mers cu becul rosu aprins.
daciaclub-Stef
In legatura cu "alte pericole" am studiat problema pana la radacina....nu am martori de uzura jos la placute si nici nu a fost echipata masina cu asa ceva.Sonda in borcanul de lichid nu am.Becul s-a aprins prima data la o franare mai puternica si de atunci a ramas asa.Ulterior am schimbat placutele de frana si i-am facut o aerisire completa insa becul a ramas aprins...E chiar ciudat si nu imi explic.Imi spun unii ca ar putea fi vorba de un scurt insa e putin probabil sa apara un scurt in urma unei frane.

Cealalta treaba cu aeroterma.Parghia este la locul ei pentru ca acolo m-am uitat si eu prima data.Adevarul este ca la borduri sunt "la baie" pentru ca nu am umblat niciodata.Ca sa aspectez aeroterma complet trebuie sa desfac bordul?

Ah si inca o chestie.Am citit intr-unul din forumuri ceva de genul"daca vrei sa si dirijare de clapeti aeroterma la CN pune si servo-frana".Ce legatura are?Foloseste aeroterma ceva vacuum?

Va salut.
MihaiBv
La prima problema : Respectivul 'buton' care comanda dirijarea aerului nu e actionat de un cablu , ci de o parghie in forma de L , care intra intr-un fel de mecanism de distributie pneumatic (el comanda deschiderea gurilor de incalzire de la parbriz , picioare , etc... , folosind vacuum bineinteles ) ...

Posibilitati :

1. ti-a sarit parghia din distribuitor . E cam complicat s-o pui inapoi , dar nu trebuie sa-ti desfaci bordul ... Trebuie sa dai jos(sa le scoti) in primul rand butonul care actioneaza comanda aerului rece-cald si butonul care selecteaza gurile de incalzire , dupa aia plasticul ala care-ti indica cald sau rece si pozitia de selectare a gurilor de incalzire ... Si dupa aia ai in fata ta respectivul 'dispozitiv de distributie' . Ca sa-l dai jos e relativ complicat ca are doua suruburi fix in fata ta dar mai are unul si in partea cu torpedoul ... Ca sa-l dai si pe ala jos trebuie sa dai torpedoul jos (multe suruburi) , sa-ti bagi mana pe acolo prin bord si sa incerci sa-l scoti ... Daca reusesti sa-l scoti , ai grija sa nu-ti cada furtunele atasate de el ca e naspa ...

Incerca sa reatasezi parghia inapoi ...



2. Nu mai functioneaza distribuitorul bine ... Asta inseamna ca pierde aer pe undeva , sau 'dispozitivul' de selectare din el nu mai e etans . In cazul asta e naspa , ca trebuie sa-l desfaci de tot si sa ai grija cum il montezi la loc ...



3. S-ar putea sa ti se fii blocat tot 'sistemul' pe pozitia 'parbriz' ... Asta e din cauza unor actuatori pneumatici (de fapt niste pompitze care imping niste parghii ce obtureaza / sau lasa sa treaca aerul prin gurile de incalzire ... In cazul asta trebuie sa le localizezi pe unde sunt prin bord si sa le deblochezi .



Iti recomand sa faci operatiunea intr-un garaj incalzit sau la vara ca pe frigu asta ... :? Sau mai bine sa te duci intr-un service , desi nu e garantat ca o sa ti-l repare (eu am incercat s-o duc pe a mea in service la inceput si dupa ce mi-au bulit de tot bordu 022.gif m-am apucat si l-am reparat eu singur ) ...
daciaclub-Stef
Mersi mult Mihai pentru detalii.In privinta reparatiei stai linistit ca nu imi trece prin cap sa ma apuc acum pe frigul asta ca stiu ce inseamna sa lucrezi la masina pe vreme d-asta.Pacat este ca atunci cand se va incalzi si ma voi apuca de bord nu voi mai avea nevoie de caldura in masina,nu?Dar asta este va ramane facut pentru iarna viitoare(sper,daca nu cumva se va intampla-ca e Dacie-sa se buleasca iar pana la iarna).

Traitzi!
lucian_v
Am io o schema cu instalatia de climatizare la bord CN de la uzina Dacia (tatal unui prieten mi-a facut rost de ea). Explica detaliat cum se pun furtunasele alea. Daca mai ai nevoi o sa o scanez si o pun aici pe forum (daca am voie).

P.S. Cum fac sa scap si io de statutul asta de "membru incepator" ?
lucian_v
Corectare : nevoi = nevoie biggrin.gif
adumitrachy
Shi dacia mea e tot din 98 .

1) Referitor la martorul luminos de la frani : scoate becul afara shi ai sa vezi ca nu se mai aprinde nimica in bord (e usor de ajuns cu mana la el); la mine nu se aprinde deloc becul ala, asha ca stai linistit, nu o ssa ai nici o problema daca nu se mai aprinde

2) Referitor la directionarea caldurii, nu stiu ce sa-ti spun , pt ca shi eu am aceea problema; cineva mi-a spus ceva de niste vacumuri iesite de la aeroterma, altii mi-au spus ca e vorba despre nu stiu ce membrana de pe acolo shi lista poate continua ; daca reusesti sa rezolvi cumva problema, anunta-ma shi pe mine te rog frumos , pt ca shi eu is disperat cu problema asta

3) Am shi eu o intrebare: de ce nu imi merge parghia de la caldura pana la capat (la aer rece imi merge) ?
SerbanRo
QUOTE


2) Referitor la directionarea caldurii, nu stiu ce sa-ti spun , pt ca shi eu am aceea problema; cineva mi-a spus ceva de niste vacumuri iesite de la aeroterma, altii mi-au spus ca e vorba despre nu stiu ce membrana de pe acolo shi lista poate continua ; daca reusesti sa rezolvi cumva problema, anunta-ma shi pe mine te rog frumos , pt ca shi eu is disperat cu problema asta  


Am avut si eu aceeasi problema cu putin timp inainte. Daca scoti "cutia torpedo" ai sa gasesi acolo un furtunas ca cele pentru perfuzii. Acesta se conecteaza la o capsula vacumatica care printr-o pargie iti inchide sau deschide clapeta de directionare a aerului catre parbriz sau interiorul masinii.

Verifica daca furtunasul e la locul lui (conectat la capsula), daca e, probabil va trebuii sa schimbi capsula! Operatia e simpla mai ales daca ai "manute mici" si multa rabdare. laugh.gif
Porta
Inainte de a te apuca sa demontezi ceva....potzi sa verifici daca supapa situata pe furtunasul ala subtire ce se uneste printr-un Teu cu furtunul de la servo-frana este functionala. o verifici aspirand cu gura aerul din ea ...si apoi cu limba vezi daca face vid.

Daca aia e intrega....poti sa te apuci de demontat, daca nu dai50.000, iei una noua si ai rezolvat.
Ov
rezolvare mega rapida:



scoti aeratoarele alea centrale (le smulgi d'acolo) si in fund o sa observi clapeta. O deschizi cu mana si o blochezi deschisa cu un surub bagat in lateral. Dupa ce repari bordul, scoti surubul si totul revine la normal. Asa o sa ai caldura in fata. Cel mai bine e sa nu blochezi clapeta deschisa la maxim, ci deschisa doar 1-2 cm, ca altfel nu o sa mai ai caldura la parbriz. Eu mi-am reparat bordul, dar am lasat totusi clapeta deschisa ca 1 cm max, pt ca ma enerveaza ca nu am pozitie in care sa-mi directionez aerul si la parbriz si in fata. Acum am :wink:, si daca nu vreau aer in fata, inchid aeratorul de la rotita :wink:



O alta solutie, daca nu vrei sa desfaci nimic, dar e mai urata, iei o surubeltina sau un pix, sau ceva mai lung, si il infigi prin aerator, pana in clapeta :shock:
Bochi
Eu am o Berlina de sept 97 si am aceleasi probleme adica baga numai pe la parbriz
Bochi
Lucian te rog daca poti sa imi trimiti si mie pe mail schema aia cu instalatia de incalzire pa mail .

bochi@mymail.ro.

mersi.
adumitrachy
La mine e dusa capsula aea (asa a reiesit dupa ce am verificat ce ati scris mai sus). Insa, am o problema: m-am dus la piese auto si am gasit 2 tipuri de capsule (una mica shi una mai mare). Care imi trebuie????
tyka
pentru STEF.ati ramane becul aprins deoarece comanda de anchidere si deschidere+dirijare caldure se face cu ajutorul vucumului de la servo frana.trebuie sa ai o supapa la furtunul de servo[defapt doua] una mare si una mica neagra]cea mica are un furtun mic ce duce an bord[ala comanda toata chestia din bord] daca nu ai suficient vacuum nuti merg ,asa ca verifica supapele amandoua.[mai bine schimbale]si daca nu merge posibil sa ai o clepeta blocata.alte cauze nu sunt. la mine la firma vin o groza de prieteni cu probleme deastea si la toate astea au fost cauzele mai ales supapele care prind mizerie si nu mai tin vacumuu. icon_mrgreen.gif
adumitrachy
QUOTE


verifica supapele amandoua



Despre ce supape e vorba?Despre capsulele alea de la aeroterma? La mine,beleua e ca nu se aprinde becul ala din bord(as vrea sa mi se aprinda, pt ca am avut odata neplacerea de a ramane fara lichid de frana in mers).
tyka
daca nu ti se aprinde martorul de nivel ai doua probleme;ai becul ars ;plutitorul de la vasul de lichid de frana are un contact ,desfal [se desface usor] si curata cu smilgher fin contactul si fai proba an aer [tinel cu plutitoru an jos].
tyka
verifica si electrica [da nu cred cai asta] icon_mrgreen.gif
liviu croitoru
vezi ca la anul tăude fabricașie popma de frina este de tip ITP...cu un fel de senzor..asta iti semnalizează nu numai lipsa lichidului din borcanel ci si diferenta de presiune a lichidului intre stg-dr...nu cumva iti trage intr-o parte atunci cind frinezi?
Dyda
Dirijarea aerului in grupul de climatizare CN se face prin capsule vacuumatice care la rindul lor actioneaza voleti de dirijare.Acesta este facut in asa fel incit daca capsula dubla care dirijeaza aerul sus jos se defecteaza aerul cald va fi dirijat numai la parbriz avind posibilitatea sa poti circula in conditii bune pe timp nefavorabil. Desfaci semicochila volan si in partea stg ceva mai jos vei gasi capsula de care este fixat cu un splint capatul voletului desfaci totul schimbi capsula si verifici si celelalte capsule. Si ca sa nu mai ai belele cu acestea vezi ca pe furtunul de vacuum care este intre servo si intrare habitaclu mai este o capsula mica (unisens) are rol de a proteja capsulele vacuum de vapori de benzina cind vei ajunge la ea mai vorbim cum trebuie montata
mihailpana
salut!

aceleasi probleme le am si eu(si cu becul martor si cu directionarea aerului)la acelasi an de fabricatie (au avut si ei un an mai nasol...asta e)

popescu george

cred ca la capsula la care te referi am si eu probleme dar daca poti sa imi spui si mie de ce parca imi merge in 3 pistoane atunci cand se desface accidental, de la trepidatii.

Problema cu directionarea aerului o sa incerc sa o rezolv dupa instructiunile voastre..

ma gandeam totusi la o varianta mai simpla..sa cumpar un bord cn cu totu(am vazut in pitesti cu 1 500 000)dar cel mai greu ar fi sa fac transferu de cablaraie, cred ca mi-ar lua cam o saptamana..poate in concediu
mihailpana
asta nu ca ar fi un moft, treaba cu schimbatul bordului dar am impresia ca tot sistemul electric e dus, scurturi peste scurtri...era sa iau si foc de la releu de semnalizare asa ca as vrea sa o iau de la 0, intr-un fel
Dyda
Daca te vei uita atent lucrarea este simpla, capsulele iau vacuum din galeria de admisie.Logic cind un furtun se desprinde de la capsula sau comanda climatizare terage aer mai mult sau fals cul se mai spune , iar amestecul carburant se modifica facind ca motorul tau sa functioneze defectuos cu trepidatii cum afirmi tu. Identifica capetele de furtun care iti fac necazueu tae capatul si punel la loc dar fara sa-l incalzesti.

In legatura cu martorul de avarie, scoate firele , scoate manocontactul din lateralul pompei acel xexagon cu cap tuguiat - nu curge lichid - apasa energic pedala ca si cind ar fi aparut un pieton in fata masini 4-5 ori si pune la loc manocontactul , in mod normal trebuie sa se stinga.

La varianta cu schimbatul nu bord ci grup climatizare , tu faci ceva de gen " cumperi alt ceas de mina ca cel vechi nu mai functioneaza si el saracu era neintors" Daca nu te descurci suna-ma daca vrei

0741920327 sau 0248626003

Bafta
mihailpana
mersi mult george pt explicatii, imi sunt de folos real

in ce priveste bordul..crede-ma..nu e numai climatizarea de vina.Daca dau drumul la aer pe viteza maxima, scurt. Daca dau drumul la dezaburire, scurt, vitezometrul topaie de n-ai treaba, clapele de la aer abia le pot deschide, reglaj faruri, niet s.a.m.d. e distrus, ce mai..si plus de asta, plasticul a inceput sa se umfle si sa crape.consider ca merita schimbat, nu?

dar pana atunci voi incerca asa cum ai spus
Zmeutz_sry
cum montez aeroterma de CN in bord???am o dacie 1310 modificata cu bord CN,dar idiotul de la care am luat masina mi-a dat aeroterma in brate :vmad:
Dyda
Pentru ca am gasit mai multe denumiri la aceiasi piesa te intreb la ce te referi la tot grupul de climatizare sau numai la turbina si la motoras

pentru ca in ambele cazuri ai ceva de munca si de bibilit
diaconuliviu
daca becul sta aprins si cind scoti sonda din pompa.. verifica diodele de pe bord.. de fapt e una din cele doua.. au rolul de a face sa ilumineze acel bec cu semn de frina SI CIND apar avarii gen presiune de ulei mica sau temperatura apa mare..

daca acea dioda e in scurt.. sta aprins tot timpul
Dyda
Zmeutz_sry, Te mai intereseaza cum se face montarea ?
Zmeutz_sry
da,am inteles de la un electrician ca tre sa tai,sa sudez...destul de beton nu? :vmad: vine frigu :cry:
Dyda
Pentru a adapta grupul de climatizare nu trebuie sa sudezi nimic , de taiat da

Deci sub parbriz in interior pe toata lungimea caroseriei este o fanta cu deschiderea de cca 40-50 mm latime avind tot pe toata lungimea niste X -uri din tabla. Ei bine aceasta fanta trebuie obturata cu o tabla de forma celei din atas iar in dreptul acelor gauri dreptunchiulare trebuie taiate acele X-uri

Dar pentru aceasta operatie trebuie sa ai tabla ( din Al) si musai parbrizul si plansa bord demontate

Pentru fixarea grupului trebuie sa pui trei suruburi in caroserie la cotele urechilor de prindere de pe grup si sa faci o alveola in planseul pedalier pentru furtunurile de radiator incalzire in dreptul acestuia

In mare cam asa stau lucrurile. Daca mai doresti acest lucru si nu te descurci te pot ajuta dar venind la mine - dureaza cam 1/2 din zi pentru tot montajul, calapodul ptr tabla il am.

Eu am facut trei asemenea modificari si toate au iesit bine
Pedala
QUOTE(lucian_vlaicu @ 1 Feb 2004, 21:11)
Am io o schema cu instalatia de climatizare la bord CN de la uzina Dacia (tatal unui prieten mi-a facut rost de ea). Explica detaliat cum se pun furtunasele alea. Daca mai ai nevoi o sa o scanez si o pun aici pe forum (daca am voie).
P.S. Cum fac sa scap si io de statutul asta de "membru incepator" ?
*




Sunt si eu interesat de acea schema pentru instalita de climatizare. Am aceiasi porblema cu dirijarea aerului la o berlina din 98, precum cea descrisa la inceputul topicului.
Daca ai pune aceasta schita la indemana pe site cred ca ai primi multumiri de la toti posesorii de Dacii cu bord CN tongue.gif .
dragos.a
Eu am patit-o din 2000 la nici 6 luni de cand am luat-o cand a inceput sa fasaie aerul prin bord si atunci m-am apucat si am scos parghia cu tot cu opritorul prin care vine aerul in fata mijloc dupa aceea am scos-o pe cea de jos de la picioare lateral stanga - dreapta, am anulat furtunasul care vine pe cel de la servo(acum este dintr-o bucata ca la modelele vechi)am desfacut gratarul de la capota si cu un patent am mai largit gaurile de aer de sub gratar si am luat 2 bucati de 'zapada artificiala' le-am taiat si le-am montat acolo sub gratar una in dreapta......stanga la o distanta apreciabila care sa faca in asa fel incat aerul care intra in gratar sa intre direct in vanele de aer(una mare una mica o sa vedeti)fara sa se mai disperseze si in lateral.practic imi vine caldura 'pe direct' la geam,mijloc bord si jos si chiar sub 50 la ora fara dat drumul la aeroterma si asa am scapat de toate problemele
adumitrachy
Am o problema si nush care e rezolvarea.Sambata am fost pana la brasov, iar aeroterma mi-a mers incontinuu cam 2-3 ore,pt ca era foarte frig.Beleaua e alta.Cand vreau sa dau caldura numai pe mijloc,incepe sa mi sa se auda un fasaot si imi baga caldura si pe parbriz si pe mijloc.Care ar putea fi problema?Precizez ca in celelalte pozitii imi baga caldura cum trebuie.
Ov
ori s-a spart membrana de la capsula care baga aer in fata (e in stanga sus, spre interiorul masinii nu spre motor, cum demontezi torpedoul), ori s-a bulit distribuitorul pneumatic care comanda pe unde s-o ia vacuum-ul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.