Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modalitatea de prindere a capului de schimbator de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
GeorgeB
dc un lucru au facut bine cei de la dacia acesta e modul de prindere a obiectului mai sus mentionat. e al draq de greu sa-l scoti, mai ales dc nu stii cum. iata cum arata sistemul de prindere.
rares
am citit pe siteul asta cum se scoate nuca de la schimbator dar nu mai stiu exact unde. SE poate taia din teava aia a schimbatorului astfel incat nuca sa vina mai jos?(sa arate ca un schimbator mai mic gen passat)
GeorgeB
la passar schimbatorul este la fel de mare doar ca e consola mai mica.



ihi se scoate prin tragere , ya right....
rares
dar nu merge taiat?
GeorgeB
cu flexul... binenteles ca merge taiat.
jhr
unde esti, flex, sa ne spui cum?
rares
nu a facut nimeni aceasta operatie?

Ptr nuca de la schimbator o sa ma interesez eu cum se schimba si iti zic daca nu mi-o ia unu inainte.

Cel care a schimbat a facut pe un opel dar ar trebui sa fie la fel.
Liviu
George, sa inteleg sa ti-ai taiat/mutilat/dezmembrat nuca schimbatorului ?? smile.gif



De ce ? laugh.gif
GeorgeB
am mutilat-o pt a reusi sa o scot de acolo... am tras de ea vreo 3 ore, mama ei. e scoasa de anul trecut. am pus una de la marty in schimb. arata mai bine si in plus e muuuuuuult mai buna la condus...
bogdan_o
Cei de la Dacia nu inceteaza sa ma uimeasca. Un sistem asa complicat pentru a fixa o amarata de nuca de schimbator dar in schimb pun un sistem de fixat scaunele spate facut dintr-o sarma indoita.
GeorgeB
ihi ihi , exact ce spuneam si eu, dar la solenza e mai usor, se scoate prin tragere. la dsn nu ai nici o sansa sa-l scoti asa, trebuie sa scoti mai intai nuca aia de metal din cap, si pe urma e usor.
bzip2
pai schimbatoru' e de la Renault, nu ?
costi
vedeti ca Marty stie tot in domeniu sau cautati pe Forum
GeorgeB
vezi ca marty nu stie tot in domeniu, ca l-am sunat cand trageam ca vita de capu' la schimbator si mi-a zis sa trag in continuare. la slz iese prin tragere, la dsn NU IESE prin tragere, trebuie musai sa scoti chestia aia de metal inainte si apoi de abia poti sa tragi de el.
MBZ
QUOTE
cu flexul... binenteles ca  merge taiat.


stimabile cum ai reusit sa scoti chestia aia de plastic alba dupa tija metalica?

asa este si la megane 2 (platic negru)si eu am crezut ca este turnata direct pe tija...din cate vad ai reusit sa o scoti, lamureste`ma te rog cum?

dau o BR!
DSops
Stimati colegi, eu am taiat cu flexul exact sub maciuca fara mila si am pus o maciuca momo (am vazut si noname destul de valabile la toate magazinel - asortate la fardul celei de langa sofer). Rezultatul: 10 cm mai jos, cursa mult mai scurta si mai precisa, schimbatul vitezelor devine o placere si merge in continuare cu un deget :wink:
costi
DSops de curiozitate ce inaltime ai sau mai bine ce alonja. Pai eu daca tai 10 cm tre' sa stau ca gagicile lipit de volan sa pot schimba vitezele. Aasa ca taiatul nu merge intoate cazurile...
GeorgeB
MBZ,

QUOTE
stimabile cum ai reusit sa scoti chestia aia de plastic alba dupa tija metalica?  
asa este si la megane 2 (platic negru)si eu am crezut ca este turnata direct pe tija...din cate vad ai reusit sa o scoti, lamureste`ma te rog cum?  
dau o BR!


cu patentul. s-a crapat un pic dar am scos-o
DSops
Am citit postul tau si am dat fuga la masina mea si a colegului care are schimbatorul nemodificat, sa vad exact cum sta treaba, pentru ca nu vreau sa pacalesc pe nimeni.

1. Lungimea totala a tijei + macuica dupa taiere este de fix 15 cm masurat de la planul dreptunghiului in care se prinde musamaua (aici conteaza forma si dimensiunile maciucii).

2. Pozitia mainii pe maciuca in viteza III (care intereseaza cel mai mult) inseamna cam un cm. umarul drept mai in fata pentru tija nemodificata, in schimb pozitia cotului este mai inalta si mai putin relaxanta decat pentru tija modificata (vezi imaginea atasata).

3. Eu nu sfatuiesc pe nimeni sa-si taie sau sa-si gaureasca masina, eu ma laud cu ce am facut si imi pare pozitiv, iar atunci cand fac prostii atrag si altora atentia sa nu faca la fel.
costi
Stai linistit man, ca n-ai dat cu paru'. De la ultimea mea postare am facut si eu un drum cu ea si am vazut ca 10 cm in minus nu se resimt prea tare. Problema la mine e ca mi-am pus cotiera si ma cam incurca. In fine, fiecare cum prefera. Toate bune.
Manuel
QUOTE


dar la solenza e mai usor, se scoate prin tragere


Ya, right 022.gif 022.gif 022.gif Vreau sa spun ca si acum am febra musculara de la operatiunea asta. Pana la urma, am prins-o cu cheia franceza si am rasucit pana s-a rupt, apoi am luat bomfaierul si am taiat miezul de plastic.
QUOTE


10 cm in minus nu se resimt prea tare


017.gif
DSops
QUOTE


10 cm in minus nu se resimt prea tare



Ma refeream la tija de la schimbator :|
Manuel
Pai si eu :rad:
gl01bxg2003
am reusit si eu sa-l scot....se scoate a naibii de greu...
am tot incercat cu o surubelnita sa fortez piesa aia metalica da nu voia...pana la urma am intrat cu o bormasina cu un burghiu (de diametru aproape cat e gaura din piesa metalica) pana cand am ajuns la metal (la "batul" schimbatorului de viteze)...
am incercat sa mai largesc un pic gaura la fund si abia atunci a parut sa dea semne de slabire...atunci am fortat cu o surubelnita mai groasa sa misc piesa metalica si am reusit s-o scot...
cand credeam ca o sa fie usor....partea cealalta (practic corpul capului schimbatorului) abia mergea rotita..si cu greu am reusit s-o scot..
piesa aia din plastic alb nu am reusit s-o recuperez(a fost facuta bucati)
si l-am schimbat wink.gif
razvan_78
La mine protectia de plastic a crapat, si maine vreau sa cumpar alta nuca sa o schimb.Deci cum scot asta?Practic plasticul il tai am inteles asta ca deja el este crapat, dar piesa metalica cum este bagata ca nu inteleg, filet, presare????
Maskatu
Cum ma tot miram ca nu s-a mai stricat nimic la masina, acum cateva zile s-a stricat ceva... maciulia cu**lui. Din pozele de mai sus nu prea am priceput care-i combinatia cu tija aia de metal si cu chestia alba. A mea a crapat sus sub capacul cu 1,2,3,4,5,r. Si am lipit-o dar nu sta, asa ca singura solutie este alta!

Daca rasucesc de ea iese? Si cea noua se pune usor? Am vazut ca cea de logan are gaura mai mare deci trebuiesc aduse mici modificari.

Stie cineva cat mai costa una acum, prin targ?
fuzzzy
Maciulia o gaseti in 50-65 de lei, o recomand pe cea de prestige argintie, vizual ma incanta mai mult decat altele. Iar o bucata de furtun de 2-3 mm grosime in combinatie cu o bricheta face minuni la montaj.
Maskatu
Si nu arata ciudata trecerea de la maciulie la materialul de jos, fiind mai lata maciulia?
fuzzzy
Imagineaza-ti... sau fa un fotosop...
Killik
Am vazut in Penny la Braila maciulie foarte asemanatoare cu a noastra 25 lei(ma batea gandul sa cumpar). Si a mea s-a rupt acum 2 luni, si am lipito cu poxipol(transparent) dupa ce am incercat de 2 ori cu SuperGlue si nu a tinut. Acum pun mana cu nadejde pe ea ca nu se mai rupe.
Maskatu
Deci m-am agitat degeaba. Nuca veche a iesit relativ usor. Pur si simplu am rotit stanga dreapta si am tras in sus. Pozele si explicatiile de sus sunt cam eronate. Nu exista bila aia de metal si nu trebuie sa tai nimic cu flexul.

Nuca veche cat si cea noua au 3 santuri care fac priza cu canelurile plasticului adaptor de pe schimbator.

Plus de asta nu am facut mari modificari. Defapt doar am dat 2-3 randuri de banda izolatoare pentru ca nuca de logan este o idee mai mare la gaura.

Nuca este originala de logan si a costat 40 de lei in vitan. Mai aveau si neagra din piele cu cusatura rosie dar era 60-70 si nu era cazul. Poze...
[attachmentid=1627908399] [attachmentid=1627908400] [attachmentid=1627908401] [attachmentid=1627908366] [attachmentid=1627908402]
s1d3k1ck
Ce urata e asta de Logan!!! Pacat ca nu se poate repara decat cu un mold custom/imprimat 3d ceva de genul,pentru fateta originala(12345R) care mie mi se pare foarte frumoasa. Sau oare iese uratenia aia metalica si merge intreodusa cea originala? Si nuca neagra de logan exista?
Maskatu
Urâtă? Se numește progres. Arată mai mișto și este mai trainică comparativ cu mizeria aia de s-a copt și a crăpat. Elementele de tip crom se poartă de vreo 10-15 ani încoace. Pe vremea supernovei, era o modă mai anostă, fără "pete" de culoare. Măciulia de sus este de la varianta de mijloc dacă îmi aduc bine aminte. Loganul cel mai chel avea o mizerie dintr-ul fel de spumă. Iar varianta de top are un fel de imitație de piele de crocobaur.
BoR
Eu nu inteleg motivul pentru care se sparge maciulia originala de pe SN. Din cauza manevrarii mai brutale sau pur si simplu devine casant in timp plasticul din care este lucrata?
Am vazut multe SuperNova cu acel plastic crapat/spart.
Adrian Frigo
@BoR-Plastic casant+execuție românească=rahat
BoR
Maciulia nu cred ca este de productie romaneasca, din moment ce este prezenta si pe modelul Clio, contemporan cu Supernova.
La mine nu prezinta inca semne de uzura sau plastic casant, poate si pentru ca masina in ansamblu a fost protejata in garaj in cam toata existenta ei.
BLUE R 19
Factorul "Soare" este principalul vinovat, actioneaza diferentiat in functie de calitatea materialului. La Nova este mai rezistent si la 1310 biggrin.gif. Conteaza ce material alegi sa folosesti, combinat cu forma, grosimea...
Traznitul
Si la a mea s-a dus capul de la schimbator. Am vazut prin targ diverse modele si am sa incerc sa adaptez unul...
Maskatu
Adaptează una de logan. Dureaza fix 2 minute. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.