Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer in instalatia de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zax
Salut!
Mi s-a ars garnitura de la chiulasa; consecinta: motorul se supraincalzea (ajungea aproape de rosu dupa care temperatura scadea brusc), aveam apa in ulei (spume in capacul de la culbutori) iar cand opream motorul se auzeau bolboroseli in vasul de expansiune. Am fost la service si am schimbat garnitura. Acum 3-4 zile. N-am apucat sa fac nici 50 de km. Temperatura nu mai urca, acul intepeneste orizontal dar am in continuare spuma in capacul chiulasei si aer in instalatie. Ce-i drept nu bolboroseste dar daca apas pe furtunul cu termostatul da ceva aer in vas. Prima oara cand am observat capacul vasului era stans (de obicei merg cu el slab) si cand l-am desfacut a dat o bula. L-am sunat atunci pe mecanic si a zis ca o bula nu-i nimic. Astept cateva pareri ca sa stiu cam cum sa ii iau rudele decedate.
De retinut ca imi curge si robinetul de la calorifer. Oare sa traga aer pe acolo?
Dyda
QUOTE(zax @ 17 Apr 2006, 11:52)
Salut!

De retinut ca imi curge si robinetul de la calorifer. Oare sa traga aer pe acolo?
*



Pai aproape ca ti-ai raspuns singur despre cauza, ce trebuie adaugat, te apuci mataluta singur si verifici fiecare colier de stringere de la sistemul de racire ( de la fiecare furtun), posibil sa fi scapat unul nestrins
zax
QUOTE(Dyda @ 17 Apr 2006, 15:27)
te apuci mataluta singur si verifici fiecare colier de stringere de la sistemul de racire ( de la fiecare furtun), posibil sa fi scapat unul nestrins
*



O sa o incerc si pe asta dar nivelul in vas nu scade (cel putin nu vizibil). Robinetul e un pic umed deasupra iar cand apas pe furtun se ridica pargia de actionare.
Cobor acum sa vad daca gasec si altceva si revin charge.gif
Zaheiu
Cand iti baga apa in ulei te-ai uitat cum arata uleiul pe joja? Unii zic ca se albeste, altii ca arata a cacao cu lapte. La tine cum era?
bertro
zax, inspecteaza bine fiecare furtun, colier, etc. daca zici ca robinetul de la calorifer nu mai etanseaza, clar ca si ala e un loc pe unde poate intra aer, chiar daca nu iese lichid. si eu ma trezeam intr-o vreme mereu cu aer in circuit. asta pana am luat la strans toate colierele si am descoperit unul care nu tinea bine. dupa ce l-am strans calumea si am aerisit n-am mai avut probleme. deci pe acolo intra aer, desi lichid nu curgea deloc.
zax
QUOTE(Zaheiu @ 17 Apr 2006, 16:02)
Cand iti baga apa in ulei te-ai uitat cum arata uleiul pe joja? Unii zic ca se albeste, altii ca arata a cacao cu lapte. La tine cum era?
*



Uleiul e negru, chiar prea negru avand in vedere ca abia e schimbat. Totusi nu pare sa aiba apa. Doar ca are spume in capac. E adevarat ca putea sa mai aiba ceva apa ramasa ca uleiul a fost schimbat repede si o mai fi ramas ceva in instalatie. O sa verific si instalatia de racire si o sa schimb si robinetul ala. o sa-l mai sun odata pe mecanic sa vad el ce zice. Stie de robinet ca el mi l-a aratat.
Zaheiu
Ma refeream la aspectul uleiului inainte de schimbarea garniturii. Banuiesc si la mine o problema asemanatoare.
zax
QUOTE(Zaheiu @ 17 Apr 2006, 17:09)
Ma refeream la aspectul uleiului inainte de schimbarea garniturii. Banuiesc si la mine o problema asemanatoare.
*



Sincer m-am uitat doar o data si nu foarte atent. Parea parca un pic mai subtire dar la culoare era negru. Nu mi s-a aparut nimic schimbat la culoare. Spuma din capac este maronie, un fel de cacao cu lapte. La joja nu m-am uitat prea atent pentru ca auzind-o cum bolboroseste si vazand spoma din capac am fost sigur ca e arsa garnitura si ca am apa in ulei. Mai ales ca se si incingea...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.