Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul trepideaza rau la relantiu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
EUROPE_
Am o noua problema, motorul trepideaza atat la rece cat si la cald. Nu am turometru, asa ca nu stiu exact turatia la care e reglat ( si pe care o reglez la fiecare pornire) dar pot anticipa ca e pe la vreo 750-800, poate sa fie 600, nu stiu dar problema e ca trepideaza rau, am verificat bujiile, merg toate, ca doar le-am schimbat. Unde sa fie oare problema? Ar trebui sa ii maresc relantiul ca sa nu mai trepideze... blink.gif mad.gif Ce sfaturi imi dati huh.gif
Multam...!!!
gheghe
Nu stiu ce motor ai dar presupun ai Dacia 1300.
Pai...
- banuiesc ca ai verificat jiclorul de ralanti
- cu motorul pornit, ar trebui sa verifici reglajul amestecului de carburant pentru ralanti. Surubul acela lung de pe carburator, de obicei din bronz si care are un arculet pe el. Il invarti pana gasesti un maxim de turatie si o uniformizare a mersului motorului.
- verifica daca furtunul de aer pentru ralanti nu este cumva infundat. Pentru asta lasa ralantiul mai mic din surubul ce apasa clapeta de aceleratie si scoate acel furtun din teul de plastic de la carburator (care merge spre galerie) si vezi daca trage aer (cu motorul pornit, evident). Daca e in regula, cand pui un deget si obturezi furtunul motorul tinde sa se opreasca. Daca nu se intampla asta, undeva in furtun e o duza care are un mic orificiu si care e infundat.
- slabeste putin delcoul si verifica avansul. Empiric, cauta sa obti un maxim de turatie rotindul usor de acesta la ralanti. Din pozitia unde pare cel mai turat suceste-l f. putin in sens orar. Turatia motorului scade f. putin si mersul acestuia se rotunjeste (nu mai "stranta" tongue.gif )
- mai verifica platina dar e mai putin probabil pentru ca ar trebui sa se manifeste si in sarcina
EUROPE_
Pai sa iti spun, gheghe, platina e noua, bujii noi, carburatorul e reglat, dar o sa incer toate variantele pana reusesc, cum spui tu biggrin.gif .Avansul este reglat la 0 grade sau 1-2 grade, in limitekle normale, asa ca nu o sa umblu la delcou. Motorul merge neregulat... si asta se simte cand stau la volan. Este foarte enervant.
Crezi ca pot regla relantiul, fara sa am turometru, nu stiu poate ma gandesc ca e prea mic, oricum anticipez ca il am pe la vreo 750 -800, si tremura motorul mad.gif trepideaza, oricum intre timp, trebuie sa fac ceva si cu culbutorii, ca bat si aia, degeaba ii reglez, cred ca trebuie sa ii rectific, sau in cel mai rau caz...inlocuit excl.gif
ms... icon_mrgreen.gif
argon
QUOTE(EUROPE_ @ 20 Apr 2006, 00:18)
oricum intre timp, trebuie sa fac ceva si cu culbutorii, ca bat si aia, degeaba ii reglez, cred ca trebuie sa ii rectific, sau in cel mai rau caz...inlocuit excl.gif
ms... icon_mrgreen.gif
*




Ti-ai dat raspunsul singur.

Si despre relanti de unde anticipezi ca e 750-800?
Fa-l mai mare, si la 1000 e bun, eu asa l-am pus, si la relanti a disparut orice vibratie, nu-ti dai seama ca e motoru pornit.
EUROPE_
Mersi inca o data blush.gif . Deci trebuie sa ii maresc relantiul daca vibreaza la turatii mai mici ( 750-800)... biggrin.gif ms.... icon_mrgreen.gif
diaconuliviu
Dar carburatorul in ce stare e? Sigur nu trage aer fals la axul obturator? Sau "banutul" nu e cumva uzat, avind "fanta"?
amc
Relanti la 1000rpm nu e o solutie!
EUROPE_
Carburatorul pare in ordine, asta toamna l-am spalat, desfundat.. si toate astea, dar daca va trebui o voi face din nou, doar ca motorul sa nu mai vibreze la relantiu.
Am fost la masina, am reglat, am marit putin relantiul, dar totusi, trepideaza putin, dar cred ca turatia de relanti este pe la 900 unsure.gif
Aer fals nu cred ca trage...
argon
QUOTE(EUROPE_ @ 20 Apr 2006, 14:43)

Aer fals nu cred ca trage...
*



nu e suficient sa crezi, pune mana si verifica dry.gif
diaconuliviu
QUOTE(EUROPE_ @ 20 Apr 2006, 14:43)
[...]
Aer fals nu cred ca trage...


Acele trepidatii sint: carburatie si/sau aprindere dereglate, supape neetanse(aici intra si joc inexistent la culbutori), motor rece. Astea in principal.
Cind vei demonta carburatorul pentru spalat, scoate surubul obturatorului apoi , cu clapeta inchisa, priveste in lumina si vei vedea "fanta" sau nu. In momentul asta o prima uitatura o poti arunca la ax in ambele capete-nu e umed acolo?

Daca avansul e prea mare, iarasi trepideaza; daca relanti-ul e prea scazut, de asemenea-Dacia nu exceleaza in stabilitate la turatii mici-si chiar daca reusesti reglajul stabil la 600rpm, nu lasa asa, ungerea e deficitara-asta ca paranteza.
EUROPE_
Pai carburatorul nu este ud (ce putin nu pare ), aprinderea este reglata perfect, cel putin asa cred, pentru ca am verificat-o aproape la fiecare pornire ( zilnic), jocul termic, este reglat, chiar daca culbutorii bat ca sunt prea uzati, deci .. s-ar putea sa fie de la carburator blink.gif . Totul pare in ordine, nu stiu, credeti ca ar putea fi si lantul de distributie???, oricum vrea sa il schimb mellow.gif
diaconuliviu
Lantul zornaie?

Incearca sa cureti carbul "rapid"..stii..metoda cu acceleratul si tinut apoi palma in locul cagulei, etc. Daca dupa merge mai bine, totusi il scoti si-l speli.

Si te mai intreb ceva: bujiile or fi noi, dar distanta ai verificat-o? argon spunea undeva ca a montat Brisk cu distanta "originala" de 0,55-0,6 si ii trepida.
EUROPE_
Pai da bujiile sunt reglate la 0,6 , asa scrie pe pachet, din fabrica dry.gif , o sa incerc varianta ta...cu carburatorul...
argon
QUOTE(EUROPE_ @ 21 Apr 2006, 09:31)
Pai da bujiile sunt reglate la 0,6 , asa scrie pe pachet, din fabrica  dry.gif , o sa incerc varianta ta...cu carburatorul...
*




Ia pune-le la 0.7 sau 0.8 sa vezi diferenta.
Multe Dacii, inclusiv a mea, nu merge cu 0.6, tuseste la relanti, variaza turatia.
Bujiile erau brisk, pe pachet scria 0.6, dar lera de o.6 nu intra, asa ca era cam 0.5.
Cum spuneam, le-am "setat" la 0,8 si merge perfect, nu mai tuseste, nu mai variaza turatia.
Nu am aprindere electronica.
EUROPE_
QUOTE(argon @ 21 Apr 2006, 09:58)
Ia pune-le la 0.7 sau 0.8 sa vezi diferenta.
Multe Dacii, inclusiv a mea, nu merge cu 0.6, tuseste la relanti, variaza turatia.
Bujiile erau brisk, pe pachet scria 0.6, dar lera de o.6 nu intra, asa ca era cam 0.5.
Cum spuneam, le-am "setat" la 0,8 si merge perfect, nu mai tuseste, nu mai variaza turatia.
Nu am aprindere electronica.
*


Chiar crezi ca una din probleme ar putea fi distanta intre electrozii bujiilor... blink.gif ms mult... o sa le reglez, cand o sa fac rost de lera, dar asta dupa paste, ca atunci se duce tata la servici mad.gif
EUROPE_
Pai am fost, am pornit motorul, si am incercat varianta lui diaconuliviu, cu curatatul carburatorului rapid, nu merge, tot asa face, deci carburatorul cred ca e ok, cred ca ar putea fi de la: culbutorii, pe care trebuie sa ii schumb neaparat, bujiile sa reglez distanta, iar ( adica din nou ) avansul si distanta intre platini, si curatirea carburatorului... daca mai aveti sfaturi astept biggrin.gif....desigur poate sa fie si apa din benzina de la peco... ca odata mi-s-a oprit motorul, si nu mai vroia sa porneasca...din cauza apei in benzina, in fine am reusit sa il pornesc si scoate la abur pe teava..de parca mergea pe apa, asta fiind cu motorul cald. mad.gif
gheghe
Masina ta e precum vorba aia, operatia a reusit, pacientul e mort. smile.gif
Tu chiar ai incercat TOT ce scrie pe aici si nu s-a intamplat nimic? dry.gif
Cati km in total are motorul si cati de la ultimul RK, daca e cazul?
Cum se comporta in sarcina, consuma ulei, avansul vacuumatic pare ca merge?
Ai verificat duza aia prin care trage aer la ralanti? Cu ocazia asta afli daca ralantiul este mentinut cu amestec adecvat sau "artificial" din surubul de reglaj al clapetei de acceleratie. Daca vrei ajutor ceva feed-back ar fi binevenit.
ionut232
sa stii ca din cauza distantei bujjilor masina trepideaza...
la mine asa facea...aveam distanta prea mica...

chiar si un 0.9 e bun...eu am aprindere electronica...

si cum mai spunea cineva aici...tu ai incercat tot ce zic baietii si nu a fost nici o schimbare?cam greu de crezut...
smile.gif
EUROPE_
Exact am incercat tot, inafara de reglat distanta de la bujii, ca erau noi, si am zis sa nu mai umblu la ele... dar va trebui...
gheghe, masina am cumparat-o anul trecut in mai, chiar de Pasti pe 1 mai, fostul proprietar a zis, ca a facut 100 000 km, ia r la 100 000 i-a facut RK, iar pana in mai anu trecut a facut vreo 20 000 km, desi la kilometraj scrie 33 000, ma rog, nu stiu exact, dar asa a spus ca are 120 000 km, cu RK la 100 000... o fi asa nu o fi, dar porneste al naibiii de repede, doar ca trepideaza ( la sfertul sferturilor ...) biggrin.gif Bujiile sunt Sinterom, si le-am cumparat de 10 zile... ( 140 000 am da pe ele )
EUROPE_
Sa stiti ca daca nu o sa mearga nici cu bujiile , si respalat carb ( am si filtru ), re-reglat avans, ma bate gandul sa inlocuiesc suportii motor, poate or fi si aia dusi... mad.gif
Kinetix
Mai, fratilor, postez si eu aici, ca nu am gasit o participare prea buna la "reglare culbutori pas cu pas".

Acum vreo cateva zile (lunea trecuta) am fost la un picnic si la dus a mers motorul rotund. Acolo am reglat culbutorii (aveau jocuri mari) dupa metoda cu volanta la semn si reglarea supapelor 1,2,3 si 5 etc, folosind jocurile de 0.15 cu 0.20.
Pe durata operatiunii am sesizat un usor fasait parca in faza de compresie la cilindrul 4 (motorul e in rodaj: am schimbat segmentii, cuzinetii si o biela).

La intoarcere am observat ca nu mai mergea asa bine. Tragea masina dar trepida motorul si nu mai mergea rotund. Mi-am zis ca oi fi redus jocul prea mult (dar erau valorile dupa carte) si am refacut reglajul cu 0.2 admisie si 0.25 evacuare. Degeaba. Facea tot asa. Apoi, ieri, am verificat cu metoda din cartea lui Mondiru (supapa de evacuare deschisa). Nu a fost nevoie sa ajustez decat la o singura supapa (mai mult de moft). Nu s-a imbunatatit nimic. Tot trepideaza la ralanti si din cand in cand apar niste rateuri (bufnituri moderate) in evacuare.
Mihai mi-a dat o idee cu platina. Am verificat-o si era oxidata rau, am curatat-o, dar problema nu s-a rezolvat.

Ce parere aveti?
dkrysty
Am o problema asemanatoare!
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...t=0&p=17181937&

Cand aveam 0,7 la bujii pleca doar cu spritz! Iar culoarea era gri deschis aproape alb! si se spune ca atunci distanta e prea mare!
Am pus 0,6-0,64 pleaca la cheie chiar si dimineata fara shock! sta la 600 (motor rece ) dar daca accelerez, cand ajung spre 1000 rpm se inneaca si se opreste!(deci fara shock)! ...problema care apare si cu 0,7 la bujii!!!

Nici chiar cu shock nu pot sa o tin dimineata la 1000 rpm trebuie sub 800 sau peste 1200!!! daca e cald motorul, deci indicatorul peste "C"-ul acela, incepe sa nu mai faca probleme! In rest e ok! fuge nu se opreste motorul....etc..

Am reglat colbutorii acum 2 luni: de atunci nu mai merg cu shockul 3 km ca sa pot sa-l imping... am relanti...daca se poate spune asa...
Revin: Ce se intampla la 1000rpm ??? raportul (amestecul) aer-combustibil nu e corect la deschiderea respectiva a clapetei de acceleratie???
Ce e cu gaurelele acelea 3 ???pe acolo vine amestecul cand clapeta e peste situatia de relanti??? ca vine si pe sus... cae e rostul lor exact?
Cumva daca strang prea mult surubul de amestec... creste debitul de emestec prin acele gaurele? si.... se ineaca?
Exista in clapeta(banutz) o gaurica? prin care trebuie sa traga aer la relanti? ca eu nu am vazut-o...
argon
Europe nu pot sa-ti trimit PM !
EUROPE_
QUOTE(argon @ 1 May 2006, 16:52)
Europe nu pot sa-ti trimit PM !
*


Atunci intra pe messenger, stii unde sa te uiti sa vezi adresa mea?
EUROPE_
dkrysty, gaurelele acelea 3 sunt pentru amestecul la turatii joase.
Dkrysty, nu stiu, vara -toamna tecuta o porneam asa: 3-4 sprituri inainte de prima cheie, statea pornita fara sa o spritui ( si asta se intampla si noaptea cand era mai frig). Si pleca tata cu ea ca si cum ar fi fost motorul cald, nu trepida, nu nimica, se accelera la prima apasare pe acceleratie. Chiar nu stiu... acum o pornesc fara sa o spritui, la sfert de cheie, dar, trepideaza, relantiu instabil, si se opreste daca nu o tin cate-va secunde accelerata.
argon ma risc si imi dau adresa aici (ca e tot una):florin_007_1987, biggrin.gif
aly
[quote=dkrysty,1 May 2006, 16:30]
Ce e cu gaurelele acelea 3 ???pe acolo vine amestecul cand clapeta e peste situatia de relanti??? ca vine si pe sus... cae e rostul lor exact?


Hai sa-ti spun cum mi-am reglat eu carburatorul apropo de cele trei gaurele iar acum merge stas.

Il dai jos de pe masina (eu l-am curatat cu ocazia asta printr-o metoda descrisa de Dodobird mai demult si anume prin fierbere cu detergent LICHID), apoi te uiti pe sub el si reglezi clapeta de acceleratie cu muchia EXACT peste ultima (cea mai de jos) gaurica din cele trei. Il montezi inapoi pe masina(mare grija la garnituri sa nu traga aer fals) si din momentul acela nu ma umbli la surubul clapetei, iar ralantiul il reglezi din surubul de amestec pe la 800-900. Daca avansul (il reglezi primul si dupa aia treci la carburator) este reglat cum trebuie iar carburatorul e ok ai sa fii foarte surprins.
sobolan
motoru asta de dacie functioneaza optim la 950-1000 rpm...pompa de uleiasigura un debit optim la 1000 rpm...
sobolan
daca face asa si in mers verifica aprinderea ,iar daca tot face s-ar putea sa ai supape care nu mai inchid bine...
aly
QUOTE(sobolan @ 7 Jul 2006, 13:28)
motoru asta de dacie functioneaza optim la 950-1000 rpm...pompa de uleiasigura un debit optim la 1000 rpm...
*





Si totusi manualul spune altceva:
sobolan
QUOTE(aly @ 7 Jul 2006, 13:41)
Si totusi manualul spune altceva:
*




fa-o tu ca la carte...eu am luat-o pe a mea noua direct din parc de la pitesti si avea ralantiu reglat la 900
BV07DEF
in caz ca nu ai rez problema uitate si la furtunul de vacum;vezi sa nu traga aer fals pe la carburator sau la delcou;astept sami spui daca sa rezolva
FLP
avansul vacuumatic l-ai verificat ?
EUROPE_
QUOTE(BV07DEF @ 22 Jul 2006, 14:52)
in caz ca nu ai rez problema  uitate si la furtunul de vacum;vezi sa nu traga aer fals pe la carburator sau la delcou;astept sami spui daca sa rezolva
*


Probabil te referi la mine nu? Nu mai conteaza ca am vandut masina aceea
plange.gif ...acum am alta. wink.gif .
șoferistul
Verifică toate fuliile să nu fie deformate, jocul culbutorilor.
Yeti
Aceiasi treaba o am la NOVA GT. Trepidatul se mentine si la 1000 rot/min.
Din pacate nu mi-a placut sa-mi bag nasul sub capota decat ptr. completari si alte nesemnificative interventii si asa am ajuns sa ma plimb din mecanic in mecanic, care de care laudandu-se mai dihai cu priceperea lui. Toti, fara exceptie, au inceput cu schimbat bujii (ba romanesti, ba cehesti, ba...), desi erau ca noi, apoi platina, condensator, reglat aprindere (cu strobo si fara) si asa mai departe.

Dati-mi si mie va rog o adresa a cuiva care nu-si bate joc de munca lui si banii clientului.
EUROPE_
QUOTE(Yeti @ 28 Jul 2006, 21:33)
Dati-mi si mie va rog o adresa a cuiva care nu-si bate joc de munca lui si banii clientului.
*


Pai din ce oras esti?
Yeti
Scuze nu era completat profilul ...Bucuresti
EUROPE_
Sunt multi useri din bucuresti pe daciaclub wink.gif . Sper sa te ajute.... biggrin.gif .
Yeti
da...trebuia completat profilul ....merci
dkrysty
Problema cu motorul mers la relanti prost dupa 2,5 ani de mestereala la dacia mea au fost 2 variante(la masina mea):
1 - jiclorul de relanti infundat (obturat) cel mai probabil;
2- distanta la bujii reglate prea mare sau prea mica; apoi am incercat sa schimb o data jiclorul de relanti si mergea mult mai prost decat cu al lui original asa ca l-am pus la loc!
--------------------------------____________________----------------------------
- Rar am auzit sa se infunde la cineva carburatorul, mai ales ca eu am si filtru decantor si filtru de hartie pana in carburator; jiclorul de relanti DA...
- Prea putin am vazut sa conteze reglajul avansului vacumatic... ideea e sa se simta diferenta cand scoti furtunul...(adica sa isi faca treaba...)
- Platina sa fie 0,4mm urcata pe cama...
- Furtunul de aer desfundat, cel cu duza... sa traga aer in partea de sub carburator...
- fisele infipte bine si neoxidate macar in partea cu bujiile...
- jiclorul de amestec in mare desfacut vre-o 6-6,5 ture de cand e strans de tot...
iar celalalt sa se duca turatia pe la 900 cu motorul cald... asta ca sa fie bine si dimineata cu motorul rece si fara shoc (vara) cand o scot din garaj.
- Iar avansul cat mai mare dar mers rotund fara detonatii in teava de esapament(tuf..ta, ta, ta, ta, tuf)... e rau cand e mai mic ca se ineaca !!! cand accelerez brusc!

Treaba cu reglatul aprinderii si in special a bujiilor(reglatul corect 0,6-0,7 la aprindere electronica cu platina) mi s-a parut ca a avut cea mai mare influienta asupra mersului motorului fata de reglajul carbutorului care nu prea ai ce sa reglezi... surubul de amestec merge si mai la stanga si mai la dreapta... e bie sa obtii o turatie mai mare daca nu e diferenta... sa il lasi pe la mijloc intre maxim desurubat si minim pana sa se opreasca motorul...
EUROPE_
Revin. Alta Dacie, aceeasi problema. Motorul iar trepideaza la relantiu. Am facut motorul, mecanicu` s-a uitat la plutitor si a zis ca e nivelul mare ( desi eu l-am reglat inainte sa fac motorul cum scrie in carte la 7mm). A reglat culbutorii dupa ochi, ca nu aveam lera, si in seara aceea vroiam sa il pornim. A reglat avansul, mai mult dupa ochiometru. Am pornit motorul. Nu a pornit repede... doar era prima cheie din viata lui. In acea seara, cu toate reglajele facute dupa ochi, motorul nu trepida la turatia de relantiu.
A venit a doua zi, am facut rost de lere, am reglat culbutori, avans. Motorul mergea frumos la relantiu. Dupa vreo 2 saptamani motorul a inceput sa trepideze la relantiu. La fel si acum, trepideaza rau la relantiu. Are o luna motorul de cand l-am pus pe masina. Ieri am reglat nivelul in carburator, pentru ca imi cam dadea in nas la o turatie mai mare ( nu am turometru asa ca presupun ca peste 2000 -2500 rpm ).
Asta e nelamurirea mea: la prima lui pornire nu a trepidat la relantiu, dar acum trepideaza, mai ales la rece. Trepideaza la fel ca cealalalta dacie pe care am avut-o. Daca ar fi distanta intre electrozii bujiei, de ce nu a trepidat si la prima pornire?
Sau ar trebui sa ma obisnuiesc, ca : " asa face toate". unsure.gif
ct03nut
ai strans chiulasa dupa 1000 Km dupa ce ai facut motorul ? regleaza iar culbutorii ca e posibil sa se fi dereglat

in legatura cu trepidatul..sa stii ca daciile vechi au alt fel de suporti mai rigizi pentru motor si e perfect normal sa se simta motorul mai nervos si trepidatia mult mai accentuata.
EUROPE_
Inca nu am terminat rodajul. Sunt de abia la jumatate. S-ar putea sa mai prind duminica o cursa de vreo 200 km dus-intors. Si o sa fie aproape gata rodajul.
Normal ca m-ar fi dus si pe mine capul ca la 500 km sa reglez iar totul, si la 1000 km deasemenea.
Si apropo, dupa 500 km se strange chiulasa. Si tot la 500km se termina si rodajul.
Bine, de abia la 3000 km, e gata masina pentru raliu biggrin.gif .
Mai am inca o intrebare pentru cei care au turometru.
In carte scrie: viteza maximape perioada rodajului dupa reparatie:
-viteza 1, max 25 km/h
-viteza 2, max 45 km/h
-viteza 3, max 65 km/h
-viteza 4, max 80 km/h
Turatia motorul nu trebuie sa depaseasca 3000 rpm. Sunt corecte valorile? Se aude cam tare motorul daca ajung cu a 2 la 30-35 km/h.
slay3rexe
am si eu o intrebareeee... ce este avansul vacumatic?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.