am 25 mii kilometrii din care aproape 20 mii in bucuresti...
cam face urat prin gropi si banuiesc ca la conditiile de mai sus si din ce am citit pe aici as putea sa le schimb...
intrebari:
1. cate sunt...cat costa toate...?
2. pot sa le schimb eu...am nevoie de rampa...?
3. ce "ustensile" imi trebuie ca sa le schimb eu...?
4. in ce consta operatiunea...trebuie sa dau scutul jos...etc...?
merci
i96nds
20 Apr 2006, 17:09
Sunt 4 bucse de toate. Doua la capete si doua spre mijloc. Pretul lor e cam 12 lei noi - toate 4.
Masina se urca pe elevator ca altfel nu te vad bine.... risti sa strambi bara sau sa nu o pui egal departata stanga-dreapta.
Iti trebuie un levier de vreo 30-40 cm macar, iti mai trebuie niste chei de 13 parca. Sa ai 2 chei ca sa tii si contra.
Mie mi se pare ca se schimba mai usor cand sta cu rotile din fata balalau, deci sa nu atinga masina pamantul. Eventual pui 2 cricuri stanga/dreapta.
Ca sa dai jos bucsele tb sa desfaci surubul si da departezi brida aia. Apoi pui bucsa noua si brida la loc.
Nu e complicat. Insa vezi sa nu rupi surubul daca e intepenit. Mai bine il ungi intai cu WD40 de ex.
Scutul nu se da jos ca nu are treaba cu operatiunea. Bara o identifici repede dupa forma
florinc
20 Apr 2006, 19:20
Cred ca este mai simplu si mai ieftin sa te duci in service, chiar daca masina nu mai e in garantie .
Timp operatiune ...aprox. 30 de minute. Cost: 25 RON.
evisceratum
21 Apr 2006, 08:33
Am supernova. Nu stiu daca e altfel decit la solenza, dar:
Treaba nu e complicata. Eu le-am scumbat pe o rampa nu pe elevator, dar cred ca e tot aia, important e ca ambele roti din fata sa fie in aceeasi pozitie sau sa atirne sau sa stea masina pe ele, ca bara stabilizatoare sa nu fie torsionata. Eu am dat 110.000 lei pe bucse, vezi ca sunt 2 tipuri, cele de pe mijloc sunt diferite de cele dinspre roata.
Dezavantajul cind schimbi pe rampa si nu pe elevator e pozitia timpita pentru cheia de contra la surubul care stringe bucsele centrale, ca nu ai loc de traversa motor si caroserie. Dar cu putina rabdare merge. Singurele probleme pe care le-ai putea avea ar fi cu suruburile la care daca nu folosesti ceva lichid de frina sau spray special s-ar putea sa iti manince mai mult timp, ca de fapt asta e important. Dar daca ai din asta, inseamna ca nici tie nu ti se pare normal sa platesti manopera de service la fel de mult cit piesele. Mai ales la operatiuni de astea pe care trebuie sa le faci la fiecare 10-15k KM.
Succes. Sculele de care ai nevoie sunt descrise mai sus.
valioglu
24 Apr 2006, 22:47
QUOTE(i96nds @ 20 Apr 2006, 18:09)
Sunt 4 bucse de toate. Doua la capete si doua spre mijloc. Pretul lor e cam 12 lei noi - toate 4.
Masina se urca pe elevator ca altfel nu te vad bine.... risti sa strambi bara sau sa nu o pui egal departata stanga-dreapta.
Nu poti sa strambi bara aia de 2,4 cm, dar ai dreptate, e mai simplu pe elevator si poti sa nu o potrivesti egal in stanga fata de dreapta.
kap00ne
26 Apr 2006, 17:09
salut!am si eu o intrebare , la aceasta operatie se dau rotile jos?
nairam
26 Apr 2006, 17:39
Nu
cristian scintei
17 May 2006, 20:37
Am gasit rezolvarea celor doua bucse de la bara stabilizatoare care se afla sub pedalier si care se duc cel mai repede. Cauta un furtun (dar sa fie din cel panzat) le tai la dimensiunea lor si nu mai ai treaba. Gumele alea de mestecat pe care ei le numesc bucse se fac praf imediat. Si in momentul in care faci operatia, curata bine locul cu un smirghel si dupa ai dai cu un pic de vaselina.
celebris
4 Jul 2006, 08:27
Neoficial, am auzit ca merg puse un pic fortat bucse de renault 19 chamade (de la mecanicul din service), care au alta calitate.......
Fancyman
20 Jul 2006, 10:35
QUOTE(valioglu @ 25 Apr 2006, 00:47)
Nu poti sa strambi bara aia de 2,4 cm, dar ai dreptate, e mai simplu pe elevator si poti sa nu o potrivesti egal in stanga fata de dreapta.
Esti sigur ca bara are 24 mm, nu 21?
valioglu
3 Sep 2006, 16:14
QUOTE(Fancyman @ 20 Jul 2006, 11:35)
Esti sigur ca bara are 24 mm, nu 21?
Da
cbr-ica
27 Sep 2006, 13:31
se deregleaza directia cand se umbla acolo?
de fapt ce rol are bara stabilizatoare?
Bara stabilizatoare
element de suspensie (folosit in fata, spatele sau in ambele capete ale masinii) care reduce alunecarea masinii, rezistand oricarei miscari verticale neuniforme dintre cele doua roti la care este conectat. Bara stabilizatoare nu afecteaza rigiditatea suspensiei atunci cand ambele roti sunt deviate in mod egal in aceeasi directie. Bara stabilizatoare sporeste manevrabilitatea vehicului, crescand stabilitatea in curbe si la manevre bruste. Marea majoritate a vehiculelor au bare stabilizatoare in fata. Barele stabilizatoare aflate atat la rotile din fata cat si la cele din spate pot reduce si mai mult alunecarea masinii
Te sfatuiesc si eu sa te duci la un service. E mai sigur si macar aia stiu ce sa faca. Azi ma duc si eu sa le schimb si chiar daca o fi usor prefer sa nu ma bag la ceva ce nu stiu. Mai ales ca e ceva legat de directie si stabilitate. Nu se compara cu schimbatul unui bec.
Gata am schimbat bucsele. Doar 2 din ele. Celelalte 2 mi-a spus mecanicul ca nu au nimic. Am fost sincer impresionat de acest fapt, ca la 22300 km inca e ok totul pe dedesubtul masinii. Acum nu mai troncane pe denivelari.
Schimbatul bucselor de la bara stabilizatoare nu este scump si se face destul de usor daca ai un elevator. Pe rampa este greu, deoarece bara stabilizatoare poate sta tensionata si atunci e mai greu sa o prinzi la loc. Operatiunea dureaza circa 15-20 min (depinde si de mecanic
). Era bine daca le schimbai si pe celelalte ca oricum nu ai sunt ca noi. Si e bine sa le schimbi din timp ca bara sabilizatoare se freaca de prindere si poate prinde joc in timp. Oricum nu apar probleme grave.
E adevarat puteam sa le schimba si pe celealte doua dar dupa cum se stie ce e din fabrica e bun. Asa ca momentan o sa le las. Doar le am si pe celelate doua. O sa o mai duc la service la verificare dupa inca 5000 km si atunci o se le schimb daca e cazul.
marius80_eugen
9 Oct 2006, 13:33
Trebuia sa le schimbi si pe celelalte doua ! NU uita ca bucsele nu sunt produse de fabrica ci tot de nu stiu ce SRL ... Si de asta se si duc mai repede . Acum bara este tensionata diferit si anume numai in laterale , iar pe mijloc este netensionata ! Iti va apare iar acele zgomote mult mai repede decat ti-au aparut pana acum !
costi_g
4 Feb 2007, 13:40
sunt 2 pe mijlocul bari si 2 in capete
siunt ieftine in comparatie cu alete piese.
daca ai indemanare de mecanic le poti schimba
ata pot sa-ti spun
Trebuia sa le schimba si pe celelalte daca erau duse, dar nu erau. Nici acum nu sunt.
seba3621
5 Feb 2007, 12:04
Bucsile bara stab se schimba foarte simplu. Eu le-am schimbat de 3 ori acasa. Si inca ceva. Pe rampa se schimba mai usor decat pe elevator. Asta deoarece cand e pe rampa, masina sta pe roti si bara nu e tensionata; pe elevator, atarna rotile si ca sa demontezi/montezi bucsile trebuie sa invingi forta exercitata de arc cu levier. (cine a mai schimbat stie stie despre ce e vorba)
Apropo nu s-a aflat nici un cod de bucsi de pe Renault care sa se potriveasca la Solenza? Nu de alta, dar m-am saturat sa le schimb din 15000 in 15000km.
pit-bull
5 Feb 2007, 14:06
Acum la 53 mii k le-am schimbat pentru prima oara bucsile toate 4, masina merge acum de parca ar fi noua nu mai zdrangane nimic. Demontarea si montarea a durat aprox 1h
spiridon
5 Feb 2007, 15:10
Eu am 70.000 Am schimbat mai multe seturi de bucse la bara stabilizatoare. Citeam pe undeva ca ar fi bine la fiecare 10.000 sa le schimbam.
Pe la 60000 am avut senzatia ca troncane si cum bucsele le schimbasem, am procedat si la schimbarea bridelor(urechilor) ce fixeaza bucsele (ma refer doar la cele 2 dinspre exterior, pret 45k*2). SCHIMBARE INSPIRATA !!! o recomand tuturor (dupa opinia mea multe din reperele de pe DSN+Solentza sunt din fier moale - deformabile in timp) S-a facut liniste...
seba3621
5 Feb 2007, 18:13
Confirm ce spune spiridon. La mine fac un zgomot finut buce noi. Azi am luat toate clemele alea 5RON/buc. O sa le schimb in week end.
QUOTE(pit-bull @ 5 Feb 2007, 14:06)
Acum la 53 mii k le-am schimbat pentru prima oara bucsile toate 4, masina merge acum de parca ar fi noua nu mai zdrangane nimic. Demontarea si montarea a durat aprox 1h
eu am 43mii si nu le-am schimbat si chiar vreau zilele astea sa le schimb sa scap si eu de zdranganitul ala
znoopy
18 Apr 2007, 21:05
Si eu am schimbat bucsile (toate 4) luna asta , la 26.000 km ! Intr-adevar , s-a facut liniste , nu mai troncane la gropi , si parca a crescut un pic manevrabilitatea!(poate e doar o senzatie , dar de cand le-am schimbat , senzatia persista
)
Eu am 40de mii si abia a inceput sa se auda zgomotul.Tre sa ma apuc si eu de schimbat.
E cineva amabil sa-mi puna o poza cu bara aia? Sau macar sa zica ce forma are ca sa dau si eu un ochi pe sub masina sa vad mai am bucse sau nu!
mark` ` esti culmea.... tu cu orice vrei poze ?
ti-a explicat foarte clar
asi cum gasesti aceasta bara pe topicul legat de planetare :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=971120&st=30chiar si pentru cineva fara experienta in domeniul mecanicii auto (de ex. pt. mine) este suficienta explicatia; nimeni ne se va baga sub masina sa fotografieze respectiva bara...
daca ridici masina pe rampa, cu siguranta nu o poti rata, ea facand "legatura" intre cele doua roti.
iti dai seama daca sunt tocite sau nu bucsile in functie de zgomotul produs la denivelari usoare ale soselei, cand apare un troncanit specific sub masina.
sunt destul de slabe din punct de vedere calitativ respectivele busci astfel incat eu le schimb la fiecare revizie; din spusele mecanicilor la uzura lor contribuie si starea drumului frecventat precum si modul de condus (abordarea virajelor).
Ok gaby scuze ca intreb si eu, nu arunca cu pietre!
mark` ` sti bine ca nu imi sta in caracter asemenea gest.
am intervenit pentru ca retinusem ca ai mai cerut undeva (pe topicul legat de planetare) poze cu bara de torsiune si primisei acolo un raspuns competent.
in plus, este chiar banal identificarea respectivei piese atata timp cat si eu stiu unde este si "cu ce se manaca"
nefiind nevoie de poze si alte schite...
bafta si sa-mi zici daca am avut dreptate in legatura cu identificatul
pedros
22 Jan 2010, 14:21
mie personal idea cu furtunul panzat mi se pare ok . Voi ce parere aveti. Poate asa scapam de aceasta grija macar 35 000-40 000 de km .(asta este cea mai mare dorinta a mea). A mai incercat cineva?
solenzaxjg
22 Jan 2010, 15:40
Pedros nu stiu ce sa zic despre ideea ta dar nu prea is de acord daca nu ati 20 lei la 1000 1500 km sa dai sa le schimbi apai dai pace si se schimba si usor asta ii ca cele de sus nu prea ai treaba cu ele numa astea de jos.Apai ii vedea tu ce va iesi daca iti pui si da ne si noua raspunsul.
Remus66
3 Oct 2011, 07:54
Salut,
care este pozitia corecta de montare a buscselor pentru bara stabilizatoare, cele centrale de sub pedalier ?
Am observat ca gaura nu este perfect in centrul bucsei, bucsa avind astfel 2 pereti mai grosi si 2 mai subtiri.
Am inlocuit simbata cele 2 bucsi, insa cele vechi, erau puse una intr-o pozitie si cealalta in alta pozitie.
Eu le-am montat ca si bucsa din vederea din dreapta, din poza de mai jos, adica cu despicatura longitudinala in partea stinga sus, asa cum privesti poza.
Le-am montat bine ? Mie asa mi s-a parut a fi pozitia fireasca a bucsei, determinata de unghiul drept al suportului pe care se aseaza bucsa, locasul inchizindu-se apoi cu acea brida de fixare.
[attachmentid=1627754114]
solenzaxjg
3 Oct 2011, 21:05
Daca sa inchis bine cu brida aceea si sa strans corect,nu iti bate,troncale atunci ai pus bine bucsa.
Colegii unde pot sa schimb si eu bucsile astea de pe bara stab? Am intrebat la 2 service-uri si mi-au spus 80 de lei pentru toate 4. Nu este cam mult?
bogdanelkva
7 Jan 2013, 14:20
E catastrofal de mult pentru o treaba de max 30 minute.
neacsugabrie
7 Jan 2013, 14:25
QUOTE(Tzutzi @ 7 Jan 2013, 14:04)
Colegii unde pot sa schimb si eu bucsile astea de pe bara stab? Am intrebat la 2 service-uri si mi-au spus 80 de lei pentru toate 4. Nu este cam mult?
Ia un amic doua sticle de vin si spor la treaba...sau cauta un service de cartier...nu-i mare scofala.
Danut 88
7 Jan 2013, 17:25
Daca esti din Bucuresti, te ajut eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.