Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
payty
QUOTE(Black%Snake @ 28 Jan 2009, 21:16)
Domnu Vali  m-ar interesa si pe mine numai galeriile de la aceste carburatoare, crezi ca ma poti ajuta cu un set ??? sau le vinzi alea ale tale ?? sau este cineva pe forum care vinde asa ceva ???
*




eu nu te-as sfatui sa iti pui asa ceva pe motorul de dacie. am avut eu (unul singur, nu 2) si nu m-a impresionat decat prin consumul atata de mare incat dupa vreo 5 km, imi scazuse vizibil (pe ceasul din bord) nivelul la benzina.

cannavaro
inseamna ca nu erau reglate bine.
Black%Snake
QUOTE(cannavaro @ 28 Jan 2009, 23:18)
inseamna ca nu erau reglate bine.
*




Asta ma gandesc si eu ca nu erau reglate bine, oricum ptr mine un consum de 12 L nu e mare, daca consuma atata este acceptabil. Oricum daca le iau nu o sa fie ptr uz de zi cu zi... blush.gif
mad toz
QUOTE(payty @ 28 Jan 2009, 22:47)
eu nu te-as sfatui sa iti pui asa ceva pe motorul de dacie. am avut eu (unul singur, nu 2) si nu m-a impresionat decat prin consumul atata de mare incat dupa vreo 5 km, imi scazuse vizibil (pe ceasul din bord) nivelul la benzina.
*


Daca ai 2 carburatoare cum sunt cele din poza reglate bine ,trebuie sa consume mai putin decat un carfil monocorp sau dublucorp , si chiar mai putin decat orice carburator dublucorp.
Se intampla asta pentru ca se poate regla amesctecul pentru fiecare cilindru.
payty
QUOTE(mad toz @ 29 Jan 2009, 00:06)
Daca ai 2 carburatoare cum sunt cele din poza reglate bine ,trebuie sa consume mai putin decat un carfil monocorp sau dublucorp , si chiar mai putin decat orice carburator dublucorp.
Se intampla asta pentru ca se poate regla amesctecul pentru fiecare cilindru.
*




se intampla sa pot regla, dar oricum nu poti regla cu foarte mare acuratete amestecul ca sa fie egal pe toti cilindrii. Un reglaj dupa ochi nu are cum sa fie precis. e cum ai regla culbutorii fara lera.

Plus ca aceste carburatoare au pompele de sprit foarte "potente", adica dau benzina foarte multa cand se apasa pedala. Weberele au pompa de sprit cu piston, nu cu membrana si nu vad cum reglezi volumul pe care il da pompa.

Eu am avut carburatoar weber 40 dcoe, cu setari pt motor destul de mic, adica difuzor de 27 mm (exact cat cel de dacie). Aveam si un programel care iti dadea setarile in functie de anumiti parametri care erau dati de utilizator si carburatorul meu se incadra in ce zicea programul ala.

Asta, ca ar trebui sa consume mult mai putin sunt povesti pescaresti. Tot se discuta ca un monocorp de dacie reglat cum trebuie si in parametri ar trebui sa consume 7-8% in oras. Pai daca weberul orizontal ar consuma si mai putin de atat, nu s-ar mai fi inventat injectia electronica, pt ca nu ar mai fi fost necesara.

Weberele orizontale sunt carburatoare facute in special pt masini sport, si la masinile sport nu se pune problema consumului, ci a performantelor.



Ma rog, nu aveti decat sa va montati daca vreti asa ceva, dar ca idee, pe motorul asta cum e cel de dacie, renault nu a montat din fabrica carburatoare weber orizontale pt ca nu era necesar. Orizontale s-au montat doar pe motoarele renault cu chiulasa cu camere emisferice de genul gordini, unde chiar era nevoie de asa ceva.

Eu am incercat doar sa dau o parere ca unul care a avut asa ceva pe masina.
einstein1984
Payty, ai mare dreptate.
Oricum, dcoe-ul e un carburator de curse, deci e de tipul portnit/oprit in mare parte. Circuitul de progresiune nu e prea complicat, si ca atare asigura dozaje destul de bogate in marea majoritate a timpului.
In plus, pentru capacitatile de cuurgere pe care le ofera chiulasa de dacie cu arbore cu came STAS, e cam mult.
Pentru consumuri mici, un 32/36 DGAV e mai potrivit.
djasu82
sau 32/32 il poti face sincron sau progresiv depinde cum doresti.
payty
mai e o chestie apropo de dcoe:

unii ar zice ca sunt chestii neimportante, dar dupa parerea mea sunt, pentru mersul pe strada, nu pt curse.


e greu sa faci priza de aer cald, si iarna e belea destul de mare, si e greu sa faci talpa incalzitoare.


Plus ca mecanismul de soc e destul de rudimentar la dcoe, iar la unele mai vechi din cate am auzit chiar lipseste.

Ar parea chestii care sunt necesare pt mersul batraneste cu masina, dar eu unul, pe frig, cand am avut carburator fara soc, fara filtru si implicit fara priza de aer cald, m-am umplut de nervi (si din cauza consumului si din cauza ca pana se incalzea, se oprea de nu stiu cate ori motorul).


bune cred ca ar fi niste solexuri orizontale de 32 de mm. sunt tot pt motoare sportive, dar probabil permit un reglaj mai economic din cauza ca au corpurile mai mici.

din pacate, dupa cate am vazut, aceste solexuri nu sunt atat de bine facute precum dcoe-urile (de exemplu nu au rulmenti la axul clapetei) si probabil s-ar gasi unele deja uzate la ax si implicit prin urmele lasate de clapete in corpul carburatorului.
Muttley
In "categoria DCOE" s-ar incadra si DHLA? Ma refer aici la tot ce ati zis despre ele...

Daca da, indraznesc sa nu fiu de acord. Tipul asta de carburator a echipat masini de serie, relativ recente ca productie, destinate mersului pe strada. Si aveau chiulase cross-flow si petele calde lipseau (vezi alfa) smile.gif

PS: Abia astept sa le pun la punct si p-ale mele 04.gif
payty
eu dellorto-urile nu le-am incercat.

ale mele sunt tot de alfa, pt motor de 1.7 litri cred.

au difuzor de 32 de mm.

chiar sunt curios daca le montezi pe ale tale cum se comporta. cum ziceam, weberul ala al meu avea difuzor mai mic (27) si nu m-a impresionat prea mult.

S-ar putea totusi sa consume ceva, pt ca au gaurile de progresiune mai mari si sunt si 5 in loc de 3 ca la weber.
ment
Pai tocmai ca sunt 5 gauri de progresiune ma gandesc ca-s mai destepte.. Mai multe circuite, reglarea mai exacta a amestecului, pe mai multe plaje unsure.gif.

Oricum, cu carburatoarele astea din ce am citit, nu faci mai nimic daca nu le jetezi serios, si asta implica in primul rand alegerea venturiului, care din ce am citit pe net ar veni pe la 26mm pentru "strada". La noi majoritatea care folosesc asa ceva parca merg cu venturiuri supradimensionate.. Si jetarea la fel, nu cred ca ii chiar asa de usor sa gasesti combinatia potrivita, tre sa cumperi jigloare de pe net, si sa tot incerci, scoti jiglor, bagi jiglor, testezi pff. Iar pentru "pompa de benzina", ca arunca prea multa benzina, si aici e ceva customizabil. Pana la urma cel mai mare avantaj al carburatoarelor astea - "customising", optiunile de modificari, sunt si un dezavantaj..

Plus ca daca te apuci de jetare la noi, nici nu prea ai cum sa-ti dai seama cand ai gasit combinatia cu adevarat potrivita, decat sa tot iesi la plimbare si sa-ti dai cu presupusu. In afara din ce am vazut astia le jeteaza pe "rolling road", dyno, si doar asa probabil ca poti sa scoti tot din carburatoarele astea. La noi mai greu. Dar tre sa recunosc ca tot mi-ar place o pereche sa ma joc cu ele candva radmasa.gif.
Muttley
payty, parca ale mele au 6 gauri de progresiune, nu 5. Am scris la vremea-n care ma chinuiam sa merg cu ele da' nu mai stau sa caut.
Oricum, ultima gaura, dinspre galerie (considerand un singur corp), cred c-am s-o astup, clapeta de acceleratie n-o prea-nchide cum ar trebui.

Dar ziceai ca la DCOE e rudimentar mecanismul de soc. Nu cunosc carburatorul ala, dar tu da. Deci la DHLA tot rudimentar e?
payty
dhla-urile nu le-am desfacut deloc sa vad ce e inauntru, si nici nu le-am pus pe galerie (ma rog, unul, ca nu am galerie pt 2).

la astea ai avantajul ca poti regla din arcul ala cursa parghiei de la pompa de sprit (sau cel puti asa imi inchipui uitandu-ma la ele ). In felul asta, micsorezi volumul total pe care il poate da pompa si mai reduci din consum.

vali vtk
QUOTE(payty @ 28 Jan 2009, 22:47)
eu nu te-as sfatui sa iti pui asa ceva pe motorul de dacie. am avut eu (unul singur, nu 2) si nu m-a impresionat decat prin consumul atata de mare incat dupa vreo 5 km, imi scazuse vizibil (pe ceasul din bord) nivelul la benzina.
*


Un coforumist a avut pe o sportiva un singur carburator orizontal si consuma mai putin decat Carfilescu, Silos poate confirma sleep.gif sleep.gif
Muttley
Mda, daca la DCOE n-ai posibilitate de reglaj pe pompa de repriza, cred si eu ca ti-a facut vartej in rezervor.

Ai dreptate, cursa membranei de la DHLA e perfect reglabila. Cand am facut testul ala le-am echilibrat foarte usor din acele piulite. Ce nu stiu la carburatoarele mele e diametrul difuzoarelor. Da' macar am unde sa-mi fac altele daca va fi cazul smile.gif

Abia astept sa ma reapuc de ele la vara happy.gif
vali vtk
QUOTE(Muttley @ 31 Jan 2009, 02:23)
Mda, daca la DCOE n-ai posibilitate de reglaj pe pompa de repriza, cred si eu ca ti-a facut vartej in rezervor.
*


Se poate regla schimband "pump jet-ul" in nr.57 in poza
[attachmentid=1627497149]
Muttley
Nu tocmai usor smile.gif

PS: payty, imi pare rau ca n-ai incercat si DHLA-ul... Ai motorul cam identic cu al meu, ar fi fost interesant de vazut cum merge sleep.gif
payty
QUOTE(vali vtk @ 31 Jan 2009, 02:56)
Se poate regla schimband "pump jet-ul" in  nr.57  in poza
[attachmentid=1627497149]
*




schimband inejectorul pompei de repriza nu schimbi decat jetul momentan pe care il da. cantitatea totala de benzina pe care o da la o apasare completa a acceleratiei e aceeasi pt ca depinde de cata benzina intra in cilindrul pompei de sprit. Cand apesi pe acceleratie, benzina va iesi toata de acolo indiferent ce duza pui tu. E valabil si pt apasari partiale.

Ma rog, s-ar putea face un opritor care sa impiedice pistonul sa mai coboare pana jos, dar nu cred ca e o solutie prea buna.



@Muttley - probabil ai difuzoare de 32 la dhla-uri. Ale mele tot de alfa sunt si am de 32. Oricum trebuie sa scrie pe ele. Problema e ca daca la DCOE le-am putut scoate cu usurinta de acolo, la dhla nu s-au miscat deloc, oricat as fi tras de ele.

Sper sa nu fie intepenite, ca parca totusi nu par turnate cu corpul caruratorului cum e la majoritatea.
payty
scuze pt postul dublu, dar nu se mai putea edita cel vechi.

Cineva de pe internet se pare ca a adaptat la un GTT o sonda lambda.

http://pquillon.chez-alice.fr/r5gtturbo/richesse.htm


Eu vreau sa incerc sa adaptez asa ceva pe un saxofon de dacie. Cred ca e util in cazul in care se schimba carburatorul de dacie cu altul de alta masina, pentru a putea verifica pe o plaja mai mare de turatii cum e amestecul.

E posibil ca el sa fie reglat cum trebuie la relanti, dar in sarcina sa fie prea bogat si sa dea consumuri mari.

Montajul e simplu, se pune sonda pe evacuare, si apoi se cupleaza la un milivoltmetru care nu e greu de construit si care se poate monta in bord cu un afisaj lcd.

In felul asta se poate umbla la jicloare dupa cum indica milivoltmetrul.
tmkrf
aproximativ cam cat consuma carburatorul dublu corp pe dacie ? si cam ce diferente is dintre cel original si cel cu dublu corp ? astept pareri va rog
emircea
QUOTE(payty @ 2 Feb 2009, 19:01)
Cineva de pe internet se pare ca a adaptat la un GTT o sonda lambda.
*



Iti trebuie sonda lambda de banda larga daca vrei treaba ca lumea. Am gasit 2 variante mai ok ca pret: fara afisaj: Asta si cu afisaj: Asta. Ambele iti fac data logging in functie de turatie... pe una o vezi in direct, cealalta numai cu un calculator interfatata.
Circuit electronic simplu e pentru una de banda ingusta - presupun, cel putin din ce scheme am vazut pana acum.

Pentru montare iti trebuie doar o gaura filetata in evacuare; cand nu o folosesti se astupa cu un surub. Daca ai galerii individuale la fiecare cilindru, poti face acolo cate o gaura, permitand astfel reglarea fiecarui cilindru in parte daca si alimentarea este asa.

Daca stiti alte variante mai ok dati de stire.
payty
m-am uitat pe linkuri, se pare ca sunt un pic mai 'user friendly' in sensul ca fac conversia din tensiune in raport aer/combustibil.

Eu o sa fac ceva mai primitiv.

milivoltmetrul asta :

http://www.best-microcontroller-projects.c...volt-meter.html

am sa il cuplez la sonda lambda. Am luat o sonda de logan. sper sa fie buna. nu m-am documentat prea mult, dar daca nu e buna, vad eu unde gasesc alta.

Iau un saxofon nou, sudez o piulita pe el si montez sonda. Din cate am vazut la logan, prima sonda e foarte "sus", pe galerie, adica in apropiere de iesirile din chiulasa.

Am sa conectez si rezitenta de incalzire a sondei, tot manual, cu un buton pornit/oprit.

Bine, in caz ca vreau sa fac un pic mai softisticat, modific softul voltmetrului ca sa converteasca din tensiune in raportul ala aer/combustibil. Softul e simplu, facut in C, deci nu pune probleme prea mari de adaptare. Doar sa gasesc o fisa tehnica de la sonda asta pe care am luat-o.
Alungatu
Cu uimire am aflat ieri dupa ce m-am uitat la carburator ... ca scrie pe el Carfil .. si ca e facut sub liceenta weber ... e bun de ceva? Din ce-am vazut... cred ca e 1.4.. dar nu stiu sigur. Sunt incepator .. cum as putea sa vad exact ce model e?

Atasez si o poza .. poate poate ..

user posted image
payty
modelul e stantat undeva pe el. ar trebui sa fie carfil irm2am daca e de 1400. si ar trebui undeva pe lateral sa fie stantat si un "27", adica dimensiunea difuzorului.

daca gasesti 25.5 atunci ai carburator de 1300 adica carfil 32 irma.
Alungatu
La cat consuma ma indoiesc ca e de 1.3 biggrin.gif Ies cam cu 10 % in oras ... :|

EDIT

Si totusi scrie "32 irm2am" pe el, e de 1.3 ? ... cel de 1.6 ce scrie pe el ? Caut unu de 1.6 (poate dublucorp)

11 Feb 2009, 00:19:
Nimeni? smile.gif
G I M
@Alungatu Galeria ta de admisie este de nova si chiuloasa la fel...Nu ai motor de 1600? Carburatorul are facuta flansa pentru adaptare .Nu pot spune ce fel de carburator este acela( de 1300 sau 1400) dar galaria sigur este de nova si chiuloasa le fel se vede clar si cred ca si de acolo ai consumul ala mai maricel. Poti pune linistit carburator dubu corp cu mici modificari si o sa simti ceva diferenta si daca este reglat bine consumul este cam acelasi wink.gif .Toate cele bune
Alungatu
Motorul e de 1.6, dar e de pe papuc. Carburatorul cred ca e de 1.4 (scrie 32 irm2am pe el) si de asta ma gandeam sa caut unu dublu corp de 1.6. Doar ca .. nu prea gasesc biggrin.gif
G I M
Am zis eu ...si eu caut carburator dublu...am vb cu cineva dar sa vad ce zice
Alungatu
Stii ceva modele de masini de la care s-ar potrivi carburatorul la dacie? Si care sa aiba eventual si dublu? Auzisem ca de la oltcit s-ar potrivi ..
G I M
Da cel de oltcit e APROAPE la fel dar am inteles ca nu merge...parearea mea e sa cauti tot de nova...gasisem la cineva un dublu corp cu vreo 2 mil care zicea ca e aproape nou si reglat pe banc daca te intereseaza te pot pune in legatura cu el asta daca il mai are .
Didy
Cam cat ar costa un carburator din asta dublu corp? Ce ajustari ar trebuii?

Ms anticipat:)
tmkrf
QUOTE(Didy @ 1 Mar 2009, 13:32)
Cam cat ar costa un carburator din asta dublu corp? Ce ajustari ar trebuii?

Ms anticipat:)
*



is o gramada de vand carburatoare dublu corp , dami un pm daca chear esti interesat
djasu82
carburatoare dublu corp le gasiti in targul vitan bucuresti .
Didy
QUOTE(djasu82 @ 1 Mar 2009, 18:07)
carburatoare dublu corp le gasiti in targul vitan bucuresti .
*


sunt din Baia Mare smile.gif


tmkrf nu pot sa-ti las la PM... n-am destule postari, lasa-mi te rog aici dak poti.
G I M
Carburatoarele dublu corp sunt destul de ok daca te pricepi sa le reglezi . Eu am experimentat destule pe asta al meu si inca mai merge , consumul acceptabil si trage destul de bine ;de reglat eu l-am reglat dar se poate si mai bine . Consumul este intradevar mai mare decat ca la cel de 1400 ( mi se pare si logic) dar ai alta senzatie cand se deschide tr a 2 . Daia nu prea vreau sa ma despart eu de el si sa pun monocorp...
Mr_Devil83
Indeed...cu siguranta la buzunare ai o cu totul alta senzatie biggrin.gif
G I M
Mr_Devil83 la drum intins imi ia cam 7-8 , si cam 10-11 pe drum de munte ,mers sportiv ,schimbat intre 3000 si 4000 rpm . Nu e chiar asa rau ,dar tot o sa-mi pun un monocorp si daca imi place cum merge si consum acceptabil o sa-l las pe masina. Dar sa fac rost de bani si sa se mai incalzeasca vremea putin
Alungatu
Daca am motor de 1.6 si carburator de 1.4 ... consumul care e? De 1.4 (carburatorul) sau de 1.6 (motorul) ? smile.gif Eu am 1.6 .. dar am carburator mono de 1.4. Am facut rost de unu de 1.6 dublu de pe o nova, urmeaza sa-l montez. Sa vad care sunt diferentele (de putere si de consum)
CandyMan13
consumul e dat 20%de carb(cum isi face dozajul in fctie de reglaje) si 80% de stilul de condus
daca pui carb de 1,6 pe mot 1,6 o sa iti creasca,DEMARAJUL(nu viteza),cuplul imbunatatit iar consumul va urca(daca este BINE reglat) cu max 1l in plus la ce ai tu acum.repet,daca este bine reglat...daca nu o sa creasca mult mai mult
gangara
@Alungatu: exact aceeasi treaba vreau sa fac si eu...tot motor de 1557 am si actualmente carb mono. tot un carb de nova am facut rost, iar astazi am reusit sa fac rost si de flansa de textolit.
in materie de consum, dc ai un mers linistit nu cred ca se va vedea mare diferenta (daca e reglat corespunzator, bineinteles), insa totusi tb sa luam in calcul ca are 2 difuzoare si imbogatire pneumatica, cea din urma cred ca o s-o anulez..
Daca reusesti sa-l montezi inaintea mea chiar te rog sa dai de veste...in materie de reglaje ...site-ul oltcit.ro
spor
Alungatu
Din cate am inteles merg o singura camera pana la o anumita turatie .. dupa care se deschide cea de-a 2a .. deci daca o calci .. se deschide si camera 2 .. daca mergi linistit e ca si cum ai merge cu 1.6 mono... sau gresesc ?
CandyMan13
ai dreptate...dar gandestete:cu cat intarzii intrarea celei de'a 2 a camere in fctiune cu atat ai sa o folosesti mai mult pe prima=>tot consum maricel deoarece ai sa deshizi aproape toata clapeta 1 pana sa intre a 2a..ori daca faci asta e echivalentul mersului cu un carb normal foarte turat=consum de carburant mare
de aceea acel reglaj este un compromis intre performanta si eficienta
G I M
Gresiti, clapeta de pe treapta a doua se deschide la aproximativ 1/3 din cursa pedalei de acceleratie.Nu este cu deschidere vacumatica.Cand clapeta a doua se deschide,prima nu se inchide ,deci logic ca papa si mai multa benzina cu tr II deschisa. Evitati deschiderea tr II daca nu aveti nevoie de ea .
Alungatu
1/3 sau 2/3 ? :| Adica la primu sfert sau la ultimu sfert de pedala ? smile.gif
Mr_Devil83
ionut, motorul de 1,4l, carburator 32irma2am consum undeva la 7in oras si ceva peste 5 in afara, cu o cutie de viteze in 4 trepte si planetare scurte. In afara viteza de croaziera este de 70 - 90km/h.

Nu zic 5,2 ca sare argon pe mine ca abia cutia in 5 trepte scoate un 5,5% dar undeva pe acolo.

sa zicem ca am facut 20 de km cu 1l de benzina + ce mai era in carburator si stat la vreo 4 semafoare, franari, accelerari, ferit de accidente bucurestenii cu logan sau jeepuri care nu stiu sa semnalizeze nici cand intra intr-un giratoriu, nici cand te depasesc, nici cand revin pe banda. Si ceva masini cu numar de ilfov. Localnici vreo 2 numai.

P.S.
In ordinea cretinilor intanliti pe drum cand faceam testul.
gangara
Alungatu: clapeta aia a II-a se deschide spre ultima treime a cursei, insa ca sa scoti un consum decent cu ast carb nu e suficient sa mergi cu ea turata mult doar cu clapeta I deschisa pt ca iti intra imbogatirea pneumatica...carbul asta oricum haleste mult. importante sunt reglajele referitoare la deschiderea clapetelor si a suruburilor CO si progresiune. Interesati-va cat consuma un oltcit, care are motorul si mai mic si jiglere mai mici...
iar despre consumuri de 5% cu carb mono...mie si daca mi-ar consuma atat nu as avea curaj sa spun. mi se par basme si atat. poate cu motor de 1,3L. nu stiu
Mr_Devil83
gangara 102-13-le de 1,4l are compresia de 9,6:1 iar 810-99* are 8,5:1. Care crezi ca scoate un consum mai mic, ajutat de o cutie de papuc pe 1300?
SGM.MYKE
Mai incearca.
Mr_Devil83
ok ok ok, 9:1. Ideea e ca tot e mai potent decat ailalta puturosenie de motor.
Alungatu
Eu am sa pun ala de nova .. dublu corp 1.6 .. si-oi vedea ce va fi smile.gif Daca-mi ies niste consumuri dintr-alea SF .. am sa repun asta de 1.4 mono si gata smile.gif Singurul lucru care il pierd e flansa aia (adjustarea) de la 1.4 la 1.6 ... si invers (daca o sa pun 1.4 inapoi)

Am motor 106-00 ... adica motor de papuc si galerie tot de papuc ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.