QUOTE(mesteru surubel @ 2 Jan 2010, 00:22)
nu n-am umblat la nici un reglaj al lui , sa zic a avut o perioada de cateza saptamani in care a stationat masina si dupa ce am reluat-o la circulat zilnic au inceput si problemele cu consumul si nu stiu ce poate fi
ai avut noroc ca nu ti-a consumat mult din start. am avut si eu unul pe masina. era de pe fuego 2.0 litri. - mare atentie la dimensiunea difuzoarelor pt ca weberele 32 DARA sunt in multe variante - la mine erau 26/26 cu clapete de 32. conteaza mult deoarece difuzoarele originale de pe motorul de 1600 sunt 22 si 23. evident pot fi alese carburatoare cu difuzoare mai mari, dar cum era la mine cred ca era cam mare. eventual un 23-24 sau 24-24.
intr-adevar, sunt facute bine carburatoarele astea, dar greu de reglat. suruburile clasice de amestec si deschidere clapeta, teoretic trebuiesc lasate in pace pt ca sunt sigilate din fabrica. ma exista si un al treilea surub de reglaj, ceva combinat intre aer si amestec. adica daca il deschizi, da si aer mai mult dar si benzina. daca mai umbli si la celelalte, atunci chiar l-ai dereglat de tot si incepe sa consume la greu.
in cazul lor nu cred ca se poate face un reglaj corect decat cu analizor de gaze.
@danny -
exista un circuit de by-pass in corpul I si practic oricat ai inchide clapeta de acceleratie, motorul tot trage aer pe acolo, doar ca e aer fals, neamestecat cu benzina, doar gaze din carter. e facut ca la relanti, sa traga pe acolo gazele din carter si sa nu mai faca ulei in carburator. orificiul are un jiclor calibrat si cred ca depinde de capacitatea motorului. daca orificiul e prea mare, trage prea mult aer pe acolo deci e imposibil de reglat relantiul. asa pateam si eu, pornea si statea la o turatie imensa - pe la 2000.
eu as astupa acel orificiu si as incerca sa fac clasic reglajul apoi.
pe urma, vezi ca priza vacuumatica a carburatorului (cea pt delcou) e la nivelul clapetei, deci la relanti nu ai vacuum la delcou. efectul e similar cu a scoate furtunelul la o dacie cu carburator carfil - merge mai prost la relanti. trebuie sa legi furtunelul de la delcou in alta parte, de exemplu faci un T la furtunul servofranei si il legi acolo, sau daca ai galerie de papuc, la unul din cele 2 stuturi de acolo. in plus trebuie astupat intr-un fel stutul de vacuum din carburator pt ca pe acolo va trage aer fals la turatii medii/mari.
mai era deranjant si modul de actionare a lui. este ca si WEBER 32 dir, adica trebuie modificat cablul de acceleratie in asa fel incat sa impinga, nu sa traga clapeta. eu nu am avut pe vremea aia dispozitivul cu parghie care se monta pe capacul culbutori asa ca am pus cablul in asa fel incat sa traga cumva din partea opusa. rezultatul a fost ca arcul de revenire trebuia sa fie foarte tare pt ca altfel ramanea clapeta de acceleratie deschisa. ajunsese acceleratia sa fie aproape la fel de tare ca un ambreiaj de masina mai noua.
Ce am facut eu e cam asa: in poza atasata, unde e sageata rosie se afla o gaura. la montajul original al acestui carburator, cablul vine pe undeva pe sus si se prinde de canalul de langa gaura. in cazul de fata e imposibil de facut asa ceva pt ca acel cablu vine din alta directie. eu l-am bagat direct in gaura aia si l-am prins cu un surub. problema e acel arc de revenire de care ziceam care trebuie sa fie foarte tare si faptul ca acceleratia e foarte brusca, adica apesi putin pe acceleratie si se deschide mult clapeta. nu e ceva liniar cum ar fi in cazul in care carburatorul s-ar monta asa cum e pe fuego de exemplu.
cam de asta m-am lovit eu cand am avut weberul asta pe masina. in final l-am scos, ca sub 13% nu consuma. nu am facut test in afara, doar in oras. bujiile erau vesnic afumate desi motorul era nou si in perfecta stare de functionare.