Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
djasu82
ca si mult trage cu dublu corp tongue.gif vrei ceva mai de calitate cumpara de la dezmembrari carburatoare de motocileta le reglezi si tinte nene dupa aceea ce benzinar vei avea biggrin.gif
bv-08-fgm
Sa nu crezi ca si cu alea o sa ai un mers de motor de te lasa cu gura cascata.Sa nu uitam ca e motor de dacie :|
payty
QUOTE(djasu82 @ 22 May 2011, 09:35)
ca si mult trage cu dublu corp tongue.gif vrei ceva mai de calitate cumpara de la dezmembrari carburatoare de motocileta le reglezi si tinte nene dupa aceea ce benzinar vei avea biggrin.gif
*




se simte ceva diferenta. eu am avut la mine (1.6) intai monocorp. \

cand l-am pus pe cel dublu era diferenta.

Iar cu cele de motocicleta, nu o sa fie cine stie ce in plus fata de unul dublu. ca sa nu mai zic ca munceste o gramada sa faca o galerie de admisie pt ele.

bucatzel
Topicul inca se numeste "Carburator dublucorp", iar eu nu sunt cine stie ce fan al off-topicului. Va rog ramaneti la subiect.
Ky_Cristian
Am montat azi carburatorul. M-am chinuit, m-am confruntat cu oarece probleme, dar per total a iesit bine, zic eu.

Cablul de acceleratie il aveam nou, cu metalul ala in capat, pe care doar l-am indoit, deci a mers folosit. Cablul de soc nu ajunge, trebuie cablu de 1600. De asemenea nu am gasit nicaieri garnitura dintre carb si galerie, a trebuit sa o confectionez eu. Am avut doar clingherit subtire si am impresia ca trage puuuuutin aer pe acolo. De asemenea, cum nu cunosc carburatoarele prea bine, nu prea stiu care dintre jicloarele notate 1 si 2 in poza este cel de amestec (jiclorul 1 nu se vede, este in spatele capsulei aceleia. cei care stiu carburatorul, stiu de care jiclor e vorba). Ma lamuriti si pe mine?

In ture mici, cand apas pedala la maxim da putin in nas. Amestec prea sarac? De unde il reglez? In rest se infige bine, mai ales cu a doua camera deschisa. Iar sunetul este genial, nu se compara cu nimic.

Cu gpl-ul nu am rezolvat-o, o sa incerc maine.

[attachmentid=1627724032]
payty
jiclorul de amestec e cel din talpa carburatorului. E pe acelasi principiu ca la cel monocorp (insurubezi/benzina mai putina si invers).

Celalalt, de mai sus, e de progresiune. Sa nu umbli acolo ca il dereglezi de tot. Ideal ar fi sa fi avut acel surub sigilat, ca sa fii sigur ca nu a umblat nimeni acolo.

crull
@Cristian pentru a functiona soclu iti trebuie si alta parghie de actionare, aceea paghie care o ai tu acum nu culiseaza din cauza gatului de lebada, am patito si eu. Iti trebuie o parghie orientata in jos pentru a putea folosi soclul.
G I M
Stiti cumva daca mai exista Carfil Bv pentru reglarea carburatoarelor?
hyena
poate carbotest
G I M
Tot aia e.
Ky_Cristian
Multumesc mult pentru ajutor payty.

QUOTE(crull @ 25 May 2011, 07:46)
@Cristian pentru a functiona soclu iti trebuie si alta parghie de actionare, aceea paghie care o ai tu acum nu culiseaza din cauza gatului de lebada, am patito si eu. Iti trebuie o parghie orientata in jos pentru a putea folosi soclul.
*



Ai dreptate, acum ca i-am pus gatul de lebada am vazut. II dau 2 gaurele si ii mut parghia jos. Asta e o chestie minora pe langa cate mai am de facut.

Am avut probleme cu prostia aia de surub care deschide clapeta de acceleratie. Ii reglam relanti-ul din aia la 900, clapeta abia deschisa, iar dupa 1-2 km, relanti la 1800. Sau il reglam pe benzina, iar pe gaz ajungea la valori astronomice. Asta pana am descoperit ca din lipsa unui arculet care sa impinga surubul, acesta se rotea singur, cand aveam acceleratia apasata. Acum merge bine si pe gaz si pe benzina. Dupa ce i-am pus filtrul de aer si flansa aia de gaz, a mai scazut zvacul pe benzina, dar tot se simte ok.

Per total: puterea creste putin, sunetul e criminal, iar consumul va creste mai mult ca sigur pentru ca nu pot sa ma abtin sa nu deschid a doua camera. Parerea mea: merita.
hyena
pe gaz cred si eu... sunt curios cum o sa mearga la mine 1,6 cu dublucorpu de lada wub.gif... si ce consum o sa am wacko.gif
hyena
ma ajuta cineva cu carburatoru asta ? ma intereseaza ce e cu el... pare diferit de cel de papuc... restu stiu cum se leaga tur retur si vacum



LE: Gata mi-a picat fisa e de oltcit 1,3
payty
cred ca e de oltcit.

uita-te la dimensiunile clapetelor.

daca sunt identice, e de oltcit (28/28)

daca e 28/30, e de dacie.

din cate mi-a zis un nene care vindea la Vitan piese de oltcit, mai e inca o diferenta:

la ala de oltcit prinderea cablului de acceleratie vine acolo unde e la carburatorul asta din poza, iar daca e la celalalt capat al axului clapetei, e de dacie.

poti sa pui te rog o poza cu el si din partea cealalta, acolo unde e axul clapetei de la corpul primar?

ma intereseaza sa vad ceva mai in detaliu. merci.
hyena
din pacate nu am dar promit ca fac
G I M
A incercat cineva pana acum sa modifice un carburator de oltcit dublucorp 28CIC5 ( pt motor de 1.3) pentru al pune pe berlina?
Modificat in sensul schimbarii parghiilor de prindere a cablurilor de acceleratie si soc de pe partea stanga pe partea dreapta.
sspoitoru
pt ce este gaura aia din corpul superior
nu are filet si cred ca e cam sus sa fie retur
ma gandesc ca ar fi inundat carburatorul cu benzina pana ar pleca pe acolo la retur
pun niste poze
carburatorul este weber 32 dir 21

[attachmentid=1627735706] [attachmentid=1627735707] [attachmentid=1627735708] [attachmentid=1627735709] [attachmentid=1627735710] [attachmentid=1627735711]
bartenders
Gaura este pentru ventilare gazelor din CNC in atmosfera sau carcasa filtru aer.
hyena
prea tarziu l-a vandut biggrin.gif
br17rfg
Am si eu o intrebare...Are ceva daca blochez dracia aia de electrovalva(sa nu se mai miste prostia aia in el)??cateodata la ralanti mi se blocheaza aiurea si mi se opreste motorul asa ca as vrea sa o blochez cu "acul" ala sau ce este impins inspre papuc....
G I M
Bine cu siguranta nu este, dar se practica sa se taie motul ala si ramane circuitul deschis mereu. In afara de o pornire mai greoaie la cald (probabil) nu o sa simti nicio diferenta.
payty
electrovalva aia e buna cat merge bine. cand incepe sa faca figuri e o mare porcarie. M-am chinuit odata sa ajung acasa foarte tare din cauza ei.


la mine porneste greu pt ca s-au oxidat contactele si in plus mai are si o siguranta pe fir, alt loc unde pot aparea contacte oxidate.

G I M
Eu n-am avut probleme cu ea, insa cand voi avea ii voi taia varful si gata.
br17rfg
Gata am taiat varful ala...faza este ca mi-a mai facut dupa aceea o problema....in timp ce mergeam cu masina mi sa oprit dintr-o data...am tras pe dreapta,am dat la contact timp de vreo 10 secunde,a pornit si in spatele meu era ditamai norul de fum negru....sa nu inchida cuiul?sa fie nivelul cam mare???sa nu fie reglat cum trebuie???

asa a fost reglat...

Carburatorul asta are cateva probleme. In primul rand jiglerul de benzina de pe treapta 1 e mai mic decat ar trebui sa fie. O schimbare de la 112,5 la 125(se gasesc seturi cu cel de 125) creshte puterea shi mototrul merge mai bine.
A doua problema este ca nu are destul aer la relanti, din cauza asta pentru a regla relanti-ul la 900-950 ture clapeta de acceleratzie trece de prima gaura de progresiune, reglajul shurubului de progresiune afectand mersul in gol.
Eu am dat o gaura de 1mm diametru in clapeta de acceleratzie, aproape de marginea din spate, in felul asta nu mai trage la relanti benzina din circuitul de progresiune, clapeta fiind mai inchisa la relanti.
Shurubul din talpa este echivalentul celui de la monocorp. Imbogatzeshte amestecul prin desfacere.
Shurubul de progresiune afecteaza consumul mult. El e de obicei desfacut cam o tura shi 3/4. Prin deschidere saraceshte amestecul la progresiune.
Nivelul se masoara intre centrul plutitoarelor shi capac, cu garnitura, tzinand capacul cu plutitorul in sus shi trebuie sa fie de 18mm, spre deosebire de oltcit unde e de 17mm.
Furtunul dintre capacul colbutorilor shi filtrul de aer are o ramificatzie care duce in talpa carburatorului. Este echivalentul furtunului cu duza de la monocorp. Din fabrica vine infundat cu un dop (nu shtiu de ce shi nu shtiu daca la toate) care trebuie scos.
Daca s-au inversat jiglere nu va merge bine niciodata. Asta daca va mai merge.
Reglajul se face asha:
Motorul incalzit, aprinderea reglata bine.
Se regleaza shurubul de progresiune la 1 tura shi 3/4, cel din talpa la 2,5- 3 ture, relanti-ul la 900
se regleaza shurubul din talpa pana merge bine. De obicei pe la 4 ture deschis se obtzine un mers rotund. In acelashi timp se readuce relani-ul la 900 ture daca acesta creshte. Procedura e aceeashi ca la monocorp. Surubul din talpa trebuie sa se deschida pana cand motorul merge rotund(nu mai tusheshte shi nu mai trepideaza). Deschizandu-l in continuare turatzia va creshte dar nu e bine. Va merge prost cu shocul tras.
Reglajul shurubului de progresiune este mult mai fin. Se poate deschide sau inchide ushor(cate un sfert de tura, poate chiar mai putzin). Daca la plecare de pe loc incet(motorul la 1000 ture) trepideaza sau la accelereri ushoare de la turatzii mici motorul tusheshte sau da in nas atunci mai trebuie strans putzin, amestecul fiind prea sarac. Se deschide pana se obtzin simptomele de mai sus shi apoi se inchide pana dispar.
Dupa reglajul progresiunii se mai poate regla inca o data shurubul de dozaj la relanti, daca turatzia de relanti s-a modificat cu mai mult de 50 ture.
Daca nu a umblat nimeni la shurubul de progresiune ar fi bine sa retzinetzi pozitzia la care a fost initzial, ianinte sa va jucatzi cu el. S-ar putea sa fie reglajul corect.
O alta cauza pentru care consumul poate creshte este infundarea canalului prin care este comandat economizorul(chestia triunghiulara din stanga care seamana cu o pompa de shpritz). Se desfunda cu o sarma foarte subtzire. Canalul leaga partea dinspre capac a mombranei cu galeria de admisie, depresiunea tzinand inchis circuitul de imbogatzire. La aceeleratzii puternice depresiunea scade shi economizorul intra in functziune, in paralel cu jiglerul de benzina al treptei 1.
Langa shurubul de jos al capacului economizorului e o chestie de cupru. Prin ea trece canalul despre care am vorbit.
Nu se umbla la shurubul de reglaj al clapetei corpului 2. Trebuie sa fie inchisa, sa nu se vada lumina prin corpul2. Reglajul e un sfert de tura din momentul in care shurubul atinge parghia. Daca shurubul nu atinge parghia se blocheaza clapeta cand se incalzeshte carburatorul.
Cam asta e cu reglajul carburatorului dublu......


La mine a trebuit sa dat vreo 5 ture inapoi la surubul de amestec ca sa mearga cum trebuie.....oricum faza cu opritul sa intamplat ieri si de ieri tot am mai mers si nu mi-a mai facut figuri de genul...porneste foarte usor si la rece si la cald si trage foarte bine....

p.s. la cat trebuie reglat plutitorul??am citit la un moment dat dar nu mai gasesc ce si cum
Cosmin1300
Salutare tuturor, mi-am montat pe dacia 1310 1.4 carburator de oltcit 1.3 si am o problema nasoala... ce fac cu clapeta de acceleratie? Loveste si in filtrul de aer ( am din ala oval de model nou) nu imi ajunge cablul... Ce cablu sa folosesc si ce fac cu clapeta de acceleratie?? eu mai am un carburator de dacie pick-up si ma gandeam sa pun tija aia ce misca clapeta de acceleratie la carburatorul asta de oltcit... Ce ma sfatuiti sa fac?? Chiar nu am idee ce as putea face in prinvinta asta... si vreau sa ma duc sa il reglez pe banc la carbotest in Pantelimon, pe cel de oltcit 1.3, sunt indecis ce sa fac, ce sa aleg...sfatuiti-ma daca ma puteti ajuta cu laba aia de urs care se pune deasupra v-as fi recunoscator pe viata, si contracost evident si cateva poze, nu prea clare... macar sa va faceti o idee, si as vrea explicatii cat mai concrete sa inteleg totul !
payty
pai in primul rand vezi ca l-ai montat invers, adica cele doua furtune, de tur si retur, vin in fata , nu in spatele carburatorului.

uita-te la ultima poza (care apropo, e motorul meu smile.gif ).

comanda clapetei e altfel la oltcit, are o tija care trage de chestia aia si mi se pare ca mai e un mecanism pe undeva montat, cum e la renault 12 TS, pe capacul de culbutori.


Eu zic ca nu te complici cu ala de oltcit, mai bine pui unul de papuc 1.6 ca in ciuda povestilor de pe acest forum nu iti consuma deloc mult daca e spalat cum trebuie, reglat si in special daca nu a umblat nimeni la surubul de progresiune.

La mine, pe 1.6 am scos consum de 6.3% cel mai putin, mers in afara.

In oras scoate cam 8-9%, mers normal, adica nici batraneste, dar nici forja.

Ce zici tu, tija, nu se poate monta pt ca acea piesa e direct pe axul clapetei si ar insemna sa il inlocuiesti cu cel de la carburatorul de papuc, ceea ce nu iti recomand ca nu vei nimeri in veci sa pui clapeta cum trebuie la loc.

br17rfg
Mi se blocheaza clapeta a 2a pe inchis cand o calc.....ce este de facut???
hyena
vezi ca are un reglaj la clapeta un opritor astfel incat sa nu ramana clapeta infipta ... mai strange putin surubu... un sfert de tura poate chiar mai putin
G I M
Cosmin vezi ca tu ai montat carburatorul gresit, asa cum a zis si payty. Atentie mare la cum montati garniturile de sub el, mai ales distantierul ala pentru ca are catare. Carburatorul are 3 colturi rotunde si unu la 90 de grade.
Furtunul ala de la avansul vacumatic intra in partea cealalta, iar unde ai bagat tu furtunul de la avansul vacumatic acum vine furtunul de la capsula de dezinecare. E acelasi lucru dar sa nu te complici cu alte furtune mai lungi.
Pentru soc iti trebuiesc alte tije.
br17rfg vezi ca a doua clapeta are un mic surubel de reglaj, e mascat de un dop, mai invarte de el un sfert de tura si vezi cum este. Acum depinde si de uzura lagarelor, insa nu invarti prea mult pentru ca il dereglezi si o sa-ti creasca consumul.
Cosmin1300
Am inteles, v-am lasat niste P.M-uri acum problema, cine imi cumpara si mie super ultra mega URGENT o laba deaia de urs, platesc dublu de cat costa ea... numai sa imi faceti rost, sa fie noua/buna daca nu aveti ce face cu ea datimi-o mie sa o pun eu la masina.... deci daca ma puteti rezolva va rog din suflet sunati-ma la numarul 0769 379 943 dupa ora 14:00 smile.gif
hyena
QUOTE
il dereglezi si o sa-ti creasca consumul.
*



da ai grija sa nu ramana deschisa... clapeta trebuie sa fie exact in asa fel incat sa nu se blocheze banu in gatu ala...
payty
@RFG, eu zic sa nu umbli la surubul ala ca dereglezi carburatorul si pe urma te miri de unde ai consum mare si iar apar povesti cum ca acest carburator e o porcarie.

vezi sa nu aiba alte probleme, eventual baga niste ulei in lagarele de la corpul 2, umbla la el pana merge cum trebuie.


Ultimul lucru pe care l-as face la carburatorul asta sunt de fapt 2 lucruri smile.gif

- sa umblu la surubul de progresiune
- sa dereglez corpul 2.

In rest merge orice, nu e mai complicat decat cel monocorp.

br17rfg
Eu sunt foarte multumit de carburator si de consum....atat ca este enervanta treaba cu corpul 2....o sa incerc cum ai zis tu...multumesc de sfaturi
hyena
ma robert tu ce carb ai carfil dasta dublucorp sau weberu ala ?

uite suruburile opritoare
br17rfg
Carfil dublu....scuze ca nu a mai ajuns weberul al tine dar am fost plecat din tara o perioada...catusi de curand o sa imi fac timp si il trimit...

Multumesc pentru poze...
hyena
nu e nici o problema biggrin.gif cand ai timp il astept biggrin.gif
Kiraly
Ce ziceti despre un carburator Weber dublu corp legat pe GPL cu 2 vaporizatoare cu 2 stuturi la cele 2 clapete? cred ca se poate rezolva si as observa mare diferenta:D
ANdR
salut, am si eu un carburator weber 32 DRT si am o problema nu stiu cum vin furtunele la apa, vacum, tur-retur, astept un raspuns cum vin legate ...
hyena
pune si tu 2 poze cu el si iti zic pe poza aia care cum vin
Kiraly
cine vrea un Weber dublucorp cu galerie completa de dacia gaseste anuntul meu la Bursa
ANdR
am gasit o poza pe net, maine o sa ii fac poze ...
krapcarasu
ANdR,la vacuum ar trebui facuta o gaurica sub clapeta de acceleratie, cea de deasupra nu se potriveste cu capsula de dacie,
eu am montat la mine pe 1.6 un weber 34 dchd , sunt f multumit, de ex in depasire cand retrogradez si dau blana, intra total cred camera a doua si parca e o explozie de putere
hyena
daca carburaturul nu are stutz de vacum tragi de la servofrana ca in poza...

PS: in poza e scos de la delcou dar se vede Tul
krapcarasu
nu stiu daca e asa bine luat de acolo, e mai mare vacuumul si se mentine puternic si in turatie, ar fi maxim tot timpul avansul vacuumatic, poate cu cu arculetul reglat din rozeta pe maxim tare
hyena
eu merg asa de 2 ani si merge foarte bine... T-ul e cel prin care isi ia vacum aeroterma de CN si are gaura desutl de mica si vacumul e acelasi in toata galeria de admisie
krapcarasu
bine ca merge, dar vacuumul nu e acelasi , daca ar fi static da, dar fiind dinamic, acolo sub clapeta are alta variatie, de asta am preferat sa fac priza sub clapeta , mai ales ca 1.6 absoarbe puternic, am sa fac rost de un vacuummetru sa vedem exact care e treaba
Kiraly
trage tractorul mai bine krapkarasu? biggrin.gif
krapcarasu
da, merge ghebos, bun carbu de la tine, mersi
hyena
eu am vacummetru si imi arata la fel fie ca e conectat pe furtun fie ca e sub carb biggrin.gif
krapcarasu
sub carburator da, exact sub clapeta la vreo maxim 3mm trebuie vazut, compara te rog daca vrei la la o dacie cu carburator normal , vacuumul pt delco cu cel de la servo
Unde gasesc si eu un vacuummetru?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.