Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
DJ-55-AMC
Salut! @Vecinuu ai aflat daca se poate monta carburator dublucorp pe GPL? Vreau sa pun si un carburator de nova dublucorp pe berlina si vreau sa stiu daca merge sau nu.
neacsugabrie
N-are treaba carburatorul cu GPL-ul Pe gaz,in principiu,poti face masina sa mearga fara carburator.
DJ-55-AMC
Ma refer la momentul cand se deschide a 2-a camera. Ii trebuie si ei alimentare cu GPL. Ideea cu duza in fiecare camera si robinet pe fiecare furtun e buna ( in teorie). Da' pe noi "praftica" ne omoara. biggrin.gif
vecinuu
QUOTE(DJ-55-AMC @ 30 Aug 2013, 19:59)
Ma refer la momentul cand se deschide a 2-a camera. Ii trebuie si ei alimentare cu GPL. Ideea cu duza in fiecare camera si robinet pe fiecare furtun e buna ( in teorie). Da' pe noi "praftica" ne omoara.  biggrin.gif
*


Am montat instalatie gpl pe carburator dublu, merge perfect. Am facut asa: am dat la prima camera gaura langa electrovalva aceea de relantiu, pe a 2 a am dat exact pe mijlocul camerei. Am facut un teu ca sa pot avea bifurcatie , prima oara am pus un robinet pe furtun, mergea bine dar parca nu indeajuns. Am mai facut rost de un robinet si am facut pe fiecare camera robinet. Merge masina perfect, se simte acelasi lucru pe a 2 a camera la carburator cand intra ca pe benzina, cine spune ca nu conteaza carburatorul, se inseala, se simte aceeasi chestie. Reglajul l-am facut asa : Am desfacut robinetii umpic peste jumate, dupaia am strans membrana pana am inceput sa am pauza in acceleratie, cand am avut pauza, am mai desfacut-o umpic. Dupa aceea am facut relantiul dupa surubul plamanului. Am tinut-o turata la 3500 ture, am strans surubul de la prima treapta pana a inceput sa scada turatia, cand a inceput sa scada turatia, am mai desfacut pana am avut turatia maxima. La surubul treptei a 2 a am procedat asa: L-am desfacut cam un sfert si m-am apucat de teste...am facut teste de la 0 la 100 km/h cu timp. Am facut prima data cu un sfert, dupaia i-am mai dat inca putin, inca putin drumul pana am avut timpul cel mai bun . De exemplu: daca ajungeam la jumate cu robinetul dupa tr2 si ii faceam 0-100 si scoteam la fel ca si cum as fi avut mai mult robinetul desfacut, il strangeam usor usor pana timpul crestea. Cand vedeam ca, creste timpul, gata , ma opream si dadeam umpic inainte robinetul. Cam asta e. Masina de la 0 la 100 pe benzina, scoate cu 3 sutimi mai mult, deci, insesizabil. Asa ca dati bataie, cu 20 lei gaz ma plimb 80 km.

30 Aug 2013, 21:04:
Apropo, mersul pe gpl e mult mai frumos, nu-ti mai bagi nasul prin masina, uiti de reglaje, de absolut tot tot. Nu se mai ingatuie absolut deloc la nicio turatie, motorul e mai silentios, relantiul mult mai frumos si pornirea exact ca pe benzina, acum nu stiu iarna, o sa vedem acum, mai este putin. Eu i-am scos clapeta de soc afara si am lasat decat acceleratia ca nu sta pe gaz la relantiu cand e rece, dar trag asa numitul soc care e defapt decat acceleratie, oricum iarna, tot pentru relantiu il foloseam, nu pentru pornire ca porneam fara.
DJ-55-AMC
QUOTE(vecinuu @ 30 Aug 2013, 21:01)
Am montat instalatie gpl pe carburator dublu, merge perfect. Am facut asa: am dat la prima camera gaura langa electrovalva aceea de relantiu, pe a 2 a am dat exact pe mijlocul camerei. Am facut un teu ca sa pot avea bifurcatie , prima oara am pus un robinet pe furtun, mergea bine dar parca nu indeajuns. Am mai facut rost de un robinet si am facut pe fiecare camera robinet. Merge masina perfect, se simte acelasi lucru pe a 2 a camera la carburator cand intra ca pe benzina, cine spune ca nu conteaza carburatorul, se inseala, se simte aceeasi chestie. Reglajul l-am facut asa : Am desfacut robinetii umpic peste jumate, dupaia am strans membrana pana am inceput sa am pauza in acceleratie, cand am avut pauza, am mai desfacut-o umpic. Dupa aceea am facut relantiul dupa surubul plamanului. Am tinut-o turata la 3500 ture, am strans surubul de la prima treapta pana a inceput sa scada turatia, cand a inceput sa scada turatia, am mai desfacut pana am avut turatia maxima. La surubul treptei a 2 a am procedat asa: L-am desfacut cam un sfert si m-am apucat de teste...am facut teste de la 0 la 100 km/h cu timp. Am facut prima data cu un sfert, dupaia i-am mai dat inca putin, inca putin drumul pana am avut timpul cel mai bun . De exemplu: daca ajungeam la jumate cu robinetul dupa tr2 si ii faceam 0-100 si scoteam la fel ca si cum as fi avut mai mult robinetul desfacut, il strangeam usor usor pana timpul crestea. Cand vedeam ca, creste timpul, gata , ma opream si dadeam umpic inainte robinetul. Cam asta e. Masina de la 0 la 100 pe benzina, scoate cu 3 sutimi mai mult, deci, insesizabil. Asa ca dati bataie, cu 20 lei gaz ma plimb 80 km.

<span class='edit'>30 Aug 2013, 21:04:</span>
Apropo, mersul pe gpl e mult mai frumos, nu-ti mai bagi nasul prin masina, uiti de reglaje, de absolut tot tot. Nu se mai ingatuie absolut deloc la nicio turatie, motorul e mai silentios, relantiul mult mai frumos si pornirea exact ca pe benzina, acum nu stiu iarna, o sa vedem acum, mai este putin. Eu i-am scos clapeta de soc afara si am lasat decat acceleratia ca nu sta pe gaz la relantiu cand e rece, dar trag asa numitul soc care e defapt decat acceleratie, oricum iarna, tot pentru relantiu il foloseam, nu pentru pornire ca porneam fara.
*




Nici nu stiu cum sa iti multumesc, este exact de ce aveam nevoie. yupy.gif

Cu consumul cum stai?
vecinuu
cam 9% ia masina dar merge ca pe benzina asa. Oricum cu 100 ron te plimbi de iti vine rau. Am facut Transfagarasanu cu 85 lei si am avut 400 km de facut, ma rog , la intoarcere mai mult am coborat dar la dus am urcat numai cu a 3 a si a 4 a pe alocuri. E ft bine cu gpl, merge perfect, trage de n-ai treaba, eu am ajuns pe gpl in treapta a 5 a la 5000 rotatii, deci poate.
DJ-55-AMC
Eu vreau sa trec la 1.6 ( sper cat mai curand) si cu ocazia asta schimb si carburatorul, umblu si la chiuloasa, pun aprindere electronica cu senzor.

Chiar se simte "zvīcul" ala cand se deschide 2-a camera?
vecinuu
La mine se simte la fel, practic e aceeasi chestie, e normal sa se simta zvacul, e tot un combustibil si gazul. Eu am 1.6, chiulasa frezata,carburator dublu. Si eu am fost incapatanat la inceput ca eu nu pun gpl, ca masina nu mai merge, etc. Acum nu-mi mai vine nici sa bag 1 litru de benzina, masina merge la fel la fel. Imi scartaie rotile si in treapta a 3 a, credeam ca numai pe benzina face asta.
DJ-55-AMC
Si eu vreau sa fac exact la fel: set 1.6, chiuloasa freazata (cred ca 1.5 mm), dublucorp, aprindere electronica, trasee lustruite.

La dublucorp ai pata calda? Merge si fara?
vecinuu
dublu corpul nu are pata calda, daca mergi pe benzina, iarna iti trebuie neaparat racordul acela pe galerie, de-ti incalzeste carburatorul, acela la filtru si termocupla in loc de acel ventilator pus pe pompa de apa, daca vrei sa pastrezi ventilatorul, ceea ce nu-ti prea recomand, pui un carton in fata ca o sa-ti manance nervii, o sa-ti ingatuie foarte urat. Daca mergi pe benzina, puneti elv si racordul acela pe filtru si merge perfect. Sa ai delcou de 1.6 ca altfel iti v-a merge ca naiba.
DJ-55-AMC
Pe benzina merg doar cand se termina gazul biggrin.gif

Pe timp de iarna merg cu acea clapeta de la filtru pe iarna ( adica sa traga aer cald de la galerie) iar de la primavara vreau sa ii fac un racord in fata radiatorului, sa bage aerului oarecum fortat in motor.

Cati mm ai luat din chiuloasa? E de 1.6?
vecinuu
nu mai stiu, parca avea 74 si ceva, si am coborat pana la 72,80
DJ-55-AMC
A 2-a camera pe la ce turatie se deschide?
vecinuu
Nu deschide dupa turatie, deschide dupa cursa pedalei, nu e vaccumatic ci mecanic carburatorul de nova. Poti merge si cu 4000 ture si sa n-ai camera a 2 a deschisa , deschide cam la 3 sferturi din cursa pedalei.
DJ-55-AMC
Asta stiam ca este mecanic insa nu stiam si la ce turatie. Se poate regla?
vecinuu
Nu am incercat, dar nu e nevoie, nu ai de ce sa umblii, poate faci in asa fel incat iti ramane blocata clapeta. Odata ce e dupa cursa pedalei de ce mai intrebi la ce turatie? poti si la 1000 de ture s-o deschizi daca treci de 3 sferturi din cursa pedalei , nu inteleg de ce sa umblii la reglajul treptei 2, e foarte bine asa cum e facuta.
DJ-55-AMC
Da, asa e. Intrebam doar.

Poi pot spune ca mi-ai inveselit ziua ( cat a mai ramas din ea). smile.gif


Chiuloasa e de 1.6?
vecinuu
tot motorul a fost 1.6, nu m-am complicat, la cat costa un motor de dacie acum...l-am luat de la remat si l-am curatat, aranjat, spalat, cumparat set 1.6, rectificat vibrochen, cumparat cuzineti, simeringuri supape, rectificat scaune supape, etc
DJ-55-AMC
Cat te-a costat toata afacerea daca nu sunt indiscret? Eu am facut un calcul sumar si ma duce conversia de la 1.4 la 1.6 undeva la 1300-1500 LEI.
vecinuu
set motor cromat top nec, 400 ron, simeringuri supape goetze 30 ron, 80 ron frezarea chiulasei, 100 lei rectificat arbore la r1, cuzinetii toti 150 ron, simeringuri baie+palier 30 lei, silicon 20 lei, scaunele la supape le-am facut acasa, motor din remat luat dupa o nova 150 ron. Nici nu se merita sa mai faci din 1.4, 1.6 pentru ca te duce mai mult. Mai bine cauti un motor la remat de 1.6 si-l faci direct fiindca un arbore costa 300 ron si nu se merita, sunt proaste, mai bine iei un motor si rectifici arborele ca mine, ai si chiulasa de 1.6, si delco-ul. Mie-mi merge foarte bine motorul si ajung foarte des la 6000 ture.
DJ-55-AMC
E cel mai bine, asa voi face si eu. Cu tablita cu seria ce ai facut? Ai schimbat-o?
vecinuu
la mine e pansonata pe motor. NU am cum, daca tu o ai pe tablita, e perfect, sincer? nici nu m-am obosit.

31 Aug 2013, 00:00:
Motorul e piesa de schimb, nici la itp nu m-a intrebat de serie cand am fost.
DJ-55-AMC
Eu am tablita la motor (fabricatie '97). Stiu ca motorul este piesa de schimb dar daca nu bate seria...
Plus ca traim in Romania.
vecinuu
si eu am dar pe motorul vechi aveam repansonata seria pe motor ca l-au schimbat ai mei motorul mai demult si deaia. Nu-mi scrie ca e repansonata, dar in carte nu am seria trecuta cea de pe tablita ci paia dupa acea lungitura de langa delcou.
DJ-55-AMC
In fine. Nu cred ca e mare smecherie sa schimbi acea tablita, pana la urma e prinsa in 2 nituri. Cu indemanare si putina rabdare se schimba.

31 Aug 2013, 00:22:
Am retinut fiecare cuvant. Multumesc foarte mult pentru aceste informatii,mi-ai fost de mare ajutor.
Numai bine!
Black%Snake
ce palme dupa cap va luati voi doi cand intra adminu aici si vede conversatia voastra care nu are nici o legatura cu carburatorul dublucorp smile.gif)
DJ-55-AMC
Acum ca mentionezi... Da, ne-a cam luat valu. Insa nu e chiar toata off-topic biggrin.gif
DJ-55-AMC
Cum se numeste acel solenoid/valva care tine relantiul la dublucorpul de nova?
vercingetorix
Unde gasesc sa cumpar un "gat de lebada" pentru un weber 32 dir 51 ?
Imi poate spune cineva echivalentul in engleza al "gatului de lebada", ma gandesc ca poate il gasesc pe ebay...
vecinuu
incearca sa adaptezi sau sa-ti confectionezi singur unul, nu e foarte greu daca ai putina imaginatie
vercingetorix
QUOTE(vecinuu @ 13 Sep 2013, 16:15)
incearca sa adaptezi sau sa-ti confectionezi singur unul, nu e foarte greu daca ai putina imaginatie
*



Daca puteam, nu mai postam... icon_mrgreen.gif
vecinuu
cauta una de dacie dublucorp prin magazine, trebuie sa gasesti, ceri pentru nova si o adaptezi pentru carburiciul tau. Daca nu, din cate am vazut, ai 4 suruburi de prindere acolo. Poti sa faci un cub de tabla sa pui cagula de dacie simpla, o prinzi tabla in cele 4 suruburi si sus lasi o gaura de diametru cagulei si prinzi pe dedesupt dar asa o sa limitezi aerul.
vercingetorix
Bre, m-ai facut praf...dar multam fain, intentia conteaza ! laugh.gif
Mai practic ar fi un ciorap de dama pus in 3-4 si gata.
M-am gandit sa fac ceva la freza si strung dar incerc poate totusi gasesc un gat d-ala...
payty
poti incerca pe ebay.fr, ca aia au carburatoare de r12 TS.

cauta coiffe carburateur sau coiffe carbu.

doar ca e vreo 20 de euro transportul.

merge facut si din cel de dacie papuc, am vazut undeva. ii decupezi partea de prindere pana intra pe carburatorul tau si apoi lipesti alta buza, sa incerci prin incalzire sa vezi daca se poate largi.
vecinuu
Pentru cei care vor sa monteze pe carburatorul dublu gpl, uitati aici niste imagini.
DJ-55-AMC
Mii de multumiri! worship.gif

Electrovalva care tine relantiul ( sau cum dracu se numeste) ai legat-o la bobina?
ays-ul
sal .o galerie de papuc 1.6 dublu corp pe la cine gasesc si eu...?mai are cineva asa ceva de vanzare pe aici?
vecinuu
Am eu decat cea de admisie, cea de evacuare ti-o poti face din cea de carburator simplu, tai partea de admisie si se unesc perfect. Pentru detalii, vbm pe prv
ays-ul
doresc galeria competa
PH-06-BOA
Mihai, vezi sa nu scapi inautru, peticul pus pe racord.
bashtalu
cum sau cu ce pot curata galeria de adminie/evacuare pe interior?
Hormonelul
Cu un furtun sanitar cu invelis metallic prins in bormasina ! wink.gif
bashtalu
nu mai stiu sa asamblez carburatorul, un weber 32dir21 de pe r12 ts, cine se pricepe?

am schita dar nu imi iese sad.gif
DJ-55-AMC
Poate te ajuta asta
Leo0608
QUOTE(bashtalu @ 16 Dec 2013, 11:22)
nu mai stiu sa asamblez carburatorul, un weber 32dir21 de pe r12 ts, cine se pricepe?

am schita dar nu imi iese sad.gif
*


vezi la ionut buzescu smile.gif , cred ca te poate ajuta omul ala
bashtalu
i am dat un sms
multumesc

18 Dec 2013, 13:30:
am vb, dar nu se pricepe. daca este cineva care stie cum se asambleaza, rog sa posteze

multumesc
bashtalu
l am dus la carbotest in pantelimon, il asambleaza domnul de acolo si il regleaza

smile.gif
DJ-55-AMC
Cat cere omu' pentru carbotest?
bashtalu
120 lei, sper ca include asamblarea si reglarea

smile.gif
bv-08-fgm
Destul de mult mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.