Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
DJ-55-AMC
Reglatul costa cat carburatorul =))))
bashtalu
Am inceput procesul de schimbare a carburatorului. Am demontat carfilul, am schimbat si capacul de la culbutori, am scos piulitele de la galerie. Am vazut ca mai este o piulita undeva sub galerie... M am impotmolit la saxofon. O metoda sa desurubez saxofonul? E mai usor daca suspend masina si dau scutul jos? Imi este destul de greu sa umblu la piulitele alea, abia incape cheia fixa de 13
udar123
ai 6 piulite in partea de sus si 2 dedesubt. la cea din dreapta jos e mai greu de ajuns(cea care tine si tava carburatorului).. dar nu e imposibil..

la cele din partea de jos se ajunge foarte usor cu o cheie tubulara de 13 cu prelungitor..

in foto: verde: tubular;
rosu: cheie fixa;
galben: locul pe unde se baga tubulara ;
bashtalu
Au mai ramas cele doua pe care le ai aratat in poza, multumesc pentru detalii. La saxofon cum fac sa-l desurubez?
udar123
nu trebuie sa dai scutul jos.. te bagi sub masina si cu o cheie fixa dai jos surubul ala profil U din jurul tevii;)

LE: dupa care prin rotire stanga-dreapta tragi de galerie in fata.. si il scoti prin compartimentul motor. daca nu ai umblat acolo de mult timp, s-ar putea sa fi ruginit si sa se fi "lipit".. si s-ar putea sa intampini dificultati in a scoate galeria. oricum... bafta!
bashtalu
Revin cu update, am scos galeria fara sa dau scutul jos, m am chinuit la saxofon....
Am montat galeria pt dublucorp, dar am reusit sa scot un prezon din chiulasa, l am pus la loc. la acel prezon nu am mai putut strange bine piulita. Nu i bai. Sta f bine in celelalte smile.gif

Am nevoie de ajutorul vostru la conectarea fuetunelor la pata calda, va atasez poze. Carbul are si el niste orificii prin care circula antigelul, nu stiu cum sa pun furtunele.
O alta problema, cum montez cablul de acceleratie si cel pt soc?
Pata calda e ok pusa asa?
DJ-55-AMC
Pata calda as fi pus-o invers, adica cu stuturile pentru apa sper exterior, sunt mult mai usor de bagat.

Capacul de la culbutori trebuie neaparat schimbat prntru Weber 32 DIR?
vercingetorix
Am si eu o problema similara, vreau sa pun un weber 32DIR51 pe un motor Dacia 1600 si nu ma descurc cu furtunele.
Cum am numerotat pe poza:

- 1 e pentru avansul vacuumatic
- 2 ar fi pentru furtunul ce iese din capacul de la culbutori

Nu-mi dau seama ce sa fac cu stutul numarul 3, ma gandesc sa-l anulez.
Pareri ?
DJ-55-AMC
Stutule 3 vad ca vine in para calda, nu e pentru apa? Mai e unul pe partea opusa?
bashtalu
capacul de culbutori este cel de pe r12 ts, asta ma ajuta ca sa am trecerea cablului de soc cu parghia aferenta

ideea ca nu stiu sa montez furtunele de la antigel, plus ca din gatul de lebada mai iese un furtun

tot caut poze pe net cu carbul asta montat si inca nu mi dau seama

vreau sa fie exact ca la r12 ts, mai imi lipseste un arc pe care il leg la capacul de culbutori, dar vad cum improvizez

stie cineva?
vercingetorix
QUOTE(DJ-55-AMC @ 21 Jan 2014, 14:03)
Stutule 3 vad ca vine in para calda, nu e pentru apa? Mai e unul pe partea opusa?


Da, pe partea opusa pata calda are 2 stuturi pentru apa ce trece prin talpa.
Nu stiu ce sa fac cu al treilea stut, teoretic imi da vaccum din galeria de admisie dar nu am ce face cu el.
DJ-55-AMC
Poi il poti astupa daca nu iti trebuie. Cele 2 stuturi de apa sunt pe aceeasi parte?
vercingetorix
QUOTE(DJ-55-AMC @ 21 Jan 2014, 16:56)
Poi il poti astupa daca nu iti trebuie. Cele 2 stuturi de apa sunt pe aceeasi parte?


Da, sunt pe partea opusa ambele.


22 Jan 2014, 14:14:
Asa arata flansa de la carburator.
Al treilea stut iese in galeria de admisie.
G I M
Daca acel stut corespunde cu admisia, e de la recuperare vapori. La nova asa este. E un furtun care pleaca din capacul culbutorilor si se ramifica, un futunel intra in talpa carburatorului si unu mai gros in filtrul de aer.
DJ-55-AMC
QUOTE(G I M @ 22 Jan 2014, 20:48)
Daca acel stut corespunde cu admisia, e de la recuperare vapori. La nova asa este. E un furtun care pleaca din capacul culbutorilor si se ramifica, un futunel intra in talpa carburatorului si unu mai gros in filtrul de aer.
*



Da, dar stutul ar trebuii sa fie deasupra clapetei de acceleratie, altfel ar trage aer fals ( cel putin la Carfil e deasupra)
payty
stutul de vacuum si cel de recuperare a vaporilor trebuie sa fie subl clapeta de acceleratie.

pt cel de vacuum, e necesar asa pt ca asa e conceput delcoul, altfel nu vei avea avans vacuumatic la relanti si va merge prost.


Exista si carburatoare la care stutul de vacuum e deasupra clapetei (trebuie vazut cum e la cele pe care vreti voi sa le montati), dar delcoul e gandit in asa fel incat sa ia in calcul acest lucru.

Daca carburatorul respectiv are stutul de vacuum deasupra, atunci trebuie sa conectati delcoul la stutul de la servofrana, ca altfel nu va merge motorul corect, avand in vedere delcoul de pe dacia.


pt cel de recuperare, evident el trebuie sa fie sub clapeta, altfel e ca si cand ai obtura furtunul de la capacul de culbutori si s-ar putea sa sara ori capacul de la ulei, ori joja, in caz ca ai un motor mai uzat.


Daca ai mai multe stuturi, le poti astupa pe cele care sunt in plus.
vercingetorix
Am gasit oaresce explicatii la un Weber 32DIR98 de pe un Volvo 340 cu motor Renault 1400 similar cu Dacia.

-13 este vacuum connection for Renix(ce o fi aia ?)
-22 este vacuum connection for crankcase breather

Deci sa conectez furtunul dintre T-eu si galeria de admisie in stutul din talpa weberului ?
bashtalu
revenind putin la problema mea: pata calda are 2 orificii si sunt orientate langa capacul de culbutori, carburatorul are si el un orificiu spre filtrul de aer. Din chiulasa iese un furtun, din T de langa radiator am un alt furtun. Mergand pe ideea ca si la carfilul monocorp, pata calda are 3 orificii, 2 conectate la schimbul de antigel si unul la furtunul ce intra in capacul de culbutori-carburator-epurare gaze

conectez la fel si la asta dublu?


apoi, cablul de acceleratie de R12 TS este diferit fata de cel de dacie? are cineva o poza va rog?

multumesc,
DJ-55-AMC
QUOTE(bashtalu @ 23 Jan 2014, 13:53)

conectez la fel si la asta dublu?


multumesc,
*



Da, luand-o logic asa ar trebuii sa le legi. Eu unul asa voi face la al meu.

Apropo, aveti ideie cu cat se mai da un Weber 32 DIR?
bashtalu
daca nu ajung furtunele pe care le am de la carfilul mono, gasesc furtune mai lungi? le pot prelungi cu ceva?
DJ-55-AMC
Daca te referi la furtunele de apa, da, gasesti furtune de instalatie de racire. Nu te complica nu prelungiri si inadituri, cumpara un metru de furtun. Nu trebuie sa fie neaparat de dacie, cauti pur si simplu furtun de instalatie de racire la metru. Nu stiu ca iti spun pret dar nu cred e mai mult de 10 lei un metru.
bashtalu
Mai atasez o poza, galeria are 2 stuturi, cate unul pe fiecare parte si arata ca si cum ar trebui conectate la furtunele de antigel. Trebuie da mai le conectez si pe astea?

<span class='edit'>24 Jan 2014, 00:51:</span>
o atasez din nou, am marcat stuturile

<span class='edit'>24 Jan 2014, 00:51:</span>
daca prin astea circula antigelul, ce fac cu pata calda?
sobolan
Pui furtunele si-n galerie si-n carburator cu T-uri,e mai dificil da' n-ai ce-i face,in cel mai rau caz pui la pata calda si atat...eu nu prea inteleg ce naiba vrei sa faci cu "uzina" aia de carburator....punei unu' de papuc sau fa o treaba de om gospodar si pune-i 2X DHLA40 E cu admisii custom si esti boier,poate pastrezi jumatea de evacuare din cea existenta !
payty
eu zic sa nu te complici prea mult cu atatea furtune. Ori pui circuitul de apa pe galerie, ori pe pata calda. As pune mai degraba pe pata calda pt ca vara galeria se va incalzi prea mult si nu stiu daca isi are rostul.

si cum zicea si colegul de mai sus, mai bine pui carburator de papuc si gata.

Mie unul mi se pare o mare tiganie sistemul ala de actionare cu tija.
bashtalu
am dat destui bani pe acest carburator si nu ma refer doar la banii platiti pentru el, am kit de reparatie nou, reglajele pe banc, etc

nu mai o dau la intors cu alt sistem, merg cu asta. o sa conectez maine doar la pata calda si sa vad cum merge, daca merge...

naspa e ca nu prea merge cablul de acceleratie, inca nu mi dau seama ce are

sper sa pot face treaba maine avand in vedere vremea de afara. n am alta masina si trebuie sa o fac pe asta...
payty
in ce sens nu merge cablul?

ramane blocat, nu trage, ce nu face?

am si eu un sistem din asta complet, sta prin atelier degeaba, dar dupa cate am vazut, mie mi se pare ca se poate pune cablul de acceleratie de dacie normal, cu tot cu piesa aia care prinde capatul la carburatoarele monocorp. E chiar indicat sa folosesti si acea piesa ca se roteste si ajuta la deplasarea lina a cablului.
bashtalu
cablul de acceleratie l-am bagat in tija de la carb, am pus si arcul normal de dacie care la monocorp tine acceleratia. in acest caz, cablul este mort, pedala este jos, nu trage nimic, maine mai verific

ce anume ai tu in garaj? poate ma poti ajuta cu ceva smile.gif
payty
am sistemul complet, carburator, capac cu tot cu sistem de actionare, galerie, filtru de aer si gatul ala de la filtru. Cand ajung pe acolo poate ii fac o poza daca te ajuta.


LE. Acum m-am uitat la poza: tie iti lipseste sistemul de actionare: e o tija care vine pe capacul de culbutori si cand cablul trage de ea, impinge in parghia de la clapeta, pt ca la carburatoarele astea modul de actionare e invers fata de Carfil.
bashtalu
am parghia aia, vezi in pozele postate mai sus, dar parghia aia nu este pentru cablul de soc?

sau este vb de alta parghie?
iuliano_smile
Trebuie sa folosesti parghia aia originala de o ai acolo.
Piesa aia metalica care se infileteaza se pune pe partea cealalta si se strange . Dupa care bagi cablul prin ea.
Daca vrei eu zilele astea sunt prin bucuresti si iti pot da o mana de ajutor daca vrei.
bashtalu
Mai atasez o poza, se vede cablul de acceleratie, nu este bine pus?
sobolan
Man ,nu te inteleg,cum de te-ai apucat de un proiect asa mare? laugh.gif
bashtalu
mai bine zi-mi, daca te pricepi, la ce am eu acolo

smile.gif
payty
maine sau poimaine ma duc la atelier si fac o poza la ce am eu acolo.
bashtalu
maine trebuie neaparat sa pornesc masina, la cum se anunta vremea....nu vreau sa astept primavara

smile.gif
DJ-55-AMC
Tu ai circuit de apa si in galerie?? blink.gif
bashtalu
Asa este galeria.... O sa incerc sa astup acele stuturi, conectez doar la pata calda
DJ-55-AMC
Nu e nevoie sa astupi acele stuturi, doar le lasi in pace, nu le folosesti.

@Payty ai tot Weber 32 DIR?
payty
da, tot 32dir
bashtalu
la cum este vremea afara.......cum naiba ma apuc sa fac montajul?
DJ-55-AMC
Si cat vrei pe el cu tot cu piesele aferente? (pata calda, capac fitru aer etc)
E de pe R12?
bashtalu
am nevoie de cablu de acceleratie de r12ts, cel de dacie nu se potriveste. cine are?

iar ca arc, ce pot adapta? arcul care trage clapeta adica tija aceea
DJ-55-AMC
De ce nu se potriveste cablul de dacie? Ce nu are?
dacia_geo
La carburatorul ala dublucorp (eu am vazut pe volvo 340 asa ceva) cablul de acceleratie vine pe piesa aceea de pe capacul chiulasei care la randul ei actioneaza prin tija clapeta. Socul este in partea de sus a carburatorului iar clapeta de acceleratie jos. Tu ai luat carbul si galeria de la aceeasi masina? Eu stiu ca se pune doar un singur sistem ori in galerie ori in talpa. Nu era mai simplu cu o galerie de papuc la care refiletai prezoanele?

PS: cred ca la dublucorpul asta clapeta se impinge pt accelerare. La monocorp clapeta se trage.
bashtalu
Cablul de dacie are capatul prea gros pentru sistemul se actionare a clapetei carburatorului 32 dir 21. Nu stiu daca este ok sa faci modificari, am facut rost de cablu de r12 ts. Sper sa fie ok, nu il montez pana nu se opreste ninsoarea
Am montat furtunele la pata calda, stuturile de la galerie le voi obtura cu un furtun.
Mai trebuie sa pun un furtun la capacul de culbutori catre gatul de lebada

Sper sa mai am baterie sa o pornesc smile.gif
DJ-55-AMC
Referitor la cablul de acceleratie singura problema e ca e prea gros si nu intra in "maneta" de la clapeta de acceleratie? Te intreb pentru ca in cateva luni vreau sa imi cumpar si eu un Weber si mi-a prinde bine niste informatii smile.gif
dacia_geo
QUOTE(bashtalu @ 26 Jan 2014, 16:21)
Nu stiu daca este ok sa faci modificari.
*


Ma refeream la faptul ca era mult mai usor de procurat (si modificat o galerie de papuc pt carburator). Asa nu te mai deranjau stuturile alea din galeria de r12ts. Pune si tu o poza cu cablul de acceleratie de r12ts sa vedem cum e. De unde ai facut rost de el?
bashtalu
Va atasez poza maine, l am luat de la cineva de aici de pe forum. Nu l am montat inca, sa se opreasca ninsoarea si sa am ceva timp.

Cablul are in capat o portiune rotunda, nu stiu daca are o denumire anume, la cel de dacie, aceasta portiune este mai groasa si nu intra unde trebuie
bashtalu
m am impotmolit putin, cum scot cablul de acceleratie? cred ca nu s a umblat la el de cand este masina si anume 1996. am desfacut la pedala saiba aceea, am scos prinderea, dar la motor nu stiu cum sa trag de dopul Acela

am tras de cablu, a iesit din camasa, a sarit si arcul si a ramas dopul.

se misca intr-o anume parte si apoi iese sau cum se procedeaza?
bashtalu
am rezolvat si cu cablul de acceleratie, problema este ca a murit bacteria. sper sa gasesc pe cineva sa-mi dea ceva current, sa incerc sa o pornesc

sa fac o recapitulare:

-piesele necesare modificarii sunt: galerie admisie, evacuare pt dublu corp (nu stiu daca a mea este cea originala de la R12 TS), carburetor weber 32 dir 21, pata calda, Capac culbutori, cablu acceleratie, ansamblul de tija care se prinde pe capacul de culbutori si clapeta de acceleratie caruia ii trebuie un alt arc ca sa tina cablul intins, garnitura evacuare, saxofon, Capac culbutori (astea se potrivesc de la dacie), gatul de lebada cu racordul de cauciuc si carcasa filtrului de aer

nu am carcasa filtrului de aer originala, am o copie care nu se potriveste, trebuie sa-i fac ceva adaptari, in cazul in care nu reusesc, o sa-i pun un filtru "sport" si asta e

pentru cei care doresc modificarea, asigurati-va ca aveti toate piesele, banuiesc ca adaptarile sunt mai greu de facut in cazul in care lipseste o piesa din acest system

sper sa o rezolv in timp util si sa fac ceva drumuri cu masina ca sa-mi dau seama de consum, putere, etc

o sa pun si poze semnificative saptamana ce vine, dupa ce o pornesc

multumesc celor care m au ajutat cu sfaturi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.