Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Izolatie anticoroziva pe dedesubt
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
silviumc
Cu ce meglem se face asta?



Am intrebat in mai multe parti de pret si mi-au spus de la 800 de mii la 3 milioane.



In afara de diferentele dintre staiful service-urilor, probabil ca exista diferente si intre substantele folosite. Din cate am auzit, cel mai bun e unul care e cauciuc sintetic.
paulp
Silviu, o sa-ti dau reteta mea (aiurea e a lu' tata icon_twisted.gif ) pe care am de gind s-o folosesc againd la primavara pentru Nova (e incercata pe berlina). Din pacate asta presupune sa NU te duci in service :wink: .



Deci:

3 l grund.

10 Kg antifon cauciucat.

2-3 l vopsea alchidrica mai ieftina (merge si Emaur da e scump :wink: ).

Perie de sirma (preferabil sa ai si o perie rotativa ca sa mearga mai repede).

Ochelari de protectie.

Curte icon_twisted.gif



Se ia bunatate de Dacie si se dezechipeaza complet (interior-exterior, mai putin motoru, desi preferabil ar fi sa-l dai jos si pe asta).

Se intoarce pe o parte rabla si se spala bine cu jetu. Apoi se ia la perie tot ce inseamna tabla.

Dupa asta se grunduieste peste tot (daca ai pistol de vopsit e si mai bine).

Urmeaza intinderea antifonului (diluat in prealabil, dupa cum scrie pe cutie) in 2 straturi.

Dupa uscare (atentie ca antifonul asta nu se intareste complet niciodata, deci cam a doua zi) se aplica un strat de vopsea peste antifon. Stratul asta are rolul de a proteja antifonul de viitoarele pietre care vor bombarda podeaua si a-l tine la locul lui.



Operatiunea se repeta si cu masina intoarsa pe partea cealalta.

Dupa ce termini distractia, pui maisina pe roti si repeti operatiunea in interior. Tot la interior se poate aplica ulterior si metoda Liviu de insonorizare (ca tot ai masina dezechipata.



Cam asta ar fi in mare operatiunea de protejare a minunatei noastre Dacii.



Daca vrei sa-ti faci singe rau uita-te la Discovery cum se face protectia la Rolls si o sa intelegi de ce costa atit icon_twisted.gif
danny_nt
am si eu o singura intrebare:

cum adica"Operatiunea se repeta si cu masina intoarsa pe partea cealalta"?

pai daca ai intors-o pe o parte nu e de ajuns?

:shock: sau cum ca nu prea am inteles ideea
FLEX
Cu masina rasturnata pe o parte nu ai acces in diverse locuri, de exemplu la pasajele rotilor de pe partea care e jos, plus ca e incomod ,daca nu imposibil pentru un om matur sa vopseasca la pensula ore in sir stind pe vine; incepi operatiunea de la pragul de sus, cobori pina la linia mediana, sau chiar pina la semilonjeronul de jos, rastorni masina pe partea cealalta si completezi acoperirea.



Dureaza mult, e destul de plictisitor luatul la perie, ca sa mearga treaba snur si bine ai nevoie de vreo 4 zile frumoase, adica concediu f***t si te mai si trezesti ca ai uitat sa pui ceva pe la locul lui, pe sub bord, de exemplu; din pacate, deoarece Daciile ruginesc prin firea lor de Dacii, operatiunea ar trebui facuta daca vrei sa tii masina mai multi ani.



Avind in vedere cele spuse mai sus, eu as prefera serviciile unui atelier, cu conditia sa primesc garantie si sa folosesca magiunuri de cea mai buna calitate; astea desigur costa mai mult, dar dai banul o data si nu te mai doare capul de burta masinii.
bogdan_o
Dar daca rastorni masina pe o parte nu se zgarie/indoaie partea pe care sta sprijinita? Atunci inseamna ca trebuie sa faci si exteriorul si te apuca plansul (timp+bani). O antifonare si o revopsire sunt mana cereasca pentru o Dacioara mai veche dar totusi cred ca mai bine te duci intr-un service mai mic care lucreaza si mai bine si mai ieftin decat sa faci operatiunea asta de capul tau.
Slider
Nu se indoaie stai linistit ca doar nu o sprijini direct pe tabla masinii. Se monteaza un dispozitiv la roti pe care se basculeaza masina.
Ov
si lateralul masinii, se pune pe niste cauciucuri ca sa nu stea pe jos
Slider
Nu-i nevoie de cauciucuri cu dispozitivul asta. Eu am folosit asa ceva. se dau jos rotile pe partea pe care se basculeaza masina, si se monteaza dispozitivul asta.
paulp
De dispozitiv n-am zis nimic (desi tata il are :wink: ) pentru ca nu-l are toata lumea. Se poate inlocui cu succes cu 1 cauciuc (cu tot cu janta icon_twisted.gif ) pus sub stilp.

Am facut operatiunea sta de 2 ori pina acum, asa ca metoda este verificata. Din pacate, asa cum a zis si Flex dureaza citeva zile toata miscarea (timpii de uscare, curatare, echipare-dezechipare) cam 1 saptamina, dar o faci o data la citiva ani.



Nici un service din cele contactate de mine nu face asa ceva complet. Se rezuma doar la a curata pe dedesubt, la a da cu grund si 1-2 straturi de antifon. Cam atit, iar costul era anul trecut cam la 2 mil. fara materiale.



Parerea mea e ca mai bine iti sacrifici 1 saptamina dar iti faci tu treaba cum trebuie. Eu abia astept frumoasa luna mai, sa fac operatiunea asta pentru Nova. Cam ar fi timpul de-acu' icon_mrgreen.gif
costi
Parca ziceai c-o benzinesti si scinteiesti 053.gif
paulp
icon_mrgreen.gif

Las-o in pace ca si-a facut datoria si m-a carat dupa nevoia mea 017.gif





Da nu se stie niciodata icon_twisted.gif
Slider
Sa fii sigur Paule ca nu o sa vezi sa service asa antifonat. Eu am curatat-o bine pina la luciu metalic pe burta. Am muncit eu ceva - si asta o faceam dupa amiaza dupa ce veneam de la munca - da' a meritat.
tyka
io fratilor am alta ideie mai BUNA.se ia una galeata ulei uzat.se antoarce rabla adica [dacia]cu roatele antro parte daca este necesar se curata cu jet apa se curata cu peria de sarma si daca e nevoie se grunduieste si se antifoneaza cu antifon sau bitum [cine are] io am.dupa grunduire si antifonare se ia una bucata pensula si se ancepe vopsitu cu ulei peste [tot] se lasa masina jos se cauta un camp cu [multttt] praf si se face una bucata raliu de tara pana se pune praful pe ulei.face minuni eu fac asta de 2ori pe an primavara si toamna.eu am ulei si sub covoarele masini dupa care se acopera cu folie nailon alt fel nu mai scapi de miros apoi se cumpara vatelina si se pune peste nailon dupa care se pune covoarele si presurile de cauciuc.vatelina se baga si an usi apoi se baga si ulei.garantez ca nu mai rugineste.si se antifoneaza perfect ,la mine la relanti dabia se aude motorul. icon_mrgreen.gif
whitesorcerer12
tyka, pe unde se mai scurge apa din usi daca bagi vatelina?de unde se ia vatelina?
dadu221
stiu ca e off topic dar din moment ce a pomenit cineva de o mana cereasca legata de vopsit .. am si eu o nelamurire in legatura cu asta. Daca am cateva "gaurele" in vopsea (pete micutza de rugina) pe partea exterioara a caroseriei si acolo e ruginita la vopsire (dupa ce o smilgheluiesc cum se cuvine) se poate vopsi fara a se observa diferente. Si de curiozitate cat costa o vopsire pentru ca vopseaua care a fost aplicata peste cea originala de fostul proprietar a inceput sa se cojeasca dupa ce a luat putintel noroi pe la usi (partea din stalp care se vede cand deschizi usa)
tarzy
daca stiti pe cneva meserias in ale vopsitului/grunduitului prin Bucuresti poate ne spuneti si noua.
whitesorcerer12
toti sunt cioflingari daca nu stai langa eu dupa 1 luna incepe sa se cojeasca vopseaua pe la colturi

meserie ar sti ei, da-s putori, da-i naiba!!! icon_mrgreen.gif
van den plas
Daca va intereseaza un vopsitor bun si relativ ieftin ,vedeti ca este un topic mai vechi (pag. 6) despre asa ceva - "Vopsitorie la meserie".
christy
eu nu recomand nimanui sa se duca in diferite ateliere pentru a realiza antifonarea masinii. Ce face omul cu mana lui e sfant. Eu am luat masina noua... si daca nu o boteam nu observam cat de nesimtiti sunt cei de la Dacia. masina era antifonata numai "la vedere". cand am demontat aripa fata, stalpul era umpuic cam ciuruit de rugina :x . Asa ca fratilor, puneti mana pepensula daca vreti sa iasa treaba buna icon_mrgreen.gif
Bunicutzu
Pentru cei interesati, am o reteta personala foarte eficace si ieftina. Trebuie sa ai doar un compresor cu furtun si pistol de vopsit.

Ingredientele sunt:

-2 litri ulei cutie T90(cel mai ieftin)

-3 litri ulei de in

-1 kg vaselina.

Se amesteca bine toate astea intr-o galeata larga sau int-un lighean pana devine un amestec omogen. Se foloseste imediat deoarece, avand ulei de in, tinde sa se intareasca(ingroase). Bineinteles ca inainte de a realiza acest amestec se ridica masina pe o parte atat cat sa poti avea acces la toata partea de dedesubt a masinii, aici ar fi bine sa fiti cam 3 oameni sa o puteti ridica si asigura.

Dupa ce ati realizat amestecul, umpleti rezervorul pistolului de vopsit cu "maglavaitul" asta si acoperiti cu el toata partea de dedesubt a masinii.

Se va insista asupra lonjeroanelor, pasajele rotilor, podele si praguri.

Daca este posibil introduceti "maglavaitul" si in interiorul lonjeroanelor.

La final se ia autovehiculul si se face un mic "raliu" pe un drum de tara plin de praf, cat mai mult, de aceea operatia asta se va face numai pe timp frumos si uscat. Dupa tratamentul asta poti sta linistit ca nu-ti vor iesi picioarele prin podele multi ani.
roberth
Bunicutzu, crezi ca, shmglavaizul asta ar fi bun si de bagat in praguri ?
whitesorcerer12
eu cred ca nu..va impiedica scurgerea apei....

baga ulei in praguri la greu si e suficient...

a mea are 15 ani si nici o urma pe la praguri, numai cu ulei odata la cativa ani....
Bunicutzu
Pentru roberth:



-numai in lonjeroane trebuie sa bagi maglavaitzul asta, bagi prin gaurile pe unde se scurge apa cu pistolul de vopsitorie.

-in praguri si usi se baga numai ulei si vaselina(pe fata interna a usilor, asta inseamna ca trebuie sa dai fetele jos)

Daca faci asa nu mai ai treaba cu rugina mult timp.
B31AYZ
Salut ,



Are cineva un pistol de vopsit sa-mi dea cu imprumut pentru 3-4 zile ? Vreau sa dau cu antifon , am compresor de la un camion si as vrea sa fac treaba mai buna.Cu pensula am incercat si a iesit foarte prost .M-am bagat sub masina dupa ce am urcat-o pe niste butuci am incercat cu pensula. Munca multa si proasta .

Am citit aici de un dispozitiv pentru roti ca sa o ridici intr-o parte . In ce consta acel dispozitiv si daca se poate face . Daca nu ai dispozitivul respectiv pentru roti , ce probleme pot aparea daca nu se foloseste ?
notchman
Bagati voi boieri dumneavostra ulei de cutie prin praguri si pe dedesupt si sa vedeti cand s'o incinge tabla , mirosu draq puternic de usturoi , sau de ce o fi , numa cat de cat suportabil nu , iar subt toata smekeria aia cu vaselina , ulei , etx+plus praf, o sa rugineasca pe desubt , in voie , iar in plus de asta se stie ca zapada topita amestecata cu sare si nisip , ia si mama ii de vaselina .....

Curatat +feruginol+degresat+grunduit+antifon +niitica vopsea (poa sa fie si de vopsit garduri) face minuni , cost total:

bidon 5 litri de antifon romanesc , cauciucat max~200 mii

1 cutie de grund max 100 mii

1 flacon feruginol maxxx 100 mii

1 cutie vopsea ieftina maxx 100 mii

3 ~4 litrii benzina 120 mii

=600 mii da tine garantat pe putin 3 ani ~5 ani

a era sa uit 1 lada bere =.......lei...........



Nu folositi dispozitivul ala pentru roti , se duc draq pivoti etx......in plus de asta ai senzatia ca se rup rotile de acolosa ....io am dat pe o parte mai multe masini , iar scule folosite pentru spijinire sunt : una bucata scaun fara spatar si relativ solid pe picioare+ una bucata cauciuc uzat.

mai multi voinici ridica de o parte masina incet incet , iar cel mai pricajit din grup fixeaza scaunul cu cauciucul pe iel , pe marginea plafonului pe stalpul din mijloc...si asta e...(apropos io mereu am fost ala de muta scaunul :oops: )
cristidb
In primul rand nu e necesar sa se antifoneze toata mashina. La ale mele acolo unde a avut antifon original cauciucat, este in perfecta stare shi la berlina de 8 ani si la nova de 6. Ambele au mers prin sarea din Bucureshti zi de zi in fiecare iarna.

Problema este ca acel antifon nu este peste tot. De ex la Berlina pe stalpii fatza shi pe aripa/contraaripa fatza in partea da langa far, iar la Nova doar pe contraaripa si aripa langa far.

Din experientza am constatat ca daca se aplica grund suficient sa acopere bine tabla nu mai rugineshte. Antifonul ieftin ranane moale shi cade destul de repede.

Legat de ulei in praguri si ushi, face bine dar miroase urat si o perioada se tot scurge si te murdareshti cand treci pe langa mashina. Nu imi place metoda. In nici un caz nu ash pune ulei pe sub preshuri in mashina.

Am mai vazut la unii ca astupa gaurile de scurgere de la ushi si praguri (sa nu curga uleiul) biggrin.gif . In cazul asta nu o sa mai curga nici apa.

Uleiul ars este acid si nu e bine sa se foloseasca la operatziunile astea.

Recomadarea mea este sa demontatzi aripile si sa datzi cu grund in 2 straturi unde e tabla goala, sa verificatzi podeaua shi pasajele si sa datzi tot gu grund unde apare rugina sau e antifonul luat, sa nu datzi cu ulei pe mashina pentru ca nu e foarte eficient, arata urat, miroase urat, va murdaritzi hainele.
teaser
ai dreptate cu scurgerea apei, daca acoperi scurgerile, dar ceea ce nu a spus nimeni pana cum e ca uleiul se tine in praguri pana la prima ploaie altfel va pluti deasupta apei care intra in praguri, usi si alte locuri deci nici un efect. La dacia mea s-a facut asta 20 de ani in fiecare an si nu s-a ars de la acidul din uleiul folosit si nici de la sulful din motorina iar rugina se incapataneaza sa apara biggrin.gif . Miroase intr-adevar dar nu tine mult. Oricum parerea mea e ca fara ulei in praguri sau alte tratamente nu rezista
Laurentiuu
QUOTE
...uleiul se tine in praguri pana la prima ploaie ... s-a facut asta 20 de ani in fiecare an si nu s-a ars de la acidul din uleiul folosit si nici de la sulful din motorina iar[b] rugina se incapataneaza sa apara [/b


Daca azi pui ulei in praguri si miine ploua, il dai jos? Uleiul il tii o saptamina doua timp in care masina o porti pe niste pante ceva mai pronuntate pt a se putea unge bine prin toate colturile. Fii linistit ca in timpul asta nu apare rugina.

Cit priveste uleiul folosit pt o astfel de operatie, e bun cel de transmisie scos la schimbul de ulei din C.V.
teaser
Ai perfecta dreptate Laurentiuu dar nu cred ca daca bagi acum ulei in praguri tre sa urci si sa cobori cu ea ca sa intre uleiul peste tot nu? si oricum se foloseste spritziera cu care bagi ulei cu presiune destul de mare si imposibil sa nu intre peste tot. Inca ceva, cred ca daca il tii doua zile sau il tii 2 saptamani efectul e acelasi :lipsa ruginei nu? In orice caz nu vreau decat sa combat parerile ca uleiul in praguri nu-si are rostul. ISI ARE
cristidb
La nova de ex daca bagi ulei in praguri curge inauntru. Asta pentru ca are gauri din interiorul caroseriei spre prag. A mea a avut din fabrica antifon peste tot shi o cehestie care seamana cu vaselina rpin praguri shi ushi. La 6 ani nu are deloc rugina in praguri sau ushi.

Uleiul de cutie miroase groaznic. De cate ori am umblat cu ulei de cutie mi-a ramas mirosul ala in minte cateva zile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.