Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: frana lipsa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionutz_ro23
nu mai am frana aproape de loc! imi blocheaza rotile la maxim 30-35 km/h. am schimbata servo ( noua de uzina) si lichidu si tot aceeasi poveste. imi prinde pedala f. jos si la mai mult de 40 km/h cand pun frana ma tot duc vreo 2-3 m ( aluneca placutele cred ). de aerisit am aerisit de o gramada de ori dar nimic . tot asa prinde jos si la viteze mari nici nu pot sa zic ca aia ii frana ( mai bine prinde cu frana de motor) . da-ti un sfat ce sa mai fac ca deja am fost la mecanic la ea si mi-a schimbat servo ( desi cred ca nu trebuia ) si nu am chef sa bag iara o groaza de bani pe ceva care nu-mi trebuie.
cik83
Salut! De ce ai schimbat servo? Era pedala tare, nu mai mergea servo cu motorul pornit? Servo este un amplificator. are rolul de a reduce efortul la pedala, numai cand pornesti motorul.
Da mai multe indicatii. Ce pompa de frana ai? Alte simtome.
Eu cred ca nu a fost aerisita bine. sau Pierzi lichid pe undeva. Garnituri.etc.
argon
La mai mult de 40 lm/h, te astepti sa opreasca instant? cum adica se tot duce 2-3 m?
Cum adica iti blocheaza rotile la 30-35 km/h? eu personal nu am inteles nimic...
ionut232
nici eu nu am inteles prea multe...

poate revizuiesti putin post-ul
EUROPE_
Explica mai clar, nu ai frane deloc la viteze mari, pedala actioenaza elastic, sigur ai aer pe circuit, sau sunt ferodourile duse, si poate si plachetii, sau discurile, explicatii sunt destule...dar mai intai explica tu mai clar...ok?
ionutz_ro23
scuze ca nu am fost inteles! blink.gif
am pompa cu dublu circuit! si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea
driverx
QUOTE(ionutz_ro23 @ 25 Apr 2006, 17:17)
scuze ca nu am fost inteles! blink.gif
am pompa cu dublu circuit! si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea
*



Tu ai alti metri decat metri care ii stim noi? Sau vorbim aici cumva de nus ce super masina, nu de Dacia? Mai lucreaza la cifrele alea. unsure.gif
mihait
De acord cu ce a spus driverx, plus ca ar trebui sa stii ca distanta necesara franarii creste odata cu viteza.
EUROPE_
Ai schimbat ferodourile pe spate, plachetii pe fata, mai pot fi si dicul, iar pe spate oala, uzate, sau poate nu ai facut aerisirea bine. Mai fa-o inca o data.. poate merge, sau verifica lichidul de frana, poate nu este conform normelor: SAE 1703 f, sau SAE 70 R3.
Uite cate-va caracteristici:
Diametrul tamburului: 180 ( dacia berlina, 1410, Sport), 228, 5 ( 1300, break)
Diametrul maxim al tamburului dupa rectificare: 181 si 229,5
Grosimea garniturii de frana ( ferodoului ) : 5 mm
Pe fata grosimea discului : 10 mm ( cred ca stie toata lumea )
Grosimea minima admisa: 9 mm, daca tu ai 8, de aici ar putea sa fie probl...
Daca ai cartea de automobile dacia, iti va mult mai usor sa verifici!
Trebuie verificat tot, inclusiv pompa care zici ca e noua! Bafta la verificat! icon_mrgreen.gif
argon
QUOTE(ionutz_ro23 @ 25 Apr 2006, 17:17)
si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea
*




In cazul asta dute si fa omologare la Dacie, poate intri si in cartea recordurilor cu "Dacia cu cele mai eficace frane" revino cu picioarele pe pamant ph34r.gif
Valorile alea in metri sunt supranaturale si pentru un bolid de curse.

Franele Daciei sunt considerate OK daca franeaza de la 80 km/h la 0 km/h in 50,6 m



Sa-ti dau si formula?

Sf<=0,1v+(v la patrat supra 150)
unde v este viteza in km/h

Sf<=50,6 Asta e maximul admis pentru frane in standarde, se poate sa fie si 45-46, etc, dar 10-15 nu-i scoate nici o masina indiferent de performante. Si daca ar scoate, forta G ar fi imensa pentru un sofer obisnuit wink.gif

La viteza de 40 km/h iti sunt necesari 14,6 metri....nu 2-3 cum spui tu, si te si plangi ca e prea mult radmasa.gif

Deci succes in omologarea super-sistemului de franare din dotare !
Petea
S-ar putea sa fi intuit eu problema (am si eu una similara). Din cate am inteles pedala sta foarte jos si frana nu e foarte eficienta indiferent cate aerisiri ai face sau din cate pedale ai frana.
Aceeasi problema o am si eu si se pare ca este de la pompa de frana. Din nefericire stiu un caz in care respectivul a schimbat 5 pompe de frana noi pana sa nimereasca una buna (facute de cine stie ce cooperativa). Deocamdata merg prudent si folosesc preponderent frana de motor (deh, obicei prost) dar ma gandesc cu groaza ca voi juca la loteria pompelor de frana. Mie chiar mi-a placut chestia asta iarna ca impiedica blocarea rotilor si aveam si eu un inlocuitor de ABS.
Verifica pompa si daca e asta bafta la gasit una buna.
Dreamer
QUOTE(ionutz_ro23 @ 25 Apr 2006, 17:17)
scuze ca nu am fost inteles! blink.gif
am pompa cu dublu circuit! si la viteze mai mari de 30-40km/h masina mi se opreste in 2-3 m. daca am 80 km/h nu cred ca mi-ajung 10-15 m sa ma opresc. in plus frana imi prinde foarte jos: la un sfert de la podea
*



Cred ca ai uitat sa mai pui care un " 0 " in spatele fiecarei valori declarate ... sau ... " marmaota invelea ciocolata ... "
diaconuliviu
@Ionut_ro23
Ce inseamna "pompa dublu circuit"? Pompa cu 4 conducte? Sau pompa TANDEM cu 3 conducte?
Daca e vorba de 4 conducte, scoate pompa din "avarie" scotind acea sonda ICP si actionind pedala energic de 3-4 ori. Dupa asta repui sonda ICP, cuplezi firul, pornesti motorul iar becul (!) ar trebui sa se stinga.
A, nu sta aprins nici acum? poate un "mecanic" de la service care ti-a aerisit frinele prin metoda "fa pedala" a scos papucul de acolo.
Da o cautare, s-a tot explicat.
aly
Daca e pompa dubla cu 3 conducte, vezi ca fiecare piston (din pompa), are in cap cate o supapa, care daca e defecta permite lichidului sa se intoarca in borcan cand franezi. Verifica etanseitatea acelor supape.
Eu am patit la fel, si pana am aflat ca s-ar putea sa fie de-acolo(multumiri lui Liviu Diaconu), am aerist-o de am inebunit-o, am schimbat garnituri,pistonase etc, si la fel ca tine ba batea gandul sa schimb servo.

PS:
Pe pistonase am dat 20 ron, pe un set acum vreo doua saptamani.
Bafta.
raptordivx
Scuzati ca sunt off topic .. se poate adapta servofrana pe 1310 ?
argon
QUOTE(raptordivx @ 26 Apr 2006, 12:17)
Scuzati ca sunt off topic .. se poate adapta servofrana pe 1310 ?
*




Dar 1310 are servo..ma rog, majoritatea au...si daca nu are se poate adapta !
diaconuliviu
De ce nu?
Problema e ca va trebui sa gauresti galeria, sa montezi un stut pentru furtunul de vacuum.
Dyda
QUOTE(diaconuliviu @ 26 Apr 2006, 11:23)
De ce nu?
Problema e ca va trebui sa gauresti galeria, sa montezi un stut pentru furtunul de vacuum.
*



Plus largirea gaurii din mitraliera ( coloana volan)
diaconuliviu
Dyda, la mine (1310 din 86) nu a fost nevoie; nu contest, ex-proprietarul o fi schimbat mitraliera.
blink.gif
ionutz_ro23
am pompa cu 4 conducte si becu de avarie pt frana nu sta pornit!!
EUROPE_
QUOTE(ionutz_ro23 @ 26 Apr 2006, 16:57)
am pompa cu 4 conducte si becu de avarie pt frana nu sta pornit!!
*


Ai verificat tot ce ti sa spus?
ionutz_ro23
maine o sa ma duc la service sa vad ce naiba are
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.