Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diodele sau nu diodele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gigi_soft
La Dacia mea break cand pornesc Faza Lunga si Aerotema acul care indica nivelul de incarcare al baterie este pe rosu. Ieri am masurat tensiunea la bornele bateriei si indica 14.8 V cu totzi consumatori pornitzi, deci teoretic totul e ok. Dar totusi de ce ii pe rosu indicatorul nivel de incarcare baterie. Sa fie tensiune dar sa nu fie amperaj? Sa am probleme cu diodele?
GIC
La fel face si la mine dar e suficient sa pornesc faza lunga sau doar aerotema. Am tensiunea cu motorul la 2000 rot/min si toti consumatorii porniti de 14,1-14,2V. Concluzia: voltmetrul din bord e de k.....

De curiozitate am demontat unul => indica tensiunea prin incalzirea unui bimetal. Rezolvare am mesterit un voltmetru electronic cu 3 LED- uri - merge perfect, si il ignor pe cel din bord.
marius-gabriel
gigi_soft, daca ai 14,8V nu este teoretic OK ci practic...

Daca noaptea farurile nu-ti scad mult in intensitate la relanti,nu vad care e problema.
nelu
Masoara si tensiunea pe siguranta de faza lunga. S-ar putea sa difere sensibil de cea de la bornele bateriei datorita rezistentelor pe care le au firele din circuit si mai ales, dupa o anumita varsta a masinii, datorita rezistentelor de contact (in punctele de conectare: papuci, sertizari ale sarmelor, etc).

Daca ai posibilitatea masoara tensiunea chiar la bornele voltmetrului.

Curata bine bornele bateriei si punctul de legare al masei la caroserie.
ovidiucornateanu
Deci stai linistit,indicatorul de la bord nu indica bine.La Dacia mea daca puneam aeroterma si pozitia cobora de tot.Eu zic sa nu il iei in seama daca ai masurat tensiunea la borne si e ok.Si eu am mers 2.5 ani cu acea baterie(care mai avea 1 an de folosit inaintea mea de celalalt propietar) si am omorat-o iarna trecuta din cauza ca mi-a inghetat 'benzina' in carburator si am dat la automat ca boul pana a decedat.
mewtwo
Hai salut !

Dupa ce am cautat si am cautat, am descoperit topicul acesta care mi se potriveste de minune ; ca si gigi_soft am o problema asemanatoare .

Am dat jos alternatorul, curatat, masurat diodele, verificat carbunii etc rezultat : dupa montarea alternatorului pe masina acul de la instrumentul de bord care arata incarcarea in baterie cade in stanga aproape de zero, in conditiile in care nu am consumatori . Am masurat curentul de incarcare la bornele bateriei si este cam 13 V (aprox.) . Aaa, era sa uit : releul de incarcare este montat pe alternator (model de NOVA cica) si l-am schimbat deja ! Singurul lucru pe care nu l-am facut a fost ca n-am montat un alt alternator bun si sa fac teste cu el !!!

Va astept cu idei, dragii mei !!!

Mersi mult !

Toate bune, PA !
whitesorcerer12
masoara cat baga in primul rand alternatorul, inainte de releul de incarcare!
mewtwo
O sa merg la un mester (recomandat) chiar azi sa mai decartez niste bani...fac pariu ca o sa vad acelasi ritual : da jos alternatorul, se uita, masoara si zice...aaaa e ars !!! Te costa constatarea 200.000 lei . Cred ca explodez !!!

Sper ca asta la care ma duc sa rezolve !

Va dau de veste de indata !
Laurentiuu
QUOTE
dupa montarea alternatorului pe masina acul de la instrumentul de bord care arata incarcarea in baterie cade in stanga aproape de zero, in conditiile in care nu am consumatori . Am masurat curentul de incarcare la bornele bateriei si este cam 13 V (aprox.) .


Tensiunea de incarcare este mica. Limitele ar fi cuprinse intre 13,8V si 14,4V. Ca defectiune, nu pot fi decit doua cauze: releul de incarcare si/sau alternatorul.
mewtwo
Salut !

Problema a fost rezolvata ! Am fost la mester si era una din puntile de diode, ma exact in ansamblul (compact) de diode exista o punte care arata ca un paralelipiped negru cu trei picioare care sunt lipite de cele trei fire corespunzatoare de la stator...buuuun, dioda din mijloc era intrerupta...s-a inlocuit numai aceasta punte de diode cu una noua si problema s-a rezolvat cu 500k lei . Mester simpatic si priceput, am stat langa el se vedea ca se pricepe . Regret doar ca am avut incredere intr-un alt mester care mi-a desfacut primul alternatorul si a zis ca a verificat totul si de vina este releul electronic...daca imi dadea prin cap sa testez si eu diodele (ca ulterior am desfacut si eu alternatorul) o rezolvam singur .

In concluzie, daca sunteti putin priceputi in d'ale suruburilor faceti un test cu o lampa de control a statorului, a rotorului, a periilor si a diodelor...daca nu mergeti la mesterul asta (adresa o dau pe MP) .

Sunt tare bucuros ca am rezolvat-o !!!

Bafta multa tuturor !
SGN_1310
Ne bucuram shi noi!
EvilOne
gigi soft, 14,8 nu e deloc OK. Ce sare de 14,4 afecteaza bateria si in ceva vreme se duce.
Laurentiuu
QUOTE
...am masurat tensiunea la bornele bateriei si indica 14.8 V cu totzi consumatori pornitzi...


Daca si cu consumatorii porniti ai 14.8V, fara ei ce tensiune ai? Nu-ti fierbe bateria? Completezi des cu apa distilata? Verifica-ti releul regulator. La mine incarcarea este de 14V si acumulatorul a intrat pe al 6-lea an. Al tau ce virsta are?
notchman
io am mers cu incarcarea la 17v, aproape juma de an ......nu a fiert nimica , imi prajea doar bobina de inductie...

Normal incarcarea trebuie sa fie in limitele 13~14,4.

Daca face urat la incarcare , cauze pot fi:

carbunii alternator , dusi , sau murdari (blocati)

diode "ciufulite", din cauza unui contact imperfect , sau ptr ca sunt iele proaste

Releul de incarcare prost (daca este mecanic si va'tzi bagat labutele prin iel cum am facut si io draq mai regleaza lamela aia),(daca este electronic , sunt prost facute, ) o solutie ar fi sa inseriati o siguranta fuzibila pe firul de excitatie de 8A, si daca exista un scurt in alt , pur si simplu "sare" siguranta ...

Iar legat de ceasurile de la bord , pur si simplu sunt de foarte proasta calitate...



500K lei pentru 2 diode schimbate mi se pare mult totusi , io am o punga de diode , si nu dureaza mai mult de 15 minute sa le schimbi ........

practic 2 suroape de scos ,si se poate face treaba fara a da alt jos........

La o dacie 1300, am pus in exterior puntea de diode (una bosh, )langa releele de la far , si nu nu mai are nici un fel de probleme .......
mewtwo
QUOTE


500K lei pentru 2 diode schimbate mi se pare mult totusi , io am o punga de diode , si nu dureaza mai mult de 15 minute sa le schimbi ........

practic 2 suroape de scos ,si se poate face treaba fara a da alt jos........  
La o dacie 1300, am pus in exterior puntea de diode (una bosh, )langa releele de la far , si nu nu mai are nici un fel de probleme .......




...daca as fi avut si eu un sfert din punga ta de diode...ce bine era !!! Asta e, sunt momente cand esti cam legat de maini...plus ca ulterior am intrebat prin magazine (cateva, numai) si doar piesa (puntea de diode) nu o aveau...sau aveau tot ansamblul (cu diodele cu radiator cu tot) la 1 mil. si ceva !

Si eu preferam sa-i dau singur de capat, ca nu era mare lucru, insa d'aia am postat aici ca lumea sa ia aminte si sa nu se repeada la primul electrician...poate il ajuta pe careva experienta asta !

Bafta, pa !
whitesorcerer12
da ne si noua din punga mariei tale, boieruleee:)))))
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.