Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii Berlina/Break injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
RaduMan
Am si eu o nelamurire.

Pe forum, prin unele colturi, am gasit ca pentru motorul de pe Berlina, cu injectie monopunct, sunt recomandate bujiile Eyquem RC 42 S.

Pe site la Paneuro, sunt trecute C 42 S.

Este vreo diferenta intre cele 2 sau nu?

Care este real cea corecta?

Eu am cumparat niste bujii NGK luate dupa codul C42S si acum nu stiu daca sunt bune sau nu.
nelu
R s-ar putea sa vina de la rezistor de deparazitare inclus.

La NGK R-ul din cod (litera dinaintea cifrei termice, a treia sau a patra de la stanga la dreapta: ex PFR6A-11 sau BCPR6ES-11) inseamna sigur rezistor.

Pentru masinile cu injectie si "alte calculatoare de bord" trebuie folosite numai bujii cu rezistor de deparazitare inclus pentru a nu fi perturbate sistemele electronice de pe auto.

In manualul de service pt inj Bosch MA 1.7 se recomanda Bosch WR8BC (tot marfa lor; au rezistor de deparazitare).
RaduMan
Eu am luat V-line nr 18.

Cod BP 6 H.

Sa inteleg ca nu sunt bune ptr dacie injectie?
RaduMan
Avand in vedere ca nu a mai raspuns nimeni, am fost la revizie cu bujiile pe care le cumparasem NGK BP6H (V-line) si mi le-a pus pe masina fara nici o problema (s-a uitat la ele daca sunt bune pentru injectie - nu as putea zice la ce s-a uita - si a zis ca sunt ok).

Masina merge bine pana acum, nu pare sa aiba probleme de aprindere.
nelu
Eu as prefera cu rezistor inclus.
mike
Merg foarte bine bujiile BOSCH , WR8B+ cu electrod de ytrium. icon_mrgreen.gif
RaduMan
Ce face pana la urma rezistorul ala care e "inclus"?

El chair exista si pe bujiile "originale" de pe masina?

Sau, teoretic, masinile cu injectie ar trebui sa aiba asa ceva?
nelu
WR8BE au electrod de nichel-ytrium.



Rezistorul are rol de deparazitare a instalatiei de aprindere. Mai demult se gaseau fise-"lulele" care aveau in interior un rezistor (aprox. 10kohmi). La vremea respectiva eficacitatea lor se observa prin imbunatatirea calitatii receptiei radio, mai ales ca predominau aparatele care receptionau doar emisiuni AM.



In documentatiile despre sisteme de injectie, pe care le-am citit pana acum, am gasit referiri la necesitatea utilizarii bujiilor cu rezistor de deparazitare inclus pentru a se minnimiza perturbatiile radioelectrice care pot afecta functionarea partii electronice a sistemului.
xix1319
La mine in carticica scrie bosch wr7bc,dar a mers vreo 50.000 de km cu sinterom fara nici un rezistor (50.000 cu aceleasi icon_mrgreen.gif ) si n-a fost nici o problema ,acum am luat wr8bc si astept sa vad daca ma tin tot 50.000 pt ca sigur o sa uit sa le schimb si pe astea
xix1319
Si aprops la ce distanta trebuie reglate?
Ov
cica 0,8
iarba fiarelor
NGK SAU CHAMPION ONLY. SINT CATALOAGE PT AMBELE.
cristi&dacia
fii atent eu am pe dacia mea cu injectie si gpl bujiile ei originale (bosch nu stiu cum) am 40 000 km si acum vreo 3 zile le-am desfacut sa vad si eu cum arata surpriza tzipla recomand acest tip de bujii cu incredere :inger:
GabiS
Eu aveam pe dacia mea 2 brisk si 2 bosch(wr8bc).

Bujiile brisk le pusesem noi(acum vreo 40000 cred, ca ceva timp nu mi-a functionat vitezometrul).

Bujiile bosch le-am pus uzate cica, dupa o revizie la masina tatalui meu, cand au schimbat bujiile(aratau bine, nemancate).

Intre timp mi-am montat aprindere electronica(home-made) si am lasat bujiile la 0,7.

Duminica mi s-a facut mie chef sa desfac bujiile( masina mananca ulei si banuiam cam cum o sa arate). Insa... aratau parca ceva mai rau decat imi inchipuiam... biggrin.gif

Alea brisk erau insa in stare buna(in afara de faptul ca erau acoperite de calamina). Alea bosch mai aveau decat putin din electrod, adica foarte putin si pe deasupra erau parca mai incarcate.

Dupa curatirea de rigoare si reglarea la 0,8(la bosch distanta crescuse considerabil) bujiile s-au montat la loc. Singura diferenta e ca un bosch a fost inlocuit cu un brisk( luat odata cu celelalte), celalalt fiind lasat in locul lui din motive ciudate poate: are filetul mai lung decat briskul si reusesc sa-l infiletez in chiulasa mea cu filetul ras in dreptul cilindrului cu numarul 3. biggrin.gif



Ce s-a observat dup-aia a fost o diferenta destul de mare dupa parerea mea in mersul motorului(bine, dar am mai reglat si avansul si aerul), mai ales ca nu mai umblasem de la bujii de cand mersesem in 2 pistoane, dar asta e alta poveste.



Parerea mea e ca bosch se duc repede si observatia asta nu e numai la harbul meu. Costa prea mult si ofera mai putin decat alte bujii.
eXtenSion
Care e diferenta intre bujiile Bosch W7 B pe care le vand toti din magazine cum ca ar fi pt. Dacia injectie si bujiile WR8BC recomandate de producator?
argon
W7BC sunt pentru carburatie din cate imi aduc aminte, adica nu au rezistenta incorporata, si WR8BC sunt pentru injectie.
sobolan
merg pe carburatie amandoua si wr7bc si wr8bc.....
ilie.claudiu90
postez aici pentru a nu mai deschide un nou topic despre bujii, am desfacut astazi bujiile la dacie pentru a le curata si am avut o mare surpriza, in pozele atasate este in partea stanga ,bujia de la pistonul 1 si in partea dreapta bujia de la pistonul 4, de ce asa mare diferenta intre ele ,avand in vedere ca ambele sunt sinterom?
RaduWra
Man dar sunt negre bine de tot...ai un amestec bogat..
ilie.claudiu90
Nu are cum masina merge exclusiv pe gaz
CGDBZ
Distanta bujie prea mica, supape care nu inchid bine . Cred ca si ceva ulei care ajunge cam mult in capul pistonului. Pot fi multe.
corbex
Pe una dintre ele e limpede ca ajunge ulei. De verificat simeringuri de supape. De pus bujii perfect compatibile.
DJ-55-AMC
Crezi ca daca mergi pe GPL nu poti avea un amestec prea bogat?

Dupa cu ti s-a mai spus ia si verifica in ce stare sunt semeringurile de la supape si roaga-te sa fie belite ca altfel te paste o segmentare. Daca asa ai scot bujia ( de la pistonul 4) nu vreau sa ma gandesc cat ulei iti mananca. sad.gif
giuscam
Cum stai cu consumu de ulei?
Babaq139QMB2
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 27 Apr 2014, 19:54)
postez aici pentru a nu mai deschide un nou topic despre bujii, am desfacut astazi bujiile la dacie pentru a le curata si am avut o mare surpriza, in pozele atasate este in partea stanga ,bujia de la pistonul 1 si in partea dreapta bujia de la pistonul 4, de ce asa mare diferenta intre ele ,avand in vedere ca ambele sunt sinterom?
*



Ai montat BRISK-urile alea , din 8 bucati ? , scria pe ele cu marker , ce valori OHM aveau , masoara sa fie cit mai aproape de 0 (zero) .
maru
stimati injectati

dupa vreo 2 ani m`am gandit si eu in sfarsit sa`mi schimb bujiile bosch (desi pornea la sfert) cu unele speciale pt GPL si anume niste briskuri cu electrod de argint reglate la 0.8, si bine am facut ! am lasat culbutorii mai largi (25 admisie si 35 evacuare) ca am chiuloasa raschetata la maxim (raportul de comprimare marit) si am pornit spre zimnicea cu mare nerabdare.. din primii km am remarcat cat de lejer urca in ture si nu mai aveai sentimentu` ala ca se plafoneaza iar cand am prins portiuni bune de drum am urcat la 130 km/h lejer (inainte pana ajungeam la 120 era jale) dar surpriza a fost si mai mare cand m`am intors inapoi in bucuresti si am observat ca la acesti 250 km am alimentat aproape 21 l (cand am plecat am facut plinul de la aceiasi statie) in conditiile in care nu am menajat`o deloc si am coxat`o... asa ca peste 2 saptamani o sa merg la consum (maxim 90km/h) sa vad cat reusesc sa scot.

TRAIASCA GPL-ul !!!
giuscam
Cit e un set de bujii Brisk cu electrod de argint? Si eu am gpl si merg cu Sinterom si merge destul de bine, am avut EKUYEM frantuzesti luate noi si nu am mers 1000 km. si a inceput sa intrerupa, am umblat la aprindere la carb. si cum am schimbat bujiile toate au fost bune si frumoase
nikuniku
electrozi de argint?
poate de iridiu
maru
QUOTE(nikuniku @ 6 Jun 2014, 19:38)
electrozi de argint?
poate de iridiu
*



da barosso asa au zis ei ca e de argint asa te mint si eu..

uite aici -> http://www.gplshop.ro/index.php?route=prod...&product_id=146

p.s: eu le`am luat pe toate 4 cu 35 de ron de la un prieten dar esentialu` este ca se merita ! (cel putin la mine e o schimbare enorma fata de bosch-urile de 2-3 ani pe care le aveam pe masina)
nikuniku
daca merg pe gpl este OK
dar denumirea BRISK Silver nu insemna ca ar avea argint in compozitia electrozilor,nu ar mai costa 16 lei bucata
or avea ele ceva mai special care face ca GPL-ul sa arda eficient si fara,,,balbaieli,,,
sebymesteru
Bujii Brisk dupa aproximativ25.000km de mers 99,9% pe gpl[attachmentid=1627949249] [attachmentid=1627949250]
maru
deci maestre sensei ai spus ca ai mers 99 % pe GPL si ne arati cum arata bujioasele... sa deducem ca esti super-multumit ? eu asa sper, ca de cand am pus briskurile astea silver la cazanu` meu e o nebunie cu masina ! zici ca s`a transformat radmasa.gif
sebymesteru
Ai dedus corect,eu unul am fost si sunt multumit de calitatea lor,sustin produsele romanesti pentru ca am facut si inca mai facem si lucruri bune dar vizual si functional e diferenta intre brisk si sinterom in favoarea brisk-urilor desi pretul unui set pe aici cel putin, e cam la fel. Si cele din poza nu sunt cu electrozi cu Ag sau pt gpl,sunt seria normala NY15C,deci trageti voi concluzia. Am uitat sa mentionez,motorul e pe carburator. happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.