Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: filet bujia 1 .s-a dus de tot
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ward3n
blink.gif o mica mare problema am si yo ! nu jtiu cum sa o numesc mai exact,va cer ajutorul ca sunt disperat! acum 2 ore m-am apucat sa schimb bujiile , le-am scos pe toate si cand le-am pus "le-am pus doar 3" ca prima bujie a intrat fortat si m-am gandit sa mai fortez si yo si s-a dus dreaq blink.gif ! ce sa ii fac ? ce trebuie schimbat ???? ajutor :::
EUROPE_
Pai ce anume s-a dus, filetul de la bujie, daca e ala, schimba bujia, daca e filetul din chiulasa, mari probleme, trebuie refiletata.
Ward3n
cum o refiletez?
Ward3n
filetul din chiuloasa s-a dus .. ai idee ce trebuie sa fac?dak pot sa fac yo . dak nu sa ma duc la mecanic sau cum fac?
EUROPE_
QUOTE(Ward3n @ 27 Apr 2006, 19:27)
cum o refiletez?
*


Pai, se inlatura prin refiletare la cota de reparatie, sau montarea de bucse speciale (filetate la exterior majorat iar interiorul la cota normal). Daca totusi filetul este putin deteriorat, se poate refileta la cota normala. Trebuie sa ajungi cu ea intr-un service. Daca ai tu uneltele care iti tebuie, sau cunostiinte, poti face si tu. E putin de munca.
argon
Nu se refileteaza nimic la cota normala, se pune reductie, nu e recomandat, dar e unica solutie.

Deci ori pui reductie, ori schimbi chiulasa cu totul.

Mergi intr-un service bun, si poate ai noroc de un meserias bun si o reductie care nu scapa compresie..poti merge mult si bine asa.
EUROPE_
P.S. Daca as patii asa ceva, as schimba chiulasa fara discutii biggrin.gif
cristigeo69
sunt de acord cu argon pune reductie.Cand tata avea dacie a avut 2 reductii(pistonul 1-2)i le-a pus un strungar de la mine de pe strada...si a mers fara probleme...ori schimbi chiuloasa dar nu cred ca ai chef sa dai niste bani aiurea mai ales daca chiuloasa ta este buna!!
Ward3n
ai idee cat ma costa o chiuloasa noua ?
marius-gabriel
o chiulasa e cam 7 milioane!
cauta un strungar bun care iti va pune reductie!
trebuie neaparat sa fie meserias foarte bun ca altfel se va simti in mersul motorului acea reductie!
gheghe
Eu am mers circa 60.000 km cu o astfel de bucsa si nu a fost nici o problema. In cateva ore meseriasul mi-a returnat chiulasa reparata si spalata biggrin.gif . Cauta un meserias cu experienta pentru ca pozitia finala a bujiei sa fie fix la cota normala, ca la celelalte, pentru a nu modifica modul de functionare la cilindrul cu reparatia.
diaconuliviu
Cauta pe aici, scria cineva ca exista service-uri care folosesc acea metoda "Hely-Coil".(Eu nu stiu care Service anume)

Asta presupune majorarea filetului din chiulasa, infiletarea unei spire care la interior are M14x1,25, ruperea antrenorului spirei si gata. Aia se fixeaza bine si la nivel, fara umeri de sprijin. E destul de scumpa dar e buna.
argon
trebui data jos chiulasa...alta garnitura..etc...

Daca nu intra span in cilindru..si nu e prea bine..
diaconuliviu
Daca lucrezi foarte atent si cu pistonul respectiv sus, se poate:
Se aduna tot spanul cu un aspirator, dupa care cu o sirma pe care infasori vata inmuiata in vaselina cu care atingi bucatelele de span, care vor adera la ea. Cu alta vata curata se sterge pe dinauntru, dupa care, cu toate bujiile scoase, se roteste motorul cu demarorul sa se elimine alte urme.

Am facut asta cind am "bucsat" o chiulasa si a mers.
Ward3n
in principiu va intreb . se face cum era inainte? sau .o sa se cunoasca reparatia?
Am gasit mecanicul care a zis k o face , da nu stiu cat se cere pentru asa ceva,aveti vreo idee? Si inca o ntrebare:
Mai trebuie schimbat ceva cand da omul chiuloasa jos? ma refer aici la garnituri,piese marunte etc. mellow.gif
argon
garnitura de chiulasa, si lichidul de racire..altceva nu trebuie schimbat.
Cu ocazia asta vezi si supapele cum arata.

Ia zi, ai umblat la bujii cu motorul cald de ai distrus filetul?
sa sti pe viitor ca la bujii se umbla cu motorul rece, sau ma rog..caldut..adica tre sa stea 2 ore inainte. Bujiile nu se strang tare, se strang finut asa..ca filetul din chiulasa e aluminiu, filetul bujiei e otel foarte dur..au grade diferite de dilatare, asa ca nu se impaca prea bine..sa sti pe viitor.
geonic
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Apr 2006, 21:02)
Daca lucrezi foarte atent si cu pistonul respectiv sus, se poate:
Se aduna tot spanul cu un aspirator, dupa care cu o sirma pe care infasori vata inmuiata in vaselina cu care atingi bucatelele de span, care vor adera la ea. Cu alta vata curata se sterge pe dinauntru, dupa care, cu toate bujiile scoase, se roteste motorul cu demarorul sa se elimine alte urme.

Am facut asta cind am "bucsat" o chiulasa si a mers.
*


De acord cu diaconuliviu. Am patit-o si eu si am facut rost de 3 tarozi la serie de metric sad.gif nu mai tin minte, si am refiletat gaura respectiva incet si cu grija, obtinand o gaura filetata dar mai mare pe care am montat o bucsa cu filet interor potrivit bujiei si filet exterior potrivit gaurii filetate de mine.
Inainte de a infileta bucsa, am aplicat pe filetul respectiv o pasta de lipit de la "bizon" din aceea in doua recipiente tip seringa.
Am lasat-o sa se usuce aprox 24 ore si nici in prezent nu am probleme cu bucsa/bujia respectiva.
A sa nu uit, ca sa scapi de eventualul span care a intrat in piston, dupa ce faci ceea ce a spus diaconuliviu poti porni motorul fara bujia cu pricina cam un minut.
argon
Degeaba pornesti motorul fara bujia respectiva, eu nu as risca, daca patrund impuritati intre camasa si piston, se cam rascheteaza peacolo ce nu trebuie.

Caz concret, unei cunostinte pur si simplu i s-a rupt electrodul de masa al unei bujii, mergea in 3, a scos bujia, si a vazut ca e "cheala", a pus alta, totul bine si frumos, a mers cam cateva zile, pe urma gata, mergea in trei, consuma ulei etc, cand a desfacut motorul avea camasa cu mai multe santuri sapate de bucata respectiva, a patruns intre piston si camasa, presupun ca s-a opintit in segmenti si a facut varza pe acolo...a trebuit un set nou.
Stiu ca bucata aia era otel calit, si bucatile ce risca sa cada la filetare sunt de aluminiu, dar nu se stie niciodata.
Silviu_SLV
QUOTE(Ward3n @ 27 Apr 2006, 19:24)
blink.gif o mica mare problema am si yo ! nu jtiu cum sa o numesc mai exact,va cer ajutorul ca sunt disperat! acum 2 ore m-am apucat sa schimb bujiile , le-am scos pe toate si cand le-am pus "le-am pus doar 3" ca prima bujie a intrat fortat si m-am gandit sa mai fortez si yo si s-a dus dreaq  blink.gif ! ce sa ii fac ? ce trebuie schimbat ????  ajutor :::
*



omule asculta ce iti spun eu..nu te apuca tu sa faci operatiunea de refiletare a chiuloasei ...pune si scoate chiuloasa ...du-te la un meserias bun ...apoi cumpara-ti o garnitura de chiuloasa ...pune frumos mana pe cheia dinamometrica strange chiuloasa ....si mergi si tu 120.000 km cu chiuloasa carpita cum am mers si eu acum 3 dacii in urma ....sincer nu renteaza sa cumperi chiuloasa noua ...chestia asta cu refacutul filetului se practica din anii 70 ....spor la treaba ....si nu uita cu ocazia asta daca tot dai jos chiuloasa verifica supapele ....
einstein1984
Se poate pune un helicoil. Problema e ca nu stiu unde. In Bucuresti sigur e un atelier unde se poate, dar nu-l stie nimeni.
diaconuliviu
SIGUR cineva de pe forum(dar nu mai stiu cine - uita omul, imbatrineste blush.gif ) a rostit numele unui service care face asta-poate citeste si ne spune.
tatabobu
Buyaka. Uite aici.
Muttley
QUOTE(diaconuliviu @ 4 May 2006, 07:57)
SIGUR cineva de pe forum(dar nu mai stiu cine - uita omul, imbatrineste blush.gif ) a rostit numele unui service care face asta-poate citeste si ne spune.
*



It wasn't me, da' ca veni vorba, in "tinerete" mi-am refacut filete o groaza cu metoda asta pe biciclete. Toate piesele erau din aluminiu. Rezultatele erau de-a dreptul incantatoare, filet de otel pe piesa din duraluminiu.
Reparatiile mi le-a facut un nene care lucra la Savinesti (jud NT). N-am mai vorbit cu el de mai bine de 5 ani.
argon
da niste exemple
Muttley
Mie-mi zici? Daca da, cu ce vrei exemple?

Daca este cineva din P. Neamt care are nevoie de filete dintr-astea, sa m-anunte si-i explic cum sa ajunga la om acasa. Mi-am amintit si cum il cheama. Sper sa mai lucreze acolo...
argon
piese de bicicleta facute cu metoda respectiva ma refeream, ca ma intereseaza si pe mine.
Muttley
La cererea lui argon(el), oleaca de offtopic... happy.gif
Eu mi-am facut la el asa: o tija de ghidon (pipa) din duraluminiu, era de 125 mm si nu vroiam sa renunt la ea, iar la colierul dinspre ghidon prinderea era de tip capac (2 filete). Alea 2 filete mi s-au dus mie de la demontari/strangeri repetate (o intorceam in funcie de nevoie (drum drept sau rapa pe munte)). Apoi, mi-am refacut filetele de pe 2 cadruri de duraluminiu, filetele urechilor de prindere a schimbatoarelor de pinioane. Unul era uzat, celalalt am reusit sa-l smulg eu intr-o margine de bordura. blush.gif
A, era sa uit, tot in aluminiu mi-a sudat omul ala 2 sau 3 cotiere ("coarnele" alea din capetele ghidoanelor drepte). Sudura ghici in ce gaz inert era facuta? laugh.gif
M-a mai ajutat si cu alte piese, dar nu aluminiu. Mi-a refacut un filet exterior la un ax de pedala stricat tot de mine si a confectionat o piulita noua de strangere cu diametrul filetului micsorat pt o strangere mai festa pe restul de filet de pe ax. Piulita cu tot cu tratamentul termic de rigoare!! huh.gif Am mers mult si bine pe pedala aia...
Faza-i ca in uzinele alea-ti faceai ce vrei, orice prelucrare posibila, sudura, piesa turnata, ORICE! Totul e paragina acum. D-aia nu stiu daca mai lucreaza acolo...
einstein1984
La motoarele de VW racite cu aer, in carterul de magneziu se baga Helicoiluri pentru a proteja filetele prezoanelor. Ca masura preventiva asta, nu dupa ce s-a intamplat.
Buyaca, daca citesti asta, spunde domle unde e servicele ala. Ca am un prof pasionat de masini de epoca care are nevoie de asa ceva.
Grigo
sal!am avut si eu o problema asemanatoare...la mine s-au dus 2 fileturi de la chiuloasa.... wacko.gif 251.gif...noroc cu tata...e mecanic...Da oricum tre sa rectifici filetu' ala si dupa aia pusa o bucsa cu filet pe exterior si pe interior....
Te sfatuiesc sa te duci la un mecanic bun....tre sa ai experienta sa faci asa ceva.
Totusi incearca decat sa-ti iei o chiuloasa noua... ph34r.gif
ydaniel
e cea mai buna metoda hely-coil.asa am facut la un bloc motor care avea 3 filete duse.se va majora diametrul bujiei.asa am vazut la multe masini
Ward3n
Gata am rezolvat problema! am fost la un mecanic bun si mi-a refacut filetul la bujie , mi-a pus bucsa acolo! pe langa asta mi-a schimbat si supapele si rectificat nu stiu ce zicea el pe la tacheti , mi-a schimbat semeringuri si garnitura chiuloasa! cu totul mi-a luat 2 milioane ! mi-a luat bine>?
ydaniel
manopera?sau in total?
Ward3n
da in total
Buyaka
Imi cer scuze ca n-am citit pe aici... am avut si mult de lucru cateva zile... oricum va pot spune ca la service-ul Volvo, langa piciorul podului de la Otopeni (rog a nu se considera reclama), am folosit spirale Heley (nu stiam pana de curand ca asa le spune) si in mod sigur inca se folosesc. Puteti apela cu incredere la baietii din service (va recomand sa nu treceti pe la receptie) si sa tratati problema direct cu mecanicii. Daca cineva merge acolo ii pot recomanda sa mearga la unul din mecanicii mai in varsta de acolo care lucreaza la una din rampile din mijlocul atelierului.
Numai bine si sper sa va fie de folos.
CiufuMadalin
sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.