Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CUTIA DE VITEZE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
burghiu
Domnilor am o dacia break din 2004 iulie mai exact. Problema care ma deranjeaza pe mine este un sunet la cutia de viteze pe care am sa incerc sa-l descriu ca fiind un zgomot facut de o masina diesel ceva mai veche la care se aude un clantanit permanent. Asta se intampla numai dupa parcurgerea a cc 20 km. Acest zgomot de la cutia de viteze este sesizabil numai dupa ce am luat piciorul de pe ambreiaj. Daca am calcat ambreiajul dispare. Am aproximativ 65 mii km, iar la 40-45 000 am schimbat discul de ambeiaj cu rulmentul de presiune ( spre norocul meu in garantie ). Am primit mai multe explicatii de la mai multi neni ( fie ei mecanici, fie ei simpli posesori de Dacia ). Eu de cand am luat masina de la 0 km ( masina de firma ) nu prea am stat pe sosea ( autostrada cap compas 140 km/h ). Acest lucru se datoreaza unui viciu de constructie sau trebuie sa ma pregatesc sa o duc la doctor?

Va multumesc anticipat. huh.gif
argon
e o bucsa de 10 000 lei, o poti schimba, dar iar o sa faca in scurt timp.

Ce avea ambreajul la 40 000 km? doar nu e Solenza sa-l schimbi asa repede unsure.gif
burghiu
QUOTE(argon @ 28 Apr 2006, 08:08)
e o bucsa de 10 000 lei, o poti schimba, dar iar o sa faca in scurt timp.

Ce avea ambreajul la 40 000 km? doar nu e Solenza sa-l schimbi asa repede unsure.gif
*



De schimbat trebuia schimbat numai rulmentul de presiune pentru ca fluiera asa cum mai auzim si in ziua de azi o Dacie mai veche care fluiera pe sosea si fluieratul fiind de la capacul pompei de apa. Este adevarat fluieratul nu are aceeasi intensitate ca cel pe care l-am descris eu dar se auzea destul de suparator in masina asa ca l-am schimbat si hop a disparut fluieratul. Am schimbat si discul ca am zis ca dupa ce am dat in ea ( un mers mai sportiv nu sa dau in ea pana ii sar pistoanele prin capota ) ar cam trebui schimbat oricum mai mergea cam 20 000 dupa spusele nenilor de la service. Acum sa nu va imaginati ca sunt un criminal de masini, dar nu prea stau pe sosea. Am schimbat bielete antirului, bucsi bascula si bucsi tirant la 50 000. Asta spunand in conditiile in care ultima data cand am fost la service laga mine era un nene cu un papuc de firma care facea revizia la 20 000 ( diesel ) si cand a inceput cel de la service sa injure si sa spuna " hai ma veniti sa vedeti cat de varza e asta la 20 000". Deci sunt si criminali de masini.
workarea
QUOTE(burghiu @ 28 Apr 2006, 08:03)
... dupa parcurgerea a cc 20 km. Acest zgomot  de la cutia de viteze este sesizabil numai dupa ce am luat piciorul de pe ambreiaj. Daca am calcat ambreiajul dispare
*


S-a mai deschis recent un topic similar, iar raspunsurile au mers spre ideea ca "asa face toate". Asa face si la mine. Alaltaieri am fost pentru frine la un service Dacia (Cobalcescu Valea Oltului) si am ridicat si problema asta. Vreo 3 mecanici au zis si ei acelasi lucru: e de la priza, "asa face toate"; se poate schimba, dar o sa faca la fel destul de rapid. "Lasati-o asa, ca nu sint probleme".
nvp_playboy
Bucsa aia de 10 000 face ca masina sa tremure in general la plecarea de pe loc sau la schimbarea treptelor.
Faptul ca "incepe" dupa 20 km, ma face sa cred ca "acum " uleiul se mai incalzeste, se mai subtiaza.....
Nu e slabit jugul cutie?
argon
Bucsa aia nu face masina sa tremure nici la plecarea de pe loc, nici la schimbatul treptelor, face doar trancanitul ala la relanti, cand e ambreajul cuplat !
ghiccy
despre ce bucsa este vorba, ca si la mine se aude un clancanit cand e calda si scade relanti-u' la normal???
Acidutzu
In mometul in care masina tremura usor la plecarea de pe loc ... defectul cel mai probabil este slabirea arcurilor existente in componentza discului de ambrreiaj ( 6 arcuri din cate tzin eu minte) Remediul pt acest tremurat este inlocuirea discului de ambreiaj.
Defectul aparut la tine cred ca este uzura bucsei de bronz din capatul arborelui cotit, bucsa in care intra axul pe care se afla discul de ambreiaj ( priza de putere ). Bucsa costa foarte putzin dar schimbatul ei presupune demontarea de pe masina fie a motorului, fie a cutiei de viteze ... lucru tare complicat si costisitor ( fata de pretul bucsei ) !!!
burghiu
Ideea e ca saptamana trecuta sambata m-am intors dupa o delegatie de 2000 de km fara sa fiu indulgent ( din 140 n-am scos-o ). P eautostrada cand am intrat m-am tinut dupa un Passat 150 cap compas. Masinuta merge incredibil de bine si am 66 000 km parcursi.
Taxon
dacie? si break? si dat lunga cu 140-150?
mi-e cam mila de masina aia si ma abtin sa zic ceva despre tine.
burghiu
QUOTE(Taxon @ 10 May 2006, 16:06)
dacie? si break? si dat lunga cu 140-150?
mi-e cam mila de masina aia si ma abtin sa zic ceva despre tine.
*


Masina nu are absolut nimic. Am o singura intrebare: " cam ce ai putea sa zici tu despre mine?". Asta in conditiile in care nu ma cunosti si nu te cunosc. Ideea este ca am filmat acest lucru ( este adevarat ca numai 10 secunde ) ca mergeam totusi cu viteza, dar nu pot sa pun filmuletul aici pentru ca nu se deschide. Una peste alta mie "nu imi este mila" de masina, dar cand spun asta sa nu crezi ca-mi bat joc de ea. Masina este ingrijita foarte bine si daca mergi cu viteza cu masina asta nu inseamna ca-ti bati joc de ea sau ca trebuie sa-ti fie mila. In talon scrie ca viteza maxima constructiva este 143 km/h.
Ionescu
tu nu ai mers sportiv cum spui...e de sport extrem: 140 la ora pentru dacia clasic, fie ea si din 2004 e killer.
revenind la problema ta: ea nu exista. in general se aude ceva la schimbarea de viteze si la debraiere... la toate e cam la fel. cel mai bine ar fi sa o lasi asa, iar daca tii la masina asta... las-o la maxim 110 la dum lung.
argon
QUOTE(Taxon @ 10 May 2006, 16:06)
dacie? si break? si dat lunga cu 140-150?
mi-e cam mila de masina aia si ma abtin sa zic ceva despre tine.
*




Ia-uzi, ce daca e break, pun pariu ca ca nu sti ca break-ul e mult mai stabil si confortabil la viteze mari, mai ales daca e cu cutie lunga, nu ai de unde sa stii..mie personal in berlina mi-e frica peste 110, am break, am avut berlina inainte, si eu merg cu 130 constant unde drumul permite, si merge de trazneste, si e pe carburatie, sa zicem ca burghiu nu a mers cu 150, cu eroarea de vitezometru specifica, a mers cu 130-140 km/h reali, si nu e nimic deosebit, merge perfect, daca voi aveti tigai biggrin.gif care trancane si se dezmembreaza si au 3500 ture la 90 km/h nu generalizati, unii isi tin masinile in stare buna si merg lejer cu 130, mai ales, cum ziceam daca au si cutie de fuga.

Asa ca iti sugerez un motor de 1400 in stare buna, si o cutie cu 5 trepte cu a cincea lunga, si o sa-ti schimbi parerea despre dacii la 130 km/h, apropo eu am 3250 rpm la 130 km/h, cuplul e maxim la turatia aia...ia zi cate turatii ai la 130 km/h? a?

Nu cataloga omul gratuit !
viulian
Despre tema topicului: da, asa face toate. Si a mea face de nu stiu cand (cred ca mai bine de 50.000km). Si face mai rau cand ii o birjelesc mai tare (adica demarari mai tari, accelerari bruste, etc, daca ajung la semafor face ca dieselu).
Da' si eu o birjeluiesc, si n-are nici o treaba. Merge la fel smile.gif
burghiu
QUOTE(viulian @ 15 May 2006, 23:00)
Despre tema topicului: da, asa face toate. Si a mea face de nu stiu cand (cred ca mai bine de 50.000km). Si face mai rau cand ii o birjelesc mai tare (adica demarari mai tari, accelerari bruste, etc, daca ajung la semafor face ca dieselu).
Da' si eu o birjeluiesc, si n-are nici o treaba. Merge la fel smile.gif
*


In sfarsit vad ca exista si oameni care gandesc ( asta zic facand referire la ceea ce a zis ARGON). Dupa ce mergi ceva mai sportiv asa e, face ca un diesel, iar daca apesi ambreiajul dispare zgomotul. Pana la urma cred ca este " UN VIRUS FARA ANTIDOT", in conditiile in care orice ai schimba la cutie sau la priza ambreiajului va face la fel dupa circa 5000 de km de mers batraneste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.