Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: garnitura de chiuloasa sau termostatul?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ct03nut
salut,

am vazut o problema asemanatoare pe forum , dar a mea are niste simptome mai diferite ..

Indicatorul de temperatura al apei creste brusc la 95 de grade dupa care isi da drumul si sta pe la 60..65 grade, dar nu mai sta ca inainte la 75..80 grade

ridic capota si constat ca vasul de expansiune a dat pe afara


indicatorul apei imi tot fluctueaza la extreme, intre 95 si 60 grade dar niciodata nu sta unde e optim si unde era inainte

ce poate fi ? garnitura sau termostatul? termostatul e nou de vre`o luna a mers ok, pana acum se pare..

mentionez ca nivelul uleiului e EXACT acelasi cum era inainte, deci antigel se pare ca nu e, si e curat

ajutati-ma ca vine weekendul si 1 mai, sa stiu ce sa iau pana inchid astia biggrin.gif

P.S. am scos termostatul si pare cat de cat ok acum
diaconuliviu
Baga bule in vas? care se inmultesc la accelerare?
daca da, garnitura sigur. daca nu, inlocuieste termostatul, eventual cu unul de la un amic caruia sigur ii functioneaza bine. Fa si aerisire. Daca tot face urit, poate fi garnitura putin impuscata incit sa nu formeze bule.
Daca merge bine, ai rezolvat.
ct03nut
am pus alt termostat si i-am facut aeresirea, pare sa fie ok,putine bule mai scoate la 2 secunde dupa ce ajunge din acceleratie la relanti, asta am observat-o la mai multe masini
ct03nut
am facut testul cu presiunea sa vad daca e garnitura....si cele mai tenebre cosmaruri s-au adeverit..cum bag presiune in pistonul 1 si 3 urca antigelul


sa speram ca nu e ovalizata chiuloasa..

apropo..din cauza garniturii puteam sa am si presiunea la ulei asa joasa ?
einstein1984
DA. Uleiul ce culoare are?
ct03nut
uleiul e ok, acelasi nivel, aceeasi culoare, aceeasi vascozitate
incubus
QUOTE(ct03nut @ 28 Apr 2006, 18:25)
am facut testul cu presiunea sa vad daca e garnitura....si cele mai tenebre cosmaruri s-au adeverit..cum bag presiune in pistonul 1 si 3 urca antigelul
sa speram ca nu e ovalizata chiuloasa..

apropo..din cauza garniturii puteam sa am si presiunea la ulei asa joasa ?
*


cum se face acest test de presiune ?
ct03nut
a scos bujiile si a pus un cilindru care s-a infiletat pe rand in lacasul fiecarei bujii, iar in capul cilindrului a fost fixat furtunul de la compresor, cand dadea drumul la aer, apa din vasul de expansiune crestea in cilindrii afectati
ATM
Ugh... zis iz not good, mai frend...
Schimba garnitura de chiuloasa, ca n-ai ce face. Asa facea si a mea, baga bule de aer in vas. Nu multe, doar 2-3, asa moderat, ca era inca la inceput. De ulei nu se legase deloc, era frumos si curat, manca-l-ar mama, dar motorul mergea ca un c*r (evident, baga apa in pistonul 2).
Din momentul in care vei da jos chiuloasa de pe motor (si o s-o dai, ca nu prea ai ce-i face), mai mult ca sigur ti se va cere sa ii faci si o rectificare, indiferent daca e ovalizata sau nu. Stai langa mester sa vezi ce e de capul chiuloasei - daca mai poate fi salvata si rectificata. O chiuloasa noua pentru motor de 1397 cmc are, daca nu ma insel, inaltimea scaunului 74 mm, si poate merge rectificata pana la pragul minimal de 73.2 mm. Ce e mai jos, e apa de ploaie, deja scade prea mult camera de ardere si are efecte aiurea asupra motorului.
Daca tot esti prin zona, mai schimba si tu vreo supapa, daca e cazul.
Si daca e dracu'al dracului si nu mai poti sa salvezi chiuloasa ta, vezi ca gasesti la sh cu 1.5 mil.lei... iar daca ai rabdare sa cauti, gasesti in stare chiar buna. Eu unul am gasit asa ceva prin Salaj, la un Remat din spatele blocurilor. decat 7 milioane pentru una noua... 256.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.