Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Compresie in cilindri.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rerecroS
Salut.
Vreau sa merg la un service sa-mi verific compresia in cilindri. Cat ar trebui sa fie normal la o Dacia berlina, motor de 1.4 ?
B-34-SGM
conteaza sa fie aproximativ egala pe toti cilindrii.Diferente de 0.5 sunt acceptabile. La dacie, in jur de 10, daca nu ma insel.
tatabobu
13 bari pentru un motor nou-nout, la 10 inca-i bine.
B-34-SGM
p=1.55E-2.35 [bar]

Unde E este raportul de comprimare.

Sa zicem ca omul are motor de 1.4 cu r.c 9:1

p= 1.55x9-2.35 [bar] => p=11.6 bar

Daca motorul tau nou a avut 13 bar , ori era aparatul defect, ori ai planat foarte mult chiulasa.
tatabobu
Nu al meu, ci ala din laboratorul de dinamica de la parter. Ala de langa Latin EFE, din Poli.
einstein1984
Presiunea la finele comprimarii se calculeaza ca o transformare politropica, adica ecuatie exponentiala. Ecuatia aceea de unde a aparut?
rerecroS
Ca idee, cu ce/cum se masoara compresia? Sa nu ma duc la service fara sa am habar despre cum se face.
einstein1984
Se demonteaza bujia cilindrului la care masori si se baga in loc un manometru special. Se da la automat. Se noteaza valoarea obtinuta. Se repeta operatiunea pentru toti cilindri.
Cum s-a spus si mai sus, peste 10 bari e bine, si fara diferente mari intre cilindri. Rog mutarea topicului la Probleme tehnice CLT, ca imbunatatire nu e!
B-34-SGM
Ca urmare a simplificarii ecuatiilor exponetiale smile.gif
madcos
radmasa.gif chiar ieri am masurat-o si am avut asa:12,9-10,8,iar la ultimul n-am mai reusit din cauza pozitiei proaste(la nova),si nerabdarii.
CONCLUZIE: 256.gif
rerecroS
madcos - ai manometru sau ai fost la service ? Daca ai, ma poti ajuta si pe mine ? biggrin.gif
Am vrut si eu sa masor azi, dar mecanicul mi-a recomandat sa astept pana face el curat in service, si apoi imi face mie ph34r.gif
Am stat 5 min, dar dupa ce am vazut ca e nesimtit am plecat. Pacat ca nu era patronul acolo.
einstein1984
Vroia si el o spaga mica. Poti sa dai un telefon patronului sau si mai bine sa mergi la alt service.
madcos
am verificat in service(la munca).este un manometru care are atasat un furtun,iar in capat are un filet pe o teava care se insurubeaza la bujie.de asemenea isi mentine ultima si cea mai mare compresie.prin apasarea unui buton,se elimina pres,revenind la 0 ptr urmatorul cil.nu este complicat.te-as ajuta daca ai fi din CT.
Muttley
QUOTE(einstein1984 @ 28 Apr 2006, 18:33)
Presiunea la finele comprimarii se calculeaza ca o transformare politropica, adica ecuatie exponentiala. Ecuatia aceea de unde a aparut?
*


"Ecuatia" aia este o formula empirica de calcul a compresiilor in functie de raportul de comprimare. Se utilizeaza-n lipsa de informatii exacte pentru un motor anume. Eventualele erori sunt acceptabile.
Si nu te mai mira atat, ai rabdare ca ai sa te mai intalnesti cu ea. wink.gif
einstein1984
Nope! Nu beneficiez de cursul de TEDA (Tehnici de diagnosticare).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.