Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire subturata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Mecos
Salut la toata lumea.
Am si eu nevoie de niste sfaturi.
De curand ma confrunt cu niste probleme de ordin tehnic la DSN-ul meu.
Prima pb.: am fost la service pentru a face o testare pe calc., deoarece masina nu mai avea putere(la 2000 ture cand o calcam, tremura). Mi-au curatat un injector si se pare ca s-a rezolvat problema, dar tot nu sunt multumit, deoarece cand accelerez brusc la relanti, nu raspunde chiar bine cum am vazut ca raspunde o SLZ a unui prieten.
2. De ceva timp nu prea porneste la prima cheie, nici la a doua cateodata. Iar cand porneste, porneste subturat ( creste usor pana pe la 500 ture). Am fost cu ea la service si mi-au spus ca se pare ca de vina ar fi motorasul de la clapeta de aer. Ceva de genul ca ar fi un dinte tocit. Am ascultat si eu putin motorul si dinspre clapeta se aude un bazait. Nu stiu ce sa zic... poate asta e cauza ca nu porneste cum trebuie(motorasul sa nu deschida bine sau sa inchida clapeta pentru a porni cu soc). M-am interesat si se pare ca acel motoras nu se gaseste separat, ci doar impreuna cu corpul clapetei, iar pretul este de...800RON (o caruta de bani).
Astept comentarii si pentru prima problema si pt a-2-a.
Va multumesc.
klaus
Pt. 2 recomand studierea cu oarece atentie a informatiilor EXTINSE ce exista pe forum referitor la motorasul pas cu pas.
Pt. 1 e fie o problema de la injectoare (necuratate cum trebuie si ar tb inlocuite) fie de la potentiometru clapetei fluture, fie de la bujii.
DragosP
1. Așa cum a zis și klaus: bujii (câți km ai cu ele), alte injectoare cu probleme.
2. Pentru motoraș pas cu pas: poți face un drum de la Ploiești în Vitan să cauți, așa cum s-a arătat aici se găsesc și mai ieftin.
Jack Daniel's
Vezi ca SupeRNova nu e pe carburator , deci are un usor delay la apasarea accleratorului .
Gutenberg
Pornirea la a 'nspea cheie sau doar cand avea ea chef (cel mai greu cu motorul cald) si subturata (500 rotatii sau chiar mai putin)... asta imi aduce aminte ca si eu am trecut prin asa ceva. Tare nasoala faza, dar s-a rezolvat in cateva secunde cu niste spray de contact pus la senzorul de turatie.
nova
Unde este senzorul de turatie? unsure.gif
Gutenberg
QUOTE(nova @ 30 Apr 2006, 21:19)
Unde este senzorul de turatie?  unsure.gif
*


Stiu ca e mai usoara asteptarea unui raspuns la o intrebare/problema, dar cateodata o sa gasesti multe chestii interesante cu ajutorul sfantului search. Ce sa-i faci...? E mai tentant sa pui rapid o intrebare si sa astepti un raspuns imediat si la obiect decat sa te afunzi intr-o cautare ce presupune timp si niste nervi pana gasesti ceea ce cauti. Oricum, la o rapida cautare, cam asta am gasit. Daca ai timp, mai sapa. Daca nu, la service in cateva secunde te rezolva. http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6754 sau http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=1626 Ai acolo si niste poze. Sper sa te ajute.
dadu221
si la mine facea asa si am schimbat injectoarele si s-a rezolvat .
Mecos
Salut.
Am curatat si senzorul de turatie (eu o data si in service a-2-a oara), am curatat motorasul pas cu pas si corpul clapetei cu o solutie de la Wurth, si tot degeaba.
Ba mai mul. Acum parca face mai des.
Am mai incercat o combinatie, si anume: inainte sa actionez demarorul la rece, pun contactul de 2-3 ori pana se stinge beculetul rosu. Apoi o pornesc.
Se pare ca porneste mai bine.
Nu stiu ce se intampla.
Oricum o sa ma mai programez inca o data la service la IPSO Ploiesti sa le spun ca nu mi-au rezolvat problema cu pornirea.
Daca mai are cineva o solutie la problema asta, va rog sa mi-o impartasiti si mie.
DragosP
N-am înțeles: ai schimbat sau nu corpul clapetă sau doar l-ai cenzuratățat?
klaus
Daca motorasul pas cu pas nu raspunde pozitiv in urma cu.ratarii, inseamna ca-l paste o inlocuire.
Insa, la motorasul pas cu pas se curata supapa de reglaj de depuneri (cu carpa, adica se da motorasul afara de pe corpul clapeta) si se cu.rata tot cu carpa si umerii de contact de pe corpul clapeta, nu doar asa, cu un spray...
spiridon
...
Am mai incercat o combinatie, si anume: inainte sa actionez demarorul la rece, pun contactul de 2-3 ori pana se stinge beculetul rosu. Apoi o pornesc.
Se pare ca porneste mai bine.
...


Concluzie logica: Schimba filtru de benzina ! (este localizat sub puntea spate)...

Pentru mai multa putere schimba si filtrul de aer !!!

Pentru problema 2, sigur sunt de cumparat separat motorase pas cu pas in tirg la Vitan-Bucuresti, cineva de pe forum si-a cumparat cu 1 milion !
dadu221
daca intr-adevar face cum spui tu adica dupa cateva contacte "oarbe" porneste mai bine eu zic ca ar trebui sa verifici presiunea cu care baga pompa si eventual daca ai mai mult de 10 000 cu filtrul de benzina sa incerci sa il si schimbi.
daca vreiiti pot da eu motorasul ei original cu 50 ron cu proba cu tot. Eu l-am schimbat si nu era el de vina asa ca am unul in plus.Pot sa ti-l dau macar sa incerci a vezi daca e de la el sau nu - am si un potentometru nou... Poate ne facem un bine reciproc si imi imprumuti pt cateva minute corpul tau clapeta ca sa vad si eu o treaba la masina mea.
offtopic: cei de la ipso is cam scumpi desi am auzit ca se pricep. da-mi pls un PM cu impresiile tale despre ei.
bj
QUOTE(Mecos @ 25 May 2006, 14:19)
Am mai incercat o combinatie, si anume: inainte sa actionez demarorul la rece, pun contactul de 2-3 ori pana se stinge beculetul rosu.  Apoi o pornesc.
Se pare ca porneste mai bine.
*



Din cate am inteles eu de la Liviu la fiecare punere a contactului motorasul pas cu pas se "calibreaza". S-ar putea ca dupa 2-3 puneri de contact sa se miste pe o pozitie mai buna si de aici imbunatatirea respectiva.

Un coleg de forum s-a oferit sa te ajute cu un motoras pas cu pas. Am vazut ca sunteti amandoi din Ploiesti, asa ca eu zic ca merita sa incerci.
klaus
Nu are ce sa se mai aranjeze. Daca e dus sistemul de antrenare a pinionului motorasului pas cu pas i se poate pune cruce.
Mecos
Salut.
Am verificat si presiune pe care o baga pompa, prin scoaterea furtunului de la retur. Baga bine.
Filtrul de benzina nu are mai mult de 2000 km.
La IPSO, mi-au scos motorasul, l-au cuplat la mufa si l-au verificat pe tester, nu stiu exact cum, dar ei nu mi-au zis ca ar fii defect.
De aceea as vrea sa incerc cu un alt motoras, dar parca n-as da banii pe el degeaba, daca nu e stricat al meu. (dadu221 ti-am dat nr meu de tel. pe PM)
Oricum m-am programat din nou la IPSO pentru aceasta pb. cu pornirea.
Ma gandesc ca poate ar fi si de la injectoare, dar par a fii in regula.
Am curatat si senzorul de turatie.
Ce as mai purea face...daca astia de la service nu isi dau seama.(am fost si la IATSA Campina si la IPSO)
Poate sa mai incerc la alte service-uri. Sau sa imi iau eu un soft de diagnoza (Power OBD, sau Clip-ul daca-l gasesc), ma documentez ..( manuale de service, ceva) si poate gasesc eu buba.
DragosP
QUOTE(Mecos @ 26 May 2006, 18:52)
Salut.
Am verificat si presiune pe care o baga pompa, prin scoaterea furtunului de la retur. Baga bine.

Nu așa se verifică presiunea în rampa de injecție.
klaus
Dar daca pornesti masina cu pedala de acceleratie un pic apasata, cum porneste?
baciu_dib
Eu zic sa mai verifici pompa de benzina, ca la carte, si esapamentul, sa nu fie infundat.
dadu221
eu pun pariu ca nu smile.gif , adica nu din prima
Cristy_ycm95
Am și eu aceeasi problema asta fiind din injectoare nu tine presiune suficienta in rampa si curg cand motorul este oprit rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.