Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se aude un fasait la motor !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rerecroS
Salut.

Am observat ca a inceput(parca inainte nu facea asa) sa se auda un fasait continuu la motor. Il aud doar la relanti(cu capota deschisa). Nu stiu daca face si in turatie ca e zgomotul prea mare. Habar n-am de la ce e. Am impresia ca se aude undeva in partea dinspre radiator; unde ... nu stiu. Am verificat furtunul de vacuum si este bun. Avansul vacuumatic functioneaza.

Aveti vreo idee ce ar putea sa fie ?
B31AYZ
Salut ,

Ai verificat bine furtunul de vaccum ?Sa nu aiba crapaturi cauciucul care in care intra furtunul .Verifica si gascanul sa nu fie fisurat sau sa nu mai stea fix pe carburator. Cand accelerezi se aude la fel ?
argon
ori pompa de apa ori alternatorul. Da cureaua jos si invarte-le pe rand.
rerecroS
Ambele sunt verificate si sunt Ok.

argon - am postat in acelasi timp. Pompa de apa nu stiu care e (unde ma uit si la ce?). Sa stii ca m-am gandit si eu ca ar putea fi de la electromotor, cand se invarte, .. dar parca totusi nu e. In zona aia se aude, oricum.

E posibil sa fie de pe la vreun cilindru? Sa scape compresia sau ceva? (dar se aude continuu, nu pas-pas-pas-pas)
EUROPE_
Pompa de apa e aia unde sunt palele pentru racire radiator ( ventilatorul ), si s-ar putea sa fie mai mult ca sigur pompa de apa daca zici ca de acolo vine sunetul.
Sper sa iti fi fost de ajutor! biggrin.gif
rerecroS
Pai si cum sa verific ?!
Tot nu-mi dau seama unde e exact pompa asta de apa(e vizibila? e incorporata .. ? biggrin.gif)
cristigeo69
pompa de apa are o ELICE in cap care raceste radiatorul se afla exact in fata radiatorului intra si un furtun mai gros care vine din radiator in capacul pompei de apa acolo se afla pompa uita-te si tu cu atentie mai bine de atat nu-ti pot explica.
procedeaza cum a spus argon da cureaua jos si vezi daca mai face...adica:cureaua de la pompa de apa si alternator chestia asta o faci in urmatorul fel:desfaci surubul de pe chiuloasa(cap de 17) apoi cel de pe tija de reglaj (cap 13) lasi alernatorul si a iesit cureaua.
ps:sa nu o ti pornita ore si sa mergi cu ea...
electromotorul(demaror)doar cand o pornesti functioneaza...
un piston bate nu fasaie si daca scap compresie mergea ca un tractor banuiesc ca nu merge asa...
sper sa-ti fie de folos informatiile mele daca nu ai inteles mare lucru intreaba si tu pe cineva...
bafta!
ATM
Cat mi-am batut si eu capul cu fasaitul ala...pana la urma am gasit beleaua... ce pompa de apa, ce furtun de servofrana, ca ambele erau bune in cazul meu...rulmentul de presiune o luase razna si manca din placa de presiune... dar, cand stateai in partea dreapta a motorului, pe la filtrul de aer, puteai sa juri ca e de la pompa de apa.
Acuma, sa ne zici si noua cum a iesit...
SiloS
De la turbina e sigur . radmasa.gif
vis-a-vis
QUOTE(ATM @ 30 Apr 2006, 23:57)
Cat mi-am batut si eu capul cu fasaitul ala...pana la urma am gasit beleaua... ce pompa de apa, ce furtun de servofrana, ca ambele erau bune in cazul meu...rulmentul de presiune o luase razna si manca din placa de presiune... dar, cand stateai in partea dreapta a motorului, pe la filtrul de aer, puteai sa juri ca e de la pompa de apa.
Acuma, sa ne zici si noua cum a iesit...
*



Poti verifica daca e de la rulmetul de presiune apasand cate putin pedala de ambreaiaj si vezi daca dispare zgomotul.
rerecroS
Din masina nu se aude fasaitul, doar daca bag capul la motor acolo..
GFM
pentru ca mai este un pic si baietii or sa te puna sa verifici mufele de la lucasurile din aripile spate, iar daca nu ai lucasuri, or sa te puna sa-ti pui, si apoi sa verifici mufele, imi permit si eu sa-ti dau un sfat mai "pamantean" :

Fasaitul poate fi de la furtunul cu duza, cel ce iese din galerie si intra in t-ul pipei carburatorului. Acel furtun, de la caldura, fiind direct infipt in galerie, are tendinta sa se "fosilizeze" avand ca si consecinta spargerea lui.
ATM
radmasa.gif misto faza cu lucasurile. Poate o avea omul vreo Dacie de prin 1987-88, ca alea chiar aveau lampi laterale de pozitie si pe spate.
Intr-adevar, pare a fi pobabil sa fie de la v'un furtun fisurat , ceva. Dar nu se stie niciodata - sa asteptam sa ne spuna omul ce s-a descoperit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.