Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carburatorul?!?!?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dkrysty
(dacia 1310L '98)
Am fost nevoit sa scot furtunul de la capacul colbutorilor ca imi baga spuma in carburator! si am astupat gaura catre carburator cu un dop de cauciuc!

Am reglat carburatorul desuruband jiclorul de amestec 1/2 ture - 1 tura de cand tinde sa se opreasca!(majoritatea spun 2,5 ture!) Am observat ca asa am consum mai mic iar la accelerarea si eliberarea brusca a pedalei nu mai tinde sa opreasca mototrul!!! si parca in pozitia respectiva obtin si o turatie un pic mai mare decat in restul plajei... unde e aceeasi turatie.

Am mai multe probleme:

- mersul la relanti nu e tocmai rotund mai ales cand motorul e rece dar
totusi afara e cald...
(nici chiar cand desurubez mai mult!).
(am reglat, curatat, bujii, delco-ul, etc. lucreaza toate chiar si avansul
vacumatic, am curatat carburatorul cu decarburol si cu pompa, am reglat
tachetii ca bateau... de atunci motorul merge mult mult mai bine!)

- Nu are putere motorul fara SHOCK dimineatza si nu numai, cand e rece
motorul, chiar daca pleaca la cheie din prima, chiar daca o accelerez peste
1500 rpm decat dupa >=300-500m mers

Ridic piciorul de pe ambreaj usor in acelasi timp accelerand(normal) si se
opreste...
Pleaca la cheie de cand am pus distanta 0,6mm la bujii bosch super
plus. (scrie pe site-ul lor ca bujiile bosch pt dacii 1300 si 1310 trebuie puse la
0,6 si au avut dreptate)

- daca insurubez surubul ce deschide clapeta de acceleratie un pic mai mult,
deci ridic un pic relantiul...am probleme cand accelerez in trafic: se ineaca!
asa ca am lasat relantiul
mai mic 800-850 rpm cu motoul cald. si nu mai face! dar nu-i normal!

Intrebare: ideal ar fi: clapeta de acceleratie sa fie complet inchisa iar
amestecul sa intre doar prin canalul reglat de surubul de
amestec de sub clapeta???
Banuiesc ca pt mers la relanti asta e consumul minim reglat doar de
insurubarea / desurubarea surubului de amestec.
Dar marginea clapetei sa obtureze gaurelele de mai sus... care intra in
functiune cand apesi acceleratia!

In rest masina merge are vana... pare ok!
Puteti sa va dati cu parerea?
Multumesc Anticipat!!!
Poseidon
parerea mea:amestec bogat
dkrysty
QUOTE(Poseidon @ 30 Apr 2006, 17:48)
parerea mea:amestec bogat
*



adica ? bogat in benzina? sau bogat in sensul: curge prea mult pe la surubul de amestec? poti sa detaliezi ce vrei sa spui cu amestec bogat ?

...mi-ar fi de ajutor...

si daca desurubez mai mult surubul de amestec tot nu are putere in schimb la accelerari peste 2500rpm bruste(iau piciorul) scade turatia si se opreste...
reglata asa nu se intampla! iar asta iarna aveam probleme! dupa 3 km mi se oprea motorul daca o acceleram mai tare... dupa ce am reglat-o asa merge- nu s-a mai intamplat!

Poseidon
amestec optim sub forma de raport:14,7aer/1benzina,verifica ce fel de carb ai,apoi daca,corespund jiglerele(1,4 este dif de 1,3)si verifica CNC,cuiul pontou si gramajul plutitorului(cartea lui Mondiru parca)surubul de ametec este doar ptr relanti !PS verifica daca plutitorul nu este spart(sa nu aiba benzina in el)daca bujiile sunt ude dupa ce opresti motorul atunci ai probleme cu CNC
dkrysty
QUOTE(Poseidon @ 30 Apr 2006, 18:32)
amestec optim sub forma de raport:14,7aer/1benzina,verifica ce fel de carb ai,apoi daca,corespund jiglerele(1,4 este dif de 1,3)si verifica CNC,cuiul pontou si gramajul plutitorului(cartea lui Mondiru parca)surubul de ametec este doar ptr relanti !PS verifica daca plutitorul nu este spart(sa nu aiba benzina in el)
*



Le-am verificat cat de cat cand am curatat carb-ul... erau in regula... ce am schimbat eu e doar jiclorul acela cu cioc de la acceleratie! dar la vremea respectiva a mers chiar mai bine cu asta de cat cu cel original... sau mi s-a parut mie... sau nici o diferenta!
Carburatorul are codul 27 (mi-a zis un mecanic ca nu e de 1300 e de 1310...)!

Inca ceva cand accelerez cu motorul rece dimineata de exemplu daca accelerez peste 1000-1500 se opreste motorul daca tin la 1000 merge prost se se zdruncina toata masina...la 800-850-900 merge bine... da ca nu trag shokul... cu shockul tot asa peste 1200 oricum trebuie...
Poseidon
pai nu merge "cat de cat" la motoare totul este precis si sigur, sau deloc!asa ca...!verifica tot ce am zis mai sus(dar cu minutiozitate si precizie)apoi verifica si debitul la pompa de benzina(la turatii mici dar si la turatii mari)sunt sigur ca numai asa rezolvi problema!
dkrysty
QUOTE(Poseidon @ 30 Apr 2006, 18:52)
pai nu merge "cat  de cat" la motoare totul este precis si sigur, sau deloc!asa ca...!verifica tot ce am zis mai sus(dar cu minutiozitate si precizie)apoi verifica si debitul la pompa de benzina(la turatii mici dar si la turatii mari)sunt sigur ca numai asa rezolvi problema!
*



man sunt aceleasi jicloare care mai demult mergeau deci nu are rost si nici cum sa verific 0,x mm are jiclorul ca nu scrie pe el...

pompa de benzina arunca tare de tot! debit mare! Ce debit?... nu stiu ca n-am debitmetru...
plutitorul e ok , cuiul pontou inchide e ok, nivelul e ok!

masina merge bine ! doar cand e motorul rece intre 300m pana intr-un km de mers cu shocul si apoi totul merge cool!
Poseidon
A foarte bine ,insemna ca ai rezolvat! :ad sub masa:mai baiete pune mana si mai citeste ,aici pe forum gasesti totul, numa sa stii sa cauti!
dkrysty
QUOTE(Poseidon @ 30 Apr 2006, 19:42)
A foarte bine ,insemna ca ai rezolvat! :ad sub masa:mai baiete pune mana si mai citeste ,aici pe forum gasesti totul, numa sa stii sa cauti!
*



Puteai sa spui asta de la inceput! merci oricum!
Ce mi-ai spus tu am citit deja pe n topicuri! din 10 mai 2005! asteptam totusi altceva ... si am si eu doua cart din 85' de dacia 1300 I si II in care scrie toate astea... dar sfaturile de acolo mai ales la carb se potrivesc doar la o masina noua!!!

Oricum Iti multumesc!!! pt ca ai avut placere sa vorbim ...
Poseidon
eu am zis ce trebuie facut,altceva ce sa-ti mai spun?daca nu intelegi?invata apoi aplici ce ai invatat!simplu asa ,fac toti de de aici!si te asigur ca au succes!numa' ca trebe nitel pus capul la lucru!scuze ca am fost off topic ,dar am terminat
EUROPE_
dkrysty, acceasi problema o am si eu, moare motorul daca plec cu ea cand motorul este rece. Eu nu ii trag socul, porneste destulde repede fara soc, doar ca tebuie sa o spritui putin, si dupa o tin turata ( la 1000 rpm ). Cred ca problema ta este distanta inte electrozii bujiilor, ai 0,6 si eu am tot 0,6 si acesta este motivul pentru care trepideaza cand e rece motorul. Din cate am inteles eu ( am primit si eu sfaturi) distanta trebuie sa fie de 0,8... este cel mai bine pentru dacii. Aici s-a discutat http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=37962
Parca ziceai ceva ca iti baga spuma in carburator si ai pus dop... ce fel de spuma???
argon
QUOTE(EUROPE_ @ 30 Apr 2006, 22:32)
ce fel de spuma???
*




Poliuretanica blink.gif
dkrysty
Asa facea si cand aveam distanta la bujii 0,7, iar cand am pus 0,8 sau 0,9 nu mai pornea deloc!
Cand aveam 0,7 pleca doar cu spritz! Iar culoarea era gri deschis aproape alb! si se spune ca atunci distanta e prea mare!
Am pus 0,6-0,64 pleaca la cheie chiar si dimineata fara shock! sta la 600 (motor rece ) dar daca accelerez, cand ajung spre 1000 rpm se inneaca si se opreste!(deci fara shock)!
Nici chiar cu shock nu pot sa o tin dimineata la 1000 rpm trebuie sub 800 sau peste 1200!!! daca e cald motorul, deci indicatorul peste "C"-ul acela, incepe sa nu mai faca probleme!
Ce se intampla la 1000rpm ??? raportul (amestecul) aer-combustibil nu e corect... ce e cu gaurelele acelea 3 ???pe acolo vine amestecul? cand clapeta e peste situatia de relanti??? ca vine si pe sus...
gti98
QUOTE(dkrysty @ 2 May 2006, 02:20)
Asa facea si cand aveam distanta la bujii 0,7, iar cand am pus 0,8 sau 0,9 nu mai pornea deloc!
  Cand aveam 0,7 pleca doar cu spritz! Iar culoarea era gri deschis aproape alb! si se spune ca atunci distanta e prea mare!
  Am pus 0,6-0,64 pleaca la cheie chiar si dimineata fara shock! sta la 600 (motor rece ) dar daca accelerez, cand ajung spre 1000 rpm se inneaca si se opreste!(deci fara shock)!
  Nici chiar cu shock nu pot sa o tin dimineata la 1000 rpm trebuie sub 800 sau peste 1200!!! daca e cald motorul, deci indicatorul peste "C"-ul acela, incepe sa nu mai faca probleme!
  Ce se intampla la 1000rpm ??? raportul (amestecul) aer-combustibil nu e corect... ce e cu gaurelele acelea 3 ???pe acolo vine amestecul? cand clapeta e peste situatia de relanti??? ca vine si pe sus...
*



Distanta la electrozii bujiei=tensiune de amorsare. Distanta mare= solicitare mai mare de tensiune
Problema pare, asa cum e descrisa a proveni din posibila obturare a "orificiilor de repriza" (vezi ca deasupra orificiului "de relanti, prin care vine amestec reglat de surubul ala cu arc pe el, mai sunt alte 2 gaurele) cand se ridica putin clapeta carburatorului, depresiunea de sub clapeta produce aspiratia unei cantitati suplimentare de benzina prin acele gaurele (sau mai bine spus, nu se mai produce, iar saracirea amestecului provoaca mers neregulat si lipsa de putere) Daca se apasa mai energic pedala de acceleratie pompa de acceleratie (sprit) pulverizeasa un supliment de benzina pentru demaraj; clapeta deschisa la mai mult de 1/4 din sectiune amorseaza aspiratia prin jiclorul principal (deja ai depasit cei 50 km/h legali!)
La carburator, prima data sufera de infundare orificiile cele mai mici (eu nu am gasit niciodata mizerie in jiclorul principal in 21 de ani de berlina +5 ani de Dacia 1100)
Orificiile alea sunt si destul de mici si destul de greu de inspectat...
Bafta!!!
PS La motorul rece apar si probleme de vaporizare a benzinei (la injectie, pulverizarea mecanica atenueaza fenomenul) amestecul e neomogen, cand sarac, cand prea bogat=mers neregulat. Nu stiu ce poti sa faci ca sa o corectezi (Constructorul a prevazut doar socul...)
dkrysty
QUOTE(gti98 @ 15 May 2006, 22:05)
Distanta la electrozii bujiei=tensiune de amorsare. Distanta mare= solicitare mai mare de tensiune
Problema pare, asa cum e descrisa a proveni din posibila obturare a "orificiilor de repriza" (vezi ca deasupra orificiului "de relanti, prin care vine amestec reglat de surubul ala cu arc pe el, mai sunt alte 2 gaurele) cand se ridica putin clapeta carburatorului, depresiunea de sub clapeta produce aspiratia unei cantitati suplimentare de benzina prin acele gaurele (sau mai bine spus, nu se mai produce, iar saracirea amestecului provoaca mers neregulat si lipsa de putere) Daca se apasa mai energic pedala de acceleratie pompa de acceleratie (sprit) pulverizeasa un supliment de benzina pentru demaraj; clapeta deschisa la mai mult de 1/4 din sectiune amorseaza aspiratia prin jiclorul principal (deja ai depasit cei 50 km/h legali!)
La carburator, prima data sufera de infundare orificiile cele mai mici (eu nu am gasit niciodata mizerie in jiclorul principal in 21 de ani de berlina +5 ani de Dacia 1100)
Orificiile alea sunt si destul de mici si destul de greu de inspectat...
Bafta!!!
PS La motorul rece apar si probleme de vaporizare a benzinei (la injectie, pulverizarea mecanica atenueaza fenomenul) amestecul e neomogen, cand sarac, cand prea bogat=mers neregulat. Nu stiu ce poti sa faci ca sa o corectezi (Constructorul a prevazut doar socul...)
*



merci de explicatie!!! de acolo era.. numai ca nu erau infundate, dar am schimbat clapeta de acceleratie cred ca nu calca bine!!! si nu mai face... plus ca merge mult mai bine si relantiul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.