Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Despre o duza din plastic la berlina zambet iliesc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
florinutzu
Undeva in carburator este un T in care intra doua furtune, unul care vine din capacul culbutorilor (pe unde sunt aspirate gasele arse) si unul care vine de undeva de mai jos... Ambele se conecteaza cu cate un capat in T respectiv. In furtunul care vine de "undeva de jos" in T, este o duza cu diametrul de aprox. 1 mm, la modelele 1300 si 1400 mai vechi. La 1400 ultimile tipuri nu am avut ocazia sa vad.
Intrebarea mea este daca toate daciile au astfel de duza sau la modelele mai noi nu se pune?
Mentionez ca eu nu aveam, masina fiind luata de la mana a doua. Am pus o astfel de duza si a scazut turatia la ralanti, ca efect. Am marit putin turatia, prin cresterea acceleratiei ( din surub) si merge OK. Nu stiu daca mai bine ca inainte sau nu, nu prea imi dau seama. Parca parca e mai nervoasa, mai iute la demaraj si accelerare.
Acum ma gandesc daca nu cumva isi mareste consumul?
Poate fi ceva rau ce am facut eu?
Pot apare consecinte nefaste?
Ce rola re duza respectiva?
Mersi!
argon
parca ne-am fi inteles in prealabil biggrin.gif si eu vroiam sa fac n topic cu duza aia.

Duza e calibrata la 1,5, e necesar sa fie acolo la toate motoarele de Dacie, fara ea relatiul e inexistent, adica moare motoru'.
Rolul ei este sa dimensioneze cantitatea de vapori aspirata de galerie.

Problema mea e urmatoarea: am schimbat duza, am luat una de magazin, de 1,5 si mi-a scazut mult relantiul, merge neregulat etc, ce-a veche avea undela la 2-2,5 , si merge perfect, dar e cam uzata.
Ce sa fac? sa largesc gaura la cea noua, sau sa o las asa si sa fac alte reglaje sa mearga calumea?
sddragos
Am defacut si eu T-ul cu furtunurile aferente dar n-am gasit nici o duza wacko.gif
argon
nu ai gasit pentru ca ai in pata calda !
florinutzu
Pai si atunci cum e ? Sunt daciii care au nevie de duza si altele nu? Nu inteleg.
Si care e rolul ei? Am observat ca atunci cand am dat jos furtunul respectiv curge benzina din furtun. Era umed si a picurat cativa stropi pe jos. Cumva ajuta duza asta, la formarea unor jeturi?
Mersi!
argon
La unele furtunul de vapori intra in pata calda, care este prevazuta din constructie cu duza, la altele furtunul iese din capacul culb, intra in T, si din T de duce direct la galerie.

In cazul al doilea trebuie duza de plastic, deoarece fara ea nu sta relantiul.
Benzina nu are ce cauta acolo, umed e dar de la vaporii de ulei, in nici un caz benzina.

In alta ordine de idei, mi-am largit gaura din duza la 2, cu ajutorul unui burghiu, si merge perfect.
Cu duza standard de 1,5 mergea rau de tot.
florinutzu
Deci, daca are ciuneva o berlina ultimul model cea cu zambet , cu bord cn, pe carburatie, sa desfaca putin sa se uite. Sau daca este vreun inginer... sa ne spuna.
Ce rol are? huh.gif
Face bine sau nu? ohmy.gif
Este prezenta la toate sau nu? mellow.gif
Poate nu are asa mare importanta, si atunci ori fara ori cu...dar mai bine fara ca scade greutatea masinii. radmasa.gif
argon
Nu ti-am zis ce face? blink.gif
florinutzu
Consider ca raspunsul:"In cazul al doilea trebuie duza de plastic, deoarece fara ea nu sta relantiul." nu este suficient.
Poate putem obtine un alt raspuns din parte altcuiva.
Daca se poate sau ceva mai detaliat de la dvs.
diaconuliviu
Daca dadeai o cautare, gaseai sigur
Dar, iaca:
Acele furtune au rolul:
1.cel dintre capac culbutori si teu de recirculare a gazelor zise "de carter" cu continut de benzina sau gaze arse-la motoare uzate si de vapori de ulei la cele in stare tehnica buna.
2. cel dintre teu si flansa calda sau galerie are rol de asigurare a unei cantitati de aer pentru relanti.
Sint doua tipuri de furtun:
-unul cu o duza din plastic cu orificiu de 1,5 mm in el pentru modele vechi, pe motoare de 1300cmc si unele 1400 (aici ar trebui de 2 mm, dar mai nou duzele sint produse de SRL)
-un alt model fara duza care e situat intre teu si un stut din flansa calda in care este practicat acel orificiu calibrat de 2 mm-solutia e pe motoare de 1400 mai noi.
E solutie mai buna macar din doua motive:
a). duza nu mai e "scuipata" la un eventual rateu in admisie-nemaifiind necesara fixarea cu colier sau sirma;
b ). orificiul fiind intr-o zona calda in cazul "infundarii cu muci" a sa, prin incalzire acei "muci" devin fluizi, fiind usor aspirati, desfundindu-se acel orificiu.
Ce ai facut tu punind acea duza de 1,5 mm la un motor de 1400 a fost sa strangulezi debitul de aer, motorul mergind inecat; dupa care ai marit relantiul din obturator, ceea ce aproape sigur ti-a plasat obturatorul in zona gaurilor de progresiune, marind consumul.


Solutie: urmareste unde se infige furtunul; daca e in flansa, scoate duza, daca e in galerie, mareste orificiul duzei la 2 mm daca ai motor de 1400.
Ca fapt divers eu am avut pe 1300 duza de 2 mm care dadea rezultate bune, acum am UIS cu gauri de 1 mm-3 buc care ca suprafata is echivalente cu o gaura de 2 mm.
florinutzu
Multumesc pentru raspunsul detaliat.
Este ceea ce asteptam un raspuns la obiect. O sa fac verificarile necesare si ori scot duza ori o las, in functie de ce gasesc acolo.
Mersi!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.