QUOTE(dree @ 3 May 2006, 22:51)
masina e o dacie berlina din 97. Probleme n-am avut cine stie ce la partea electrica.Mi s-a rupt firul de masa la alternator acum vreo luna ....sa fi pocnit ceva atunci?
Nu ti-a pocnit nimic (sper). Manifestarea e tipica pentru lipsa masei la lampile spate. Coroborat cu faptul ca e ruginita in zona aia, e 99,9% masa intrerupta. La modelul relativ recent (sa nu uitam ca Dacia a avut si alt model de lampi spate ) masa se face, parca, printr-un fir cu izolatie neagra, de vreo 30 de centimetri care se termina cu un ochet, prins intr-un surub sudat de un element de caroserie. Va trebui sa verifici existenta sudurii, a surubului (si a piulitei de fixare a ochetului ), strangerea respectivei piulite, sertizarea cablului la ochet, sertizarea la capatul celelalt. Cu un voltmetru sau chiar cu o lampa de control de putere mica (sub 5W) pui un fir la masa sigura (un element de metal cat mai lipsit de oxizi, adica rugina; cel mai sigur e sa duci un fir la minusul bateriei sau cel putin pe un element metalic din motor; stiu ca e lung si incomod, dar...). Celalalt fir se atinge pe traseul spre masa enumerat mai sus, cu contactul pus si pedala de frana apasata (situatie in care ar trebui sa se aprinda lampile de frana) Acolo unde este intreruperea traseului spre masa se produce aprinderea beculetului sau apare valoare mare ( mai mult de 6 volti ) pe voltmetru.
Succes, nu e prea complicat si nu ai nevoie de nici o schema!