leutzul
3 May 2006, 13:20
salut. cine poate sa-mi explice ce sa intamplat cu bateria de la masina, pentru ca nu pot sa-mi dau seama singur. ieri am incercat sa plec cu masina (nepornita de vreo saptamana),si singurul zgomot care a iesit de sub capota a fost unul chinuit si din ce in ce mai sters, pana cand nici becurile din bord nu au mai clipit. in urma cu o saptamana, pe parcursul unui drum de vreo 100 km. am observat ca acul din bord care indica starea bateriei era pe minus si nici nu a urcat in tot acest timp(nu incarca alternatorul). ce pot face in afara de a schimba bateria?
sddragos
3 May 2006, 13:33
S-au ars diode in alternator.
tatabobu
3 May 2006, 13:42
Poti sa incarci bateria, poate nu-i cazul sa o schimbi. Dupa ce o incarci si o pui pe masina te apuci sa verifici (cu un voltmetru) caderea de tensiune pe bornele bateriei la relanti si la 2000 rpm, cu si fara consumatori. Dac se incadreaza intre 14 si 14,4 volti inseamna ca iti incarca absolut perfect. daca nu, ai de verificat releul, cureaua alternatorului sa fie intnsa, alternatorul.
Inafara de asta, daca o lasi nepornita mai mult timp scoate-i borna de minus. Ai un consumator parazit.
leutzul
3 May 2006, 16:03
acum daca are vreo importanta, va mai zic una: inainte de asta,cu vreo 2 saptamani inainte de a observa ca nu incarca alternatorul, nu mergea faza scurta stanga. am verificat becul,sigurantele si nimic,apoi peste cateva zile cu gandul sa merg la un electrician, am verificat din nou si mergea dar ardeau becurile f. slab
Poate ai vre-un scurt pe acolo?
leutzul
3 May 2006, 16:25
nu stiu ce sa zic, cred ca tot la service rezolv dar mi-e teama ca or sa ma puna sa platesc si ce nu e nevoie,adica sa-mi zica ca treebuie schimbate si s\chestii care nu au rost,doar sa incarce factura..
leutzul
3 May 2006, 18:41
am verificat cureaua si e "tzambal",cred ca singura problema e cu acele diode din alternator, dar alta intrebare apare acum :daca pun alta baterie pana ajung la electrician exista sansa sa o "omor" si pe aia ?
ai masurat cu voltmetru diodele?
poate fi releul...
leutzul
3 May 2006, 18:56
QUOTE(argon @ 3 May 2006, 19:44)
ai masurat cu voltmetru diodele?
poate fi releul...
nu, ca nu am asa ceva si nici nu m-as pricepe.daca ar fi diodele pot fi schimbate doar ele sau tot releul,si daca trebuie schimbat cu totul cam cat costa un releu?
electric
3 May 2006, 22:26
trebuie verificata incarcarea. sigur ai o problema de la alternator sau releu. releele nu sint scumpe dar trebuie sa sti ce este defect inainte de a schimba ceva.
marius-gabriel
3 May 2006, 22:50
verifica totusi si firul de excitatie ce intra in alternator!
la mine are culoarea verde, posibil la alte instalatii sa fie de alta culoare.
in fine, vezi tu, e un fir cu un papuc mama ce intra in alternator.
e o sansa sa fie si ala si atunci ai scapat cel mai ieftin fara sa faci nimic, doar sa iti incarci bateria.
leutzul
5 May 2006, 14:40
ce ma mai intereseaza e daca aceasta problema a alternatorului a afectat in vreun fel bateria care este inca in garantie, de a "omorat-o"..
Normal ca a afectat-o Pentru ca o baterie sa tina mult este indicat sa se goleasca cat mai putin. La tine s-a golit de tot. Acum, daca o incarci (cel mai bine pe redresor) n-o sa-ti faca probleme. La garantie oricum nu poti sa te duci cu ea. Ce le spui: nu mi-a incarcat si am omorat bateria?
horsewhisperer27
25 Nov 2006, 00:00
am si eu o intrebare pe aici:daca e bateria ceva mai descarcata, e posibil ca voltmetrul sa arate o tensiune ceva mai mica , cu motorul la ralanti??
cum verific cu voltmetrul starea alternatorului/diodelor?
rocipri2003
31 Dec 2006, 14:21
Din ce mi-am dat eu seama la mine acesta este releul ... sper sa nu ma insel.. si cred ca este cauza decesului baterie mele.. In el erau conectate 2 fire de masa.. unul de la bobina... si 2 fire de + in paralel de la alternator... Unul din firele de plus era carbonizat ca nea gica care l-a montat l-a pus in scurt !! + care vine de la alternator are mereu curent pe el... Imi spune si mie cineva cum se monteaza piesa aceasta corect ?!
P.S. Are cineva schema electrica.. o caut de ceva timp si nimic... rocipri2003@yahoo.com multumesc
Cam asa se scrie aici, cu shtz scrii matale la sala netcafe.
diaconuliviu
31 Dec 2006, 20:05
Ma indoiesc de faptul ca ala e releu regulator, e releu dar cred ca de faze. In plus pozele is tare proaste.
rocipri2003
1 Jan 2007, 05:00
Asta le-ar cam intrece pe toate...
... Scuze pentru calitatea pozelor.. mobilul meu nu stie mai bine... Pentru mine e o nebuloasa totala ce s-a facut la masina asta... Nu am schema electrica de la ea si am incercat sa-mi dau seama cu ajutorul unui multimetru ce se intampla pe acolo.. uite ca nu-mi merge... am gasit fire negre care nu sunt masa !!! S-or folosi si pt altceva dar atunci nu mai inteleg nimik.. o sa ma duk cu ea la un service.. cu toate ca o sa ma coste o sa stau langa ei si o sa ii intreb tot ce nu am reusit sa descifrez... asta este... cunostiintele costa ( mai mult sau mai putin). Daca are cineva schema electrica o astept cu drag .. acum ca a venit Europa peste noi.
bygy007
2 Jan 2007, 01:11
acela este releu pentru comanda electroveltilator releul de incarcare arata ca cel din poza cu mici exceptii ( carcasa este de releu mecanic , ceea ce trebuie sa cauti in care a fost facut un releu electronic)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.