Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: M-am curentat la caroserie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
xls
Am facut cativa kilometri cu rosinanta(D1310, 86), am folosit si stergatoarele pt a curata parbrizul de praf si cand cobor, ating metalul portierei si simt o furnicatura de curentat.
A mai patit cineva chestia asta? Sa se fi generat electricitate statica de la stergatoare? Sau bobina/condensator nesimtit?
argon
De cat timp conduci/ai masina? dry.gif
rerecroS
Eu patesc asta de FIECARE data cand ma cobor din masina. Cel mai tare e noaptea, cand se si vede o scateie mica atunci cand ating portiera.
Deja mi-am impacat cu ideea si am perfectionat tactica de inchidere a portierei - imping in geam in loc sa ating metalul biggrin.gif

Cauza - habar n-am - cel mai probabil ma incarc static de la huse/haine. Nu cred ca are nici o legatura cu instalatia el. a masinii
disaster
Intradevar prin frecarea hainelor de huse ne incarcam static, dar partea ciudata e alata:de ce se intampla doar primavara?M-ie si frica sa mai inchid usa cand cobor din masina pt ca nu e tocmai cea mai placuta senzatie sa te curentezi.
Muttley
S-a paradiscutat, este undeva un topic de cateva pagini.
NU e de la instalatia masinii, e de la hainele sintetice de pe voi, de la husele sintetice, de la vantul de afara (particulele de praf incarca electrostatic caroseria), etc.
Solutia folosita de mine, care deja mi-a intrat in reflex: de fiecare data cand cobor din masina, imediat dupa ce trag de maneta care deschide portiera (deci inainte de a ma ridica de pe scaun!!!), pun mana pe rama geamului portierei si garantez ca nu se mai produce scanteia aia. Credeti-ma pe cuvant, nu de alta, dar nu pot sa sufar genul asta de "curentare" (si nici un alt fel), si am incercat toate variantele...
xls
Gata, m-am lamurit.
Electrocutare placuta la toata lumea! biggrin.gif
carmechanic
Sarcina electrostatica mai apare si din frecarea pneurilor cu soseaua. (mai ales daca
pneurile sunt uzate,iar tresa de metal este aproape de suprafata de contact).
Vezi cartea "Pneurile automobilelor" 1970 -Colectia Auto.

Acolo scrie ca in unele cazuri se pot atinge sarcini de ordinul a 100.000 V !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.