Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Completare ulei cutie.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rerecroS
Am fost azi sa-mi verific uleiul in cutie si am fost nevoit sa adaug ~ 0.6L.
Este mult/putin/ok ?
Nu cred ca m-am mai uitat la ea de cand am luat-o (7ani)
Mecanicul a zis ca pierde un pic pe la semeringul de la planetara (intr-adevar, cutia este plina de ulei pe dedesubt).

De completat mi-a completat cu un rahat de ulei .. nu retin acum cum ii zice, dar dupa ambalaj sigur era varza. Are ceva daca s-au amestecat 2 tipuri de ulei ?
carmechanic
La Dacie uleiul din cutia de viteze trebuie schimbat la fiecare 10000 km (s-au mai repede daca folosesti masina in conditii grele)
Nu stiu citti km ai parcurs in 7 ani,dar oricum uleiul nu are voie sa fie tinut mai mult de
3 ani; suprafetele de metal actioneaza ca un catalizator,iar uleiul se altereaza in
timp.
Oricum,mecanicul trebuia sa schimbe complet uleiul,nu sa adauge !
Chiar daca pui ulei romanesc de transmisie,e o.k daca-l schimbi la timp.
Ai grija ca nivelul uleiului sa fie maxim tot timpul.
amc
UTOPIE curata ce spui tu acolo??
rerecroS
Eu stiam ca uleiul din cutie nu trebuie schimbat niciodata .. dar ma rog.

PS: ai vazut ca este vb. despre uleiul de cutie si nu cel de motor, da ?
argon
LA vechea Dacie trebuie schimbat, inclusiv la Supernova, La Solenza si Logan e pe viata.

La supernova schimbul se face la 60 000 km, la berlina la 20 000..asa zice cartea..daca nu ma insel, dar practic merge schimbat si la 50 000 km, atata timp cat nu pierde.
Mai mult de 50 000 km nu e bine, eu am schimbat prima oara la 60 000 km, si nu arata bine de loc..era degradat rau..
rerecroS
Nu am ajuns nici macar la 50.000 cu ea. O sa-l schimb, totusi, cu prima ocazie.

Intrebarea #2: semeringurile alea de la planetare: cum arata/ ce rol au/ cat de scumpe sunt/ cat de greu sunt de inlocuit ? Sa le schimb si pe alea daca tot umblu pe-acolo
carmechanic
amc si rerecroS,v-ati uitat vreodata macar in cartea "Autoturismul Dacia 1300 ?"
sau in alte carti cum sunt cele de Mihail Stratulat ?

Sau va luati numai dupa ce spun mecanicii de "weekend" ?
Daca uleiul nu ar trebui schimbat niciodata,atunci de devine inchis la culoare
dupa un rulaj nu prea lung ?

Intradevar sunt masini la care uleiul din cutia de viteza se schimba la intervale mari,
de ex la Volvo. (dupa vreo 80.000 km - uleiul este inca transparent si curat)
rerecroS
Ok, dar intrebarea mea era cu totul alta.
Si NU, nu am citit nici o carte din cele precizate de tine.
licrimon2002
Corecte toate parerile despre uleiul din cutie. Cred ca e mai bine daca nu e tinut cu zecile de ani, avand in vedere ca are si el o garantie. Dar cel mai important e sa nu fie cutia sub nivel, sau goala.
Cat despre uleiul de pe cutie, personal nu cred ca exista dacie fara ulei pe cutie, doar cele goale, uscate biggrin.gif Simeringurile sunt extraordinar (apropape perfect) de proaste, asa ca...scapa...O cutie care nu curge, nu e marca dacia....
gti98
QUOTE(rerecroS @ 6 May 2006, 04:58)
Nu am ajuns nici macar la 50.000 cu ea. O sa-l schimb, totusi, cu prima ocazie.

Intrebarea #2: semeringurile alea de la planetare: cum arata/ ce rol au/ cat de scumpe sunt/ cat de greu sunt de inlocuit ? Sa le schimb si pe alea daca tot umblu pe-acolo
*



Orice ulei are un interval de "viata", de functionare. Unele sunt mai bine aditivate si conservate, dar nici un ulei nu va depasi un interval de ordinul a 1-1,5 ani pentru ulei de motor sau 3, poate 5 ani la cutie, unde nu intra in contact cu gaze de ardere, mai agresive chimic (asta chiar daca masina nu a facut nici un km) Pe de alta parte, la masinile care ruleaza se ia in consideratie kilometraj. Am vazut ulei de motor pentru 60.000 km (!!!). Pentru cutie nu am auzit de limite mai mari. Uleiul romanesc (T80/90EP2) era recomandat a fi schimbat la 15000km. Si eu cred ca e important sa completezi uleiul, chiar daca depasesti parcursul recomandat. La cutia de berlina cantitatea recomandata de Reno era de 1,64litri (pusi in cutia golita) Umpluta pana la limita gaurii de umplere, primeste cam 1,9 litri, dar are tendinta sa arunce afara.
Despre simeringurile cutiei da Dacie se poate spune ca a) sunt in general proaste si nu etanseaza cool.gif pana prin 1987-88, planetarele "lungi" se etansau foarte prost: simeringul ar fi trebuit sa etanseze pe capul planetarei care se imbina cu axul canelat planetar. Cum piesa avea joc mare, simeringul se labarta din secunda 2. Dupa data de mai sus, constructorul a lungit axul acela canelat (care e pe rulmenti si se roteste (aproape) fara jocuri (iar planetarele au fost "scurtate") Etansarea se face pe axul acesta, dar tot mai curge. Cutia mai curge si pe la tija de comanda a schimbatorului (care e plasata jos) si poate curge pe la axul "de priza" situatie in care unge si discul de ambreiaj care va incepe sa patineze....
Pierderea indelungata de ulei din cutie va duce la functionarea "uscata" si la deteriorarea rulmentilor, cu consecinte neplacute si costisitoare de reparatii. (Atentie, cutia are niste reglaje destul de delicate, altfel se poate uza rapid, functioneaza zgomotos si e posibil sa mearga greu comanda schimbarii treptelor...)
Citeam un articolas care calcula ponderea cheltuielilor cu lubrifierea in bugetul automobilului; poate s-a mai schimbat cate ceva din 1975 (benzina e probabil mai scumpa!!), dar atunci era vorba de 1,5%!!! Asa ca nu va zgarciti la ulei!!!
Bafta!!
ciuhapu
Salut,

Stie cineva daca se gaseste simeringul de la axul de comanda a cutiei?
La mine curge pe acolo, cutie cu 4 trepte an 1981, planetare lungi.
amc
normal
desfaci capacul cutiei (carter ambreiaj) ca sa-l schimbi
argon
Eu am avut inainte de peco T90, recent am pus Texaco geartex 80w90, si nu se compara..se vede diferenta mai ales la cald.
PS a intrat 2,4 litri, cutie 5 trepte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.