QUOTE(rerecroS @ 6 May 2006, 04:58)
Nu am ajuns nici macar la 50.000 cu ea. O sa-l schimb, totusi, cu prima ocazie.
Intrebarea #2: semeringurile alea de la planetare: cum arata/ ce rol au/ cat de scumpe sunt/ cat de greu sunt de inlocuit ? Sa le schimb si pe alea daca tot umblu pe-acolo
Orice ulei are un interval de "viata", de functionare. Unele sunt mai bine aditivate si conservate, dar nici un ulei nu va depasi un interval de ordinul a 1-1,5 ani pentru ulei de motor sau 3, poate 5 ani la cutie, unde nu intra in contact cu gaze de ardere, mai agresive chimic (asta chiar daca masina nu a facut nici un km) Pe de alta parte, la masinile care ruleaza se ia in consideratie kilometraj. Am vazut ulei de motor pentru 60.000 km (!!!). Pentru cutie nu am auzit de limite mai mari. Uleiul romanesc (T80/90EP2) era recomandat a fi schimbat la 15000km. Si eu cred ca e important sa completezi uleiul, chiar daca depasesti parcursul recomandat. La cutia de berlina cantitatea recomandata de Reno era de 1,64litri (pusi in cutia golita) Umpluta pana la limita gaurii de umplere, primeste cam 1,9 litri, dar are tendinta sa arunce afara.
Despre simeringurile cutiei da Dacie se poate spune ca a) sunt in general proaste si nu etanseaza
pana prin 1987-88, planetarele "lungi" se etansau foarte prost: simeringul ar fi trebuit sa etanseze pe capul planetarei care se imbina cu axul canelat planetar. Cum piesa avea joc mare, simeringul se labarta din secunda 2. Dupa data de mai sus, constructorul a lungit axul acela canelat (care e pe rulmenti si se roteste (aproape) fara jocuri (iar planetarele au fost "scurtate") Etansarea se face pe axul acesta, dar tot mai curge. Cutia mai curge si pe la tija de comanda a schimbatorului (care e plasata jos) si poate curge pe la axul "de priza" situatie in care unge si discul de ambreiaj care va incepe sa patineze....
Pierderea indelungata de ulei din cutie va duce la functionarea "uscata" si la deteriorarea rulmentilor, cu consecinte neplacute si costisitoare de reparatii. (Atentie, cutia are niste reglaje destul de delicate, altfel se poate uza rapid, functioneaza zgomotos si e posibil sa mearga greu comanda schimbarii treptelor...)
Citeam un articolas care calcula ponderea cheltuielilor cu lubrifierea in bugetul automobilului; poate s-a mai schimbat cate ceva din 1975 (benzina e probabil mai scumpa!!), dar atunci era vorba de 1,5%!!! Asa ca nu va zgarciti la ulei!!!
Bafta!!