daciafan
7 May 2006, 21:09
n-am stiut unde sa postez...asa ca dupa ce-mi raspundeti puteti sterge postul
intrebare:bujiile marca NGK(mai putina importanta) model BKR6EQUP se potrivesc la logan?
sunt cu 4 electrozi
merci
Dacia recomanda bujiile de mai jos pe motorul de Logan (cele din poza)
in manualul de utilizare este precizat ca bujiile ce se pot folosi sunt marcate pe o eticheta la motor ( nu stiu unde ca nu m-am uitat inca)
ca sa vezi daca NGK-urile sunt bune trebuie sa faci echivalenta cu cele recomandate de Dacia
Am cautat pe site la NGK
http://www.ngkpartfinder.co.uk/buyers_guid...#8706;=BKR6EQUPsi am gasit ca nu sunt compatibile cu Dacia, doar cu Bentley, BMW, Porsche, etc (vezi .doc)
daciafan
14 May 2006, 06:49
merci vsebas...a fost un raspuns documentat.
han_1.6 mpi
7 Sep 2006, 15:35
o alta intrebare legat de BUJII :
Loganul vine echipat din fabrica cu bujii cu 2 electorozi. specialistii dacia de la service sustin ca alea nu sunt bune si ca trebuie sa fie cu un electrod. prin urmare mi-au umflat aproape un milion pe bujii cu un electrod. e vorba de service simpotrans. ce se intampla daca bujiile au 2 electrozi ? ce pot "strica" dupa cum sustin "specialistii" Dacia ? sau asta e " afacerea" lor cu piese luate ieftin si bisnitarite apoi clientilor.
colombina29
7 Sep 2006, 15:49
Pai daca i-ai lasat pe "specialistii" de la DACIA sa-si bage ei nasu' acolo unde si l-au bagat inginerii RENAULT, atunci cu siguranta ca mai au ei cate unele sa-ti recomande apropo de masina ta! Ai simtit vreo diferenta dupa ce ti-au schimbat bujiile?
Kostica
7 Sep 2006, 16:01
Ce cheie trebuie la bujii (logan)
Alecs_TGA
7 Sep 2006, 18:03
dupa mine bujiile NGK sunt niste bujii foarte bune care daca as avea bani personal le-as cumpara !!!!! cele cu iridium... acum nu stiu care este codul dar daca ai bani iti recomand sa le iei o sa simti motorul ca merge mult mai frumos !!
Amedeus
7 Sep 2006, 20:17
QUOTE(Kostica @ 7 Sep 2006, 17:01)
Ce cheie trebuie la bujii (logan)
De 16. Hexagonul e mai mic decat la Dacia 1xxx si identic cu SN, Solenza. Am cumparat de la Praktiker, aveau mai multe modele
pastrama
7 Sep 2006, 20:20
QUOTE(Kostica @ 7 Sep 2006, 17:01)
Ce cheie trebuie la bujii (logan)
La magazin ceri cheie "d-aia mica" pentru bujii.
radioman
7 Sep 2006, 21:41
QUOTE(han_1.6 mpi @ 7 Sep 2006, 16:35)
o alta intrebare legat de BUJII :
Loganul vine echipat din fabrica cu bujii cu 2 electorozi. specialistii dacia de la service sustin ca alea nu sunt bune si ca trebuie sa fie cu un electrod. prin urmare mi-au umflat aproape un milion pe bujii cu un electrod. e vorba de service simpotrans. ce se intampla daca bujiile au 2 electrozi ? ce pot "strica" dupa cum sustin "specialistii" Dacia ? sau asta e " afacerea" lor cu piese luate ieftin si bisnitarite apoi clientilor.
Iti spun din experienta proprie ca mie si la DSN si la Logan mi-a crescu usor consumul cu bujiile cu 2 electrozi in conditiile in care pot spune ca masinile erau chiar usor mai puturoase la demaraj ...
gabriel999
9 Sep 2006, 17:27
Deci in concluzie ce tip de bujii ar fi mai bune pt Logan? Cele cu 1 electrod, cu 2 electrozi, sau cu 4?
Bosh si Champion stiu ca fac bujii de calitate.
han_1.6 mpi
11 Sep 2006, 13:45
e adevarat ca acuma am scos cu loganul( 1.6 mpi fara AC ) in conditii de trafic civilizat in bucuresti consum de carburant de 8-9 % cand inainte de a schimba bujiile aveam constant 10-10,5% ; insa mai trebuie mentionat si faptul ca am schimbat si stilul de condus ( adica nu mai scot pe "liber" ci las "frana de motor" si incerc sa chimb vitezele la turatii mai mari ( 2700-3100 rpm ) fara accelarari bruste. asta pt ca am inceput sa merg vreo 80-90 km/zi (urban) si am vrut sa o las mai "moale". ca demaraj nu am simtit diferenta intre cele 2 tipuri de bujii.
intrebarea este de ce au pus un tip de bujie mai scump pe masina daca "nu e bun" ?
C@talin
13 Oct 2006, 16:52
eu nu prea vad sa se fii lamaurit ce tip de bujii sunt bune ,ca trebuie si eu sa le schimb ca au facut 2 ani si nustu ce sa iau
david79
18 Oct 2006, 19:55
gasiti bujii NGK pt logan. La motorul meu de solenza 1.4 am gasit. Am cerut bujii pt motorul clio 1.4 8v si a gasit repede echivalenta. Ngk are bujii pt multe tipuri.
Mergeti la un mag de piese auto straine mai mare si cereti echivalenta pt reno cu motor de 1.6 8v.
Eu am luat cele clasice din clasa premium am dat 9 ron/buc
Cele cu iridium ( 1 electrod ) erau de 3 ori mai scumpe, next time
.
pentru K7M - BKR5EZ
pentru E7J - BCP5ES
pentru K4M - BKR6EZ
si pt cine vrea sa caute :
http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319&pd=...=Clio+2+Phase+2
bmw-fan
24 Oct 2006, 21:36
cele mai bune bujii sunt beru
david79
24 Oct 2006, 21:46
acum fiecare cu ce-i place. Eu dupa ce am montat pe solenza NGK ( nu ii fac reclama ca nu am actiuni la ei ) am observat ca motorul merge ceva mai bine. Diferenta nu e mare, dar sigur exista . Consumul e la fel. Am facut 600 km afara in weekend si ma manca sa ii dau talpa. Si am dat 9 ron / buc.
daciafan
25 Oct 2006, 21:14
QUOTE(bmw-fan @ 24 Oct 2006, 22:36)
cele mai bune bujii sunt beru
domnule bmw-fan, va rog sa fiti mai explicit in ceea ce priveste aceste bujii "beru" pt ca mie imi sugereaza mai degraba o marca de bere
daca e vorba de bujii va rog respectuos sa ne aduceti la cunostinta modelul de bujie al acestei marci, potrivit pt logan
bmw-fan
25 Oct 2006, 21:52
Domnule doctor fandacia! sunteti nici prima revizie si va ganditi deja la bujii.la 30 000km recomnda producatorul schimbarea acestora.am vazut bujii la 50 000 km fara nici o deteriorare vizibila.(NGK) Pot sa va recomand si oferi asa numitele BERU ULTRA X sau ULTRA X PLATIN, x vine de la 4 sau chiar NGK PLATINIUM,cu garantie pana la 60 000km,dar asta mai mult poate un PRESTIGE,pentru ca hai sa fim seriosi dupa cum stim 1.4 MPI nu merge,poti sa-i pui orice:)!!nu merita chinuit.
daciafan
26 Oct 2006, 06:28
pt bmw fan, multumesc pentru raspuns
in ceea ce priveste afirmatiile privind performantele motorului 1,4 mpi (care nu merita chinuit) va rog sa fiti mai atent, mai ales ca subiectul acestui topic sunt bujiile
han_1.6 mpi
8 Dec 2006, 14:06
eu am condus un logan 1.4 mpi care avea bujiile din fabrica si chiar MERGEA daca acceleram si functiona in parametrii normali . nu mi s-a parut sa aiba probleme cu demarajul,daca la asta se refera bmw-fan.
Pentru cei care au montat gaz pe Logan:
BRISK (Cehia)
1.4 DR17YS-9
1.6 DR15YS
Bujii cu electrod de argint recomandate pentru GPL.
juristul2000
16 Dec 2006, 08:11
QUOTE(david79 @ 24 Oct 2006, 21:46)
acum fiecare cu ce-i place. Eu dupa ce am montat pe solenza NGK ( nu ii fac reclama ca nu am actiuni la ei ) am observat ca motorul merge ceva mai bine. Diferenta nu e mare, dar sigur exista . Consumul e la fel. Am facut 600 km afara in weekend si ma manca sa ii dau talpa. Si am dat 9 ron / buc.
Auzi de unde ai luat NGk la acest bani adica sub boch.Din cate stiu eu NGK sunt super scumpe.Merge bine masina acum?
david79
16 Dec 2006, 12:28
dupa parerea mea a fost o diferenta notabila legat de felul in care merge motorul, dupa ce am pus NGK. Nu am avut bani pt cele cu iridium am pus unele premium. Magazinul e '' Al Padrino " pe stefan cel mare, langa circ. Vezi ca la logan iti treb bujii cu 2 electrozi parca. Intrebi la magazin si iti da echivalenta.
Kostica
1 Feb 2007, 09:08
Ati gasit in Iasi bujii NGK iridium? Sau altfel : spuneti-mi va rog de unde iau 4 bujii de calitate, sa nu mai colind tot orasul. Multumesc.
David79, pe site-ul NGK se găsește și Dacia Logan și se recomandă pentru ambele motorizări BKR6E
Kostica
2 Feb 2007, 15:11
Bujii NGK BKR6E=125000/bc, BKR platinium 465000/bc, BKR Iridium=?.
Mecanicul de la service recomanda bujii Bosch cu patru electrozi, 150000/bc in loc de NGK . O fi avind dreptate?
Greu de zis, care bujie este mai bună. Evident, cele mai sofisticate au durata de viata până la 60 000 km. Eu aș alege bujia cu patru electrozi, având în vedere că scînteia se formează pe o suprafață mai mare, asigurând o ardere mai completă. Însă nu știu cât de mult se va simți efectul acestor bujii.
eu am avut pe masina bujie cu 4 electrozi si sincer nu se simte diferenta !
Eu am cumparat bujii beru cu 4 electrozi ultrax!codul uxf79.
Sper sa fie bune si sa nu-mi creasca consumul sau sa fie mai puturoasa desi eu nu inteleg cum ar putea fi mai bune alea cu un electrod decat acestea...
Nu le-am luat din moft pur si simplu in ploiesti nu am gasit beru pt logan 1.6 mpi altele decata acestea.Si nici ngk...
Astept o parere eventual din partea posesorilor de logan care au bujii cu patru electrozi...
bmw-fan
5 Mar 2007, 21:39
bujiile UXF 79 sunt foarte bune,se potrivesc la logan.este una dintre cele mai indicate bujii pentru multe marci de autoturisme.
bmw-fan
5 Mar 2007, 21:41
cat ai dat pe ele?
nu stiu de ce dar ma bazam pe tine cu un raspuns...
o sa revin si cu impresii cat de curand mai ales ca motorul nu are un mers tocmai regulat acum..(imi vine sa-l regulez eu..)!
cam mult cred eu dar am gas intr-un sg loc...175000rol bucata
bmw-fan
5 Mar 2007, 21:58
sa nu-mi spui ca ti-ai luat bujii pentru ca marsul in gol e neregulat.el cel mai putin probabil ca bujiile sunt de vina.asa fac toti ,schimba bujiile., apoi fisele si pana la urma descopera ca bobina e de vina
nu prietene...nu am zis ca numai mersul in gol e neregulat si in cateva zile ma duc la revizia de 2 ani si am aproape 30000 de km!
Tragi cam repede concluzii gresite....
bmw-fan
5 Mar 2007, 22:12
banuiesc ca mersul neregulat l-ai descoperit stand cu masina si nu in mers
bmw-fan
5 Mar 2007, 22:12
banuiesc ca mersul neregulat l-ai descoperit stand cu masina si nu in mers
Mai ales in mers...exista undeva problema mea descrisa mai amanuntit..la probleme tehnice logan!Oricum merg in service si sa vad ce are!Si eu chiar vroiam sa-i schimb bujiile sa-mi iasa din cap asta...
bmw-fan
5 Mar 2007, 22:20
te astept cu raspuns,poti sa-mi trimiti chiar mesaj personal,chiar sunt foarte curios din ce cauza ti-a mers neregulat.
Am schimbat bujiile odata cu uleiul(am pus aral 5w40),filtrele si canistra de carbon!Vechile bujii aratau bine si erau champion cu un electrod(mentionez asta deoarece cel din service s-a cam mirat si nu prea ii venea sa creda ca sunt stock).
Ca impresie ..sunt sigur ca masina la relanti merge mai rotund...se simt mici vibratii in schimbator!Cat despre smuciturile pe care le avea in frana de motor au cam disparut...adica mai face dar cred ca face ca orice masina in frana de motor!(nu sunt violente deloc)
Si este mai silentioasa(cred ca de la ulei)!
DomnulK
11 Mar 2007, 20:29
ce pret au bujiile cele care la recomanda producatorul?
vasile82
12 Mar 2007, 14:38
Eu am luat din vitan bujii CHAMPION RC87YCL cu 30 RON patru bucati
adisan
16 Mar 2007, 21:40
[quote=1.6,11 Mar 2007, 10:35]
Am schimbat bujiile odata cu uleiul(am pus aral 5w40),filtrele si canistra de carbon!
Am o intrebare stimate domn 1.6 : Cum merge acum motorul cu aral si ...mai ales ce tip de bujii ai acum la Logan?
DomnulK
21 Mar 2007, 17:54
QUOTE(adisan @ 16 Mar 2007, 21:40)
QUOTE(1.6 @ 11 Mar 2007, 10:35)
Am schimbatfiltrele si canistra de carbon!
ce canistra de carbon ai schimbat?
eu am pus bujii de origine, EQYEM<sau pe acolo> cu doi electrozi. avem cu un singur electrod de cand am cumparat masina acum 55000 km. cu noile bujii cu doi electrozi motorul merge mai rotund, nu mai vibreaza schimbatorul ca inainte.
eu sunt multumit de alegerea facuta si la 50 lei cat am dat pe 4 bujii...e chair prea bine!
C@talin
14 Apr 2007, 14:17
iaute aici bujii din septembrie 2004,acum altele noi,tot un electrod Denso
am uitat sa zic ,a sczut consumul imediat ,de la 11 cat arat pe PC de bord
,a ajuns imediat la 7,8
in oras,si chiar consuma mult ,in 32 de km imi lua 4,2 l
cu bujiile vechi
C@talin, ce vrusi sa zici? In limba romana daca se poate...
C@talin
16 Apr 2007, 15:50
scuze,am vrut sa zic ca ,cu bujiile vechi care arata ca in poza consuma prea mult, resetam computeru si in 34 de km imi consuma 4,4 l,si la teava de esapament gasem ud de benzina si mirosea destul,acuma cu bujiile noi in 34 km mi-a consumat 2,5 l.
costi_g
22 Apr 2007, 10:02
Prima data cand a aparut Loganul a fost echipat cu bujii cu un electrod,aparand varianta 16 valve, a aparut si bujia cu 2 electrozi.Ideea este ca merge pusa bujia cu 2 electrozi pe orice Logan,cred ca are o mai buna functionare.
marius80_eugen
27 Apr 2007, 09:34
Eu am avut Bosch din fabrica , acum am Renault si am luat DENSO ( made in Japan )
pentru ca m-a sfatuit un prieten . Am sarit peste NGK , ca erau scumpe chiar si cele standard , iar cele Racing depaseau 1 mil .
Ca parere personala e bine sa nu le lasati 30.000 km , ci pe undeva la 25 - 27.000 km sa le schimbati .
C@talin cum se comporta masina cu Denso ? ( ca eu inca nu le-am pus )
Eu stiam ca bujiile cu mai multi electrozi sunt recomandate pentru motoare mai puternice , care merg mult in regim de turatii inalte si ca la relati si mai ales pentru oras nu sunt prea recomandate . Poate ca initial masina va merge si va consuma mai bine pentur ca sunt noi , dar in timp este posibil ca acel consum sa creasca !
Renault - 5 ron / buc ; Bosch - 6 ron / buc ; Denso - 8 ron/buc ; Champion - 7,5 ron buc ; NGK - 9,5 ron/buc
C@talin
27 Apr 2007, 12:29
foarte bine ,consumul a scazut drastic,si motoru nustu de mers rotund ca nu le am cu astea nu-mi dau seama cand merge un motor rotund si cand merge altfel,cei drept nu mai vibreaza asa tare la relanti cum facea cu vechile bujii
Eu am acum pe masina Bosch cu 4 electrozi.
Ce sa spun, masina merge bine, relanti-ul rotund, dar bine mergea si inainte.
Consumul a scazut un pic (nu mult). De exemplu am fost Bucuresti - Valcea - Cozia si retur cu medie generala de 5,7 l/100. De mers am mers normal (cum merg de obicei), benzina Petrom 95, aer conditionat pornit din cand in cand. De cand am masina nu am vazut in afara o medie sub 6,2 - 6,4 l/100.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.