Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
tuneam
QUOTE(bogdan_dsn @ 18 Mar 2013, 17:40)
Dupa ceva mers cu denso tt am observat ca masina trage mai greu, tremura binisor si consuma putin mai mult. Am trecut inapoi la eyquem cu 2 electrozi, cele de origine de la dacia si totul a revenit la normal.

Asa arata denso-urile date jos de pe masina.
*



Bujiile arata foarte bine. nu sunt afumate, nu au depuneri, motorul a avut aprindere corecta cu ele.Nu as da vina pe bujii pentru mersul motorului. Bujiile TT sunt un compromis destul de bun pentru masinile nostre, lucreaza in domeniul corect de temperatura si au o durata de viata mai mare(50-60KKM).

Offtopic: IRONIK, Michelin chiar sunt anvelope de top.
bogdan_dsn
Ideea e ca dupa ce am pus denso-urile masina a mers prost. Pana atunci nu a avut nimic si acum dupa ce am pus iara eyquem cu 2 electrozi masina merge cum trebuie.
IRONICK
QUOTE(tuneam @ 20 Mar 2013, 13:15)
Offtopic: IRONIK, Michelin chiar sunt anvelope de top.
*
Nici nu imi inchipui altfel.

QUOTE(tuneam @ 30 May 2012, 13:30)
Eu am Michelin energy  e3e de cam 6 ani si cam 80000 km cu ele. S-au cam uzat, dar aderenta am in continuare foarte buna pe uscat si umed
*


dutzu
salut
a venit vremea sa schimb si eu bujiile (nu-mi sariti in cap stiu ca trebuia mai devreme dar...) le am inca pe cele originale , masina are 41.000 logan 1.4 din mai 2007
1. poate e o intrebare stupida dar bujiile influenteaza consumul? mi se pare ca papa cam muult
2. am tot citit ce ati pus fiecare si am cam ramas la 2 optiuni
-ngk v-line 28
-denso twin tip
ce mi-ati recomanda intre astea 2 ?
multam
RenaultR27
Da, influenteaza consumul. Folosesc si recomand Ngk v-line 28.
Bobo1973
Salutare! Am schimbat bujiile originale dupa 40000 km cu bujii DENSO model K20PR-U (pentru motoarele K4M pe benzina) cu distanta dintre electrozi de 0.8 mm, asa au venit din fabrica - le-am verificat si cu lera suplimentar.

Am o nelamurire si anume distanta este corecta? sau trebuie sa o majorez la 0.9 mm?

Masina este Logan Prestige 1.6 16v 105cp.
dutzu
pana la urma am luat denso
acu inac o intrebare capcana smile.gif)
vreau sa schimb singur bujiile pentru prima data in viata mea biggrin.gif
e vreo smecherie la fise sau doar trag mai tare de ele ...am tras asa un pic dar nu a iesit
am citit in alte posturi ca e bine sa suflu aspir zona pentru a nu intra praf acolo cand scot bujiile
mai trebuie faut si altceva? citisem ceva de o pasta nu stiu de care...?
multumesc
DR.M
Trebuie suflat cu aer comprimat, in timp se acumuleaza multa mizerie, nu numai praf. Ai nevoie de o cheie de 16 pt. bujii. Merge si fara pasta. Daca distanta dintre electrozi e alta decat 0,9mm (vezi ce scrie pe ambalaj), mai bine mergi la un electrician auto si face el totul ca la carte.
shurda
Am si eu un Logan 1.6 8v care se apropie de care se apropie de 30 000 km.
Am auzit si eu de bujiile cu iridium de la denso si pentru ca a cam inceput sa consume mai mult
si sa tremure la acceleratie pana aproape de 2200 de ture, am hotarat ca e timpul sa iau si eu un set.
Cer la un magazin si primesc pe cele cu codul IK20 5304 identice cu cele de aici
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=38791&st=1020#
Am cateva intrebari pentru cei care au folosit acest tip strict cu acest cod.
A verificat cineva inainte de montaj gap-ul ?
Intreb acest lucu deoarece di specificatiile producatorului acesta este de 1.1 lucru confirmat si
de lera.
A modificat cineva aceasta cota tinand cont de recomandarile Dacia pt. bujii sunt de 0.95 + - 0.05 ?
Intreb acest lucru deoarece eu as incerca sa modific aceasta cota la 0.90 tinand cont ca uzura va pleca de la 0.90 catre 1.20 pe durata ei de viata si nu de la 0.1 catre 1.4.
Stiu din experienta ca de la 1.2 in sus alte bujii incep sa se balbaie.

[/QUOTE]
user123 post 27 Nov 2012, 10:31 Post #1171
Un update: am schimbat in weekend bujiile Denso, dupa aproape 87000 km facuti...nu pot sa adaug nimic la ce am spus pana acum despre ele, sunt aproape perfecte; zic aproape dintrun singur motiv- desi nu sa schimbat absolut nimic in mersul motorului de cand leam inlocuit (functioneaza impecabil), in timp ( si in km facuti) distanta intre electrozi tinde sa se mareasca cum se observa si in poze....din cauza ca, desi electrodul central este de iridium, celalalt este din nickel si se "mananca"....un salt calitativ ar fi bujiile Denso VK20Y ( cu un electrod de iridium si celalalt-lateral- de platina) ...

@ user 123 Mi-ar fi tare de folos daca mai ai bujiile vechi si la care banuiesc ca nu le-ai modificat gap-ul sa le faci o masuratoare sa vedem cat il au acum la capatul celor aproape 87000,
si asta din cauza faptului ca am vazut ca au strict acelasi cod cu cele pe care le-am primit si eu.
Mentionez ca mai sunt si alte gap-uri la IK20 dar astea cu 5304 au 1.1 dat de producator celelalte
avand alt cod pe coada.

Cu respect si multumiri anticipate.
corbex
Distanta dintre electrozi o stabileste producatorul motorului, nu producatorul bujiilor. Acesta din urma n-are cum sa stie pe ce motor vor fi montate. Distanta initiala de 1,1 pe care ai masurat-o sugereaza ca fabricantul bujiilor n-a prea avut in vedere motoarele reno, cu virful lor de lance 1,6 8v.
Leo0608
de obicei bujiile se pun asa cum vin de noi

dat fiind ca electrodul central e de iridium, e cam greu de calibrat la 0,9 cat zice dacia ... da io stiu? adica sa nu cumva sa risti mai tare sa strici ceva pe acolo ...

lasa-i un PM lui dsign sau lui user123 cu aceasta intrebare smile.gif
shurda
Multam fain pt. raspunsuri. smile.gif
Nu pot da PM-uri ca abia m-am inscris si nu am numarul de postari necesar pt. asta.
Am mai facut sapaturi pe forumuri de pe afara si parerile sunt impartite. Adica ceva de genul :
- Trebie sa refaci gap-ul la o.8 dar atentie sa nu atingi varful de iridiu. Exista scule speciale pt.asta.
Se numesc "gapping tools" ,dar nu am gasit pe nimeni care sa o fi facut-o. Acesta fiind un sfat
dat de cineva care folosea bujiile de la concurenta adica NGK IX.
Cei care le-au folosit le-au lasat asa cum sunt si au fost foarte multumiti. Le-au pus asa cum sunt din teama de a nu deteriora bujia initial si vazand ca merge mult mai ok decat cele stock le-au lasat asa. Oricum pe acolo curentul este de a schimba si aceste bujii evoluate la aprox. 30 000 mile adica aprox. 50 000 km. De nene are lumea bani.
Si a mai fost o expicatie care ce e drept imi trecuse si mie prin cap dar nu eram sigur ca e corecta.
Datorita varfului ascutit oarecum de doar 0.4 mm cresc valorile de camp electric in preajma
acestia prin urmare amperajul descarcarii este similar gap-ului de 0.8 mm. Daca se micsoreaza distanta poate creste amperajul si curentii parazitii capacitivi indusi de descarcarea electrica in conductorii din vecinatate astel cauzand incalzirea mai accentuata a bobinelor si existand posibilitatea de a zapaci un pic si ECU. Daca se lasa asa adica 1.1 bobina este silita sa ridice in volti mai multi asta insemnand bobine mai reci dar si necesitatea de a avea fise de calitate pt a se evita strapungerea izolatiei (vezi fisele vechi sau slabe calitativ).
Mentionez ca explicatia nu imi apartine dar este pusa cap la cap de mine din discutia a doi user de pe un forum strain.
Pare pertinenta explicatia ? Intuitia imi spune ca da.

Deci deocamdata am luat hotaratea sa montez asa cum sunt, sa pun si niste fise noi ca se evit eventuale pierderi si sa vad cum functioneaza.

Experimentele cu micsorarea gapului le voi face dupa amortizare E icon_mrgreen.gif
Oricum gap un pic mai mare egal cu raspuns bun la forja, ramane de vazut cum va fi pe turatii mici in jur de 1 500 si pe consum.

Scuze de postul kilometric, voi reveni cu parerea mea despre aceste bujii pe care sincer le-am cumparat pt. ca am avut un moment cand ma mancat rau. sad.gif
Leo0608
nu e kilometric postu
wow, trebuie si fise de bujii bune? vezi ca e magnecor de competitii
http://www.daciashop.ro/aprindere/aprinder...ecor-motorsport
astept un raspuns pertinent de la cei care au folosit
user123 vreo parere in acest sens?
shurda
In principiu daca sunt ok nu trebuiasc altele. Eu le schimb si pentru ca sunt vechi si e posibil sa le fi crescut rezistenta interna. Vreau sa inlatur ori ce neajuns al aprinderii pentru ca in ultimii in ultimii 6-7mii de km mersul masinii a inceput sa se degradeze lent si aproape imperceptibil eu punand pe seama gumelor de iarna. Am schimbat gumele dar situatia sa pastrat. Atunci mi-am adus aminte de cum facea masina de la servici cand cerea cerea bujii noi. biggrin.gif tot Logan binenteles care nu putem sa zic ca am luat acelesi bujii si va merge acelasi nr de km deoarece mai pica pe mana vreunui coleg cu 48 la picior smile.gif si care dupa ce venea de la tara imi lauda masina " pfoooa ce sa-nfige masina lu shurda si ce i-am mai dat!" radmasa.gif si eo pa urma sefu stiti ceva verdeata sa iau bujii, bezina! sad.gif

corbex
QUOTE(shurda @ 3 Apr 2013, 17:13)
  Oricum gap un pic mai mare egal cu raspuns bun la forja, ramane de vazut cum va fi pe turatii mici in jur de 1 500 si  pe consum.
*


Cred ca e invers. Un gap mai mare face pornirea mai usoara, scinteia pierzind din putere la turatii mari, pentru ca bobina nu mai are timp sa ridice tensiunea la valoarea normala. Cu un gap mai mic, teoretic pornirea aqr fi mai grea in situatii dificile, functionarea fiind insa foarte buna la turatii medii si inalte. In practica pornirea ramine excelenta si cu gap de 0,8. Pe masina personala am reglat la 0,85. Cu lera si o surubelnita subtire. Ar fi culmea sa mergi la service sa-ti regleze bujiile. Unde ar folosi tot surubelnita icon_mrgreen.gif
user123
@ shurda: bujiile vechi nu le mai am, insa am postat inclusive poze pe acest forum despre ele....in timp, electrozii laterali sau erodat foarte mult, cred ca distanta a ajuns la 1.6 mm (trecea de voie vf unei surubelnite), nu leam masurat dupa folosire...

Cand au fost noi, au avut gap-ul de 0.8mm....si la fel lau avut si cele actuale....


Am experimentat cu re-gapping la bujii iridium ( NGK IX) pe care le-am fixat la 0.95-1mm....rezultatul? o mica imbunatatire in acceleratie insa mers neregulat, intrerupt la turatii mici, smucituri....
Producatorii nu recomanda acest lucru din 2 motive: primul-si cel mai serios- riscati sa rupeti electrozii subtiri de iridium si al doilea, la fel de serios, prin re-gapping ei spun ca nu vor mai fi aliniati complet si deci scanteia nu va fi data optim....

O scanteie mare este ideala....insa uneori o scanteie mare nu are suficienta "intensitate" si de aceea, pt a fi optim se micsoreaza distanta intre electrozi- imi mentin in continuare afirmatiile despre Denso iridium, nu am gasit bujii mai potrivite pt Logan din acest punct de vedere....

Iata ce imi spunea in urma cu ceva timp un reprezentant de la Denso in legatura cu re-gappingul

We have a rule not to modify TT-spark plugs and all spark plugs with Iridium on the center electrode. The reason is when you gap the electrode distance the chance of damaging the Iridium material is larger than the performance difference of this regap. So please do not regap DENSO Iridium and TT spark plugs. The performance improvement of the DENSO technology is much larger than the regapping would do for a normal Nickel plug.

(Jason Post-application engineer)

Insa nu trebuie sa ma credeti, puteti inclusiv voi sa le adresati intrebari, vor raspunde relative repede


Ca si o mica concluzie, pt mine, cand vine vorba de iridium nu exista re-gapping( nu este nici un castig, dimpotriva); deasemenea pt mine, iridium la Logan inseamna numai Denso;daca este vorba de alta categorie de bujii atunci da, este necesar un re-gapping insa pt D-zeu nu cu surubelnita- sau mai exact, nu facand parghie pe electrodul central si grija mare sa nu se zgarie izolatorul;
Indiferent de bujie, daca unul din electrozi(central sau lateral) incepe sa devina "rotunjit" atunci ea trebuie schimbata, indiferent de nr de km, asta daca doriti performanta.....desigur, masina poate merge "si asa"



shurda
@user 123 Multam fain pt raspunsul tau. Le voi pune fara modificari dar le voi masura.

@corbex dispozitivele electronice (calculatorul) si electromagnetice (bobina) lucreaza de obicei la viteze pe care cu greu le putem cuantifica
deci bobina are timp sa se si odihneasca intre doua scantei smile.gif totul depinde de impulsul pe care il da calculatorul.

@ total bujiile pe care le-ai cumparat tu sunt din clasa superioara celor pe care le am eu deci teoretic ar trebui sa functioneze similar dar cu pastrarea parametrilor un timp mai indelungat.

Gata am pus bujiile. Fara modificari de gap.

Fisele originale tip beru de culoare neagra au fost masurate. Cea lunga 2.2 kohm, cea scurta 1.1 kohm.
Masurate si niste fise noi tesla silicone premium. blink.gif Surpriza 5.5 kohm cea lunga, 2.5 cea scurta.
Decizia logica dupa acesta masuratoare este evidenta: Pastram fisele vechi de aprox 7 ani. Mai ales ca aveau din belsug vaselina pusa acolo de fabrica. Se returneaza fise tesla catre magazin.
Se inlatureaza ceva ca o aparatoare metalica din jurul mansoanelor de cauciuc care vin pe bujie a fiselor originale beru.
Rezistenta interna a bujiilor denso ik20-5304 iridium power aprox. 5.2 kohm cu mici diferente sub 5 la suta.
Gapul inca o data precizez 1.1 dat de specificatiile producator. Masurat de mine cu dispozitive optice, deci fara contact direct al bujiei cu dispozitivul de masurat: una 1.093 una 1.087 doua bucati 1.098.

Demontat bujii vechi tip champion. Modelul cu trei electrozi 1 central + 2 laterali.
Gapul intre electrodul central cei laterali sub fotma circulara intre 1.87 si 1.93 blink.gif
Ma mir ca mai mergeau.
In fine, resetat CB pornit si dat o tura de vreo 25 de km prin oras pe unde aveam treaba cu vreo 3 opriri. Fara pretentii de a monitoriza ceva pt. ca motorul era rece. Termin treaba si si spre casa.
De data asta cu urechea ciulita si cu un ochi la CB si micrometru la picior.
Total vreo 35 km. Traficul zic eu mediu spre liber.Consum la final 8.2.blink.gif
Senzatia ca nu e masina mea ca am gresit si m-am suit in alta. Zici ca i-am pus Olinth si respira altfel.
Mai vedem peste cateva sute de km pentru ca eu cred ca acum sunt prea entuziasmat.
Totusi imi pare rau ca nu am facut chestia asta imediat cum a iesit din garantie.
Leo0608
@shurda, le pun asa pe stock . Revin cu detalii
dutzu
Salut
Asta seara mi-am schimbat si eu bujiile tot equiem cu 2 electrozi schimbate cu denso k20tt. Prima constatare a fost ca nu mai tremura maneta schimbatorului, apoi am facut o tura cu ea de proba si wow loganul meu are zvac , acelasi logan care devenise un lenes incurabil sper sa nu fie doar o parere creata de entuziasm dar parca mergea altfel , mai curat mai lin si mai silentios.
Totusi ceva ma nelinisteste : nu stiu daca e de acum dar nu cred sa mai fi auzit acest tzacanit , ca un secundar dar zgomot mai accentuat , si zona din care pleaca fisele spre bujii parca de acolo se auzea , initial am avut impresia ca din zona alternatorului dar nu.
atasez si niste poze cu vechile bujii care au dus 41000km 80% in oras
ce parere aveti?
corbex
Aici scrie ca tensiunile date de bobina difera in functie de turatia motorului. De aici necesitatea reglarii distantei intre electrozi in asa fel incit sa raspunda bine pe toata plaja de turatii.
A propos de cei ce merg pe gaz. Uite ce zice Bosch.
Ati auzit de omul asta. Pe el puteti sa-l credeti.
florin_eusebio
sa va arat eu ce bujii am schimbat azi de pe logan 1,4 8V din 2005 septembrie, masina a facut 112750 Km fara ca bujiile sa fie macar scoase si curatate, si va spun ca motorul a mers exact la fel de la inceput pana la sfarsit cu aceste bujii, nu stiu acum cum trage acum ca doar i-am dat cheie sa vad de pleaca si l-am turat oleaca apoi l-am oprit. Am curatat bujiile cu peria de sarma si se vede pe electrodul central cum a fost mancat de miliardele de scantei luate in bot, cred ca distanta intre elementi e sigur mai mare de 1 mm
am uitat sa precizez ca bujiile astea nu mai sunt pe motor biggrin.gif . era clar ca nu mai sunt, am pus Beru cu un singur electrod la 14,5 ron bucata nu mi se par cine stie ce scule dar pana la iridium mai e cale lunga ......

15 Apr 2013, 17:01:
cam asa arata frecate cu peria... biggrin.gif una nu am mai frecato ca s-a rupt la extragere, nenea ala care a stranso cred ca a folosit pneumatica e vb de a 3 bujie din stanga spre dreapta de la volanta spre cutie adica. O adevarata performanta, nu ?
oricum masina prindea 140 fara prea mare chin, drumuri nu prea avem si benzina buna
juann
Va rog sa-mi spuneti daca pentru un logan 1.6 8v facelift produs in 2008 se potrivesc bujiile astea:

"Bujie Dacia Logan,Sandero 1.4/1.6 mpi cu 2 electrozi Beru pentru modelele dupa 2008-

Caracteristici : Electrod masa; Bujie:cu rezistenta; deschidere cheie : 25NM , dimensiune filet : M 14x1, 25 Distanta dintre electrozi [mm]:0,9; lungime filet 19mm"
Producator : Borgwarner Beru Systems Germania - 14 F - 7 LDUR4 , 14F-7LDUR4-
Dimensiunea bujiilor de pe logan facelift sunt de 16 sau 19?
GIC
Se potrivesc. Hexagonul e de 16mm.
vi_escu
florin_eusebio, greu de crezut ca motorul mergea in regula cu bujiile alea.
sobolan
1914 .....

1927...

2013....pe logan ,benzinar 8v ,merg BRICI bujiile cu un sg. electrod de la Beru sau Bosch ....restu' sunt cum sunt !
draculafly
pentru un logan 1 6 8v cu gpl aftermarket ce bujii s ar preta mai bine?
Leo0608
de la denso, luate de la magazin online, bujii denso vk20y le aduce la comanda pre 79 ron/bucata
face toti banii smile.gif
Kojak
Sau il poti intreba pe useru' @Cristi1980, iti poate recomanda si magazin.
draculafly
79 lei toate patru nu bucata!
concurent
Pentru un dci din 2006, ce marca de bujii imi recomandati?
Beru, Bosh sau Champion?
Eu as alege Bosh dar am citit o parere, n-ar fii o alegere buna.
Ma ajutati?
Multumesc.

(nu ma injurati... nu le-am schimbat niciodata, iar de 3 zile imi pleaca la a 4-5 cheie)
DMP
Beru sau Denso.
Adi florin
Salutare,

Am vazut ca unii colegi de forum au avut bujii cu iridium pe masina. Daca nu mai au nevoie de ele, i-as ruga sa mi le dea mie.

Multumesc.
klaus
Daca nu mai au nevoie de ele probabil sunt "consumate".
Ce vrei sa faci cu ele?
Adi florin
As dori sa incerc sa le refac distanta intre electrozi si sa le folosesc (chiar daca nu or sa aiba performantele initiale).
concurent
Cum am spus cu cateva postari in urma: nu am schimbat niciodata bujiile si nici nu trebuia.
Pompa de inalta a fost cauza.
Motorul pornea la a 2-3-4 cheie, pana cand n-a mai pornit.

Va multumesc.
user123

O sa scriu aici deoarece un topic nou nu are sens.....si oricum sunt relative legate intre ele



Azi am schimbat fisele la bujii....la masina "experiment" sunt la al 3-lea set ( din 2004); cele originale (beru) m-au tinut pana acum un an....apoi am cumparat NGK ( cu miez de fibra optica, daca nu ma insel) dupa cateva conversatii pe forumuri si cu anumiti mecanici (USA) pe motiv ca au printre cele mai scazute rezistente ( le depasesc doar cele facute de MSD, MSD sunt nr 1 in materie de fise, mai ales in USA)

Atunci am vrut sa cumpar Magnecor (cele rosii de 8.5mm) insa m-am desumflat cand am vazut ce rezistente vehiculeaza ( motiv pt care americanii le resping total, inclusiv la aplicatiile racing)


Azi, la 1 an dupa ce am pus NGK, acestea au clacat......au clacat mizerabil, 2 fise (cilindru 1+2) fura current masiv ( aproape vizibil cu ochiul liber)- eu am folosit un dispozitiv de la Draper pt evidentierea si accentuarea acestui lucru....

Pe mine m-a pus pe ganduri faptul ca de la un timp, relantiul nu era ce a fost odata....intrerupea scurt si neregulat ( mam gandit ca este electronica insa m-am repezit sa arunc vina pe bujii)....

Culmea este ca, masurate, fisele NGK par perfecte ! Da, rezistenta este de maxim 1.3Kohm (pt cea mai lunga) in conditiile in care cele originale aveau valori si de 4-5Kohm.....continuitate au deasemenea ( am verificat, cat ma pricep cu un multimetru- in materie de electrica eu nu ma pricep, insa babeste)

Insa in sarcina intrerup....cand am pus dispozitivul Draper si am pornit motorul, treaba sa inrautatit iar la cilindrii 1+2 fura masiv current...


Deocamdata am pus "pocnitori"......adica Tesla; pana acum, adica dupa 1 zi, nu intrerup deloc, verificat si in mers si cu dispozitiv.....daca rezista in timp,se pare ca exista lucru ieftin si bun ( NGK m-au costat 160 lei, Tesla 35 lei)


P.S: Inca un argument pt ideea ca NGK nu se pricepe sa faca piese pt Renault.....daca la bujii au fost catastrofa la masinile (Renault) la care le-am folosit, se pare ca nici la fise nu exceleaza.....este doar o parere personala, pt anumite persoane de aici NGK este "zeu" si asa si trebuie sa ramana pt respectivii....
dr_mKe
La mine si la 99,99% din cei care au folosit NGK, inclusiv la cel mai mare dusman al lor, au functionat impecabil. Cred ca am depasit 300.000 km rulati cu marca asta de bujii si n-am avut vre-o nemultumire. Singura mea nemultumire a fost legata de Eyquem, prima oara cand am pus bujii noi in SupeRNova d-alea au fost si nu mi-a luat mult timp sa-mi dau seama ce petarde sunt.

Exista posibilitatea sa fi cumparat altceva in cutia de NGK ? Sa fie alte cauze ? Plus ca pe codul tipo-dimensiunii gasesti inclusiv bujii care nici macar rezistor nu au.

Fisele la SN au fost cele Beru, cu care a iesit masina din fabrica, timp de 140k. Loganul nu are fise.

TESLA nu sunt chiar pocnitori cum spui tu. Timpul are sa-ti dovedeasca.
user123
QUOTE(dr_mKe @ 21 Aug 2014, 21:55)
Loganul nu are fise.


*




Puteai sa te abtii...sau sa incerci macar, cand scriu eu....nu de altceva,insa stii ce impresie am eu despre parerile tale...tehnice


Toate loganurile 8v au fise....inclusive 1.2 are fise.....insa da, probabil te refereai la 16v, nui asa?


Posibilitati sunt.....de la forja si probabil tipul alternativ de combustibil folosit- din ce spun unii; insa si cele de origine au trecut prin asta si au rezistat mai mult...
dr_mKe
Bujii contrafacute ? Pentru ca esti singurul care lauda bujiile Eyquem si spune ca NGK sunt proaste. Bujiile contrafacute sunt proaste, cam asta-i regula. Plus ca te poti alege cu daune nu tocmai ieftine.

Loganurile au fost echipate si cu Beru sau Champion, iar cand s-au pus Eyquem in locul lor s-a cam simtit diferenta in rau, dar numai de catre unii propritari. La 28.000 Champioanele cu 2 electrozi functionau inca foarte bine.

Beru cu 4 electrozi functioneaza impecabil la 60k rulati pe motor ca al tau, cu fisele OEM.

La mine-n semnatura scrie clar motorizarea. Eu stiam ca nu are fise. Poate m-am inselat.


Cand scrii tu ? Da' cine esti tu draga de n-are voie lumea sa scrie dupa ce scrii tu ? Daca erai asa toba de carte, rezolvai problema singur, fara sa te miorlai pe forum.

Primul pas, verificarea autenticitatii bujiilor > failed.
paul_p
QUOTE(user123 @ 21 Aug 2014, 21:54)
apoi am cumparat NGK ( cu miez de fibra optica, daca nu ma insel)
*

Interesant. La ce fel de fibra optica te referi?

Legat de NKG, stiu o multime de masini, chiar mai performante decat Logan, care vin echipate din fabrica cu aceste bujii. BMW de exemplu.
dr_mKe
NGK este praf la bujii pentru Logan ? Nu vrei sa pricepi ? dry.gif

Pe site-ul NGK vad doar un singur tip de fisa, zice ca-i standard si nu dau alte explicatii. Tind sa cred ca-i tipul corect unsure.gif

[attachmentid=1627958587]
user123
QUOTE(paul_p @ 21 Aug 2014, 22:09)
Interesant. La ce fel de fibra optica te referi?

*




Scrie un mail la NGK Europe si o sati raspunda....termenul folosit este optic fibre pt core....


QUOTE(paul_p @ 21 Aug 2014, 22:09)

Legat de NKG, stiu o multime de masini, chiar mai performante decat Logan, care vin echipate din fabrica cu aceste bujii. BMW de exemplu.
*




Cand vorbesc de Logan, nu vorbesc de performanta....nu e performanta sati mearga motorul fara rateuri, e ceva de bun simt


Daca amintesti de BMW ( si automat intrii pe domeniul meu ) sper ca vorbesti sustinut pe probe fizice, nu din auzite sau din DEX wink.gif ......oricum aici se vorbeste despre Logan si nicidecum despre BMW, deci aceasta discutie pt mine se inchide aici
dr_mKe
Pentru o bujie contrafacuta este o adevara performanta sa nu ejecteze miezul ceramic prin capota la 2-a forja radmasa.gif

La BMW totul este cu 2 de iiiiiiiii sa fie in trend cu noile modele ? tongue.gif
user123


Ai ajuns asemanator unui mascarici pe acest forum.....la tine totul e superficial, tu razi de toti, daca nu e ca tine atunci nu e bine....

Mai sus, editezi posturi dupa ce ti sa raspuns initial, ca sa nu ti se dea replica sau probabil nu ai ideile clar structurate in cap....


Ti-ai batut joc sistematic de multe topicuri pe aici, pt ca atata poti tu.....puteai macar sa ai bunul simt si sa nu scrii avand in vedere ca nici macar "fise" nu ai la motor.....

La fel cum puteai de exemplu sa scrii, daca ai sti evident cum se verifica fisele, bobina......insa tu nu aduci nici o informatie, cu tine nu e nimic nou....tu doar NGK, serpentine si circ ieftin stii sa faci.....iar cand nu mai rezisti, dai report

Nu-I asa ca nu te mai schimbi niciodata, Mihai?
paul_p
QUOTE(user123 @ 21 Aug 2014, 23:17)
Scrie un mail la NGK Europe si o sati raspunda....termenul folosit este optic fibre pt core....
*

Nu vreau sa ma fac de ras. Probabil nu ai inteles tu despre ce este vorba. Sau incurci fie termenii, fie produsele.


QUOTE(user123 @ 21 Aug 2014, 23:17)
Daca amintesti de BMW ( si automat intrii pe domeniul meu )
*

Cum adica intruu pe domeniul tau?


QUOTE(user123 @ 21 Aug 2014, 23:17)
Daca amintesti de BMW [...] sper ca vorbesti sustinut pe probe fizice, nu din auzite sau din DEX  wink.gif
*

Sa stii ca am trecut o data pe langa un BMW si l-am auzit pe proprietar vorbind de bujiile NGK.
user123
QUOTE(paul_p @ 21 Aug 2014, 22:58)
Nu vreau sa ma fac de ras. Probabil nu ai inteles tu despre ce este vorba. Sau incurci fie termenii, fie produsele
*




De ce sa te faci de ras? Pt ca intrebi?

Sa stii ca la fel am ramas si eu cand mi sa raspuns, acum aproape 1 an....produsele sigur nu le incurc, termenii erau cei scrisi....eu la "electrica" nu ma pricep, cum dealtfel am scris.....Ei (NGK) imi laudau aceste fise tocmai pt ca nu erau conventionale la nivelul "miezului" ( core ); vorbeau inclusive de unele la care au folosit Kevlar pt a blinda miezul si a rezista la "rupere"....de parca cineva ar trage de fise...


Referitor la intrebat, era o vorba: sa intrebi, e un moment de rusine...sa taci e o rusine pt toata viata


Mie nu mie rusine sa intreb....daca ai idei mai bune, referitor la fise, as vrea sa le scrii.....insa nu din DEX ( ca data trecuta wink.gif )......


Ti-am spus ca sunt aici strict pt Logan- problem tehnice......despre restul nu o sa scriu nimic, nu face subiectul acestui forum
paul_p
Vorbesti de DEX ca de bau-bau. Sau de necuratuL, cum ar zice DragosP.
YRX
radmasa.gif
Prin douamiizece doctoru avea alte probleme cu bujiile. Beru erau naspa, NGK l-au tradat si a fost obligat sa foloseasca bujiile de origine ale lu' Dacia.
Era vreamea cand topic-ul de bujii era distractie curata.

QUOTE(dr_mKe @ 8 Apr 2010, 14:52)
Vorbeam la telefon si d-asta stie  tongue.gif In plus suntem buni prieteni.

Dap, Beru Ultra X UXF79 cumparasem, ieri dupa masa le-am montat si nu a pornit cu ele. Incercat cu acceleratia apasata, a pornit, dar nu mergea rotund. Demontat si pus inapoi Championurile OEM.
Astazi am masurat bujiile Beru, indeplineau norma minima de rezistenta. Mers la magazin si schimbat cu NGK BKR6EZ care au mers de minune in SN. Le-am montat in fata magazinului, a pornit dar motorul mergea neregulat, drept urmare le-am scos si pus inapoi cele OEM.
De nervi era sa scap in cilindrul 1 tubulara de 8 cu care se desface bobina, bujia fiind in acel moment scoasa. Noroc ca n-a nimerit gaura  radmasa.gif

O sa-mi comand Champion RC87YCL cum sunt cele de pe masina si asta este. Ma simt lezat in amorul pentru NGK grav de tot  sleep.gif
PS > la prima masuratoare mi-a dat 12 Kohm pentru ca tineam si degetelele in contact cu scula de masurat  radmasa.gif
*


user123


Da, probabil a fost singura lui încercare de a face ceva cu propria mana și a dat greș....evident din orgoliu....si/sau nestiinta

Pariez ca nu bujiile au fost de vina....chiar NGK

@paul: dex-ul nu are dea face cu reparații la un motor....tiam zis de atunci;motoarele nu se repara cu dex-ul, chiar logan sa fie
dr_mKe
@YRX: pentru ca nu am gasit in comuna urbanizata numita Deva, NGK BKR6EIX, asa ca am luat Beru Ultra X UXF79, pentru ca-n catalogul dumnealor figura ca recomanda pentru codul meu de motor. Dupa patania cu nepornirea, l-am sunat pe einstein care mi-a spus ce probleme sunt cu ele si ce riscam sa bulesc la masina, precum si ce masuri se iau in mod oficial daca se constata folosirea de bujii cu 4 electrozi de masa, neconforme dupa recomandarile Renault. Pe scurt, scoaterea din garantie, chiar daca pana la momentul respectiv nu s-a defectat nimic. Defectul in cauza era arderea unitatii electronice de control a sistemului ABS.

Vis a vis de cele V-line cumparate tot atunci, am constatat ulterior ca nu seamana cu originalul, primul reper neconform fiind saiba, care pica practic de pe bujie, plus mici alte detalii. Recte, falsuri ordinare, de unde si functionarea defectuoasa. Cel putin eu mi-am dar seama in timp util si nu am rulat cu ele. Parca musiu argon a fost martor la constatarea falsului.

Champioanele nu s-au mai comandat, s-au pus direct iridiumurile, din cate-mi mai aduc eu aminte, cumparate frumos de la Temeșvar. Dacia cerea pe ele cat costa un set de iridium.

usere, iar te dai in stamba p-aci, cand poftesti sa vezi in cat timp iti fac bucati un motor si ti-l pun la loc, totul strans la cuplu, pus la punct distributie si pornit ? Vrei report ? Sau poate o vizita la pisicolog ar fi mai utila-n cazul tau laugh.gif

Pe scurt, daca erau Beru cel mult 2 electrozi de masa, ar fi functionat in parametri normali.


Poate inveti cum se face o diagnoza corecta intai. Nu se schimba 10 repere dintr-un foc, apoi cauti sa vezi care-i problema rolleyes.gif Geniala metoda wacko.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.