Am mai intrebat si pe alt topic unde nu am primit nici un raspuns. Este vorb. de "unsoarea" minune care se pune in capul bujiilor, eu am o vaselina electroconductoare ( Loctite 8152 ) ma gandeam daca este ok sa o folosesc, atunci cand voi schimba bujiile....acum am 36300 nu le-am schimbat niciodata, si "troaca" merge ca-n prima zi.O fi un caz fericit.....numai bine.
daciafan
10 Feb 2009, 01:32
QUOTE(Andy_ACS @ 6 Feb 2009, 13:43)
Intrebam daca nu cumva e o idee mai buna sa merg la un magazin cu piese de import cu codul in dinti si sa dau comanda.
Bafta!
e singura solutie
nu-mi dau seama de ce nu ai procedat astfel de la inceput
Dragman
10 Feb 2009, 08:41
Bujiile care sunt pe logan din fabrica-eyquem-sunt defapt marca sagem.Ei mai recomanda champion.Ambele sunt bujii simple,normale.Se pot pune foarte frumos si altele mai "de firma" si mai bune zic eu...oferte sunt destule.
daciafan
22 Feb 2009, 13:39
QUOTE(Dragman @ 10 Feb 2009, 08:41)
Bujiile care sunt pe logan din fabrica-eyquem-sunt defapt marca sagem.Ei mai recomanda champion.Ambele sunt bujii simple,normale.Se pot pune foarte frumos si altele mai "de firma" si mai bune zic eu...oferte sunt destule.
ce rost are sa pui bujii "mai de firma"?
Eu am 39.932 km cu bujii originale si porneste impecabil,ca in prima zi.La 43.000 maduc la revizie si le schimbi si bujiile.
Dragman
24 Feb 2009, 21:40
Nush ce rost are...probabil e placebo,sau pentru linistea ta sufleteasca...eu nu am avut nici lera sa masor distanta si sa o reglez si le-am schimbat.
24 Feb 2009, 22:44:
P.S.-Mi-a zis cineva ca bujiile de 16 valve sunt super...sunt eyquem cu 4 electrozi parca...asta la benzina bineinteles.
crising
25 Feb 2009, 09:07
Am schimbat eu al 16v si nu au nimic deosebit fara de celelalte. Cele din fabrica erau Champion cu un singur electrod. S-au schimbat cu unele al fel. Deci nu mai credeti in mituri.
Cyrusmddd
28 Feb 2009, 14:29
Schimbat bujii Eyquem 1 electrod (fabrica) cu Eyquem 2 electrozi. Dupa acest ,,transpalt" mi se pare ca masina trepideaza mai putin la relanti
djasu82
28 Feb 2009, 16:41
Si tu crezi ca da scanteie simultan pe ambii eletrozi ?
Cyrusmddd
28 Feb 2009, 17:37
QUOTE(djasu82 @ 28 Feb 2009, 17:41)
Si tu crezi ca da scanteie simultan pe ambii eletrozi ?
Nu stiu....dar masina trepideaza mai putin la relanti
djasu82
28 Feb 2009, 18:39
atunci s-a imbunatatit mi se pare ca din cauza eletroziilor care au distanta optima. Bujiile cu 2 eletrozi tin cat ai schimba 2 seturi de bujii deoarce atunci cand distanta unui eletrod se toceste scanteia e data pe celalalt eletrod si tot asa pana cand distanta dintre eletrozii laterlai si cel central se mareste.
Cyrusmddd
28 Feb 2009, 19:00
QUOTE(djasu82 @ 28 Feb 2009, 19:39)
atunci s-a imbunatatit mi se pare ca din cauza eletroziilor care au distanta optima. Bujiile cu 2 eletrozi tin cat ai schimba 2 seturi de bujii deoarce atunci cand distanta unui eletrod se toceste scanteia e data pe celalalt eletrod si tot asa pana cand distanta dintre eletrozii laterlai si cel central se mareste.
Multumesc pentru explicatii
Al doilea schimb de bujii,ca si data trecuta am pus Eyquem 2 electrozi. Nici o modificare in mersul motorului (exact ca si data trecuta) doar ca scade consumul. Motorul mergea bine si data trecuta la 30.000 si acum la 60.000 dar le-am schimbat ca asa scrie la carte si intr-adevar consumul e mai mic. Nu exagerat de mare diferenta dar totusi. Ma gandesc ca, cu cat le tii mai mult, creste consumul si poti avea si surprize. Ori,pt 16 lei bujia, nu merita. Inainte de a le lua ma tot gandeam sa iau altceva sa vad poate or fi mai bune, dar apoi am stat putin si am analizat; masina merge bine, adica in parametri, producatorul recomanda bujiile astea, pretul nu te da chiar pe spate asa ca la ce bun sa schimb? Si tind sa cred ca am avut dreptate.
daciafan
6 Mar 2009, 11:49
ai avut perfecta dreptate
sunt de acord si cu ceea ce ai afirmat despre consum
f bun postul tau, echilibrat si la obiect
Dragman
6 Mar 2009, 12:09
Eu nu observ vreo diferenta cu bujiile noi...am pus Beru cu 4 electrozi.Merge bine masina cu ele si nu au fost prea scumpe.Mai scumpe oricum decat Eyquem cu 2 electrozi.Oricum,avantajul este,asa cum scrie si la ei pe site ca scanteia isi alege zona optima pentru descarcare,in functie de conditii...temperatura,uzura,etc...mai multi electrozi,mai multe posibilitati...si intervalul de schimb este mai mare.
daciafan
6 Mar 2009, 12:19
intervalul de schimb este mai mare
insa de unde stii la ce interval trebuie schimbate?
mergi pe 15 k km pt un electrod?
vi_escu
15 Apr 2009, 11:11
A incercat cineva pe motorul K7M (1,6MPI) Bosch Super Plus FR7LDC+
(cod 0242235668)?
mefisto_007
3 May 2009, 01:58
Are cineva idee de ce ar putea arata niste bujii ca in poza atasata dupa numai 5000 km?
@ vi_escu - tocmai mi-am pus pe 1.4 MPI un set de Bosch Super Plus FR7LDC+. Pana acum totul e OK, dar am numai vreo 300 km cu ele. Le-am pus dupa ce am constatat ca celelate aratau cum se vede in poza. Le verific si pe astea cand o sa aiba 5000 km si mai vedem atunci...
fixxxer
3 May 2009, 07:33
Ce crezi ca e in neregula?
bogdan_90
3 May 2009, 15:23
arata foarte bine defapt cum trebuie. negre sa nu fie.
QUOTE(mefisto_007 @ 3 May 2009, 02:58)
Are cineva idee de ce ar putea arata niste bujii ca in poza atasata dupa numai 5000 km?
Poate pentru ca motorul merge OK?... Dar daca asta te nemultumeste, se poate rezolva.
mefisto_007
3 May 2009, 17:37
Ce ma face sa-mi pun semne de intrebare este faptul ca electrozii sunt cam negri (in poza poate ca nu par atat de negri), iar chestia aia din mijloc (n-am idee cum se numeste) e rosie... Cele pe care le-am avut inainte de acestea nu erau rosii cand le-am schimbat si aveau 40000 km. Inainte sa intrebati, da, alea erau negre
Daca voi ziceti ca e OK, probabil le voi pastra pt. cand vor veni vremuri grele.
In caz ca va intrebati de ce poate sunt cam paranoic, explicatia e simpla: am 45000 km cu masina si sunt la a treia distributie daca o socotesc si pe aia cu care a venit din fabrica...
Multumesc si bafta la drum!
Ai remapare?ca si mie mi se pare cam rosie...
mefisto_007
3 May 2009, 17:50
Nu, n-am.
Banuiala mea se indrepta spre combustibilul folosit in cei 5000 km cat am avut cu acel set de bujii - Efix 95 de la Rompetrol. N-am nimic de obiectat, masina merge ca unsa cu benzina aia, dar m-am gandit ca o fi ceva de la aditivii din ea.
fixxxer
4 May 2009, 20:09
If it ain't broken, don't fix it!
ursamajor
8 May 2009, 16:34
Cam cât de tare se strâng bujiile astea, cu mâna?
vis-a-vis
8 May 2009, 16:41
De pe mess...
QUOTE
[17:39] IRONICK:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1859097[17:39] IRONICK: ii raspunzi tu?
[17:39] IRONICK: pana face trosc
[17:39] vis-a-vis: ai ban?
[17:39] IRONICK: inca
[17:39] vis-a-vis: da' cat ti-a dat vere?
[17:40] IRONICK: spunei ca saiba are un mecanism dinamomentric in ea
[17:40] IRONICK: si face trosc la strangerea cuplului car etrebuie
[17:40] IRONICK: pana pe 14
[17:40] IRONICK: cred ca 2 sapt
ursamajor
8 May 2009, 17:51
Mulțumesc. Interesant, n-am știut. Eu am luat Brisk, au și alea? Sau e cioacă?
PS: nasol că are ban omul. Era titular în echipă. Bine că-i temporar
vis-a-vis
8 May 2009, 18:59
Esti in stare sa strici filetul pana face aia trosc, asa-i?
catalinux*
21 May 2009, 10:58
QUOTE(mefisto_007 @ 3 May 2009, 17:50)
Banuiala mea se indrepta spre combustibilul folosit in cei 5000 km cat am avut cu acel set de bujii - Efix 95 de la Rompetrol. N-am nimic de obiectat, masina merge ca unsa cu benzina aia, dar m-am gandit ca o fi ceva de la aditivii din ea.
"The red coating is a result of the additives in lower-quality unleaded fuel and will be visible on the plug's ceramic insulation. The red coating is not an indication of any engine problems."Nu am gasit explicatie exacta in care sa se spuna daca totusi este de evitat sa folosesti benzina cu astfel de aditivi, cu toate ca din exprimarile gasite reiesea ca totusi "mai bine nu".
P.S.: In ultima vreme alimentez si eu tot de la Rompetrol pt ca motorul parca functioneaza mai "rotund", insa incep sa am niste retineri.
silviu_79
21 May 2009, 12:04
din cate stiu eu si daca-mi aduc bine aminte, benzina de la rompetrol contine niste oxizi de fier in locul tetraetilului de plumb si de acolo culoarea rosie.
noo_yd
21 May 2009, 14:04
si bujiile de la masina mea tot asa aratau rosii , si eu tot de la rompetrol tot efix .....ce credeti , ar trebui sa schimb benzina ? are ceva ca aratau asa , acum au vreo 700 km bujiile noi ......se poate intampla ceva cu motorul ? da-le draku de bujii ca sunt ieftine.....se schimba repede ....ce parere aveti ar trebui schimbata benzina ?
valerica1
9 Jun 2009, 23:26
QUOTE(ursamajor @ 8 May 2009, 16:34)
Cam cât de tare se strâng bujiile astea, cu mâna?
intre 2,5 si 3 daNm
o intrebare cand se conecteaza fisele (asa se cheama?) trebuie pus un adeziv/lipici/solutie ca sa adere mai bine pe bujie?
crising
10 Jun 2009, 07:49
Nu se pune nici un adeziv. Cel mult vaselina flourata pentru o mai buna conductibitate electrica.
Atunci cei de la dacia de ce au pus, vaselina??? Cel putin asa am vazut cand am verificat bujiile....Apropo am 41000 Km cu bujiile din fabrica si inca porneste ca in prima zi....:-) Eu unu am uns cu vaselina electroconductiva din gama Loctite....
djasu82
10 Jun 2009, 20:25
QUOTE(noo_yd @ 21 May 2009, 15:04)
si bujiile de la masina mea tot asa aratau rosii , si eu tot de la rompetrol tot efix .....ce credeti , ar trebui sa schimb benzina ? are ceva ca aratau asa , acum au vreo 700 km bujiile noi ......se poate intampla ceva cu motorul ? da-le draku de bujii ca sunt ieftine.....se schimba repede ....ce parere aveti ar trebui schimbata benzina ?
Monteaza NGK BKR6EZ si nu mai ai probleme egal cu 0 benzina toata e la fel cel putin la noi in tara ! Poate ce-a mai buna e de la rompetrol dar e prea piperata si nu se merita.
Cand eletrodul s-a inrosit pot apare detonati necontrolate ale exploziilor din cilindri... atingi o anumita turatie si vezi ca nu mai trage motorul te intrebi de ce oare.
IRONICK
6 Jul 2009, 09:53
Am montat eu BKR6EZ din curiozitate. Ce sa zic, sunt bujii si atat.
Parca nu operezi utilaje pe soselele patriei. Cum iti dai seama ? Ai pus clip-ul pe ea sa vezi in ce parametri lucreaza cu cele vechi si cu cele noi apoi ? Determinat consum ? Reprize ? Vazut cum raspunde motorul la diverse turatii si sarcini ?
Asa poti spune: toate sunt cauciucuri, toate sunt motoare, toate sunt frane, toate sunt masini. Nu ?
Evident ca sunt doar niste bujii. Doar ca sunt mai bune decat cele cu care vine motorul din fabrica. Oricine are putin simt si stie sa faca regula de 3 simpla observa dupa cateva plinuri reducerea la consum. Mica, dar in timp se aduna
Nu stie el sa simta parametrii masinii. Auzi, isi pune bujii NGK si inca ii mai consuma masina....
Serios acum, tu chiar vezi o micsorare a consumului dupa schimbarea bujiilor? Eu personal nici pe CB n-am vazut vreun minus virgula ceva, dapai de la plin la plin.
Daca conduci distante suficient de mari si pe trasee pe care poti conduce consistent in acelasi fel ca sa ai "repetabilitate" poti constata destul de usor lucrul asta.
Eu circul foarte mult pe ruta Deva-Timisoara si cu NGK am consum mai mic decat cu bujiile "de orgine". Motorul raspunde mult mai bine in sarcina partiala decat cu Eyquem. O simpla determinare de reprize poate transa situatia. Pe 60-120 in a 5-a scade cam 1.5 sec. Mers cu alta masina idem se vede cat se poate de clar.
Mai mult de atat nu explic si nici nu intru in polemica la capitolul bujii. Un "coleg" de-al Ironickului a a vut ocazia sa vada diferenta cam pe 3500 km, si la bujii si la ulei. Ce parere au restul nu ma intere'.
PS > cand dau replici cu nemiluita o fac pentru amuzament
IRONICK
6 Jul 2009, 13:11
Masina chiar a fost ajutata cu o scadere de greutate pe puntea fata cu ~6kg si dat jos niste plastice cu scop aerodinamic. Asa ca nu am observat nici scadere semnificativa de consum cum o aveam la Eyquem. Alea din pacate nu stiu sa isi tina parametrii in timp.
Singurul coleg pe care il stiu pe forum are diesel si nu are ce sa faca cu modelul asta de bujii.
La 20.000 km (facuti in 4 luni, vara) nu am sesizat crestere de consum, mers neregulat la ralanti, sa inceapa sa dea in nas in oras la mers la 1000 rpm in a 2-a cand pui pedala la podea, etc. Raportat la cat costa un set consider ca sunt "best buy". Doar o idee mai scumpe decat cele "ordinare" si au functionat "liniar" toata durata normala de exploatare. Iridium am luat din pura curiozitate sa vad daca merg la fel si la 60.000 km, cat ar trebui sa tina teoretic, si pot sa-ti spun ca la ture mici raspund mai slab decat BKR6EZ. Ceva mai bine merg peste 3500-4000 rpm. Consumul este idem. Un amic cu o supernova cvasi-identica consuma in mod constant cu aproape un litru / 100 km decat mine, desi are aceleasi bujii, ulei, cauciucuri, plus km rulati la jumatate
, mergand in coloana. Conteaza destul de mult si stilul de condus. Am schimbat masinile dupa plin, si s-a inversat si consumul
6 kg raportat la masa totala sunt complet nesemnificative. Depinde de stilu de condus. Cand nu ma grabesc merg foarte constant si nu de multe ori am scos consumuri aproape indentice, cu diferente de max 0,2 litri / 100 km, cum a fost si cazul celor 2 consumuri postate pe topicul de la SN. Altfel pot sa-ti spun ca am consumat strict la drum intins 9.3 % intr-o anumita ocazie, vara
cosmin_h1982
6 Jul 2009, 13:33
Am schimbat bujiile la 22.500 km si erau rosii.
Am un prieten la Rompetrol si mi-a spus ca din cauza aditivilor se inrosesc bujiile (poate si altceva pe interior)
Culoarea rosie a bujiilor este data de aditivii din Efix95, mai ales ca acuma este marcata la nivel molecular (pt a face diferenta intre benzina de la competitori).
IRONICK
6 Jul 2009, 13:38
Eu nu am apucat decat sa fac decat 250km cu ele, in acelasi regim.
Alea scoase aveau culoarea de maro-rosu-brun si in jur de 10.000km. Adica culoarea de dozaj corect.
Mai asteptam sa iasa din rodaj bujiile, eventual poate ii dau si un reset din clip ....
Pai cam asa ies toate daca sistemul de injectie/aprindere & motorul sunt ok. Toata treaba sta in raspuns si consum.
vi_escu
18 Jul 2009, 08:59
QUOTE(cosmin_h1982 @ 6 Jul 2009, 13:33)
... este marcata la nivel molecular ...
Nu zau? Semneaza patriciu pe molecule?
Treaba cu "amprenta digitala" si cu garantia sistemului de alimentare daca pui gaz exclusiv de la rompetrol sunt vrajeli pur... comerciale! Cat priveste oxizii de Fe, n-as prea crede!
acilutim
24 Jul 2009, 12:02
QUOTE(mefisto_007 @ 3 May 2009, 01:58)
Are cineva idee de ce ar putea arata niste bujii ca in poza atasata dupa numai 5000 km?
@ vi_escu - tocmai mi-am pus pe 1.4 MPI un set de Bosch Super Plus FR7LDC+. Pana acum totul e OK, dar am numai vreo 300 km cu ele. Le-am pus dupa ce am constatat ca celelate aratau cum se vede in poza. Le verific si pe astea cand o sa aiba 5000 km si mai vedem atunci...
spune-mi te rog care este codul complet al bujiei din foto.
multzam fain
adyprico
8 Aug 2009, 10:40
Salutare azi mi-am cumparat din vitan de la un magazin de prin centru pe acolo ...NGK BKR6E-11 ce ziceti sunt bune pentru un logan 1.6 mpi a mai montat cineva astfel de bujii.
QUOTE(adyprico @ 8 Aug 2009, 12:40)
Salutare azi mi-am cumparat din vitan de la un magazin de prin centru pe acolo ...NGK BKR6E-11 ce ziceti sunt bune pentru un logan 1.6 mpi a mai montat cineva astfel de bujii.
Da eu, dat au gap-up de 1.1 mm. Le-am pus la 0.9 si merg bine. De cand le-am montant am facut cc 10000 km si doar odata s-a aprins martorul antipoluare cam vre-o 500 de km, cred ca era de la benzina.
IRONICK
11 Aug 2009, 10:55
Dupa cateva mii de km parcursi cu BKR6EZ revin cu aceleasi amanunte. Sunt la fel de mediocre la fel ca si concurenta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.