dr_mKe
28 Aug 2009, 11:54
Gen 3000 km ?
Asta numai o etapa.
mau77mau
28 Aug 2009, 14:57
bujiile racing sunt pt masini racing ... dacia nu are nici un motor (si implicit masina) care sa fie macar apropiata de aceasta idee
astfel mersul sportiv cu orice logan pe langa ca este sportiv doar in imaginatia conducatorului poate duce la defectiuni pe termen mediu si lung indiferent de calitatea unor consumabile precum bujiile, placutele, filtru aer ... etc etc
dr_mKe
28 Aug 2009, 15:47
Tot offtopic, condusul in stil sportiv il face cel de la volan, nu masina singura. Ca n-ar fi deloc rau sa fie ambele parti cu inclinatii sportive, este altceva
IRONICK
28 Aug 2009, 15:53
Poate intelegi altfel ... un tip de 150kg alearga la sprint. Il face intr-un timp de de 10 mai mare decat recordul mondial. El zice ca face sport de performanta, doar oare chiar asa este?
Andy_ACS
28 Aug 2009, 15:59
De performanta nu face, dar sport tot face daca alearga
Bafta!
mau77mau
28 Aug 2009, 16:32
tot sport face ... dar este penibil ...
inchipuie-ti acum sportivu de 150 kg ca pune pe el un body profesional de alergare Nike mulat, cei mai tari pantofi de sport Puma, sosete 3 sferturi, ochelari Oakley si o sepcuta gen Tica
cam asta este si cu pusul componentelor racing pe logan ....
eu am o firma unde comercializez inclusiv componente racing, dar nu sunt intratat de disperat dupa bani si ipocrit incat sa nu sfatuiesc un posesor de Tico care imi solicita un filtru de aer KN sport pt ca vrea mai multa putere sa se reorienteze la ceva mai adecvat pentru ca in cazul lui puterea poate veni doar din placebo
eurocristi
28 Aug 2009, 17:02
Azi am schimbat si eu bujiile Bosch super plus cu ngk BKR6EZ.Cele vechi aveau cam 10000km si nu-mi mai placea cum merge masina.Raspundea cu intarziere la acceleratie,nu mai avea si acel pic de nerv pe care-l are in mod normal.Cam asa s-au manifestat si cele originale inainte de a le schimba numai ca dupa vreo 25000km.Asadar Equyem e mai valabil ca si Bosch.NGK suna o.k maine o sa vad daca este vreo diferenta.Dupa 10kkm bosch arat ca in poza.Eu folosesc masina mai mult extraurban,cred ca din 10kkm cel mult 1kkm sunt facuti in oras restul afara.obisnuiesc sa merg la 3500-4000 de ture.Curios e ca una din vechile bujii are culoarea galbena!!!
Ati mai vazut asa ceva?
dr_mKe
28 Aug 2009, 17:04
Inchipuie-ti ca ar trebui sa ai respect pentru grasul de 150 kg pe care-l doare'n paispe de ce crede lumea si face sport
Ba mai mult, poate are o conditie cardiovasculara mai buna decat a ta
Penbila este parerea ta despre faptul ca un gras face sport
Cel cu Tico ori il lasa in pace standard si-l mai miluieste cu cate-o consumabila mai buna, ori pune-n el un motor de big bike si rezolva partea cu performanta. O rezolvaram si pe asta
Pe mai tarziu stimabililor, discutia se anunta interesanta, dar am de pus slickurile pe bike pentru week-end, super tura de astfalt prin muntii metaliferi, mici dar foarte frumosi
mau77mau
28 Aug 2009, 17:46
grasul de 150 kg este asa de gras pt ca nu a facut sport toata viata lui
am un mai mare respect pentru el daca nu incearca sa para ceea ce nu este
ideea este sa folosim uneltele potrivite pentru treaba potrivita ... si sa lasam grasuti sa faca ceea ce stiu ei mai bine ... sa fie degustatori de bere, mici, bigmeci ...
dr_mKe
28 Aug 2009, 18:28
. . . sau conducatori de Logan . . . spatiu interior indestulator, pozitia la volan este inalta, ideala pentru comandatul la drive-through
Sa revenim la discutie. Niste gume bune, placute, ulei, bujii pot face condusul mai placut si mai ales mai sigur. Pentru cine doreste musai sa faca masina sport din Tico sau Logan, modalitati sunt destule, doar banii sa curga
Nu zic rau, nu ?
Filtrele de aer sport pe motoare mici, eleroanele si alte rahaturi nu au nici un rol functional. Chestiile mai sus amintite pot duce la mici economii pe termen lung impreuna cu un comportament in exploatare mai bun.
PS > ai tu ceva cu grasii
IRONICK
28 Aug 2009, 22:15
QUOTE(dr_mKe @ 28 Aug 2009, 18:04)
Inchipuie-ti ca ar trebui sa ai respect pentru grasul
Pai tu il faci gras prima data si tot tu arati cu degetul catre respect? Si daca tot eu am inceput discutia, nu am spus ca face asta regulat. Si nici nu am specificat daca greutatea se datoreaza grasimii sau muschilor. Din ce vad, fiecare intelege ce vrea.
QUOTE(dr_mKe @ 28 Aug 2009, 18:04)
discutia se anunta interesanta
Eu prefer altceva decat biciclete ... rafting, canyoning, speo, etc. Mult mai interesant.
dr_mKe
29 Aug 2009, 00:19
In primul rand lui mau77 ii raspunsesem
si nu eu am facut comparatia cu grasul, in al doilea rand
Memoria iti joaca feste.
In al treliea rand (de offtopic) apucati-va de sport domnilor ca veti ajunge sa aveti nevoie de serviciile colegilor mei de breasla
PS > Chestiunea cu "nici nu am specificat daca greutatea se datoreaza grasimii sau muschilor" ar merita un loc la "bula daciotului"
Neeext
vi_escu
29 Aug 2009, 00:22
QUOTE(mau77mau @ 28 Aug 2009, 10:26)
pe cutia lor este mentionat a nu se utiliza decat in conditii racing: turatie ridicata. astfel daca mergi cu turatie scazuta aceasta bujie mai mult va strica (fiabilitate, consum, pierderi putere)
Explicati-mi va rog (ca la prosti) cum o bujie care este OK la turatii ridicate nu este in regula la turatii scazute.
dr_mKe
29 Aug 2009, 00:27
Singura explicatie logica care-mi vine in mine la ora asta, esta ca respectivul tip de bujie este optimizat pentru generarea scanteii optime la turatii ridicate. In ce fel ma depaseste fara sa citesc o documentatie legata de particularitatile functionarii unei bujii in asemenea conditii.
Tot logic timpul intre 2 scantei este foarte mic, compresia si temperatura mari
IRONICK
29 Aug 2009, 10:37
mke, citeste posturile din nou. nici macar el nu l-a facut gras, tu inceput cu grasul si respectul
reeferitor la sport, unora le place sa aiba parte si de adrenalina. la pedale poti sa dai si in casa
user123
29 Aug 2009, 10:55
Bujiile se aleg in functie de cifra termica - sunt bujii calde (care se incalzesc rapid in timp ) si bujii reci ( se incalzesc greu , pt ca disipa rapid caldura )- cele racing sunt reci ( daca nu , chiar foarte reci pt ca se lucreaza la temp foarte mari si e nevoie sa "scape" rapid de caldura ) si se vor incalzi foarte greu ( chiar niciodata !) , intrun regim de mers normal ( chiar si la 4500 - 5500 ture pt o bujie racing e destul de ......"normal" ) si prin urmare va face depuneri si se va ancrasa - va merge deci prost ........
Odata, de mult , cand am schimbat arborii cu came la o masina am incercat bujii cu 2 cifre termice mai "reci" insa nu a mers niciuna ( lea ancrasat masiv ) ; chiar si cu relanti la 2000 ture nu a mers deloc......
dr_mKe
29 Aug 2009, 11:43
75.4 kmh pe mountainbike in coborare ti se pare plictiseala ?
Sau 150 km maine prin Apuseni ? (sper sa nu se strice prognoza pe duminica
). Oricum de biciclistii bucuresteni p-aci avem o parere foarte proasta, mint la greu in legatura cu diverse trasee, etc.
Cu grasul s-o lasam balta, eu nu sunt tocmai slab si ma bucur de o conditie fizica cum n-au multi "slabi".
@user123: bujia se incalzeste ca doar are nasul in camera de ardere
acum ca nu ajunge la temperatura de autocuratare este alta
iar scanteie fac si reci absolut perfect, atata timp cat raman curate. Pentru cei care conduc preponderent in afara localitatii si constata semne clare de supraincalzire ale bujiilor, o bujie cu un numar mai rece face minuni si functioneaza perfect. Relevanta poza cu NGK -urile mele rumenite frumos in 20.000 km.
Cat despre regimul de turatie, trebuie vorbit si despre regimul de sarcina, ca nu-i tot una sa mergi in sarcina mica la 4500 sau cu clapeta de acceleratie deschisa aproape complet
Nu-i asa ?
In plus, la aceiasi "clasa termica" unele modele de bujii disipeaza caldura mai bine, de regula cele cu electrod central cu miez de cupru.
user123
29 Aug 2009, 14:33
Da , ai dreptate ......desi scanteie fac si cele reci ( precum zici tu ) insa la fel de bine stii ca nu fac si scanteia care trebuie (adica intensitatea care trebuie etc ......nu? )-evident o bujie , pe o masina obisnuita , trebuie sa faca fata atat mersului in afara cat si mersului in oras indiferent de situatii ( producatorii fac compromis )- cand vine vorba de racing nu se mai face compromis decat pt performanta ( alegi bujia , filtre , cutie viteza , cauciucuri etc -totul ) in functie de traseu si de preferintele eventuale ale pilotului NUMAI pt cursa respectiva; dupa aceea arunci totul ( chiar motorul se poate schimba )......"rumenitul" bujiilor poate veni si de la detonatii ( din diverse motive , nu stiu daca DSN are senzor de detonatii ) sau poate ca bujia respectiva a fost dintr-un lot mai.....precar ( ma indoiesc la NGK insa se poate ); daca erau NGK standard mai ia in considerare si ca aveau 20 000 km ceea ce este destul de multisor ( pt standard ) mai ales ca, din ce am citit , iti place sa mergi rapid......
P.S 75Km/h pe bicicleta e sinucidere curata ,
mai ales pe coborare .....nu ma pricep la acest sport insa tin la coloana mea vertebrala si mai ales la ce contine
dr_mKe
29 Aug 2009, 15:35
NGK -urile respective funtionau perfect dupa 20.000 km, consumul nu a crescut pe durata folosirii, iar eu ii tin evidenta mai ceva ca un contabil
Aratau asa din cauza vitezelor mari mentinute sute de km pe autostrada. DSN are senzor de detonatii in bloc. Iridiumurile actuale s-au rumenit putin si ele
Probleme am avut cu Eyquem, Denso si Bosch. Dupa astea 3 marci am incercat NGK si la marca asta am ramas.
PS > Nu chiar sinucidere, doar port casca
Prin forte proprii 56.7 kmh pe plat, cu slick-uri, putin peste 50 cu d-alea de offroad. Ieri seara (ora 10 pm) 30 km cu viteza medie 27.2 kmh, consum circa 1.5 litri de apa
Din trupa de mountainbikeri eu sunt unul din cei cuminti, mai putin la coborarile pe asflat ori macadam bun.
cristio_79
29 Aug 2009, 21:22
Vin si eu cu o intrebare.
Intre BKR6EZ premium ( sau cum s-or numi ele ) si BKR6EZ V-line care este diferanta ?
La pret am vazut ca sunt aproape la fel.
dr_mKe
29 Aug 2009, 22:09
Din cate stiu eu ambele au un sant in electrodul central si sunt una si acelasi lucru, desi e posibil sa ma insel.
mau77mau
31 Aug 2009, 00:55
iata pagina NGK referitoare la V Line
http://www.ngk.de/V-Line_spark_plugs.701.0.htmlreferitor la bujiile Racing iata cum arata o astfel de bujie si cateva comentarii edificatoare pentru utilizarea lor : they can be susceptible to fouling when used in colder applications
http://www.sparkplugs.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3011in SUA o astfel de bujie racing costa 70 $ bucata ... o astfel de bujie este absolut inutila pentru orice automobil/motocicleta care nu au din constructie o destinatie racing.
anexez si o legenda a codurilor NGK si ce inseamna fiecare litera/cifra
revenind la bujiile pentru masinile noastre NGK iridium consider ca este cea mai buna bujie pe piata in acest moment
catalinux*
4 Sep 2009, 12:32
Produse Bosch aftermarket eu nu as lua pt ca astia au prostul obicei in a-si pune doar eticheta. Denso si NGK sunt producatori clar mai buni decat Eq, asa ca atunci cand va trebui sa le schimb o sa-mi iau NGK si asta pt ca mke le-a incercat pe amandoua si il cred pe cuvant
. Insa tinand cont ca singura performanta care ma intereseaza la Logan este cea legata de consum, probabil ca voi lua v-power sau laser iridium (depinde de pret
).
De unde ai tras tu concluzia ca bujiile Bosch sunt fabricate de altcineva si ei pun eticheta doar?
catalinux*
4 Sep 2009, 12:40
Pt ca majoritatea produselor Bosch merg pe aceasta reteta.
Andy_ACS
4 Sep 2009, 12:59
Adevarul e ca Bosch e una din cele mai piratate firme din domeniul auto in viziunea mea
Bafta!
catalinux* - pe la inceputul secolului Bosch a patentat bujia cu scanteie. De atunci a produs vreo 7-8 miliarde si produce anual vreo 300 de milioane, dintre care aprox 70% in fabrica de la Bamberg (Nemtia). Ar fi culmea ca la asemena capacitati de productie sa-i dea lu Sinterom sa fabrice sub marca lor.
Andy - asa este, de aia am zis pe toate topicurile de piese sa fiti atenti de unde cumparati. In Romania exista o reprezentanta oficiala (Bosch Romania SRL) care are organizat un canal de distributie propriu. Piesele venite pe acest canal sunt 100% originale, importate in afara acestui canal pot sa provina de cine stie unde.
Pentru anumite repere importante exista si un cod de autenticitate care se poate verifica la ei pe site.
http://www.protect.bosch.com/en/index.asp#top
IRONICK
4 Sep 2009, 13:34
Logan by Renault cu NGK by Dr_mKe
catalinux*
4 Sep 2009, 14:10
Inaintea oricaror ironii ieftine, daca ai avea o alta recomandare bazata pe experienta ta OBIECTIVA si documentata, as putea apleca urechea. Pana atunci gargara ma lasa rece.
Succes!
Sa ne aducem atunci aminte ca nenea de la Skoda s-a suparat rau pe nenea de la Bosh pe la inceputul secolului, si a decis sa-si faca singur sistemul de aprindere
PS > catalinuxule, in 23 nu ne vedem ca merg pe partea cu BV dar la intors luni dimineata sau duminica seara trec prin Pitesti si ne vedem
madhorsefuzzy
4 Sep 2009, 14:46
QUOTE(dr_mKe @ 28 Aug 2009, 10:30)
Nu mai am sa-ti arat Denso K20PRU cu electrodul de masa partial topit, ceramica crapata, in cateva mii de km
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Aug 2009, 10:40)
Probleme la injectie? Detonatii?
QUOTE(dr_mKe @ 28 Aug 2009, 11:36)
@madhorsefuzzy: viteze ridicate de croaziera pe distante mari
4500 rpm turatie mentinuta constant cum ti se pare ? DENSO K20PRU s-au distrus dupa un drum de autostrada (asa presupun cel putin).
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Aug 2009, 11:57)
4500rpm turatie mentinuta constant nu mi se pare ceva extraordinar ...
De asta nu mi se pare normal sa se crape la tine bujiile doar de la turatie. Acelasi tip de bujie care am avut-o si la mine pe masina.
QUOTE(dr_mKe @ 28 Aug 2009, 12:54)
Gen 3000 km ?
Asta numai o etapa.
Daca imi explici cum ai facut 3000Km in regim de 4500rpm intr-o singura etapa ma duc si schimb bujiile Bosch de 12RON cu NGK de 50RON.
P.S. Eu inteleg ca biciclistii de Bucuresti le infloresc, dar se pare ca nu sunt singurii.
Etape de autostrada in 4 zile plus Grossglockner urcat cu pedala la podea, plus Stelvio, plus restul, tot la munte
Sa lasam gargara si citatele kilometrice, ok ?
Eu am incercat diverse marci si m-am oprit la NGK din motive cat se poate de obiective. PUNCT.
IRONICK
4 Sep 2009, 15:03
bine mahhhh, i-ai dat gaz, a?
vrummmmmm
Sa nu-ti mai zic ce fading am avut la coborare pe Grossglockner
Dragii mei, am o nelamurire in legatura cu bujiile "de origine" Renault.
Saptamana trecuta am cumparat 4 bujii cu 2 electrozi "de origine" si nu stiu da este normal ca distanta dintre electrozi sa fie de exemplu la o bujie de 0.5 la un elctrod iar la celalalt de 1,1. Nici o bujie din cele 4 nu avea distanta dintre electrozi de 0,9.
Oare am avut "norocul" de bujii piratate?
P.S. Incercand sa reglez distanta dintre electrozi, la 2 bucati am spart miezul ceramic, asa ca...
einstein1984
6 Sep 2009, 10:54
De unde le-ai cumparat? Ca am senzatia ca nu de la concesionar.
Din alea originale cu 2 electrozi? Nu imi imaginez cum ai reusit sa spargi miezul ceramic, dar poate era de acceeasi calitate miezul ala ca si calibrarea lor. Normal nu e deloc spatiul ala variabil. Mie bujiile de origine Reno sin service mi s-au parut destul de ingrijit lucrate, si mecanicul cand le-a pus s-a uitat la fiecare in parte sa vada daca e in ordine gap-ul. Poate o mai fi vazut si el decalibrate, sau poate a fost doar un reflex.
IRONICK
1 Oct 2009, 13:02
QUOTE(IRONICK @ 13 Aug 2009, 17:22)
consuma la fel
rectific, a inceput sa creasca consumul
einstein1984
1 Oct 2009, 13:27
Dupa cati km?
tribunul
1 Oct 2009, 13:31
QUOTE(tumpi @ 6 Sep 2009, 00:09)
Dragii mei, am o nelamurire in legatura cu bujiile "de origine" Renault.
Saptamana trecuta am cumparat 4 bujii cu 2 electrozi "de origine" si nu stiu da este normal ca distanta dintre electrozi sa fie de exemplu la o bujie de 0.5 la un elctrod iar la celalalt de 1,1. Nici o bujie din cele 4 nu avea distanta dintre electrozi de 0,9.
Oare am avut "norocul" de bujii piratate?
P.S. Incercand sa reglez distanta dintre electrozi, la 2 bucati am spart miezul ceramic, asa ca...
Si care este distanta corecta?
IRONICK
1 Oct 2009, 14:08
QUOTE(einstein1984 @ 1 Oct 2009, 14:27)
Dupa cati km?
dublu cat data trecuta
QUOTE(IRONICK @ 11 Aug 2009, 11:55)
Dupa cateva mii de km parcursi
din intamplare s-a racit vremea noaptea si dimineata, de ce trebuie sa fie bujiile de vina?
IRONICK
1 Oct 2009, 14:18
Din intamplare consumul nu a crescut de cand s-a racit vremea, ci progresiv. Acum am de trei ori mai multi km, pentru am asteptat sa vad in timp schimbarea.
einstein1984
4 Oct 2009, 18:56
QUOTE(juristul2000 @ 30 Dec 2008, 00:02)
Unsoare fluorata - ce e aia si de unde se face rost?
Am inteles ca e la fel de bun spray-ul siliconic
Previne patrunderea apei. Spayul siliconic nu l-as folosi.
cristio_79
4 Oct 2009, 19:02
De unde ar patrunde apa in cazul unei exploatari corecte si rationale ?
IRONICK
4 Oct 2009, 19:34
Nu trebuie sa torni apa pe fise ca sa patrunda apa ...
djasu82
4 Oct 2009, 19:53
La mine se mentine consumul cu bujiile NGK . Nu sunt pro nici contra .
IRONICK
4 Oct 2009, 20:16
Tripleaza km facuti si mai stam de vorba.
djasu82
4 Oct 2009, 20:24
Ai triplez si cred ca la fel se mentine daca nu reajustez distanta la eletrozi , oricum cu EQ am facut 50 de mii de km si inca lucrau foarte bine doar ca eletrodul central era ciur .
Vom vedea impresiile dupa inca 5 mii de km. Eu am BKR6EZ.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.