Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 5 Mar 2010, 11:58)
Momentan nu am luat nimic.
*
Se pare ca m-am ales cu UXT1, le testez si pe astea sa vedem cat de bune sunt.
radlog
Eu unul astept cu interes rezultatele/impresiile.
YRX
O sa-i creasca consumul, o sa-i scada puterea si in cateva luni o sa blesteme pe topicul de bujii... radmasa.gif
Lasand gluma la o parte eu am un feeling ca bujiile multi-electrod functioneaza mai bine decat cele normale. De ce, nu pot sa argumentez stiintific, ar fi doar faptul ca la cele multi-electrod scanteia pare a fi mai putin mascata, au electrodul de masa in lateral. Pe vremuri se faceau bujii pentru masinile de curse cu un singur electrod, dar pozitionat in laterala electrodului central (ca la cele multi de azi).
SorinXp
Eu pe logan PH2 (1.6 16v) am bujiile originale si care se vor schimba la 60.000km (asa scrie in cartea masinii).Am ~27700km si merge foarte bine.
Stie cineva cati electrozi au, ce firma sunt ... ?
Care sunt diferentele fata de cele care se schimbau la 30.000km?
daciafan
sper sa nu rostesc prostii insa am impresia ca sun fix aceleasi bujii
YRX
La mine MCV-ul 16V a venit cu Champion cu un singur electrod. Cam multicel 60k km, esti sigur ca asa scrie in carte?
IRONICK
QUOTE(YRX @ 6 Mar 2010, 09:33)
O sa-i creasca consumul, o sa-i scada puterea si in cateva luni o sa blesteme pe topicul de bujii... radmasa.gif
Matale te joci cu primejdia bag de seama. Apropo, un consum in oras de aproape 12% este bun? blink.gif
djasu82
e mare biggrin.gif si mai ales acum mie de 9 nici nu-mi trece .
ursamajor
12% urban am avut pe gerurile de-astă iarnă, când mergeam cu a 2-a maximum. Și cu bujiile vechi. biggrin.gif
vi_escu
Dacă se fac investiții de jdămii de lei in bujii cu speranța amortizării din consum prevad multe deziluzii.
IRONICK
aaa nu, da mai este si distractia. mai testezi una, mai testezi alta ... iti mai faci de lucru
YRX
12 % e.... cam multicel. Dar depinde si de conditiile in care l-ai obtinut. Eu intotdeauna fac corelatia consum mediu - viteza medie. La sub 18km/h am undeva la 11%, intre 18-20 km/h am 10, 10 si ceva, iar la peste 20km/h scade sub 10.
La 63 km/h (drum afara) am tras 5,3...
vi_escu
facem ce facem si-o dam in consum....
mykissfm
si pina la urma care e cea mai buna bujie pentru logan? pentru benzinar ma intereseaza,dar nu o lista ,ceva la sigur.
george_scala_2004
salut,

dupa parerea mea, cele mai bune bujii sint acelea care tin cit mai mult, indiferent daca sint de origine sau aftermarket.

circula diverse opinii apropo de cele care ar tine 100, 90 sau 60 de mii de km. probabil ca as o fi. deocamdata eyquem-urile mele se comporta o.k.

succes,
costyg
si eu am schimbat bujiile la logan 16cc si am cumparat acelasi model care au venit din fabrica adica marca eyquem si merg bine
surube
smile.gif Cele mai bune bujii pentru logan sant _Beru UXT11 _ ....... au electrod de titaniu si au garantie de 150 mii km costa 45 lei dar aceleasi le gasiti s la 60 lei depinde de magazin .Aceste bujii sant mandria planetei pamint la ora actuala si nu exista ceva mai bun chiar daca aveti milioane de euro in cont tot nu gasiti ceva mai bun rolleyes.gif http://www.kauflux.de/beru-ultra-uxt-11-ti...et_11160861.htm
einstein1984
Pe naiba, exista NGK iridium care tin 120 000 fata de astea care zic ca tin 60 000. Set 4 din astea e vreo 90 de lei la augsburg, cu electrod central de platina.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 10 Mar 2010, 12:54)
Pe naiba, exista NGK iridium [...] cu electrod central de platina
Deci astea cu iridium au electrod central din platina? blink.gif Nici ale aberu nu il au din platina, ci din titan.
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 10 Mar 2010, 14:08)
Deci astea cu iridium au electrod central din platina?  blink.gif Nici ale aberu nu il au din platina, ci din titan.
*


Deci mai citeste. Beru Ultra X Titanium au electrod central de platina si electrod de masa din aliaj titaniu nickel. Pretul de mai sus era pentru beru, nu pentru NGK Iridium ca a lu doctpru', ca alea sunt 50 de lei bucata.
george_scala_2004
stati calmi. nu va certati.
exista si cu platina si cu iridium. pentru toata lumea. radmasa.gif

LASER PLATINUM®

Laser Platinum® spark plugs provide high ignitability and longer service life. Dual platinum surfaces ensure slow wear rate providing stable idle, superior anti fouling, improved fuel efficiency and lower emissions.

* Laser welded Platinum center electrode tip
* Platinum disc welded to backside of ground electrode provides long life
* Trivalent Metal Plating provides superior anti-corrosion and anti-seizing properties
* Faster starts and quicker acceleration
* Better fuel economy and lower emissions
* Best Platinum spark plug available
* Original Equipment Manufacturer approved design

http://www.ngksparkplugs.com/products/spar...um.asp?mode=nml

Iridium IX®

The Spark Plug
Serious Enthusiasts Rely On

Designed specifically for the performance enthusiast. Iridium IX® offers extreme ignitability, improved throttle response and superior anti fouling

* Fine Iridium tip ensures high durability and a consistently stable spark
* Iridium alloy has extremely high melting point, perfect for today’s high-tech, high-performance engines
* Trivalent Metal Plating - superior anti-corrosion and anti-seizing properties
* Outstanding acceleration, high fuel efficiency and durability
* Ultimate design, technology and performance.

http://www.ngksparkplugs.com/products/spar...ix.asp?mode=nml

LASER IRIDIUM®

Laser Iridium® spark plugs provide superior ignitability and long service life. Smallest tip diameter available Iridium / Platinum surfaces ensure slow wear rate providing stable idle, superior anti fouling, improved fuel efficiency and lower emissions

* Laser welded Iridium center electrode tip
* Platinum disc welded to backside of ground electrode provides long life
* Trivalent Metal Plating for superior anti-corrosion and anti-seizing
* Faster starts and quicker acceleration
* Better fuel economy and lower emissions
* Best OEM Iridium spark plug available
* Original Equipment Manufacturer approved design

http://www.ngksparkplugs.com/products/spar...um.asp?mode=nml

http://beru.com/english/produkte/zuendkerzen/ultraxtitan.php

Technical Features of Ultra X Titan

* Extremly reliable ignition: With a high erosion-resistant nickeltitanium alloy: filigree ground electrode in specially developed Poly-V shape for extremely reliable ignition.
* Cold-start reliability: Center electrode with platinum ignition tip for excellent cold-start performance.
* Reliable: Corona ring for systematic predischarge and stable ignition.

http://beru.com/english/produkte/zuendkerzen/ultraxtitan.php

Technical Features of Ultra X and Ultra X Platinum

* Reliable ignition: Combined air/surface gap technique. Ignition reliability by several spark paths.
* Powerful: Optimal combustion due to protruding spark position
* Cold start reliability: Self-cleaning function by surface gap spark technology.
* Reliable: Quickly reaches the ideal operating temperature by a special insulator mount and intricate earth electrodes.
* Environmentally friendly: Pollutant emissions minimised and catalytic converter protected due to effective combustion

http://beru.com/english/produkte/zuendkerzen/ultrax.php

Technical Features of BERU Ultra

* Optimal, environmentally friendly combustion: saves fuel and protects the catalytic converter
* Reliable ignition under all operating conditions
* Long life, high dependability
* Proven materials: Two-component earth and centre electrode with nickel-jacketed copper core adapted exactly to the application purpose
* Versions same as OEM

http://beru.com/english/produkte/zuendkerzen/ultra.php

Beru Spark Plugs with Platinum/Silver Electrodes

Technical Features

* Centre and, if required, ground electrodes made of special materials, for example silver for high thermal conductivity or platinum for extremely high resistance to erosion.
* Optimal, environmentally friendly combustion: saves fuel and protects the catalytic converter
* Long life, high dependability
* Good cold starting properties
* Excellent mixture access
* First equipment quality

http://beru.com/english/produkte/zuendkerzen/platin.php


10 Mar 2010, 17:44:
eyquem. un pic mai vechi...
http://www.autopilot.dp.ua/catalog/eyquem.pdf
surube
biggrin.gif Daca vreti niste bujii deosebite luati va dinalea cu electrod ingropat in ceramica Bosch Platinum seria FR 7 DPX ... au electrod din platina 99,9 % si costa 10 lei bucata sofer1.gif .... au o constructie deosebita ,nu am mai vazut la alta firma un produs asemanator rolleyes.gif
SorinXp
Bujiile sunt de 2 tipuri: reci si calde. Daca cumparam alte bujii decat trebuie nu prea e bine. Sa luati in calcul si aceste lucruri.
Urmatorul link da cateva detalii : http://www.atao.ro/2008/02/05/motorul-stri...ri-de-calamina/

cristio_79
QUOTE(mykissfm @ 9 Mar 2010, 08:57)
si pina la urma care e cea mai buna bujie pentru logan?
*


Bujia Logan este cea mai buna pentru Logan tongue.gif
IRONICK
Io astept sa vina ale de dastar, ca-s de suv si sunt mai puternice. Astea cu 4 electrozi se potrivesc perfect, mai ales cand ai 4x4 pe masina, ca ajuta la suctiunea de pe puntea spate. Dalea vreau sa pun la urmatorul schimb.
YRX
Numai sa nu-ti iei din alea de la DCI 110. Nu cred ca face fata viblochenu' la puterea degajata, maxim de 16V... laugh.gif
george_scala_2004
QUOTE(surube @ 10 Mar 2010, 20:11)
biggrin.gif Daca vreti niste bujii deosebite luati va dinalea cu electrod ingropat in ceramica Bosch Platinum seria FR 7 DPX ... au electrod din platina 99,9 % si costa 10 lei bucata  sofer1.gif .... au o constructie deosebita ,nu am mai vazut la alta firma un produs asemanator  rolleyes.gif
*



de unde se cumpara ? de pe ebay ? ca in romania nu prea pare sa vinda cineva
[attachmentid=1627601300]

cataloage bosch
http://www.bosch.com.au/content/language1/...stralia_Web.pdf

http://www.scribd.com/doc/2677582/BOSCH-Sp...al-Bujias-Bosch
IRONICK
Nuuuuuuuuuuuuuu, a invatat sa puna si poze acum!!!!!!!!!!!!
argon
eu v-am zis la cafenea sa nu-i ziceti...voi nu, batman..
dr_mKe
Eu nu mai testez nimic in afara de durata de viata preconizata de 90.000 km; deocamdata au implinit 50 k
Pe argoneatza tre' sa-l trec cumva pe iridium laugh.gif
argon
eu am schimbat bujiile clasice NGK ' v-line nr.14' la 75.000 km si inca mai mergeau pana la 90.000, eu nu pun botul la vrajala cu iridium si alte sf-uri.
YRX
Alea nu mai mergeau deloc.....
Stii ce-i gulerul ala maro de pe izolatorul ceramic?
IRONICK
QUOTE(argon @ 11 Mar 2010, 11:14)
la 75.000 km si inca mai mergeau pana la 90.000
Mai mergeau pe naiba.
argon
QUOTE(YRX @ 11 Mar 2010, 11:20)
Stii ce-i gulerul ala maro de pe izolatorul ceramic?
*


dupa ce am citit ca e normal, nu m-am mai agitatr sa aflu exact ce e. unsure.gif le-am schimbat sa fiu sigur, nu ca ar fi dat motorul sau consumul vreun semn, deci inca 15.000 in plus sau in minus tot aia era.
radlog
Eu nu stiu cum tineti voi bujiile astea asa mult.La mine NGK-urile,dupa ~12000km aveau distanta~1.0 in loc de 0.9 cand le-am montat.Ca sa nu mai spun ca una sau doua aveau o uzura cel putin ciudata la electrodul central. blink.gif
YRX
E normal la bujii vechi si uzate. Sunt gaze scapate din cilindru printre izolatorul ceramic si partea metalica, cu cat mai mare pata cu atat mai ne-etansa bujia.
argon
Pata nu poate fi mai mare de atat, pana acolo vine mansonul de la fisa. Nu sunt convins ca aia e, dar e posibil, e ca un email sticlos, toate 4 la fel, din pacate nu mai gasesc acum unde am citit ce e aia exact.
YRX
Da, se face pana unde izoleaza fisa, se depune un strat asemanator calaminei
De aia nu sunt adeptul bujiilor prea scumpe care tin mult, mai bine normale schimbate mai des.
argon
corect pana aici, dar unii au impresia ca alea scumpe cu kriptonita, sau cu 15 electrozi le dau shpe cai putere in plus . bla bla bla.gif
dr_mKe
Bosch sau Eyquem cu electrodul de masa topit a vazut careva ? Va caut dupa masa una si-i fac poza, cred ca am pastrat una tongue.gif
Desigur japonezele sunt toate proaste de vreme ce mai toate vin cu iridium in motor laugh.gif
Vis a vis de puterea in plus tongue.gif Care masina nu reusea s-o lase pe alta cu 15 cp in minus in urma ? Ba din contra ? tongue.gif
argon
nu stiu de ce ai impresia ca se intrecea cineva cu tine, personal mergeam normal si cu a cincea, cum merg de obicei pe un drum public circulat, sa nu zici ca tu erai in blana in a patra blink.gif
george_scala_2004
QUOTE(dr_mKe @ 11 Mar 2010, 11:03)
Eu nu mai testez nimic in afara de durata de viata preconizata de 90.000 km; deocamdata au implinit 50 k
Pe argoneatza tre' sa-l trec cumva pe iridium  laugh.gif
*



are dreptate. detalii: http://www.globaldenso.com/en/products/aft...nual/index.html

numa' ca pretu' wacko.gif sigur, pe parcurs, isi recupereaza investitia. problema este sa ai la schimbare banii aia...
dr_mKe
Ce mintzi radmasa.gif Erai in a 4-a si i-ai dat 5000 rpm radmasa.gif Te-am inregistrat radmasa.gif
IRONICK
Aloooooo, gradinita nu este pe forum asta!
dr_mKe
Din socotelile pe care le-am facut, o scadere cu numai 200 ml / 100 km iti asigura "profitul" fata de o bujie standard.
george_scala_2004
http://www.ngkntk.co.uk/working/ngkflash/menu.html?lang=en
radlog
Domnule Ironick!Ceva noutati cu bujiile alea Beru?
IRONICK
Vesti proaste, inca nu le-am montat pentru ca nu am ajuns la "atelier".
radlog
Nici o problema,mai astept.Multumesc,oricum,pentru raspuns. worship.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.